Gezondheid alle pijlers

Middenvoetsbeentje gebroken

21-02-2020 16:22 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoii..

Mijn middenvoetsbeentje blijkt gebroken en nu krijg ik voor 6 weken loopgips. Mijn vraag aan jullie is, heeft iemand hier ervaring mee? Hoe verliep de genezing etc? Ik had er nooit van gehoord dus alles is nieuw voor me. Ik ben eigenlijk benieuwd of je er naderhand nog last van blijft houden.

Groetjes
Ik heb wel eens een middenvoetsbeentje gebroken maar heb dat toen niet gemerkt. Het kwam later aan het licht op een röntgenfoto omdat ik ineens een raar uitstekend botje op mijn voet had.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
21-02-2020 16:33
Ik heb wel eens een middenvoetsbeentje gebroken maar heb dat toen niet gemerkt. Het kwam later aan het licht op een röntgenfoto omdat ik ineens een raar uitstekend botje op mijn voet had.
ik ook. ;-)

Volgens mij is dat nu juist iets wat meestal zonder naklachten geneest hoor. Mara goed; het een lijf is het ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er dus ook niets van gemerkt. Liep ook gewoon nog rond. Voet werd alleen wat dik de laatste dagen waardoor ik even navraag ging doen bij de huisarts en die stuurde me door naar de röntgen met als eindbestemming gipskamer.

Zoals ik bij jullie lees zal het dus allemaal wel mee vallen, even de tijd met het gips uit Zitten dan 🙈
Alle reacties Link kopieren
kaylih schreef:
21-02-2020 16:47
even de tijd met het gips uit Zitten dan 🙈
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Mijn middenvoetsbeentje is vorig jaar mei volledig (wel prachtig door het midden) gebroken door een val met de motor, waarbij de valbeugel op mijn voet belandde. Hier een minder rooskleurig verhaal; het helen duurde langer dan gemiddeld, ik heb er nog ontzettend lang pijn aan gehouden en hoewel het nu geen pijn meer doet blijft het zeer gevoelig. Ik kan niet op blote voeten lopen zonder ongemak, ik kan nog steeds niet kickboksen, na een motorrit in de kou doet m'n voet zeer en als ik te veel loop gaat m'n voet opzwellen. Alles geprobeerd: rust geven en ontzien, juist belasten, masseren, fysiotherapie. Maar heb nog geen oplossing gevonden :nope:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ook eens gehad, paar dagen met zere voet gelopen, toch maar naar dokter. Doorgestuurd voor foto, ja gebroken, maar het is al aan het genezen dus we laten het zo.
Ik schijn makkelijk helende botten te hebben. Gebroken arm: o paar weken in de mitella en klaar.
Dus of het allemaal zo representatief is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
21-02-2020 16:58
Mijn middenvoetsbeentje is vorig jaar mei volledig (wel prachtig door het midden) gebroken door een val met de motor, waarbij de valbeugel op mijn voet belandde. Hier een minder rooskleurig verhaal; het helen duurde langer dan gemiddeld, ik heb er nog ontzettend lang pijn aan gehouden en hoewel het nu geen pijn meer doet blijft het zeer gevoelig. Ik kan niet op blote voeten lopen zonder ongemak, ik kan nog steeds niet kickboksen, na een motorrit in de kou doet m'n voet zeer en als ik te veel loop gaat m'n voet opzwellen. Alles geprobeerd: rust geven en ontzien, juist belasten, masseren, fysiotherapie. Maar heb nog geen oplossing gevonden :nope:
Dit klinkt inderdaad niet positief!! Maar het is volgens mij ook een flinke klap geweest. Heb je hiervoor ook in het gips gezeten? Klinkt in ieder geval heel vervelend en ik hoop echt dat je nog een goede oplossing gaat vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de mijne ook eens gebroken en ben er nog 3 weken op blijven lopen. Uiteindelijk foto's laten maken en toch eerst 1 week gewoon gips, daarna 4 weken loopgips.

Toen het gips er af was heb ik nog wel een paar maanden een zeurderig gevoel gehad, verder geen fysio oid gehad.
TIP : om je beddengoed te beschermen tegen beschadiging/slijtage door het ruwe gips kun je een panty over je gips doen 's nachts.
Ik heb mijn middenvoetsbeentje gebroken gehad, maar gezien de huisarts dacht dat er niets aan de hand was ben ik destijds niet gelijk doorgestuurd voor een foto. Nadat ik 6 weken later nog last had wel doorgestuurd en toen bleek die breuk, maar was het ook alweer aan het genezen waardoor ik geen gips meer heb gekregen. Echter last blijven houden, van alles geprobeerd en uiteindelijk is besloten om mijn voet rust te gunnen en deze alsnog in het loopgips te zetten. Dat was voor mij de oplossing. Sindsdien heb ik nergens meer last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is de breuk na een foto niet meteen gezien, vreselijk pijn kon niet lopen. Werd gebeld en moest terug komen voor loopgips, dat was heerlijk want de pijn was meteen weg en ik kon nadat het uitgehard was weer praktisch alles doen behalve sport. Toen het gips een paar weken later verwijderd was heb ik ook nergens last meer van gehad.
Het is bij mij al jaren geleden en ik weet ook niet waar de breuk destijds door veroorzaakt is. Hij kwam in elk geval aan het licht toen ik heel hard mijn voet had gestoten tegen een zwembadtrapje, en een uitstekend botje voelde. Dat bleek dus al een geheelde breuk. Doet nog steeds wel eens pijn trouwens, maar ik ga het niet laten breken en in het gips.
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
21-02-2020 18:40
TIP : om je beddengoed te beschermen tegen beschadiging/slijtage door het ruwe gips kun je een panty over je gips doen 's nachts.
Goede tip!! Thnxx!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties allemaal!! Ik ga afwachten hoe het bij mij zal verlopen, maar zo te lezen zal het niet extreem zijn godzijdank. Nu maar hopen dat die 6 weken snel zullen gaan en het gips weg mag.
Met loopgips kun je veel gewoon hoor. Ik heb daar toen echt geen last van gehad. Zelfs nog de carnavalsoptocht meegelopen destijds.
Alle reacties Link kopieren
MrsLady schreef:
22-02-2020 16:29
Met loopgips kun je veel gewoon hoor. Ik heb daar toen echt geen last van gehad. Zelfs nog de carnavalsoptocht meegelopen destijds.
Ik ben ook heel blij dat ik loopgips heb gekregen. Ik kan inderdaad eigenlijk alles gewoon doen. Eerste paar dagen waren even wennen, maar het begint al steeds meer normaal te voelen. Maar zonder gips is natuurlijk altijd nog fijner haha.
Hier een medepechvogel. Afgelopen weekend m'n vijfde middenvoetsbeentje gebroken en nu in het gips en been omhoog. Vanmiddag terug naar het zh voor hopelijk loopgips.

Hoe is het nu met jou Kaylih, al weer helemaal op de been?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven