Geld & Recht alle pijlers

Ophalen kinderen na verhuizing ex

14-02-2020 09:05 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben sinds 5 jaar gescheiden. Mijn ex is 150 km verder weg verhuisd naar Limburg. Is het reeel dat hij van mij verwacht dat ik de kinderen bij hem ophaal? Of hem halverwege tegemoet kom?
anoniem_387674 wijzigde dit bericht op 18-02-2020 13:04
78.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
17-02-2020 19:53
Niemand kan bij andere mensen achter de voordeur kijken. Bemoei je met je eigen zaken.

En jij ook inderdaad.. Waarom zijn er toch zoveel onzekere vrouwen?
hoezoos schreef:
17-02-2020 19:52
Als je er toch al voor kiest om te gaan scheiden dan mag je inderdaad ook best zoveel mogelijk aan beide verhuiswensen tegemoet komen vind ik ja. Ik vind scheiden (of vreemdgaan;) sowieso not done als je samen voor kinderen hebt gekozen.
wat een bullshit, als je gaat scheiden en je hebt kinderen dan blijf je zoveel mogelijk bij elkaar in de buurt wonen, want je hebt nog steeds samen kinderen, als je besluit 150 km verderop te gaan wonen dan heb je niet het belang van de kinderen voor ogen hoor, want je maakt het ze daarmee praktisch onmogelijk evenveel tijd door te brengen met beide ouders
hoezoos schreef:
17-02-2020 19:55
Ik begrijp best dat je het een lastig onderwerp vindt hoor. Vooral als je zelf ook op het Minnaren-topic zit :thumbsup:
gut dat heb je snel gedaan dan 12269 berichten van mij doorgelezen om te checken of ik ook op het minnarentopic zit, ik weet het zelf niet eens of ik daar ooit iets heb gepost, dus fijn dat je dat even gecheckt hebt voor me
en nogmaals, kap met mensen zwart maken door geheel off topic over allerlei mensen dingen te insinueren die je uit andere topics denkt te hebben geconcludeerd
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 17-02-2020 20:19
1.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
citronella schreef:
17-02-2020 19:57
wat een bullshit, als je gaat scheiden en je hebt kinderen dan blijf je zoveel mogelijk bij elkaar in de buurt wonen, want je hebt nog steeds samen kinderen, als je besluit 150 km verderop te gaan wonen dan heb je niet het belang van de kinderen voor ogen hoor, want je maakt het ze daarmee praktisch onmogelijk evenveel tijd door te brengen met beide ouders

Volgens mij is het belang van de kinderen dat hun ouders al hun prachtige beloften om met elkaar oud te worden en onvoorwaardelijk van hun gezin te zullen houden en zorgen, gewoon waarmaken. Dat ouders heel bewust blijven kiezen voor elkaar en hun kinderen. Hoe komt het dat steeds meer jonge mensen tegenwoordig zo ontzettend fucked-up in hun hoofd en de weg kwijt zijn denk je. Dat komt iig niet van die paar warme gezinnen die nog wél bij elkaar zijn.
hoezoos schreef:
17-02-2020 19:57
En jij ook inderdaad.. Waarom zijn er toch zoveel onzekere vrouwen?
Ik ben niet onzeker hoor. Haal de spiegel maar bij je laptop weg.
hoezoos schreef:
17-02-2020 20:10
Volgens mij is het belang van de kinderen dat hun ouders al hun prachtige beloften om met elkaar oud te worden en onvoorwaardelijk van hun gezin te zullen houden en zorgen, gewoon waarmaken. Dat ouders heel bewust blijven kiezen voor elkaar en hun kinderen. Hoe komt het dat steeds meer jonge mensen tegenwoordig zo ontzettend fucked-up in hun hoofd en de weg kwijt zijn denk je. Dat komt iig niet van die paar warme gezinnen die nog wél bij elkaar zijn.
voor een warm gezin heb je er minimaal 2 nodig en ook dit was totaal de discussie niet, de discussie was of TO haar ex tegemoet moet komen in het reizen
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 17-02-2020 20:20
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe ontslaat dit alles hem van zijn taken als vader? Die kinderen hebben nergens wat mee te maken. Lijkt me dat hij juist zoveel mogelijk zelf de zorg zou willen doen, als hij twijfelt aan haar moraliteit?

'Jij bent echt slechtste moeder ooit' hier zorg jij maar voor mijn kinderen 90% van de tijd en ik ga aan de andere kant van het land wonen, zodat ik er nul zicht op heb.

Uhu
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
17-02-2020 20:12
Ik ben niet onzeker hoor. Haal de spiegel maar bij je laptop weg.
Welke spiegel? Welke laptop? Zit jij serieus achter de laptop van je kind op het vivaforum? :rofl:
anoniem_354426 wijzigde dit bericht op 17-02-2020 20:29
0.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[quote=Dropdrop post_id=30990255 time=1581967164 user_id=80301]
Hoe ontslaat dit alles hem van zijn taken als vader? Die kinderen hebben nergens wat mee te maken. Lijkt me dat hij juist zoveel mogelijk zelf de zorg zou willen doen, als hij twijfelt aan haar moraliteit?

'Jij bent echt slechtste moeder ooit' hier zorg jij maar voor mijn kinderen 90% van de tijd en ik ga aan de andere kant van het land wonen, zodat ik er nul zicht op heb.

Uhu


Ja dat ‘zeggen‘ veel ex-vrouwen altijd wel. Maar als hun ex-mannen daadwerkelijk de kinderen voorgoed bij hen in huis willen nemen Omdat hun ex altijd zo klaagt gaan al die ex-vrouwen opeens huilen dat ze het niet zo bedoelden en zaniken dat ze geen dag zonder hun kinderen kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ah je was er overduidelijk bij.

Nou die 'huilende vrouwen' hebben geen poot om op te staan hoor.

Elke vader die een normale rol in het leven van zijn kinderen speelde en bij een scheiding erom vraagt, krijgt tegenwoordig co-ouderschap toegewezen van de rechter.
Dropdrop schreef:
17-02-2020 20:19
Hoe ontslaat dit alles hem van zijn taken als vader? Die kinderen hebben nergens wat mee te maken. Lijkt me dat hij juist zoveel mogelijk zelf de zorg zou willen doen, als hij twijfelt aan haar moraliteit?

'Jij bent echt slechtste moeder ooit' hier zorg jij maar voor mijn kinderen 90% van de tijd en ik ga aan de andere kant van het land wonen, zodat ik er nul zicht op heb.

Uhu
Dit. En wat een rare wending heeft dit topic genomen zeg.
[...]

Als dit al waar zou zijn, waarom hoor ik je dan niet over al die brave huisvaders waarmee die dame het moet hebben aangelegd?
En had de man van degene over wie je roddelt niet, zoals men op het viva forum ook altijd roept, eens beter moeten hebben nagedacht voordat hij kinderen kreeg van deze moeder als dit mooie verhaaltje waar zou zijn?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-02-2020 22:20
Reden: quote verwijderd
47.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een aparte wending heeft dit topic gekregen zeg! Ik ben opeens een hoerige moeder die seks heeft met talloze mannen. Een harem zelfs! Interessant.

Ik hoef me niet te verdedigen, maar ergens kan ik het toch niet laten.

Dus voor Hoezoos:
Ik ben nooit vreemdgegaan in de relatie met mijn ex. Hij was mijn eerste, en tot de dag dat we uit elkaar gingen, de enige.

Daarnaast lijdt mijn kind niet onder mijn seksleven hoor. Die krijgt nergens iets van mee. En die meerdere relaties valt ook reuze mee. Ik denk dat menig vrouw op dit forum met meer mannen het bed heeft gedeeld dan ik, want ik kom toch echt maar uit op drie. Dus helaas, geen harem van mannen die me dagelijks uitwonen. Sorry voor de teleurstelling.

Tot slot heb ik volgens mij ook nergens gesteld dat ik perfect ben, want dat ben ik zeker niet. Geen perfecte moeder en geen perfect persoon.
Alle reacties Link kopieren
Trek je er maar niks van aan joh.
Het ging daar allemaal niet eens over.

On topic.

Heb je al iets aan je ex laten weten?
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar die reageerde niet positief. Hoop dreigementen weer en gedoe. Vandaag toch maar even juridisch loket gebeld.
Alle reacties Link kopieren
Wtf?? o_o waar dreigt hij mee dan?!
Sugarsnap schreef:
17-02-2020 23:46
Jeetje, wat een aparte wending heeft dit topic gekregen zeg! Ik ben opeens een hoerige moeder die seks heeft met talloze mannen. Een harem zelfs! Interessant.

Ik hoef me niet te verdedigen, maar ergens kan ik het toch niet laten.

Dus voor Hoezoos:
Ik ben nooit vreemdgegaan in de relatie met mijn ex. Hij was mijn eerste, en tot de dag dat we uit elkaar gingen, de enige.

Daarnaast lijdt mijn kind niet onder mijn seksleven hoor. Die krijgt nergens iets van mee. En die meerdere relaties valt ook reuze mee. Ik denk dat menig vrouw op dit forum met meer mannen het bed heeft gedeeld dan ik, want ik kom toch echt maar uit op drie. Dus helaas, geen harem van mannen die me dagelijks uitwonen. Sorry voor de teleurstelling.

Tot slot heb ik volgens mij ook nergens gesteld dat ik perfect ben, want dat ben ik zeker niet. Geen perfecte moeder en geen perfect persoon.
Ik bedoelde niet dat jij een hoerige moeder bent en een Harem hebt! Sorry als dat zo over kwam!

Ik bedoelde dat wat je seksleven ook is (of dat van alle moeders) het niks te maken heeft met het moederschap !
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
18-02-2020 03:21
Ik bedoelde niet dat jij een hoerige moeder bent en een Harem hebt! Sorry als dat zo over kwam!

Ik bedoelde dat wat je seksleven ook is (of dat van alle moeders) het niks te maken heeft met het moederschap !
Geen probleem hoor! Je hebt gelijk, staat er ook volledig los van.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
18-02-2020 01:02
Wtf?? o_o waar dreigt hij mee dan?!
Geen toestemming geven voor een vakantie die ik aan het plannen ben. Gewoon om me dwars te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Sugarsnap schreef:
18-02-2020 07:15
Geen toestemming geven voor een vakantie die ik aan het plannen ben. Gewoon om me dwars te zitten.
Vervangende toestemming aanvragen een optie? Laat je niet onder druk zetten hoor.. :hug:
Wat kinderachtig van hem, gatverdamme, vakantie is toch mooi voor jullie kinderen?! Weer een bewijs dat hij niet in hun belang denkt. >:-(
Sugarsnap schreef:
18-02-2020 07:15
Geen toestemming geven voor een vakantie die ik aan het plannen ben. Gewoon om me dwars te zitten.
Dan breng je de kinderen alle schoolvakanties naar hem zodat hij kan compenseren. 'ns Zien hoe snel hij bijtrekt!
Alle reacties Link kopieren
Sugarsnap schreef:
18-02-2020 07:15
Geen toestemming geven voor een vakantie die ik aan het plannen ben. Gewoon om me dwars te zitten.
Heb je dit zwart op wit? En het liefst nog in relatie tot jouw besluit om niet te gaan halen/brengen? Want dan gaat hij ontzettend nat als je vervangende toestemming vraagt want rechters hebben een gloeiende hekel aan ouders die het hun ex zo lastig maken om niks uit rancune dat het rechtssysteem ermee belast moet worden om op vakantie te kunnen of iets dergelijks basaals.
Alle reacties Link kopieren
Sugarsnap schreef:
18-02-2020 07:15
Geen toestemming geven voor een vakantie die ik aan het plannen ben. Gewoon om me dwars te zitten.
Je kunt mailen met een link naar dit:
https://www.justionadvocaten.nl/blog/to ... tscheiding
Vervangende toestemming via de rechter
In beginsel mag een gezaghebbende ouder niet zonder reden de toestemming voor een buitenlandse vakantie met de andere ouder ontzeggen. In enkele gevallen, bijvoorbeeld een veiligheidsrisico in het land van bestemming of een gegronde vrees voor kinderontvoering, is het weigeren van toestemming wel gerechtvaardigd.
Je kunt hem vertellen, met een link naar deze tekst, dat weigeren alleen mag met een sterke reden zoals een vakantie naar een officiëel onveilig land of een ontvoeringsrisico.
En dat je dan bij de rechter vervangende toestemming gaat vragen, dat hij geen reden heeft en dat hij verliest.
En dat je meteen de kosten van advocaat en rechtzaak mee-eist.

Dus dat dit een zinloze pesterij is.
En als hij dit doorzet, kun je naar de rechter te gaan om ook alimentatie voor die extra dag te eisen; en het via het geauthoriseerde bureau te laten innen.

Leg hem dat voor, en het is aan hem de keuze of hij alles juridisch wil maken of niet.

Belangrijk: Als je dat doet moet je ook bereid zijn om het door te zetten, dan moet je niet meer terugschrikken.

Ik heb je ook nog een pm gestuurd.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Eens met SteunEndeToeverlaet!
Alle reacties Link kopieren
ja dat is reeel. de een haalt bij de ander. simpel toch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven