Cordon sanitaire rond het AFD in Duitsland

20-02-2020 15:31 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin februari brak de hel los in Duitsland.
De liberale minister-president Thomas Kemmerich van de Duitse deelstaat Thüringen trad af omdat hij zijn zetel verkregen had met steun van het populistisch rechtse AFD

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~be202ef3/

Citaat:

De ontstane politieke crisis draait om het uitgangspunt van de coalitie dat niet wordt samengewerkt, laat staan geregeerd, met de nationalistische en populistische Alternative für Deutschland (AfD).

Vanmorgen was er een misselijkmakende aanslag op migranten in Hanau
https://nos.nl/artikel/2323785-9-doden- ... misme.html
Mogelijk had de dader racistische motieven.

Het AFD is de 3e partij van Duitsland met 5.3 miljoen kiezers en juist door niet met ze te praten en ze uit te sluiten creëer je woedende burgers die zich ongehoord en onbegrepen voelen en geweld gaan gebruiken.

Mijn mening is:

Juist door het cordon sanitaire rond het AFD vinden er in Duitsland aanslagen plaats.

Ik heb er een poll van gemaakt.

Het cordon sanitaire rond het AFD zorgt voor geweld

Totaal aantal stemmen: 35

Eens (54%)
Niet eens (40%)
Anders, ik geef een toelichting in de draad (6%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Dus dat geweld is de schuld van het cordon sanitaire, en niet van de hufters die die aanslag gepleegd hebben.
Die uit de gelederen komen van de partij waar dat cordon sanitaire omheen ligt.

Het een uitstekend idee om de AFD uit te sluiten. Ze hebben in Duitsland namelijk al eerder ervaren wat er gebeurt als je het land overlevert aan nazi's.

Geen zinnig mens gaat dit soort gedrag belonen met regeringsverantwoordelijkheid 'omdat er anders niet naar de woedende burgers geluisterd wordt'.
Het aantal kiezer dat niks van dat tuig moet hebben is gelukkig nog altijd vele malen groter.
Goh. Hollebollegijs die deze mening heeft en moet delen. Gekker moet het niet worden. Om te janken trouwens.

Eens met Snarky.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin. Hier is het geweld toch ook niet toegenomen doordat pvv doorgaans ook niet voor vol wordt aangenomen.

Serieus hoe kom je erbij...
...
Alle reacties Link kopieren
Oh reltopic? eens met bovenstaande schrijvers/sters
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
Aanslagen worden gepleegd door gekken minder verstandige wezens en niet door politieke partijen.

Dit neemt niet weg dat ik tegen een cordon sanitaire ben. Bij onze gemeente ging GL samen met VVD en alle andere partijen een muur optrekken tegen de grootste partij.
(Lees de grootste als 9 van de 19 zetels.)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
In Belgie werkt het cordon sanitaire al jaren geweldig. Geen vreemdelingenhaat meer daar en het Vlaams belang en andere rechtse partijen zijn weggevaagd.

Of nee wacht; Belgie heeft al bijna anderhalf jaar geen regering meer.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
20-02-2020 16:47
Aanslagen worden gepleegd door gekken minder verstandige wezens en niet door politieke partijen.

Dit neemt niet weg dat ik tegen een cordon sanitaire ben. Bij onze gemeente ging GL samen met VVD en alle andere partijen een muur optrekken tegen de grootste partij.
(Lees de grootste als 9 van de 19 zetels.)

Dus in jouw gemeente kunnen we nu aanslagen verwachten omdat de andere partijen niet willen samenwerken met FvD?
Dat is de redenering van HBG.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
20-02-2020 16:56
Dus in jouw gemeente kunnen we nu aanslagen verwachten omdat de andere partijen niet willen samenwerken met FvD?
Dat is de redenering van HBG.
Ik mag hopen van niet. Ik heb overigens op "niet eens" gestemd in de poll.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wat wordt er op dit forum toch makkelijk (ook echt gelijk al in de eerste reactie :facepalm:) gesmeten met termen als nazi. Heb je dan echt totaal geen benul wat zo’n term inhoudt vraag ik me dan af?

Bezoek eens een concentratie-kamp, lees eens een boek, kijk eens een docu. Het komt zo dom over namelijk.
Alle reacties Link kopieren
xiawoman schreef:
20-02-2020 17:08
Wat wordt er op dit forum toch makkelijk (ook echt gelijk al in de eerste reactie :facepalm:) gesmeten met termen als nazi. Heb je dan echt totaal geen benul wat zo’n term inhoudt vraag ik me dan af?

Bezoek eens een concentratie-kamp, lees eens een boek, kijk eens een docu. Het komt zo dom over namelijk.

Ik denk zo dat jij niet helemaal op de hoogte bent van verschillende uitspraken van kopstukken binnen de AfD.
Komt een beetje dom over ook om dan zo te oordelen over anderen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
20-02-2020 17:11
Ik denk zo dat jij niet helemaal op de hoogte bent van verschillende uitspraken van kopstukken binnen de AfD.
Komt een beetje dom over ook om dan zo te oordelen over anderen.
Precies. Een deel van de AfD gaat veel te ver en vertoont nazi-sympathieën
xiawoman schreef:
20-02-2020 17:08
Wat wordt er op dit forum toch makkelijk (ook echt gelijk al in de eerste reactie :facepalm:) gesmeten met termen als nazi. Heb je dan echt totaal geen benul wat zo’n term inhoudt vraag ik me dan af?

Bezoek eens een concentratie-kamp, lees eens een boek, kijk eens een docu. Het komt zo dom over namelijk.
Bij een openlijke neonazi-partij aan nazi's denken is dom? Typisch wereldbeeld.
En dan straks zeker heel hard ich habe es nicht gewußt gillen.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
20-02-2020 17:13
Precies. Een deel van de AfD gaat veel te ver en vertoont nazi-sympathieën

Sasky had dat genoemd in haar goed verwoorde en genuanceerde reactie.
Ik beschouw dit topic voorlopig ook maar als een reltopic, een halve dag na een ernstige aanslag.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
20-02-2020 17:18
Ik beschouw dit topic voorlopig ook maar als een reltopic, een halve dag na een ernstige aanslag.
Ja. Lekker smaakvol ook weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er het grootste bezwaar tegen dat media zich niet neutraal kunnen opstellen, of tenminste acteren dat ze dat doen. Je ziet dat in meerdere landen; journalisten en presentatoren stellen zich politiek op. Ik wil hun politieke mening helemaal niet horen.
retrostar wijzigde dit bericht op 20-02-2020 18:52
2.36% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
20-02-2020 16:13
Dus dat geweld is de schuld van het cordon sanitaire, en niet van de hufters die die aanslag gepleegd hebben.
Die uit de gelederen komen van de partij waar dat cordon sanitaire omheen ligt.

Het een uitstekend idee om de AFD uit te sluiten. Ze hebben in Duitsland namelijk al eerder ervaren wat er gebeurt als je het land overlevert aan nazi's.

Geen zinnig mens gaat dit soort gedrag belonen met regeringsverantwoordelijkheid 'omdat er anders niet naar de woedende burgers geluisterd wordt'.
Het aantal kiezer dat niks van dat tuig moet hebben is gelukkig nog altijd vele malen groter.

Als je legale partijen gaat uitsluiten creëer je een sfeer dat mensen zich afkeren van de democratie en naar andere mindelen grijpen.
Daarbij komt dat het Afd de derde partij van Duitsland is, die kan je niet ongestraft uitsluiten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
20-02-2020 17:13
Precies. Een deel van de AfD gaat veel te ver en vertoont nazi-sympathieën

Daar is de rechter voor.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
20-02-2020 16:56
Dus in jouw gemeente kunnen we nu aanslagen verwachten omdat de andere partijen niet willen samenwerken met FvD?
Dat is de redenering van HBG.
Als je willens en wetens 5,3 miljoen kiezers buitenspel zet (aantal AFD stemmers) dan zegt dat wat over het democratisch gehalte van de overige partijen en inderdaad dan loop je de kans op woede en radicalisering.
Hetzelfde zag je natuurlijk in Noord Ierland waar een protestantse meerderheid de katholieken uitsloten en er uiteindelijk slachtoffers vielen door de IRA
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
20-02-2020 18:57
Als je willens en wetens 5,3 miljoen kiezers buitenspel zet (aantal AFD stemmers) dan zegt dat wat over het democratisch gehalte van de overige partijen en inderdaad dan loop je de kans op woede en radicalisering.
Hetzelfde zag je natuurlijk in Noord Ierland waar een protestantse meerderheid de katholieken uitsloten en er uiteindelijk slachtoffers vielen door de IRA
Duitsland is dus geen democratie meer. Domme zet van ze geweest.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
20-02-2020 18:52
Als je legale partijen gaat uitsluiten creëer je een sfeer dat mensen zich afkeren van de democratie en naar andere mindelen grijpen.
Daarbij komt dat het Afd de derde partij van Duitsland is, die kan je niet ongestraft uitsluiten.
Duitsland zit qua politiek klimaat heel anders in elkaar. Dat zij de derde zijn,wil niet zoveel zeggen , daar in Duitsland niet zomaar een partij opgericht kan worden zoals in Nederland.

De aanhang van de Afd heeft geen excuus nodig om zich af te keren van bepaalde grondwetten.

Maar wat is de boze burger toch zielig inderdaad, omdat er niet naar geluisterd wordt. Voel jij je ook zo boos, gezien je altijd zo begaan bent met deze mensen ?
...
Alle reacties Link kopieren
Ach, die arme neo-nazi's toch. Een principe van de democratie is dat, zodra er een partij is die diezelfde democratie wil afschaffen, mag ingrijpen. Lijkt me niet meer dan terecht dat dat hier ook gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik eigenlijk weleens zou willen weten, HBG: wat populisten die zichzelf gematigd noemen vaak beweren (dat doe jij zelf ook) is dat neonazis en ander extreem volk dat dit soort aanslagen pleegt echt een uitzondering zijn, een stel gekken enzovoort.

Nu beweer je dus dat dit "woedende burgers die zich ongehoord en onbegrepen voelen en geweld gaan gebruiken" zijn.
Welke van de twee is het nou?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zolang Merkel roept; alle vluchtelingen zijn welkom. Terwijl in Oost Duitsland er grote ontevredenheid heerst.... grote werkeloosheid, geen pensioen, geen gelijkheid tegen over het westen..... tja.....ik denk dat merkel niets geleerd heeft van WO2. En ja w.s komt de derde wereldoorlog weer uit Duitsland.


En verdeeldheid werkt in het voordeel van rechts-extremistische partijen,
[quote=JobEva post_id=31001733 time=1582225518 user_id=
anoniem_323425 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 20:21
Reden: Fout
92.88% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven