De knussels knusselen de lente in!

13-02-2020 23:24 890 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom (terug) Knussels!

Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort. En met wat extra kuikentjes verhuizen we door naar editie zeven!

Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder. (Met dank aan Maman en Blondje)

Een kleine ode aan de knussels *

Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht

Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel

Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn

Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar

Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic :love: .

* Gedicht met dank aan LollyPopje.

Fijn als je mee komt tetteren!

Liefs,
De knussels

Lees hier het ontstaan van dit topic!
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524


En onze tweede editie!
overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... ges/413488

En nummertje drie!
overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119

En kwartet!
overig/knusselend-het-nieuwe-jaar-in/li ... ges/434424

De hele hand!
overig/de-knusseltjes-zijn-jarig/list_messages/442749

Nummer 6
overig/six-met-de-knussels/list_messages/449169
lollypopje wijzigde dit bericht op 14-02-2020 18:51
5.19% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Lastig Fladder.

Moet je het weekend ook nog koken? Boodschappen doen?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
21-02-2020 21:04
Lastig Fladder.

Moet je het weekend ook nog koken? Boodschappen doen?
Moet alle boodschappen nog halen, maar is mijn eigen schuld hoor. Gewoon een paar onvoorziene uitgaven gehad en daardoor nu even opletten qua uitgaven.
Alle reacties Link kopieren
Heb je inspiratie nodig, of kom je er wel uit? :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met de tips :)
Alle reacties Link kopieren
Soep, bijvoorbeeld courgettesoep. zijn ook per twee in de bonus bij de appie.

Simpele pasta pesto of con olio

Stamppot
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Misschien ook handig te weten naar welke super je gaat. Kan ik de aanbiedingen meenemen :P

Groente ommelet is ook lekker en kun je gewoon de groente in doen die in de aanbieding zijn. Beetje peper, zout, knoflook, eventueel kaas.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zowel naar de Jumbo als de AH.
Lief dat je meedenkt. Hoeft niet hoor, zoals gezegd mijn eigen schuld, over een paar dagen is het weer over :-)
Fladderak schreef:
21-02-2020 21:19
Kom maar door met de tips :)
Zuurkoolstamppot
Chili sin carne
Risotto met erwten

Wat heb je in je voorraad?
Pasta (macaroni, spaghetti), peulvruchten (linzen, kikkererwten, bonen), tomatensaus?
Alle reacties Link kopieren
Bij appie zijn stamppot producten in de aanbieding.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Pasta spinzie is bij ons nog altijd favoriet. Heel makkelijk, altijd fijn als je weer meer moet werken, goedkoop, en veel belangrijke voedingsstoffen. Kan ook zonder vlees als je heel krap zit.

Als je vlees eet, basisvlees (gehakt, kip bij de turk vandaan) is altijd goedkoper dan bewerkt vlees, en kan je ook beter kleinere porties van maken.

Boerenkool is bij ons al snel te veel, omdat ik de enige ben die aardappel eet. Maar zo'n voorgesneden zak kan je zo in de vriezer stoppen, en kleinere beetjes eruit halen als aanvulling op een wokgerecht.

Oh ja, met mijn schouder gaat het goed. Zit nog mooi in de kom. De breuk bleek toch in mijn arm te zitten (lekkere communicatie vorige week ...), en ook die zag er goed uit. Nog twee weken door met mijn arm niet mogen gebruiken, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames. Bedankt voor de tips. Stamppot en pasta wordt het!

Jullie nog plannen dit druilerige weekend?
Alle reacties Link kopieren
@Nanny fijn om te lezen dat het goed gaat met je schouder en arm. Wel slechte communicatie.

Hier vanmiddag visite en misschien morgen nog ergens heen, maar dat hangt van mijn zin en energie af.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed gaat Nanny.
Krijg honger van jullie berichten. :)

Hier geen vastomlijnde plannen. Ik heb al een paar weken werkstress. Wilde gister wat extra werken, maar ik zat volkomen in de weerstand en wilde Even Helemaal Niets.
Vanochtend werd ik wakker met de juiste vibe, dus ben nu aan het werk, vanaf huis. Even volhouden en dan heb ik hopelijk toch echt deze keer de 'zen' te pakken.
Heb wel last van mijn ogen waardoor ik niet goed kan lezen. Daar had ik gisteren stress van, dus dat kwam bij mijn pff-dag. Ik heb er nog steeds stress van, maar gelukkig minder paniek en er minder 'tegen vechten'. Maar lastig is het wel. Kan vanzelf over gaan, kan ook dat ik actie moet ondernemen. Ik weet wat het is, maar het is onvoorspelbaar.

Ben benieuwd naar verhalen van BM. :)

En voor de liefhebbers een twaalf-uurtje, omdat het vijf over twaalf is. :P
Afbeelding

(volgens mij moet ik wat gaan eten haha)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Ik ben weer thuis!
NU al spijt... Wat een waardeloos weer hier zeg!

En mijn moeder blijkt in het ziekenhuis te liggen sinds maandag.
Heeft een onbekende tijd op de grond gelegen waar mijn broer haar heeft gevonden.
Niks gevonden in zh behalve griep. En ze had al last van haar voet waardoor ze rust moest houden..

Ze hebben mij expres niks laten weten ivm vakantie. Erg lief!
Ik ga morgen naar haar toe. Hele reis, maar is ff niet anders.
Ze klonk nog erg verward. Ze is al 20 jaar psychotisch..
Waarschijnlijk komende week naar revalidatie centrum. 1 die zeer ongunstig ligt voor mij ivm openbaar vervoer.

Ik kon haar vandaag niet bereiken en begon me zorgen te maken..
Dag vakantie gevoel, dag roze wolk..
Hallo stress, zorgen en gedoe!

Arme mensje heeft misschien wel 2 dagen daar gelegen. Ze weet er niks meer van. Behalve dat er is ingebroken... Maar wat weg is volgens haar stond er gewoon nog.

Nou ja, warrig verhaal.
Zo is mijn hoofd ook.. Warrig.

Ze ligt er dus bijna een week en er is niemand op bezoek geweest.

Morgen is eerste keer.

Ze heeft steeds vaker van die rare dingen.
Ze vroeg wel heel lief hoe Egypte was.

De vakantie
.. Geweldig!
Ik wil weer!!
Sparen.. En dan weer!

Nu naar bed.. Ben doodop.. Verhalen volgen!
Alle reacties Link kopieren
Nanny, fijn dat je schouder en arm goed genezen! Wel jammer dat je er nog twee weken niks mee mag, maar 't is voor een goed doel.

Fladder, ik hoop dat je komende dagen toch een beetje voedzaam en smakelijk doorkomt. Mocht je vaker zo krap zitten en een vriezer hebben, ik maak regelmatig een pan maaltijd soep en vries dan altijd wat porties in. Voor dagen die krap zijn qua tijd of geld.

Benmamma, wat fijn dat jullie het zo goed gehad hebben. Ik hou me zeker aanbevolen voor de verhalen! Ik hoop ook dat je moeder zich snel beter voelt, want het klinkt naar.

Hier giert de wind alwéér om het huis en dus ook door alle roosters, kieren, en - zo voelt het - dwars door de muur. Ik woon in zo'n sfeervol zo'n oud huis -- als de zon schijnt, that is. Ik moet verder nog een miljoen dingen doen, maar om de een of andere reden komen er sneller meer dingen op de takenlijst dan ik ze af kan vinken. Ik wilde vandaag iets leuks doen, maar kan niets bedenken wat me meer energie gaat geven dan het me zal kosten. Nu zit ik dus lekker onder m'n dekentje met een kopje koffie afwisselend te forummen en te lezen.
Alle reacties Link kopieren
@BM wat schrikken om zo thuis te komen :hug:
Maar fijn te lezen dat jullie zo verschrikkelijk hebben genoten.

@Tobber herkenbaar. Hier ook een oud huis. Hoor het zelfs gieren op de wc, en dat terwijl dat ding echt in het midden zit :P

Hier lijkt het mentaal weer beter te gaan. Maak nog geen vreugde dansje, maar die zware dip van paar weken terug is over en heb mijn ocd weer beetje beter onder controle.
Nu nog even al die extra checks van tijdens mijn angstaanvallen weer uit mijn systeem krijgen :P
lollypopje wijzigde dit bericht op 23-02-2020 13:28
0.89% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Zo BM, wat een nieuws om mee thuis te komen... Sterkte!
En heb je nog wat vissen van dichterbij bekeken? ;-D

Dat is fijn Lolly, mentaal beter!

Tobbert, ik heb zo'n zelfde takenlijstje als jij. En ik word er niet rustiger van... Heb ook een heerlijke deken... :P
Er moet mentaal ergens een knop om, het zit hem niet in de omstandigheden denk ik, het zit in mijn koppie. Ik loop ergens op vast, maar ik weet nog niet wat precies. Als ik die te pakken heb, dan kan ik er iets aan gaan doen.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Wat schrikken BM, maar wat fijn dat je vakantie zo'n succes was!

Lolly, ook fijn dat het met jou weer wat beter gaat. Wat meer licht buiten én in je koppie. :yes:
Alle reacties Link kopieren
(O) (O)
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Hoi Grobje! :hello:
Alle reacties Link kopieren
Hey Grobbie! :)

Hoe is het met je moeder BM?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Hai lieverds

Mijn moeder is gisteren naar een herstelhuis gegaan. Naar huis was zeker nog geen optie.
Enorm verzwakt.

Het haalt niet haar leukste zelf naar boven om het maar vriendelijk te zeggen.

Moet ff mijn positie bepalen hierin.
Buiten dat ze niet leuk is is het vooral ook sneu.
Ik heb foto gezien van hoe mijn broer haar heeft gevonden. Erg heftig.

Mijn vakantie Egypte..
Echt, mooiste ooit!! Direct sparen voor nog een keer!

Water.. Zo helder, blauw, mooi!
Dolfijn gezien!
De zon... Zo heerlijk
Niet gesnorkeld.. Zoon wel.. Die is verslaafd, na 1keer!
De luxe van heerlijk eten, cocktails aan het zwembad.
Opgemaakt bed..
Met rozenblaadjes..

Hier is het koud dus in mijn hoofd zit ik dus nog zoveel mogelijk in Egypte
Alle reacties Link kopieren
BM wat fijn dat de vakantie zo goed is bevallen. Klinkt in elk geval heerlijk. Zoon heeft zich ook vermaakt zo te lezen.
Jammer dat de thuiskomst zo'n domper was. Sterkte daarmee.

Bedankt voor het meedenken, ik heb geen honger geleden en had uiteindelijk nog 4,66 euro over :O Het was erg lang geleden dat ik zo creatief met geld moest zijn.
Ik kan niet zo goed tegen deze grauwe grijze dagen dus ik verheugde me erg op een weekje zon in de meivakantie. Maar nu is daar het virus uitgebroken dus de voorpret is op dit moment even weg. Wacht rustig af en zie het wel.

Verder voor iedereen die er een kan gebruiken een :hug:
Fladderak schreef:
27-02-2020 18:47
BM wat fijn dat de vakantie zo goed is bevallen. Klinkt in elk geval heerlijk. Zoon heeft zich ook vermaakt zo te lezen.
Jammer dat de thuiskomst zo'n domper was. Sterkte daarmee.

Bedankt voor het meedenken, ik heb geen honger geleden en had uiteindelijk nog 4,66 euro over :O Het was erg lang geleden dat ik zo creatief met geld moest zijn.
Ik kan niet zo goed tegen deze grauwe grijze dagen dus ik verheugde me erg op een weekje zon in de meivakantie. Maar nu is daar het virus uitgebroken dus de voorpret is op dit moment even weg. Wacht rustig af en zie het wel.

Verder voor iedereen die er een kan gebruiken een :hug:
Hoop dat het virus stabiliseert en je vakantie gewoon door kan gaan.
Omboeken een idee?
( Egypte is best leuk :biggrin:)

Creatief met geld..
Ik deze week ook. Kast en vriezer bekeken en zo wat aan het combineren geslagen.
Egypte was iets duurder dan gedacht dus hier geld ook ff op.
Scheelt wel een stuk dat PuberT er niet is deze week. :P

Lieverds, fijne avond!
Voor degene die wel een knussel kunnen gebruiken: :hug:

Voor iedereen een lekker kopje kruidenthee of warme chocolademelk. Met kokoskoekjes/mandarijnpartjes/wat-je-lekker-vindt erbij.

Een ontspannen avond en vooral een goede nachtrust toegewenst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven