Niet gevaccineerd: thuisblijven!

19-02-2020 18:34 217 berichten
Eindelijk is het zover: niet gevaccineerde kinderen mogen door de kinderopvang geweigerd worden. Zou dit een aanmoediging zijn voor anti-vaxxers om hun kind dan toch maar te laten vaccineren?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee maar ik ben het er volledig mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Ben bang dat het meer een aanmoediging is voor aan anti-vaxxer om een eigen opvang te openen waar ze allemaal terecht kunnen. Waar vervolgens iedereen ziek wordt en de rest van Nederland ook aan gaat steken..
Maar ik ben vandaag ook wel een beetje een doemdenker :cencored:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Bamboo_90 schreef:
19-02-2020 18:37
Ben bang dat het meer een aanmoediging is voor aan anti-vaxxer om een eigen opvang te openen waar ze allemaal terecht kunnen. Waar vervolgens iedereen ziek wordt en de rest van Nederland ook aan gaat steken..
Maar ik ben vandaag ook wel een beetje een doemdenker :cencored:
Moet je ongesteld worden :-D
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
19-02-2020 18:38
Moet je ongesteld worden :-D
BHV training gehad vandaag, alle mogelijke rampscenario’s zijn breed uitgemeten.. dat zit nog in m’n hoofd geloof ik :whistle: :hihi:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Bamboo_90 schreef:
19-02-2020 18:37
Ben bang dat het meer een aanmoediging is voor aan anti-vaxxer om een eigen opvang te openen waar ze allemaal terecht kunnen. Waar vervolgens iedereen ziek wordt en de rest van Nederland ook aan gaat steken..
De bible belt was/is ook zo'n "haard" met meerdere ongevaccineerde kinderen bij elkaar, en soms leidde dat tot een uitbraak maar die is naar mijn weten wel altijd binnen de bible belt gebleven.
Bamboo_90 schreef:
19-02-2020 18:37
Ben bang dat het meer een aanmoediging is voor aan anti-vaxxer om een eigen opvang te openen waar ze allemaal terecht kunnen. Waar vervolgens iedereen ziek wordt en de rest van Nederland ook aan gaat steken..
Maar ik ben vandaag ook wel een beetje een doemdenker :cencored:

Dit is ook waar artsen bang voor zijn. Het wordt dan een grote besmettingshaard omdat de bescherming van de groep ontbreekt.
Mijn oplossing zou zijn om op ALLE opvang vaccineren verplicht te stellen.
Wil je echt niet, dan ook geen opvang.
Bamboo_90 schreef:
19-02-2020 18:37
Ben bang dat het meer een aanmoediging is voor aan anti-vaxxer om een eigen opvang te openen waar ze allemaal terecht kunnen. Waar vervolgens iedereen ziek wordt en de rest van Nederland ook aan gaat steken..
Maar ik ben vandaag ook wel een beetje een doemdenker :cencored:
Als ze ook niet meer in vliegtuigen, het OV of pretparken mogen zonder vaccinatie is het denk snel afgelopen met dat gezeik.
En anders sterven de domme antivaxgenen uit, ook een oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Op internationale scholen is het al heel lang verplicht om vaccinatie boekje te overleggen. Geen vaccinaties - geen school. Goed te zien dat Nederland daar eindelijk ook naartoe gaat.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-02-2020 18:42
Als ze ook niet meer in vliegtuigen, het OV of pretparken mogen zonder vaccinatie is het denk snel afgelopen met dat gezeik.
En anders sterven de domme antivaxgenen uit, ook een oplossing.
[...]

Neemt niet weg dat ik een absolute pro-vaxxer ben.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2020 19:30
Reden: ongepast
28.62% gewijzigd
[...]


Wat een stuitende vergelijking.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2020 21:27
Reden: quote verwijderd
82.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eerlijk zeggen dat ik t er wel mee eens ben.

Heb zelf ook gevraagd of ze bij de crèche van mijn jongste weigerde maar dat deden ze toen nog niet.
redbulletje schreef:
19-02-2020 18:42
Als ze ook niet meer in vliegtuigen, het OV of pretparken mogen zonder vaccinatie is het denk snel afgelopen met dat gezeik.
En anders sterven de domme antivaxgenen uit, ook een oplossing.
Het probleem is alleen dat veel vaccinaties pas op een bepaalde leeftijd worden toegediend, en voor die tijd zijn baby's dus onbeschermd. Beetje lullig als de onbeschermde baby's van provax ouders mee uitsterven.
herfstappeltaart schreef:
19-02-2020 18:48
Wat een stuitende vergelijking.
Grappig, de antivaxxers zijn juist dol op deze vergelijking :D
Lady*Voldemort schreef:
19-02-2020 18:50
Grappig, de antivaxxers zijn juist dol op deze vergelijking :D

Daar ben ik er niet 1 van >:-(
Attawo schreef:
19-02-2020 18:40
De bible belt was/is ook zo'n "haard" met meerdere ongevaccineerde kinderen bij elkaar, en soms leidde dat tot een uitbraak maar die is naar mijn weten wel altijd binnen de bible belt gebleven.
ja omdat de rest gevaccineerd is
Janis_Ian schreef:
19-02-2020 18:45
Op internationale scholen is het al heel lang verplicht om vaccinatie boekje te overleggen. Geen vaccinaties - geen school. Goed te zien dat Nederland daar eindelijk ook naartoe gaat.
ja dat moet ook als je je hond naar een pension brengt
Alle reacties Link kopieren
Hoewel mijn kind wel gevaccineerd is vind ik dit een hele slechte ontwikkeling.

Mensen horen zelf de keuze te hebben of ze zich wel of niet laten vaccineren.

Wat is het volgende wat verplicht wordt.

Leven in vrijheid en zelf keuzes kunnen maken is belangrijk.

Je wil niet een samenleving g worden zxoadks in films over de toekomst wel wordt geschetst dat je als individu geen keuze vrijheid d meer hebt maar dat alles voor je bepaald wordt door de staat.
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk! Ik zie wel wat beren op de weg die hier ook al genoemd worden, maar we dachten ook ooit dat roken in publieke ruimtes verbieden onmogelijk was en dat is nu niet meer dan normaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er totaal geen verstand van, misschien is dit dus een domme vraag; maar in hoeverre is het gevaarlijk voor een ouder kind/tiener om veel om te gaan met kinderen die niet gevaccineerd zijn? Of voor volwassen? Of is het echt alleen gevaarlijk voor baby’s? Ik heb dus veel nichtjes en neefjes die niet gevaccineerd worden waar ik op pas en ik pas ook weleens op andere kinderen die dus wel gevaccineerd worden. Moet je zoiets melden bij de ouders als ze vragen of ik even wil oppassen en ongevaccineerd neefje is hier ook?
Alle reacties Link kopieren
Op zich eens, maar wel dat om medische redenen niet of later vaccineren niet tot verwijdering van kinderdagverblijf zorgt.
S-Meds schreef:
19-02-2020 18:53
ja omdat de rest gevaccineerd is


Plus dat de anti-vaxxers tegenwoordig niet alleen uit bible-belt-leden bestaan. Het is ook een deel zelfbenoemde "deskundigen" die alles beter denken te weten dan de medische wetenschap. Meestal is deze "deskundigheid" opgedaan op internetfora.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
19-02-2020 18:54
Hoewel mijn kind wel gevaccineerd is vind ik dit een hele slechte ontwikkeling.

Mensen horen zelf de keuze te hebben of ze zich wel of niet laten vaccineren.

Wat is het volgende wat verplicht wordt.

Leven in vrijheid en zelf keuzes kunnen maken is belangrijk.

Je wil niet een samenleving g worden zxoadks in films over de toekomst wel wordt geschetst dat je als individu geen keuze vrijheid d meer hebt maar dat alles voor je bepaald wordt door de staat.
Maar met die keuze vrijheid breng je andere mensen zonder die keuze in gevaar. Daarnaast kan een kind van een anti-vaxxer niet zeggen dat het wel gevaccineerd wil worden, dus voor wie is die keuzevrijheid dan?
apiejapie schreef:
19-02-2020 18:55
Op zich eens, maar wel dat om medische redenen niet of later vaccineren niet tot verwijdering van kinderdagverblijf zorgt.

Eens
herfstappeltaart schreef:
19-02-2020 18:51
Daar ben ik er niet 1 van >:-(
Ik had ook Snouth willen quoten, niet jou. Sorry :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven