Zo ontzettend bang om zwanger te zijn na vervelende ervaring

14-02-2020 19:26 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik weet niet of dit thuishoort bij seks of zwanger maar ik heb maar op zwanger gegokt. Ik heb een vraag die wellicht heel raar op jullie overkomt, of misschien kinderachtig. Ik ben zoiezo niet aan het trollen.

Eind november heb ik een voor mij vervelende ervaring in bed gehad. Ook mijn eigen schuld trouwens. Ik had in de maand november een keer of vijf afgesproken met een date en hij zou het laatste weekend van november bij mij slapen een nachtje omdat hij op anderhalf uur rijden van mij woont en we twee dagen iets wilden doen.

We hebben het wel over seks gehad van tevoren en omdat ik niet aan de pil ben heb ik meerdere keren gezegd en geapt dat als hij seks wilde hij condooms mee moest nemen aangezien ik de maat daarvan voor hem niet weet. Maar elke keer zei hij dat hij geen seks wilde (ook vanwege dat hij gelovig is) dus condooms waren niet nodig.

Toen hij kwam slapen zag het op de bank onder film kijken al een andere kant tevoorschijn komen. Hij wilde zeker wel iets doen, zat aan mijn borsten en alles. We zijn toch in bed beland en ik begon weer over de condooms maar was niet nodig. Hij wilde steeds met zijn ehm geslacht tegen de mijne aanwrijven maar ik ben (mijn fout) panisch om zwanger te worden omdat ik al een keer een zwangerschap heb gehad die niet goed afliep. En ook omdat ik hem amper ken.

Sorry voor de details die ik nu ga geven maar ik kan hier met niemand over praten want ze zouden me uitlachen, wat ik ook begrijp. Hij heeft zich twee keer afgetrokken en klaargekomen op mij. Toen zei ik ook van niet bij mn muts maar hij deed dat toch want was moeilijk voor een man om dat niet te doen zei hij.

Ook is hij met zijn vingers in mij geweest. Ik ben nu zo bang dat er misschien een beetjes sperma aan zijn vingers zat of dat het toch bij mij binnen is gekomen. De kans is heel klein dat weet ik.

Ik heb sindsdien zes zwangerschapstesten gedaan en allemaal negatief. Alleen leek één keer een klein streepje maar kan ook door mijn paniek komen. De laatste test die ik heb gedaan, drie weken geleden was van clearblue met wekenindicator en die gaf aan niet zwanger. Sindsdien ben ik een beetje opgelucht maar soms opeens weer raak ik in paniek en ben ik zo bang om zwanger te zijn.

Ik ben sindsdien drie keer ongesteld geweest waarvan één keer niet zo erg als anders. Ik kan helaas niet tegen de pil, ik word daar depressief van.

Hem zie ik al twee en halve maand niet meer. Na dat weekend nog één keer maar hij had het zoals altijd alleen over andere vrouwen dus ik heb er een punt achter gezet.

Is er iemand die mij gerust wil stellen dat ik niet zwanger kan zijn?
Als je door seks van eind november zwanger zou zijn, dan zou je nu 12 weken zwanger zijn. Dan zouden in de tussentijd één van die zes zwangerschapstesten positief moeten zijn geweest. Soms zie je een indroogstreepje op een zwangerschapstest, en sommige testen reageren ook (licht) op LH, dus mocht je rond eisprong hebben getest, kan dat ook een test hebben beïnvloed. Ook als je inderdaad al 3 menstruaties hebt gehad, lijkt de kans me nihil dat je zwanger bent.

Zou een spiraaltje geen optie zijn voor je? En volgende keer ook strenger zijn/beter voor jezelf zorgen als je geen seks wilt! Schop die jongen je bed uit.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ben je niet zwanger. Het probleem is de angst. Ik zou hier echt hulp voor inschakelen. Op deze manier kan je toch nooit ontspannen en zonder angst genieten van seks?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt twee zeer overtuigende signalen waarom je niet zwanger bent:

1. Je bent meerdere keren ongesteld geweest

2. Je hebt meerdere negatieve zwangerschapstesten

Als je dat al niet vertrouwt... Waarom zou je verhalen/ meningen/ adviezen van wildvreemden op een forum wel vertrouwen?

Misschien moet je deze angsten eens met de huisarts bespreken.
flipje2 wijzigde dit bericht op 14-02-2020 20:57
10.06% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Nee, kan je helaas niet geruststellen. De kans is aanzienlijk dat je zwanger bent als het waar is wat je schrijft. Soms blijft het bevruchte eitje als een soort cocon in je baarmoeder en kan tot twee jaar goed blijven voordat het vruchtje alsnog gaat groeien. Net als bij rupsen die vlinders worden snap je?
Alle reacties Link kopieren
Na 2 1/2 maand zou een zwangerschapstest zo ontzettend positief zijn dat je echt met zekerheid kan zeggen dat je niet zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
Lieverd, je bent niet zwanger van die ene keer in november. Je test over het algemeen twee weken na de bevruchting al positief indien je zwanger bent.

Wat wel een idee kan zijn is om met je huisarts te gaan praten over je angst en eventuele alternatieve voor de pil.

Verder zou je natuurlijk gewoon een pakje standaard condooms en een pakje xl condooms in je nachtkastje kunnen leggen. Denk dat je bij 90% van de mannen dan wel voorbereid bent.

En leukere mannen regelen :)

Maar serieus: praat er met iemand over. Je zit nu weken in de stress voor niets.
Alle reacties Link kopieren
Neem de prikpil en koop zelf een doos condooms. De meeste passen overal op. Je bent de koningin van de smoes...houd eens even op en neem zelf je verantwoordelijkheid. Of stop met mannen je bed in kletsen. Het is het één of het ander.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Inderdaad zelf ook condooms in huis halen.
anoniem_387931 wijzigde dit bericht op 15-02-2020 09:40
3.45% gewijzigd
Nee is het antwoord op je vraag of je zwanger bent. Nee kan ook een antwoord zijn wanneer je geen sex wilt hebben.
Dit kan toch bijna niet echt zijn... Doe even normaal TO, je bent niet zwanger. En inderdaad draag je eigen verantwoordelijkheid wbt voorbehoedsmiddelen.
Alle reacties Link kopieren
Kan je zwanger zijn zonder hcg in je lichaam?
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk. Goed verhaal zeg. :nut:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ga naar je huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Maggie3434 schreef:
19-02-2020 08:07
Kan je zwanger zijn zonder hcg in je lichaam?
Ophouden met je hysterische gedrag. Niets wijst erop dat je zwanger bent. En als je zo in paniek bent, dan moet je maar eens naar de huisarts.
En koop zelf condooms. Doe niet zo raar met de maat niet weten, want iedereen weet dat de meeste mannen dezelfde maat condooms passen.
Zolang je zo raar gaat doen met seks, dan lijkt het me verstandig dat je niet meer naar bed gaat met mannen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook geen seks meer, puur omdat ik zo bang ben om zwanger te worden. Als ik ga googlen op internet lees ik dingen over vrouwen die geen hcg aanmaakten en toch zwanger waren. Ik weet dat ik overdreven bang ben maar ik kan er niks aan doen sorry.
Alle reacties Link kopieren
Joh ga naar de huisarts en laat je geruststellen.

Door dat gestress raakt je cyclus misschien ook nog van de rel.
Alle reacties Link kopieren
In het allerergste geval ben je zwanger. En dan? Dan zie je het vanzelf. Of ben je dan ook weer bang dat jij net die ene vrouw bent die gaat bevallen zonder dat ze wist dat ze zwanger was? Omdat je dat ergens hebt gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet zwanger

Mijn advies: ga naar een psycholoog voor je angst/paniek/piekerprobleem. Dit kost teveel energie. Het leven kan makkelijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven