Welke dekbed halen?

23-02-2020 21:53 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Wij zijn opzoek naar een nieuwe dekbed in de maat 240x220. Wat zijn jullie ervaringen? Inmiddels het internet afgestruind en er zijn zoveel varianten.

We hebben nu half dons ontdekte ik. En we hebben er eentje gehaald van de ah maar is helemaal synthetische. Heb het idee dat dat niet lekker ligt en dat we teveel gaan zweten.

Dank jullie wel alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een van 100% katoen. Super fijn, niet zweterig en geen dierenleed.
Ik heb een vierseizoenen van Cinderella, wel synthetisch maar heb het nooit ervaren als zweterig.
Wollen dekbed vind ik het fijnste. Ik houd ervan dat het zwaar is en het is lekker warm. In de zomer voelt het ook nog prettig aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een wollen dekbed. Voelt wat zwaarder aan en is het minst zweterig alsus de verkoopste. Ik ben er heel blij mee. Lekker warm ook ;-)
Vier seizoenen dons van Ikea. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
WOL!
Sowieso geen synthetisch materiaal of van dat veel te gladde spul.
Alle reacties Link kopieren
4 seizoenen (dun + dik) en alleen natuurlijke materialen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
SilverShadow schreef:
23-02-2020 22:12
Vier seizoenen dons van Ikea. Heerlijk.
Hier ook! Heerlijk groot, zwaar en goed qua temperatuur. Heel blij mee :)
Vier seizoenen wollen dekbed, heerlijk! Inderdaad wat zwaarder but i love it!
Alle reacties Link kopieren
Synthetisch voor in de herfst winter lente (als het kouder is dan 20 graden) daarboven heb ik een bamboe van de hema. Dat is thuis trouwens.

Aan boord lig ik onder iets van de Ikea, beetje dun. Onder de 22 graden gaat dan de pyama er al bij aan. Ben een beetje een koukleum geworden hahahaha.
fietsen varen vrouwelijk doen
Texeler dekbed.
Wol dus.
Lamswol.
Mmm.
Daar ga ik nu onder slapen.
Alle reacties Link kopieren
Van synthetische dekbedden ga ik ook zo zweten.
Wij hebben al een paar jaar ook 220x240 dons van BeterBed. Bevalt echt heel goed. Lekker luchtig en een fijne zwaarte.
We hebben een zomer en winter dekbed hiervan, maar gebruiken alleen het zomerdeel. Dat winterdeel is helaas echt te warm voor ons, die ligt dus al die tijd op zolder.
Ik heb ook een wollen 4 seizoenen Texeler dekbed. Heerlijk, inderdaad wel wat zwaarder dan sommigen misschien gewend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je ken gewoon in het hooi slapen
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Wollen dekbed voor in de winter en dekbed van moerbeizijde in de zomer.
Beide zijn natuurlijke materialen, ademen goed en gaan lang mee.
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een donzen dekbed maar sinds ik weet hoeveel dierenleed er nodig is om er een te vullen, zou ik nooit meer een donzen dekbed kopen. De ganzen worden tot 5x toe levend compleet kaalgeplukt. Dus ja, ik gebruik mijn dekbed tot het echt versleten is maar daarna wil ik echt wat dier- en milieuvriendelijker.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een vier seizoenen dekbed van wol. Heerlijk vond ik die maar ik houd van wat zwaarder. Dekbed was aan vervanging toe en nu hebben we een synthetisch 4 seizoenen. Ik was ook erg bang voor zweten maar nog geen last van gehad. Het enige waar ik aan moest wennen is dat het zo licht is
Ik heb 100% dons en zweer erbij. Nooit bij stilgestaan dat dat dierenleed veroorzaakt, dus misschien een volgende keer kies ik wat anders. Maar deze heb ik al meer dan 15 jaar en ik lig er heerlijk onder. Voorlopig hoeft ie nog niet weg.
Ik heb een dekbed met hollow fiber, geen dierenleed, erg licht maar warm, kan in de wasmachine wassen worden en is zo droog. Erg blij mee, eerst had ik wol maar vind dit zoveel lekkerder.
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 24-02-2020 09:16
2.69% gewijzigd
marjon1980 schreef:
24-02-2020 07:26
Wij hadden een vier seizoenen dekbed van wol. Heerlijk vond ik die maar ik houd van wat zwaarder. Dekbed was aan vervanging toe en nu hebben we een synthetisch 4 seizoenen. Ik was ook erg bang voor zweten maar nog geen last van gehad. Het enige waar ik aan moest wennen is dat het zo licht is
Ik ook, als je wol gewent was en dan hier onder slaapt is het net of er niks op je ligt ;)
Alle reacties Link kopieren
4 seizoenen...gekocht bij de action....Ik dacht voor die prijs kunnen we het proberen. ( ik meen 30 euro...).
Heerlijk dekbed!
.....
Hier gewoon synthetisch. Geen onnodig dierenleed zoals bij wol of dons en van zweten heb ik nog nooit last gehad. Ik houd niet van een zwaar dekbed en vind het heerlijk dat het zo licht is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven