Geld & Recht alle pijlers

Ophalen kinderen na verhuizing ex

14-02-2020 09:05 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben sinds 5 jaar gescheiden. Mijn ex is 150 km verder weg verhuisd naar Limburg. Is het reeel dat hij van mij verwacht dat ik de kinderen bij hem ophaal? Of hem halverwege tegemoet kom?
anoniem_387674 wijzigde dit bericht op 18-02-2020 13:04
78.77% gewijzigd
vittello69 schreef:
18-02-2020 12:37
ja dat is reeel. de een haalt bij de ander. simpel toch
Dit! En anders niet.
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
18-02-2020 10:31
Je kunt mailen met een link naar dit:
https://www.justionadvocaten.nl/blog/to ... tscheiding



Je kunt hem vertellen, met een link naar deze tekst, dat weigeren alleen mag met een sterke reden zoals een vakantie naar een officiëel onveilig land of een ontvoeringsrisico.
En dat je dan bij de rechter vervangende toestemming gaat vragen, dat hij geen reden heeft en dat hij verliest.
En dat je meteen de kosten van advocaat en rechtzaak mee-eist.

Dus dat dit een zinloze pesterij is.
En als hij dit doorzet, kun je naar de rechter te gaan om ook alimentatie voor die extra dag te eisen; en het via het geauthoriseerde bureau te laten innen.

Leg hem dat voor, en het is aan hem de keuze of hij alles juridisch wil maken of niet.

Belangrijk: Als je dat doet moet je ook bereid zijn om het door te zetten, dan moet je niet meer terugschrikken.

Ik heb je ook nog een pm gestuurd.
Bedankt voor de info. Zeker nuttig!
Alle reacties Link kopieren
poeziewoezie schreef:
18-02-2020 12:42
Dit! En anders niet.
Duidelijk, dit komt puur omdat TO grootste deel uit de OP heeft weggehaald.
Ligt wat genuanceerder.
Alle reacties Link kopieren
TO heeft idd het OP aangepast, want ik zou in haar geval ook meer op mijn strepen gaan staan. Er moet toch een zeker evenwicht zijn in het geven en nemen waarbij het welbevinden van de kinderen centraal staat.
justagirly schreef:
18-02-2020 13:12
Duidelijk, dit komt puur omdat TO grootste deel uit de OP heeft weggehaald.
Ligt wat genuanceerder.
Kinderen zijn toch van ex en TO samen?
Dus haalt de één en brengt de ander (of andersom)
Samen regel je dit zo goed mogelijk voor je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
poeziewoezie schreef:
18-02-2020 16:46
Kinderen zijn toch van ex en TO samen?
Dus haalt de één en brengt de ander (of andersom)
Samen regel je dit zo goed mogelijk voor je kinderen.
Daar had vader dan even over moeten nadenken voordat hij besloot 150 kilometer verderop te gaan wonen.
Hij besluit te verhuizen dus hij mag op en neer rijden
poeziewoezie schreef:
18-02-2020 16:46
Kinderen zijn toch van ex en TO samen?
Dus haalt de één en brengt de ander (of andersom)
Samen regel je dit zo goed mogelijk voor je kinderen.
De gemiddelde kosten zijn €0,35 de kilometer. Dat kost TO dus ruim €100 per keer. Had ex zelf aan moeten denken toen hij besloot zover te verhuizen.
Als hij zo nodig naar 't ander eind van 't land moest verhuizen regelt ie vervoer maar zelf.

Als ie morgen zou beslissen om in Zuid-Spanje of Canada te gaan wonen - voor zijn werk of de liefde - moet ie ook maar regelen dat ie zijn kinderen nog ooit ziet.


Ik neem aan dat hij nog familie of vrienden in zijn oude buurt - jullie buurt - heeft.
Hij kan ook af en toe proberen daar een weekend te logeren ipv telkens dat pokke-eind te rijden.
Of hij boekt desnoods maar iets cheap via AirBnb.
Sugarsnap schreef:
18-02-2020 07:15
Geen toestemming geven voor een vakantie die ik aan het plannen ben. Gewoon om me dwars te zitten.
Daar had mijn ex ook eenhandje van..... rechtszaak aangespannen, gelijk gekregen van de rechter. Maar toen moest er nog een paspoort aan gevraagd worden, wat hij tot de rechtszaak óók tegenhield waardoor ik uiteindelijk toch niet meer op vakantie kon......
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
17-02-2020 19:11
Als je de reden van de gezinsbreuk bent wil dat nog niet zeggen dat alles na de scheiding dus ook jouw verantwoordelijkheid is, of dat je je ex daarom voortaan overal zijn zin in moet geven. Hij heeft ervoor gekozen om zo ver weg te gaan wonen dus daar mag hij de consequentie van dragen. Doet hij dat niet en ziet hij de kinderen daardoor niet meer, dan is dat dus ook zijn keus en zijn verantwoordelijkheid.

Dat vind ik wel juist. Degene die de breuk in het veroorzaakt moet zoveel mogelijk de verantwoordelijkheid nemen voor haar of zijn keuze.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex verhuide ooks naar een waarschijnlijk ver plekje. Waar? Geen idee. Wilde het niet zeggen. Hij sprak niet met mij (wel met anderen over mij)
Hij kwam af en toe zijn kind ophalen voor een restaurantetentje.
Zelfd dat gaf spannig..
Ik wou dat hiij weggebleven was.
Als kind werd ik om het weekend van Friesland naar Zuid-Drenthe gesleurd. Mijn vader had gekozen zo ver weg te verhuizen, dus we werden altijd opgehaald en einde weekend weer bij mijn moeder thuis gebracht. Ik kan alleen zeggen dat ik daar weinig goede herinneringen aan heb, maar dat heeft veel met mijn stiefmoeder en mijn thuis situatie te maken. Het was er niet beter op geworden als mijn moeder ons had moeten brengen en halen. Ik waardeer het ontzettend dat je je best doet om het voor je kinderen zo draaglijk mogelijk te maken, maar om er na je jeugd achter te komen dat de ene partij liever nooit de moeite voor je had gedaan is veel pijnlijker dan dit meteen van jongs af aan te weten, dus als de vader de moeite er niet voor wil doen kan hij daar beter eerlijk over zijn naar de kinderen.

Ik weet niet welke leeftijd je kinderen hebben, maar heb je hen wel eens gevraagd wat ze willen? Voor hetzelfde geld vinden ze het helemaal niet leuk bij paps en willen ze graag dat jij ze brengt, of juist vinden ze het geweldig bij paps en willen ze dat hij ze ophaalt. In het eerste geval kun je altijd de afspraken nog aan laten passen die nu op tafel liggen zodat je een vergoeding voor de moeite krijgt. Mensen denken vaak dat een vechtscheiding het ergste is, maar de eeuwige doofpot en geheimen hebben mij denk ik erger geschaad dan wanneer ze het letterlijk uitgevochten hadden. Aan een gevecht komt ooit een einde, maar die eeuwige haat en nijd die stil onder het oppervlak bleef sluimeren, bah.

Ondanks de melancholische post is alles nu uiteindelijk toch redelijk goed gekomen in mijn leven ;) dus wat je ook doet, je kinderen komen het echt wel te boven, als je keuze maar oprecht is en vanuit je hart komt, dus niet laten overheersen door meningen van anderen of angst. Als jouw oprechte mening is dat de vader wel eens mag vechten voor zijn kinderen, dan voet bij stuk houden en het hele traject in gaan, ook als dat de rechter erbij betrekt (eerlijk gezegd zou mijn voorkeur hier naar uit gaan, maar het gaat om jou). Als jouw oprechte mening is dat het niet uitmaakt wat de vader wel of niet doet, maar dat jij het voor je kinderen wilt doen, ook prima, als het maar oprecht is.

Ik hoop dat ik nog logisch ben en dat je er iets aan hebt :lol:
Joehoi, wat jouw ouders hadden klinkt ook als een vechtscheiding. Jij hebt er weinig over gehoord maar dus wel gevoeld. Koude oorlog is evengoed een vechtscheiding. Vechten hoeft ook niet te eindigen. Ik ken een stel wat al 40 jaar leeft zoals jouw ouders. De kinderen hebben al kinderen en zijn ook al gescheiden. Allemaal ook een vechtscheiding. Elkaar niets gunnen en voor eigen gewin gaan onder het mom: in belang van de kinderen.... Treurig )0:

Fijn dat het met jou wel goed is gekomen!!
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel heb je als ouder voor je kinderen over als je 4 dagen in de maand (4 van de 30!!) eigenlijk al te veel vindt?

Er is gekozen om 150 km verderop te gaan wonen. De dagelijkse dingen (leuke, minder leuke en alle verplichtingen) van je kinderen kun je niet meemaken. Hulp bij calamiteiten kun je ook niet echt bieden want te ver weg.

Dan zit je in verweggiestan te genieten van je ‘nieuwe’ leven en verwacht je van de andere ouder dat die je ook nog faciliteert in je tijd zonder de kinderen. Want ja, op die twee zondagavonden in de maand wil je eigenlijk liever met de benen omhoog tv kijken.

Zeker is het lastig om die kilometers te rijden, kost tijd en geld maar dat is wel de consequentie van een verhuizing.

Ik mis bij zo’n verhaal altijd de onvoorwaardelijke liefde van een ouder naar het kind. Het gaat hier om f*cking 4 dagen.. Groter is de liefde voor zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Aspeciësist schreef:
19-02-2020 00:40
Dat vind ik wel juist. Degene die de breuk in het veroorzaakt moet zoveel mogelijk de verantwoordelijkheid nemen voor haar of zijn keuze.
Daar denken we dan anders over, maar blijkbaar is het ook helemaal niet van toepassing hier, dus het doet er verder niet toe.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
19-02-2020 15:47
Daar denken we dan anders over, maar blijkbaar is het ook helemaal niet van toepassing hier, dus het doet er verder niet toe.
Volgens mij denkt niemand hetzelfde als wat diegene beweert .....
Hoop het niet iig :@@:
justagirly wijzigde dit bericht op 19-02-2020 16:11
3.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aspeciësist schreef:
19-02-2020 00:40
Dat vind ik wel juist. Degene die de breuk in het veroorzaakt moet zoveel mogelijk de verantwoordelijkheid nemen voor haar of zijn keuze.
Ja want het leven is zo zwart/wit. Er is nooit 1 boeman en 1 heilige in een scheiding.

Zelfs als 1 is vreemdgegaan (wat TO dus niet gedaan heeft), blijkt als ze in relatietherapie gaan, dat beiden aan de vervreemding en slechte relatie hebben bijgedragen.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen band met zijn kinderen. Ik als moeder, moet het alleen niet in de weg zitten.
LoveLucy schreef:
19-02-2020 09:21
Joehoi, wat jouw ouders hadden klinkt ook als een vechtscheiding. Jij hebt er weinig over gehoord maar dus wel gevoeld. Koude oorlog is evengoed een vechtscheiding. Vechten hoeft ook niet te eindigen. Ik ken een stel wat al 40 jaar leeft zoals jouw ouders. De kinderen hebben al kinderen en zijn ook al gescheiden. Allemaal ook een vechtscheiding. Elkaar niets gunnen en voor eigen gewin gaan onder het mom: in belang van de kinderen.... Treurig )0:

Fijn dat het met jou wel goed is gekomen!!
Ja dat is ook zo, misschien kan ik beter het onderscheid maken tussen stille vechtscheiding en een vechtscheiding waar het vechten zichtbaar is. Maar het eeuwige verzwijgen van dingen heeft voor mij dingen in ieder geval niet beter gemaakt, vandaar het advies om het bespreekbaar te maken als dat enigzins mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Aspeciësist schreef:
19-02-2020 00:40
Dat vind ik wel juist. Degene die de breuk in het veroorzaakt moet zoveel mogelijk de verantwoordelijkheid nemen voor haar of zijn keuze.
Dat dacht mijn ex ook. En ook dat ik de scheiding "veroorzaakte" door ervoor te kiezen. Ik koos ervoor door zijn nare gedrag. Hij verdiende er een huisverbod mee uiteindelijk. Maar nog steeds riep en roept hij overal over: "Jij wou scheiden! Jouw probleem!" en schuift daarmee alle verantwoordelijkheid van zich af.

Ik heb deze dus opgepakt, voor de kinderen. Nog steeds is het zo dat hij overal ruimte zoekt om zichzelf te bevoordelen en mij te controleren en moet ik bij alles afwegen wat het stellen van grenzen me waard is want dat heeft elke keer consequenties.

De enigen die ik deze kreet altijd hoor bezigen zijn mannen en vrouwen met dit soort kronkels en ik ben blij dat ze dit hardop doen want dan kan ik er ver van blijven want ik heb mijn portie gestoord denken en overal verantwoordelijk voor gemaakt worden wel gehad :bye:
Alle reacties Link kopieren
Aspeciësist schreef:
19-02-2020 00:40
Dat vind ik wel juist. Degene die de breuk in het veroorzaakt moet zoveel mogelijk de verantwoordelijkheid nemen voor haar of zijn keuze.
Je lijkt de vader van mijn kinderen wel. Als ik hem er eens attent op maakte de afspraken rondom schoolkosten oid of dat hij niet zonder overleg ineens een afspraak in de omgang kon wijzigen, dan was het standaard 'jij wilde toch weg'.

De ex van TO heeft ervoor gekozen ver weg te gaan wonen, de verantwoording voor die keuze ligt dus bij hem.
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
21-02-2020 20:19
Je lijkt de vader van mijn kinderen wel. Als ik hem er eens attent op maakte de afspraken rondom schoolkosten oid of dat hij niet zonder overleg ineens een afspraak in de omgang kon wijzigen, dan was het standaard 'jij wilde toch weg'.

De ex van TO heeft ervoor gekozen ver weg te gaan wonen, de verantwoording voor die keuze ligt dus bij hem.
Sowieso ook wel erg tegenstrijdig om je ex te verwijten dat je niet meer een gezin vormt samen en dan zelf zo ver weg te gaan wonen waardoor het nagenoeg onmogelijk wordt om het ouderschap nog samen te delen. Je zou denken dat iemand die niet had willen scheiden na de scheiding wel zijn best doet om een zo groot mogelijk aandeel in de opvoeding te houden. Doe je bewust iets waarmee je het tegenovergestelde bereikt, dan ben je je geloofwaardigheid wel een beetje kwijt. En mag je dus zelf opdraaien voor de gevolgen daarvan. Het zou lekker zijn als je tot in de eeuwigheid alles kan blijven afschuiven op je ex-die-weg-wilde.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Joehoi schreef:
21-02-2020 00:08
Ja dat is ook zo, misschien kan ik beter het onderscheid maken tussen stille vechtscheiding en een vechtscheiding waar het vechten zichtbaar is. Maar het eeuwige verzwijgen van dingen heeft voor mij dingen in ieder geval niet beter gemaakt, vandaar het advies om het bespreekbaar te maken als dat enigzins mogelijk is.
Ik weet oprecht niet of dat het beter had gemaakt. Snap jouw gevoel wel maar het ligt gecompliceerder dan dat. Ouders die scheiden (ik ben gescheiden en mijn ouders zijn (op late leeftijd) gescheiden moeten zich over hun ego heen zetten. Dat scheelt wel veel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven