Werk & Studie alle pijlers

Hoe vaak werk je over?

15-02-2020 22:19 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een staffunctie in het onderwijs en werk regelmatig over, enerzijds omdat het druk is en anderzijds omdat ik het werk erg leuk vindt. Ik kan de tijd terugnemen tijdens vakanties maar werk ook graag in vakanties dus onder de streep houd ik van een deel van mijn overwerk niets over. Mijn hele afdeling werkt exact de overeengekomen tijd of minder...en zal nooit iets in het weekend doen of s avonds en liefst ook niet op een niet-werkdag in geval van parttimers.

Dan voel ik me soms een beetje apart, Daarom de vraag , werk jij weleens over< omdat het moet of omdat je het leuk vind of ..... ? En in welke branche werk je ?
Alle reacties Link kopieren
enkel als het moet aangezien het niet mijn droomjob is
Ik werk wel eens een dag wat langer omdat ik iets wil afmaken, maar dat compenseer ik dan een andere dag. In principe heb ik het zo druk als ik het zelf maak, omdat ik zelf nieuwe opdrachten moet vragen. Rijksoverheid, bij een uitvoeringsorgaan.
Ook in het onderwijs. Ik werk alleen extra als ik het zelf mag bepalen en dan alleen direct student-gerelateerde zaken.
Er is nu een soort traject bezig om een probleem op te lossen qua personeel waar ik geen hol mee te maken heb en daarvoor kom ik op niet-werkdagen niet extra opdraven, bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Mijn overuren worden gewoon uitbetaald. Soms doe ik wel even iets thuis voor de sociale media maar dat is minuten werk. Ik ga niet voor niks werken.
Ik ben vaak wel 10/15 minuten voor aanvang van mijn dienst aanwezig maar compenseer dat soms ook wel door bij een andere dienst 10 minuten eerder weg te gaan of iets langer te pauzeren.
Alle reacties Link kopieren
Om beide redenen, omdat ik het leuk vind en omdat het moet, werk ik regelmatig over. Ik heb een management functie.

Ik vind het niet erg omdat het nu in balans is. Iedereen in mijn team werkt wel eens over, en we compenseren dat regelmatig door een uurtje eerder weg te gaan of later te beginnen. De rest van de teams doet dat niet, wat wel eens voor scheve ogen zorgt. Daar baal ik behoorlijk van. Het geeft mij het gevoel dat zij het werk minder serieus nemen. Overwerk bij ons ontstaat bijna altijd door een crisissituatie, die niet tot de volgende dag kan wachten. Dit is ongeveer eens per maand.

Vroeger was ik vaak op reis voor het werk. Dan vertrok ik regelmatig al zondagmiddag en kwam dan dinsdagavond rond 11.00 weer thuis. Dat kreeg ik niet gecompenseerd en er werd wel verwacht dat ik woensdag, donderdag en vrijdag mijn uren maakte. Dat trok ik op een gegeven moment echt niet meer. Nu komt dat nog heel sporadisch voor en dan is het prima. Vaak is het dan ook voor leuke tripjes waardoor het minder energie kost.
Het klinkt alsof je het vervelend vind dat andere mensen niet per se zitten te wachten om gratis te werken?


Al ken ik geen enkele leerkracht die niet ergens te veel uren maakt. Op school en vaak ook nog thuis.
ik werk wel eens over, maar compenseer dat weer terug. Of ik werk voor een collega omdat zij een vrije dag wil, dan neem ik weer een andere dag vrij. We krijgen het niet uitbetaald.
Werk in de zorg
Ik werk elke dag minimaal een half uur tot maximaal een uur over en daar krijg ik niet voor betaald. Detailhandel.
Mijn werkgevers vonden eigenlijk bijna altijd dat overwerken een uitzondering hoort te zijn. Heel soms is er echt iets belangrijks.


Zodra structureel is ( dus elke week wel een keer ( of meer)) er gewoon problemen zijn mbt de bezetting. Het is overbelasting van je mensen en is beter voor alle partijen omdat zo snel mogelijk in de kiem te smoren. En liefst gewoon helemaal niet te willen.

Nu is dat helaas niet altijd realistisch in bepaalde branches/beroepen op moment. Maar als het niet hoeft, gewoon niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig dat ik meer moet werken om mijn werk af te krijgen. Ik vind het leuk om te doen, maar merk dat er geen waardering voor is. (Onbetaalde uren die je eigenlijk niet eens als tvt mag schrijven)
Dus ik ben er mee gestopt, werk nu zo weinig mogelijk over en als ik het doe compenseer ik het zo snel mogelijk weer (tvt).

Kantoor functie in de zorg.
Alle reacties Link kopieren
Alles wat ik overwerk registreer ik dat tot op de 10 minuten en spaar het op voor extra vrije dagen. Gemiddeld 2 uur per week bij een werkweek van 32 uur. Overwerk ‘s avonds schrijf ik ook met 20% per. Ik doe niks extra’s in mijn vrije tijd. Zelfs geen mail of appje beantwoorden. Heerlijk wat eet een rust geeft dat!
maze wijzigde dit bericht op 15-02-2020 22:42
13.79% gewijzigd
In de btw maanden kom ik weleens op mijn parttime dag(en) en hier en daar een uurtje.
Overwerken doen we in principe niet. Gewoon niet. Mijn team dus ook niet (meer).
Werk bij een formulehuis
In theorie: Niet want ik mag niet.

Tot voor kort werd elk kwartier gemonitord en kreeg ik gedoe met de bazen boven mijn hoofd als ik een kwartier of half uur langer bleef om iets af te werken.



Op dit moment?
Zowat elke dag als ik er zit. Ik werk 3 dagen en draai er de laatste tijd nog af en toe 1 extra.

Collega al bijna 2 maanden afwezig en het is "pompen of verzuipen" en "dweilen met de kraan open" en some-how moet het werk wel af raken.

Ineens hoor ik mijn bazen niet meer :-).


Wanneer dat ik die ondingen allemaal ga opnemen?
Geen flauw idee.
Want extra betaald krijg ik er dus niet voor en als collega misschien ooit een keer terugkomt kan ik eindelijk aan de stapel "minder dringende taken" beginnen.
Alle reacties Link kopieren
bij mij doen ze moeilijk als je s'avonds te lang blijft!
De dag begint wanneer ie begint en stopt wanneer ie stopt; wat gedaan moet zijn is gedaan, easy as that.

Geen klokkijker hier en wil ook zo geen mensen in mijn teams dus die komen er sowieso niet in.
Alle reacties Link kopieren
Basisonderwijs. Ik werk dagelijks over, 4-8u per week. Mijn collega’s wat minder (ben meestal de laatste), maar ook regelmatig een uur extra. Doe je het niet, loop je er zelf later weer tegenaan. Ik baal er wel eens van, maar werk laten liggen werkt niet voor me.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Leerkrachtondersteuner.
Ik ben elke dag te vroeg binnen en ga te laat weg, gewoon omdat ik het goed wil doen. Regelmatig bereid ik thuis het een en ander voor. Niet omdat het moet maar omdat ik het wil. Heel soms ga ik op mijn vrije dag nog iets doen op school maar dat wil ik eigenlijk niet. Sinterklaas/kerst ben ik er als het op mijn vrije dag valt. Evenals eerste een laatste schooldag van het schooljaar.

Ik werk maar drie dagen dus zolang mijn gezin en ikzelf er niet onder lijden vind ik het niet erg.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk dagelijks over. Management functie in de horeca. Ik vind m’n werk leuk en het werk is nooit over. Ik krijg wel tijd voor tijd, dus ik pak m’n tijd tijdens rustige periodes wel terug. Als ik mijn normale 7.6 uur per dag werk dan voelt het alsof ik vroeg/eerder naar huis ga. Ik werk gemiddeld 10-12 uur per dag.

Toen ik wegging bij één van m’n vorige banen had had ik 278 overuren staan. Ik werkte daar 9 maanden. Helaas was dat belastingtechnisch qua uitbetaling niet echt gunstig.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Wij werken hier met gegarandeerd overwerk. Dus ook als je ze niet maakt wordt het uitbetaald. Is trouwens alleen voor de bemanning die per uur betaald worden.

Ikzelf heb een loon per dag. 0 uur of 24 uur werken is allemaal om het even. Gelukkig mag dat niet maar heel heel soms komt het voor.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
15-02-2020 22:45
De dag begint wanneer ie begint en stopt wanneer ie stopt; wat gedaan moet zijn is gedaan, easy as that.

Geen klokkijker hier en wil ook zo geen mensen in mijn teams dus die komen er sowieso niet in.
Dus als ik stipt om 5 uur naar huis wil omdat ik ook een gezinsleven heb, afspraken heb staan, voor anderen moet zorgen, of gewoon la guit op de bank ga liggen omdat ik moe ben.... zou ik niet voor jou hoeven werken? 🤔 Nou ja, ik zou ook pas om 10 uur aan komen lopen omdat dat schijnbaar ook geen issue is 😂

Ik vind het namelijk van slecht management en slecht werkgeverschap getuigen als er structureel te veel werk ligt voor het aantal uren dat je een contract hebt. Of omdat iemand niet kan plannen. Of omdat mn collega's de kantjes er vanaf lopen en je pas naar huis mag als alles af is.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk nooit over. Morgen weer een dag.
Boarn schreef:
15-02-2020 23:03
Dus als ik stipt om 5 uur naar huis wil omdat ik ook een gezinsleven heb, afspraken heb staan, voor anderen moet zorgen, of gewoon la guit op de bank ga liggen omdat ik moe ben.... zou ik niet voor jou hoeven werken? 🤔 Nou ja, ik zou ook pas om 10 uur aan komen lopen omdat dat schijnbaar ook geen issue is 😂

Ik vind het namelijk van slecht management en slecht werkgeverschap getuigen als er structureel te veel werk ligt voor het aantal uren dat je een contract hebt. Of omdat iemand niet kan plannen. Of omdat mn collega's de kantjes er vanaf lopen en je pas naar huis mag als alles af is.
En ook altijd handig voor het maken van afspraken bij de tandarts, huisarts, de sportschool, KDV, ... 's avonds na je werk.

Bij sommige plekken moet je toch écht een uur kunnen zeggen of op tijd zijn.
Boarn schreef:
15-02-2020 23:03
Dus als ik stipt om 5 uur naar huis wil omdat ik ook een gezinsleven heb, afspraken heb staan, voor anderen moet zorgen, of gewoon la guit op de bank ga liggen omdat ik moe ben.... zou ik niet voor jou hoeven werken? 🤔 Nou ja, ik zou ook pas om 10 uur aan komen lopen omdat dat schijnbaar ook geen issue is 😂

Ik vind het namelijk van slecht management en slecht werkgeverschap getuigen als er structureel te veel werk ligt voor het aantal uren dat je een contract hebt. Of omdat iemand niet kan plannen. Of omdat mn collega's de kantjes er vanaf lopen en je pas naar huis mag als alles af is.
nou dit dus
feniks02 schreef:
15-02-2020 22:19
Ik werk in een staffunctie in het onderwijs en werk regelmatig over, enerzijds omdat het druk is en anderzijds omdat ik het werk erg leuk vindt. Ik kan de tijd terugnemen tijdens vakanties maar werk ook graag in vakanties dus onder de streep houd ik van een deel van mijn overwerk niets over. Mijn hele afdeling werkt exact de overeengekomen tijd of minder...en zal nooit iets in het weekend doen of s avonds en liefst ook niet op een niet-werkdag in geval van parttimers.

Dan voel ik me soms een beetje apart, Daarom de vraag , werk jij weleens over< omdat het moet of omdat je het leuk vind of ..... ? En in welke branche werk je ?


Ik hoop dat je geen les geeft? ( gezien de fouten die je maakt).
anoniem_384261 wijzigde dit bericht op 15-02-2020 23:30
2.23% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven