omgangsregeling en extra opvang

17-02-2020 15:30 209 berichten
-j
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 18-01-2021 11:15
99.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben afgesproken dat als er situaties zijn dat 1 vd 2 wil ruilen of extra opvang nodig heeft dit aan de andere ouder gevraagd kan worden en dat deze ouder dan ook zonder opgaaf van redenen nee kan zeggen.

En als jij ‘nee’ zegt, hoe lost hij het dan op?
himalaya wijzigde dit bericht op 17-02-2020 19:15
0.52% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Jij bent dus de primaire ouder en hij is de optionele ouder. Dat is lastig om te veranderen als je liever niet wil dat de kinderen alleen zijn. Maar als het voor de kinderen enkel vervelend is om alleen te zijn, niet schadelijk, dan zou ik vaker 'nee' zeggen. Als je kinderen zijn alternatieve oplossing vervolgens onprettig vinden, kunnen ze dat zelf opnemen met hun vader.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet helemaal.

Het is de bedoeling dat de kinderen 6 dagen bij ex zijn. Maar omdat hij in die periode een verplichting heeft blijven ze dus maar de hele 6 dagen bij jou?

Ik zie het probleen niet van toch gewoon naar vader gaan en dan die ene dag dat hij niet kan even terug naar jou. Als jij dan tenminste kan en niets anders te doen hebt. Daarna weer naar vader.

Uiteraard is hij dan wel diegene die het vervoer moet regelen.
himalaya schreef:
17-02-2020 15:37
En als jij ‘nee’ zegt, hoe lost hij het dan op?
Dan is TO bang dat hij de kinderen avonden/nachten alleen laat.

Daarom zegt ze steeds maar ja.
sugarmiss schreef:
17-02-2020 15:41
Ik snap het niet helemaal.

Het is de bedoeling dat de kinderen 6 dagen bij ex zijn. Maar omdat hij in die periode een verplichting heeft blijven ze dus maar de hele 6 dagen bij jou?

Ik zie het probleen niet van toch gewoon naar vader gaan en dan die ene dag dat hij niet kan even terug naar jou. Als jij dan tenminste kan en niets anders te doen hebt. Daarna weer naar vader.

Uiteraard is hij dan wel diegene die het vervoer moet regelen.
Probeer het nog eens:


De kinderen zijn normaalgesproken 8 dagen bij mij en 6 dagen bij ex.
Wij hebben afgesproken dat als er situaties zijn dat 1 vd 2 wil ruilen of extra opvang nodig heeft dit aan de andere ouder gevraagd kan worden en dat deze ouder dan ook zonder opgaaf van redenen nee kan zeggen.
Nu gebeurt het redelijk regelmatig dat ex in het weekend dat de kinderen bij hem zijn iets heeft dat belangrijk voor hem is, en dan vraagt hij ook of ik die of die dag op kan vangen. Dan komt het er dus op neer dat de kinderen in de 6 dagen dat ze bij hem zijn, nog een keer in het weekend terug komen naar mij,
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
17-02-2020 15:43
Probeer het nog eens:


De kinderen zijn normaalgesproken 8 dagen bij mij en 6 dagen bij ex.
Wij hebben afgesproken dat als er situaties zijn dat 1 vd 2 wil ruilen of extra opvang nodig heeft dit aan de andere ouder gevraagd kan worden en dat deze ouder dan ook zonder opgaaf van redenen nee kan zeggen.
Nu gebeurt het redelijk regelmatig dat ex in het weekend dat de kinderen bij hem zijn iets heeft dat belangrijk voor hem is, en dan vraagt hij ook of ik die of die dag op kan vangen. Dan komt het er dus op neer dat de kinderen in de 6 dagen dat ze bij hem zijn, nog een keer in het weekend terug komen naar mij,
Zo duidelijk is het niet hoor.
To zegt dat de kinderen soms 3 van de 4 weken bij haar zijn omdat ze voorstelt om de omgang dan maar helemaal over te slaan als ex 1 dag midden in die 6 weken niet kan.
-
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 18-01-2021 11:16
0.00% gewijzigd
-
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 18-01-2021 00:00
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
17-02-2020 15:52
Zo duidelijk is het niet hoor.
To zegt dat de kinderen soms 3 van de 4 weken bij haar zijn omdat ze voorstelt om de omgang dan maar helemaal over te slaan als ex 1 dag midden in die 6 weken niet kan.
En dat voor iemand die anderen altijd de les leest? Groep 3/4 rekenen, daar komt het ongeveer op neer.
Normaal zijn ze 8 dagen bij haar. Daar komen er dan 6 bij door het verzaken van pa, met aansluitend natuurlijk weer 8 dagen bij haar. Daarna zijn ze dan weer 6 dagen bij hun vader.
8+6+8= 22, dus van de 28 dagen zijn ze er 22 bij hun moeder en 6 bij hun vader, als de 6 dagen bij vader een keer wegvallen.
Zo moeilijk is dat toch niet?


Citronella, wat zouden je kinderen doen als hij ze een lange avond alleen laat?
Alle reacties Link kopieren
citronella schreef:
17-02-2020 15:54
Niet alleen daarom. Ook omdat als ik in zijn ogen moeilijk doe hij op mijn gemoed gaat spelen. Ik weet niet of Ik uit wil gaan testen hoe de verhoudingen gaan zijn op het moment dat ik strak vast ga houden aan de 8 om 6 regeling. Kans zit er dik in dat als ik ooit iets van hem nodig heb dat dan ookniet kan
Maar nu is het toch meestal dat jij het voor hem opvangt ipv andersom. Ik zou gewoon eens 'nee' zeggen, zeker als je zelf gewoon moet werken. Daarnaast, als het wel gebeurd dat ze tussendoor weer een dag naar jou moeten, moet hij zelf maar voor vervoer regelen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
17-02-2020 16:03
Maar nu is het toch meestal dat jij het voor hem opvangt ipv andersom. Ik zou gewoon eens 'nee' zeggen, zeker als je zelf gewoon moet werken. Daarnaast, als het wel gebeurd dat ze tussendoor weer een dag naar jou moeten, moet hij zelf maar voor vervoer regelen.
Het gaat niet om het vervoer van de kinderen hoor. Ex en ik wonen dicht bij elkaar. Mijn vriend en mijn familie wonen wel ver weg. Dus in die 6 dagen dat de kinderen bij ex zijn spreek ik vaak dingen af met mijn vriend of mijn familie of voor werk, invallen op een andere locatie wat ook makkelijker gaat als de kinderen niet bij mij zijn. Dan moet ik dus extra terug reizen naar mijn woonplaats voor opvang van de kinderen voor ex zn uitje in het weekend. Dat is voor mij 200 km extra dat weekend
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 17-02-2020 18:27
7.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij wisselen dan een periode om. Nu 3 dagen minder bij ex en dus drie dagen extra bij mij = volgende periode 3 dagen langer bij ex. En die flexibiliteit is bij ons wederzijds. Moet ook zeggen dat dat bij ons slechts sporadisch voorkomt, want anders wordt het voor onze dochter ook rommelig. Jouw ex lijkt wel erg vaak iets anders prioriteit te geven boven zijn kinderen.
Maar tot nu toe heb je het altijd voor hem zo gefaciliteerd, dus ik vrees dat je dat nu niet meer omgebogen krijgt.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet om wat je ex doet en waarom hij wil ruilen. Als je wilt ruilen, zeg je ja. Als je dat niet wilt, zeg je nee.

Je bent nu aan het twijfelen omdat je de reden waarom hij wil ruilen, niet valide en goed genoeg vindt. Dat heeft er natuurlijk niks mee te maken.

Als ik jou was, zou ik het gewoon zo blijven doen zoals het nu gaat. En over een jaar of twee zijn jullie kinderen alweer groter, kunnen ze langer alleen blijven of wel 's avonds alleen thuis zijn, wordt het weer makkelijker.

Non issue.
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
17-02-2020 16:11
Het gaat niet om wat je ex doet en waarom hij wil ruilen. Als je wilt ruilen, zeg je ja. Als je dat niet wilt, zeg je nee.

Je bent nu aan het twijfelen omdat je de reden waarom hij wil ruilen, niet valide en goed genoeg vindt. Dat heeft er natuurlijk niks mee te maken.

Als ik jou was, zou ik het gewoon zo blijven doen zoals het nu gaat. En over een jaar of twee zijn jullie kinderen alweer groter, kunnen ze langer alleen blijven of wel 's avonds alleen thuis zijn, wordt het weer makkelijker.

Non issue.
Niet?

Ik zou dat dus wel belangrijk vinden.
Maar ik had daar al veel eerder paal en perk aan gesteld.
Alle reacties Link kopieren
citronella schreef:
17-02-2020 16:09
Het gaat niet om het vervoer van de kinderen hoor. We wonen dicht bij elkaar. Mijn vriend en familie wonen wel ver weg. Dus in die 6 dagen dat kinderen bij ex zijn spreek ik vaak dingen af.. Met vriend of familie of voor werken op een andere locatie voor werk Dan moet ik dus extra terug reizen naar woonplaats kinderen voor ex zn uitje in het weekend. Dat is voor mij 200 km extra dat weekend

Dan kun je dus niet, dan kan je beter 'nee' zeggen. Als je niet wil dat je ex alleen voor zijn kinderen zorgt als hem dat goed uitkomt, en níet voor ze zorgt als hem dat niet goed uitkomt, dan kan dat alleen door 'nee' te zeggen. Je kinderen zijn nu op een leeftijd dat ze er niet heel erg onder lijden terwijl je ex leert wat ouderschap is. Het zal even lastig zijn voor alle partijen, maar ze vinden er wel hun weg in.
makreel schreef:
17-02-2020 16:11
Het gaat niet om wat je ex doet en waarom hij wil ruilen. Als je wilt ruilen, zeg je ja. Als je dat niet wilt, zeg je nee.

Je bent nu aan het twijfelen omdat je de reden waarom hij wil ruilen, niet valide en goed genoeg vindt. Dat heeft er natuurlijk niks mee te maken.

Als ik jou was, zou ik het gewoon zo blijven doen zoals het nu gaat. En over een jaar of twee zijn jullie kinderen alweer groter, kunnen ze langer alleen blijven of wel 's avonds alleen thuis zijn, wordt het weer makkelijker.

Non issue.
Deels vind ik soms de reden niet valide, deels vind ik dat hij zijn prioriteiten wel wat vaker bij zijn kinderen zou kunnen leggen, deels kost het mij soms extra geld of moeite ivm extra reizen naar huis als ik bij mijn vriend ben, en deels vind ik dat hij wel vaak een beroep doet. Het is dus niet maar 1 simpele reden
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 17-02-2020 16:18
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
citronella schreef:
17-02-2020 16:09
Het gaat niet om het vervoer van de kinderen hoor. We wonen dicht bij elkaar. Mijn vriend en familie wonen wel ver weg. Dus in die 6 dagen dat kinderen bij ex zijn spreek ik vaak dingen af.. Met vriend of familie of voor werken op een andere locatie voor werk Dan moet ik dus extra terug reizen naar woonplaats kinderen voor ex zn uitje in het weekend. Dat is voor mij 200 km extra dat weekend
Daar ga je dus de mist in. Waarom moet jij op en neer rijden?
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Als jouw ex elders afspraken zou hebben en 200 km extra zou moeten rijden om de kinderen op te vangen als jij een keer iets anders plant, wat zou hij dan zeggen?

Ik denk dat het eerder geopperde model waarin elke keer dat ze terugkomen ze dezelfde tijd langer bij ex blijven een goede manier kan zijn om hem toch voldoende tijd met zijn kinderen te gunnen. En anders is het an hem om oppas te regelen of ze alleen te laten. Dat is nu juist het stuk “ loslaten dat je moet doen na een scheiding.
anoniem_64cd0dc304e83 wijzigde dit bericht op 17-02-2020 16:21
Reden: Aanvulling
1.11% gewijzigd
Lelietje-van-Dalen schreef:
17-02-2020 16:17
Daar ga je dus de mist in. Waarom moet jij op en neer rijden?
Omdat ik in het weekend vaak niet in mijn woonplaats ben als de kinderen bij hun vader zijn
Dus als ik de kinderen extra opvang voor ex reis ik extra op en neer.
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 17-02-2020 18:23
2.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
17-02-2020 15:59
En dat voor iemand die anderen altijd de les leest? Groep 3/4 rekenen, daar komt het ongeveer op neer.
Normaal zijn ze 8 dagen bij haar. Daar komen er dan 6 bij door het verzaken van pa, met aansluitend natuurlijk weer 8 dagen bij haar. Daarna zijn ze dan weer 6 dagen bij hun vader.
8+6+8= 22, dus van de 28 dagen zijn ze er 22 bij hun moeder en 6 bij hun vader, als de 6 dagen bij vader een keer wegvallen.
Zo moeilijk is dat toch niet?


Citronella, wat zouden je kinderen doen als hij ze een lange avond alleen laat?
Maar dus ook totaal onnodig als vader maar 1 of 2 dagen van die 6 niet kan.

To vind het een probleem als ze wat vaker wisselen. Maar vinden haar kinderen dat ook?

Zij wil dat vader zijn verantwoordelijkheid neemt en niet zoveel dagen aan haar over laat.

Ze overweegt om nee te gaan zeggen als vader vraagt of ze kan opvangen.

Ze zou beginnen met nee kunnen zeggen voor de tussenliggende dagen en de kinderen dan maar wat vaker op en neer te laten pendelen.

Door te zeggen dat de kinderen de overige dagen van die 6 dan ook wel bij haar kunnen blijven wekt ze wel de indruk bij vader dat ze het eigenlijk wel fijn vindt om de kinderen altijd te hebben en denkt vader dat het geen probleem is om de kinderen bij haar te brengen als het een keer niet zo goed uitkomt om de kinderen te hebben.
Alle reacties Link kopieren
De balans is zoek. Dat vat het samen. Dus: jezelf niet in bochten wringen om alsnog te "kunnen" als er een last minute verzoek komt. Dan kan je dus niet.

En dan vind ik een telefoontje met "Hey ik heb de griep en voel me echt klote" van een andere orde als "Pietje wordt 50 en geeft een borrel". Dus ik vind de achterliggende reden toch ook wel interessant ja. In het eerste geval wil ik best wat plannen proberen om te gooien. Bij nummer 2 vind ik dat je best effe naar de borrel kan, maar dat je dan zelf zorgt dat je weer op tijd thuis bent bij je kinderen.

En ik wil graag van te voren fatsoenlijk kunnen plannen; dus als je naar een concert of bruiloft moet, dan weet je dat lang van te voren en kunnen we iets op tijd omruilen.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Maar als ik naar de leeftijden van je kinderen kijk, denk ik: wil je daar nu echt nog de strijd over aangaan ? Het is waarschijnlijk nog maar 2 jaar aan de orde. Daarna gaan zij zelf ook veel meer hun sociale agenda regelen en zal dat schema sowieso gaan verwateren denk ik ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
citronella schreef:
17-02-2020 16:21
Omdat ik vaak niet in mijn woonplaats ben als de kinderen bij hun vader zijn
Dus als ik de kinderen extra opvang voor ex reis ik extra op en neer.
Nee, dan zeg je :” Sorry ex, maar ik heb andere plannen, regel maar n andere oppas”.
Alle reacties Link kopieren
Ga jij altijd naar je vriend of komt je vriend ook wel bij jou?

Als jouw vriend ook bij jou komt dan heb jij het probleem van het heen en weer rijden niet.

Lijkt er een beetje op dat jij alle problemen van anderen jouw probleem laat zijn.

Het opvang probleem van ex.
En het probleem dat nieuwe vriend ver weg wok 't doordat jij altijd rijdt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven