Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Nu mijn vriend en ik gaan trouwen zie ik bij mijn schoonmoeder weer de hoop op nageslacht oplaaien. Dat ik al 1000 keer heb gezegd dat ik geen kinderen wil en dat ik al 42 ben dringt niet helemaal door.

Als wij nu een bakje koffie gaan doen bij mijn schoonouders gaat het regelmatig van "Oh ik dacht die komen langs omdat jullie nieuws hebben."

Ik heb er verder geen last van, ben vooral benieuwd naar hoe lang na de bruiloft die hoop weer uitdooft. :biggrin:
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 25-02-2020 12:42
18.72% gewijzigd
Die heb ik ook gehad Redbulletje, en die krijg ik nog.
Er zijn echt wel mensen die mijn keuze begrijpen.
Ook van mensen met kinderen, dat ze me verstandig vinden, en laatst nog van de man van mijn jongere zus. Die hebben 2 zoontjes, erge leuke kereltjes.
Hij complimenteerde mij laatst er mee dat ik er goed overns heb gedacht en zo.

En ik heb in het verleden echt wel vervelende reacties gehad die opgehouden zijn vanaf het moment dat ik stopte met mij te verantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
25-02-2020 12:38
Nu mijn vriend en ik gaan trouwen zie ik bij mijn schoonmoeder weer de hoop op nageslacht oplaaien. Dat ik al 1000 keer heb gezegd dat ik geen kinderen wil en dat ik al 42 ben dringt niet helemaal door.

Als wij nu een bakje koffie gaan doen bij mijn schoonouders gaat het regelmatig van "Oh ik dacht die komen langs omdat jullie nieuws hebben."

Ik heb er verder geen last van, ben vooral benieuwd naar hoe lang na de bruiloft die hoop weer uitdooft. :biggrin:
Dan zou ik dingen gaan zeggen als: "Ja, klopt, we hebben een nieuwe struik in de tuin / vriendlief zit sinds vorige week links op de bank ipv aan de rechterkant / en is je al opgevallen dat ik mijn lippen tegenwoordig stift met Rood 03? Ik had altijd Rood 02, maar dat vond ik nu ik boven de 40 ben niet meer kunnen."
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
25-02-2020 12:55
Dan zou ik dingen gaan zeggen als: "Ja, klopt, we hebben een nieuwe struik in de tuin / vriendlief zit sinds vorige week links op de bank ipv aan de rechterkant / en is je al opgevallen dat ik mijn lippen tegenwoordig stift met Rood 03? Ik had altijd Rood 02, maar dat vond ik nu ik boven de 40 ben niet meer kunnen."
Dat is EXACT hoe ik reageer. Gevolgd door “of bedoelde je dat niet?” :)
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
25-02-2020 13:37
Dat is EXACT hoe ik reageer. Gevolgd door “of bedoelde je dat niet?” :)
Goed zo!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
25-02-2020 13:37
Dat is EXACT hoe ik reageer. Gevolgd door “of bedoelde je dat niet?” :)
Topper! :cheer2:
redbulletje schreef:
25-02-2020 12:28
[...]

Dan is het hetzelfde als dat jij zou zeggen dat de voortplanters zich moeten schamen tegenover de mensen die bewust kindvrij zijn toch?
Of (bedenk ik mij nu) eigenlijk is het juist heel pijnlijk voor die ongewenst kinderlozen dat anderen überhaupt kinderen krijgen, laat staan iemand die het eigenlijk niet zo nodig wil...
Phoebemeaculpa schreef:
25-02-2020 12:23
Dat snap ik heel goed, je bent ook niet van ijzer.
Maar zijn familie zullen moeten accepteren dat het jullie keuze is.
Ze (schoonzus en schoonmoeder) hebben nogal hun eigen ideeën. Vooral dat ik blijkbaar van mijn vriend profiteer (hij is ouder en verdient meer) en blijkbaar ontzeg ik hem dus ook kinderen. :wtf:

Nu luisteren zo sowieso heel slecht naar wat hij wil. Ze willen ook elk jaar perse langs komen voor zijn verjaardag, wat hij liever niet wil (heeft een hekel aan het vieren van verjaardagen). Maar ja, zij vinden het zo belangrijk dat hij dan ook geen nee zegt (ja is slap van hem). Ik snap dat gewoon niet, het is niet alsof ze gedurende het jaar gezellig langskomen (oké schoonmoeder woont gelukkig in het buiteland). Kom dan op een ander moment, zonder geneuzel van cadeautjes en verplichtingen, want hij vindt het echt wel fijn als ze gewoon eens langskomen dan enkel met een verplichte feestdag.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
kindrebel schreef:
25-02-2020 12:38
Nu mijn vriend en ik gaan trouwen zie ik bij mijn schoonmoeder weer de hoop op nageslacht oplaaien. Dat ik al 1000 keer heb gezegd dat ik geen kinderen wil en dat ik al 42 ben dringt niet helemaal door.

Als wij nu een bakje koffie gaan doen bij mijn schoonouders gaat het regelmatig van "Oh ik dacht die komen langs omdat jullie nieuws hebben."

Ik heb er verder geen last van, ben vooral benieuwd naar hoe lang na de bruiloft die hoop weer uitdooft. :biggrin:
Ohhh wat irritant zeg...
Daar zouden bij mij de haren van overeind gaan staan...

Diana: ik ken die mensen niet maar ik vind dat echt niet ok en het lijkt me erg lastig voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het artikel begonnen, maar heb het niet helemaal gelezen. Wat een geneuzel. Bij het kopje 'Een motief om in leven te blijven' staat 'Ze besluiten de K2 maar niet te beklimmen, omdat ze hun kroost willen zien opgroeien en zich verantwoordelijk voelen.' Alsof dat een pluspunt is. Ik jaag liever mn dromen na, dan dat ik verplicht thuis moet blijven.
Maar ik merk, wat dianaf ook al zei, dat de meeste artikelen niet aansluiten bij mijn belevingswereld, mede doordat die vaak geschreven zijn door ongewenst kinderloze vrouwen.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Phoebemeaculpa schreef:
25-02-2020 15:43
Ohhh wat irritant zeg...
Daar zouden bij mij de haren van overeind gaan staan...
Opmerkingen over kinderen maken raken mij al lang niet meer. Het is een grotere marteling voor mijn schoonmoeder dan voor mij. ;)
Alle reacties Link kopieren
Opvallend genoeg, mannen met kinderen die gaan scheiden, gaan vervolgens verbazingwekkend vaak ineens op vakantie naar Nepal of zo. Op trektocht en zo. En die kinderen zijn er dan nog steeds!

Maar als er kinderen zijn, is er vaak ook geen geld voor. Enig idee wat een trektocht naar de K2 kost? Sowieso zijn avontuurlijke/verre reizen een stuk duurder en als je dan nog 2-3 kinderen mee moet slepen, kost dat een kapitaal. En je kinderen niet meenemen gaat vaak ook niet omdat er geen budget/uren zijn voor een familievakantie en een avontuurlijke reis voor één van de ouders.
Ze willen vaak heus wel, maar het kan vaak gewoon niet.

Dank je Phoebe. Ik ben zelf erg blij dat ze niet in de buurt wonen, dat maakt het gelukkig te doen!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Roxy21 schreef:
25-02-2020 15:46
Ik ben aan het artikel begonnen, maar heb het niet helemaal gelezen. Wat een geneuzel. Bij het kopje 'Een motief om in leven te blijven' staat 'Ze besluiten de K2 maar niet te beklimmen, omdat ze hun kroost willen zien opgroeien en zich verantwoordelijk voelen.' Alsof dat een pluspunt is. Ik jaag liever mn dromen na, dan dat ik verplicht thuis moet blijven.
Maar ik merk, wat dianaf ook al zei, dat de meeste artikelen niet aansluiten bij mijn belevingswereld, mede doordat die vaak geschreven zijn door ongewenst kinderloze vrouwen.
En een gemiddeld artikel over bewust kinderloze vrouwen gaat over domme operationele dagelijkse dingen. Dat ze veel vrije tijd hebben of dat ze lange reizen kunnen maken. Alsof dát de reden is om geen kinderen te hebben.
In die artikelen wordt kinderloosheid ook altijd vanuit de kinderwens-point-of-view bekeken. Het gaat altijd over waarom iemand géén kinderen heeft in plaats van over waarom iemand wél kinderloos is. Voel je het verschil?
kindrebel schreef:
25-02-2020 16:09
Opmerkingen over kinderen maken raken mij al lang niet meer. Het is een grotere marteling voor mijn schoonmoeder dan voor mij. ;)
:kneel:
Is zo, het zegt ook meer over haar dan over jou.
Toch knap dat het je niet meer raakt. (Mij ook niet eerlijk gezegd, als mensen iets willen vinden, moeten zij lekker weten)

Diana: :hug:
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
25-02-2020 16:13
En een gemiddeld artikel over bewust kinderloze vrouwen gaat over domme operationele dagelijkse dingen. Dat ze veel vrije tijd hebben of dat ze lange reizen kunnen maken. Alsof dát de reden is om geen kinderen te hebben.
In die artikelen wordt kinderloosheid ook altijd vanuit de kinderwens-point-of-view bekeken. Het gaat altijd over waarom iemand géén kinderen heeft in plaats van over waarom iemand wél kinderloos is. Voel je het verschil?
Ik ben misschien niet meer zo scherp. Maar heb je een voorbeeld?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
25-02-2020 16:41
Ik ben misschien niet meer zo scherp. Maar heb je een voorbeeld?
Ik heb niet een artikel paraat. Maar vrouwen zitten altijd uit te leggen waarom ze geen kinderen hebben. Dan gaat het dus over kinderen en moederschap en de afwezigheid daarvan. Voor mij als kinderloze zijn die artikelen zelden interessant om te lezen. Omdat ze altijd zijn geschreven voor mensen mét kinderen en eigenlijk nooit écht inzage geven in de wereld van een bewust kindvrije vrouw.
Alle reacties Link kopieren
katkaatje schreef:
25-02-2020 11:22
NIET! Wat erg! Bij mij komt het onderwerp gelukkig eigenlijk nooit ter sprake als ik er niet zelf over begin. En dat doe ik eigenlijk nooit meer, omdat het voor anderen toch vaak te moeilijk is om te begrijpen. En dat mensen inderdaad mijn 'ik hoef niet zo nodig meer' beschouwen als een aanval op hun gewenste moederschap. Ieder zijn ding toch, denk ik dan. Maar dat lijkt voor mensen moeilijk.

Maar deze uitspraak, allemachtig zeg. Hoe heb je gereageerd? Ik zou echt met de mond vol tanden staan. Gewoon omdat het zo raar en bizar en onzin is (overigens net als die vrouw die haar 4-jarige laat beslissen waar ze heen gaan op vakantie) , dat ik echt niet zou weten wat ik erop zou moeten zeggen.
Ik heb haar met open mond aangestaard, heb daarna zoiets gezegd als: oh, oké, ja dat is ook een mening en ben toen opgestaan om nog een wijntje te pakken geloof ik.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik hier lees over familie en de permante borden voor het hoofd, lijkt me ook verschrikkelijk. Alsof ze het niet willen horen, weten of gewoon selectief doof zijn, jouw keuzes en bijbehorende waarden en normen niet in hun wereld bestaan etc.

Mijn familie (die megaklein is) is, gelukkig niet zo. Ik heb het ooit verteld en daarmee is de kous af en dat is verder prima (ja, waarom ook niet inderdaad).

Een aantal vrouwelijke oud collega's is een ander verhaal. Kijk, als ik je een tijdje ken en je stelt mij de waarom-niet vraag wil ik dat best uitgebreid uitleggen. Echter, blijkbaar was dat ook niet voldoende want toen ik ooit op mijn 42e met buikgriep doodziek tijdens mijn vroege dienst de inhoud van mijn maag twee keer naar buiten had gegooid kreeg ik toch een aantal blije eieren op mijn afdeling die met een gelukzalig gevoel kwamen vragen "of ik dan toch nog zwanger was".

Tja... :|
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
25-02-2020 17:01
Ik heb niet een artikel paraat. Maar vrouwen zitten altijd uit te leggen waarom ze geen kinderen hebben. Dan gaat het dus over kinderen en moederschap en de afwezigheid daarvan. Voor mij als kinderloze zijn die artikelen zelden interessant om te lezen. Omdat ze altijd zijn geschreven voor mensen mét kinderen en eigenlijk nooit écht inzage geven in de wereld van een bewust kindvrije vrouw.
Exact dit dus. Het lijkt wel of het "moeten verantwoorden van het afwijken van de norm" met de paplepel ingegoten is en in stand wordt gehouden door dit soort artikelen zoals "Sprokkelientje heeft geen kinderen maar is tóch gelukkig" etc...hoezo toch, vraag ik mij dan af.

Vriendin van een nicht van mij (dus gelukkig niet de familie zelf) begroette mij ooit eens op een kinderfeestje met "oh, jij bent de kinderloze nicht".
"Ja gelukkig wel" was mijn antwoord hahaha...

Enfin, genoeg gezeurd, straks maar eens effe avondje Netflix danwel HBO. Gaan jullie nog wat leuks doen?

Hoe gaan jullile trouwens om met bv kinderverjaardagen in bv een grote familie of vriendenkring? Soms vind ik dat toch wel lastig hoor, niet dat ik arm ben maar in sommige maanden kost het toch klauwen vol geld.
Nu heb ik het geluk dat ik onregelmatig werk en dus vaak echt niet kan. Ik probeer het een beetje om en om te doen maar opgeteld heb ik toch zo'n kind of 8 in mijn familie en vriendenkring.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
25-02-2020 17:01
Ik heb niet een artikel paraat. Maar vrouwen zitten altijd uit te leggen waarom ze geen kinderen hebben. Dan gaat het dus over kinderen en moederschap en de afwezigheid daarvan. Voor mij als kinderloze zijn die artikelen zelden interessant om te lezen. Omdat ze altijd zijn geschreven voor mensen mét kinderen en eigenlijk nooit écht inzage geven in de wereld van een bewust kindvrije vrouw.
De bewust kindvrije vrouw ziet natuurlijk ook geen interessant artikel in haar eigen leven mbt de afwezigheid van kinderen, want een leven met kinderen is nooit (of iig niet echt) een optie geweest en er valt niets over te vertellen, want ze leeft 'gewoon' haar leven.

Ik ga eigenlijk bijna nooit naar kinderverjaardagen, maar dat komt ook omdat vriendinnen met me niet uitnodigen (omdat ze weten dat ze me er toch geen plezier mee doen en het ze zelf niet zo veel uitmaakt). Voor mij zou de band met de kinderen wel uitmaken. Als mijn beste vrienden ooit kinderen krijgen, ga ik er vanuit dat ik die wel met regelmaat zie en er echt een band mee heb. Dan zou ik wel naar een verjaardag gaan.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
sprokkelientje schreef:
25-02-2020 17:15
Hoe gaan jullile trouwens om met bv kinderverjaardagen in bv een grote familie of vriendenkring? Soms vind ik dat toch wel lastig hoor, niet dat ik arm ben maar in sommige maanden kost het toch klauwen vol geld.
Nu heb ik het geluk dat ik onregelmatig werk en dus vaak echt niet kan. Ik probeer het een beetje om en om te doen maar opgeteld heb ik toch zo'n kind of 8 in mijn familie en vriendenkring.
Ik ga niet naar verjaardagen van partners of kinderen. Sowieso ga ik maar heel sporadisch naar een verjaardag. Bij voorkeur spreek ik 1 op 1 af met de jarige. Zelf vier ik ook niks, dus ik doe anderen ook geen verplichte nummertjes aan. Gewoon zeggen dat je niet aan verjaardagen doet dus. Ik kan mijn geld ook maar 1 keer uitgeven en ga niet voor een heel gezin kadootjes kopen. Bovendien durven mensen met 'n gezin gerust compleet met hun kinderen te partycrashen op andermans verjaardag terwijl ze maar een kleinigheidje meenemen. Dat staat niet meer in verhouding.
In de familie geen kleine kinderen. Nee wacht, ik lieg. Die zijn er wel maar met de ouders daarvan heb ik nauwelijks contact :P

Een kennis van me heeft kinderen, daar word ik soms weleens voor uitgenodigd. Kennis was eerst vriendin maar onze vriendschap is wat rommelig de laatste jaren. En vorig jaar heeft ze me iets niet verteld, ik moest daar via social media achterkomen dus sindsdien is ze al helemaal naar kennis gegaan.

Anyway, ik werd vorig jaar niet uitgenodigd op verjaardag van haar kind 'want ze wilden het klein houden vanwege privé omstandigheden'.

Haar kind is verder heel lief hoor, niks van te zeggen. Dat is eigenlijk nog de reden dat ik ga, als ik word uitgenodigd.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
25-02-2020 17:15
Hoe gaan jullile trouwens om met bv kinderverjaardagen in bv een grote familie of vriendenkring? Soms vind ik dat toch wel lastig hoor, niet dat ik arm ben maar in sommige maanden kost het toch klauwen vol geld.
Nu heb ik het geluk dat ik onregelmatig werk en dus vaak echt niet kan. Ik probeer het een beetje om en om te doen maar opgeteld heb ik toch zo'n kind of 8 in mijn familie en vriendenkring.
Nu hebben wij gelukkig geen enorme hoeveelheden kleine kinderen in de vriendenkring, maar ik zou dan echt alleen maar naar de verjaardagen gaan van de eventuele nichtjes/neefjes waar ik daadwerkelijk een band mee zou hebben. Dus ik zou niet naar een verjaardag gaan waar ik alleen maar kamervulling/cadeau leverancier ben.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Roxy21 schreef:
25-02-2020 17:58
De bewust kindvrije vrouw ziet natuurlijk ook geen interessant artikel in haar eigen leven mbt de afwezigheid van kinderen, want een leven met kinderen is nooit (of iig niet echt) een optie geweest en er valt niets over te vertellen, want ze leeft 'gewoon' haar leven.
Precies. Ik heb geen kinderen hebben nooit als een keuze ervaren. Ik heb nooit op een t-splitsing gestaan en me afgevraagd “wat zal ik doen?”

Mijn hele levensloop is een hele logische reeks van kinderloze gebeurtenissen en fases. En nu ben ik al 6 jaar stiefmoeder van 2 jonge kinderen en zelfs dát is volstrekt logisch voor mij.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
25-02-2020 17:01
Ik heb niet een artikel paraat. Maar vrouwen zitten altijd uit te leggen waarom ze geen kinderen hebben. Dan gaat het dus over kinderen en moederschap en de afwezigheid daarvan. Voor mij als kinderloze zijn die artikelen zelden interessant om te lezen. Omdat ze altijd zijn geschreven voor mensen mét kinderen en eigenlijk nooit écht inzage geven in de wereld van een bewust kindvrije vrouw.
Op die manier. Ja ik snap hem.
De meeste artikelen zijn idd over waarom ze geen kinderen hebben en waarom het zoveel fijner is. Het lijkt mij ook lastiger om het anders te doen, want voor mij zou het dus ook geen onderwerp zijn voor in een interview of zo. En als het wel ter sprake komt, dan zal het toch vaak zijn, waarom heb je ze dan niet, hoe zie je de toekomt en ben je echt gelukkig.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet meer naar kinderverjaardagen. De eerste jaren dat mijn moeder en stiefvader samen waren nog wel. Naar neef en nichten. Maar die waren al 10-13 toen wij bij zijn familie kwamen. De laatste keer dat ik naar een kinderfeest van een jonger kind ging was ik zo'n 25 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk enkel een paar nichtjes en neefjes in de omgeving. En ik ga enkel naar de verjaardag van mijn neefje. Die is meestal wel gezellig omdat er dan veel bekenden zijn.
Ik vind verjaardagen waar ik helemaal niemand ken, gewoon niet leuk. En bij de koude kant zijn het bijna alleen maar mensen die ik niet ken, maar ook eigenlijk net niet mijn soort mensen. Nogal kak en vaak ouder/met kinderen, waardoor ik gewoon niets gemeen heb.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven