Mode & Beauty alle pijlers

Haar verknipt /rare pony

27-02-2020 00:14 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,

Ik had een vraagje. Maandag is mijn haar geknipt door een kapper, maar dit is TOTAAL niet geworden wat ik wou. Ik wou twee plukken om mijn gezicht te framen en de puntjes wat bij geknipt hebben. Ik had haar zelfs meerdere foto’s laten zien van een kapperssite (ik ben me bewust van het feit dat haar niet een copy/paste ding is, maar dit was wel heel erg anders).

Het is echt totaal niet als ik gevraagd had. Dit heb ik ook met de kapper besproken en ik hoefde ook niet te betalen, echter zit ik nu wel met haar dat helemaal verpest is. Er is meer dan 10 cm afgeknipt (wat ik heel rot vond want ik was het juist aan het groeien om het te doneren) en de plukken zijn een soort pony geworden (het lijkt net alsof een 12 jarige het zelf geknipt heeft).

Ze gaf aan het nog korter te willen knippen, maar ik ben toen maar weggegaan. Het was een meisje wat denk ik net nieuw was, want het was niet mijn standaard kapper, echter dacht ik ‘zo moeilijk is het toch niet om zoiets te knippen’, nou blijkbaar wel.

Nu zit ik dus met een aardig verpest kapsel. Aangezien ik een op een met klanten werk en een professionele uitstraling moet hebben is dit echt niet gewenst. Ik kan het niet eens achter mijn oor schuiven, zo kort is het (en ze heeft het tot achter mijn oor zo kort geknipt). Aangezien er al een stuk af was geknipt toen ik erachter kwam heb ik het haar laten afmaken, anders zou het enorm scheef zijn.

Nu vroeg ik me af of iemand ideeën had voor haarstijlen die er een beetje professioneel uitzien (dus geen klipjes ofzo), ik ben radeloos. Ik heb de krultang, stijltang, föhn en halfup/halfdown al geprobeerd, maar het is gewoon zo raar geknipt dat dit allemaal niet blijft zitten zonder 10 liter haarlak.

Ik gister en vandaag een knot in met schuifspeltjes om mijn ‘pony’ naar achter te houden, maar mijn baas vond dit te kinderlijk. Ik geef hem hier zeker gelijk in, maar heb ook de situatie aan hem uitgelegd. Hij begreep het, maar vond alsnog dat ik wat anders moest verzinnen.

Dus bij deze;

Weet iemand wat?

Nog korter knippen wil ik echt niet, want mijn haar groeit echt extreem langzaam.
Alle reacties Link kopieren
Naar een goede kapper en je laten adviseren!
Alle reacties Link kopieren
Het is moeilijk te adviseren als we je niet zien. Ik zou naar een andere kappen gaan en om advies vragen.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
27-02-2020 00:21
Het is moeilijk te adviseren als we je niet zien. Ik zou naar een andere kappen gaan en om advies vragen.
Eens.

En benieuwd naar wat voor werk je doet, aangezien je zegt dat je baas je kapsel te kinderlijk vindt (gewoon nieuwsgierig).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een andere baas zoeken. Wat een zeikerd zeg. Over een paar weken is het alweer langer. Hij is zelf zeker god's gift to women?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana schreef:
27-02-2020 00:30
Ik zou een andere baas zoeken. Wat een zeikerd zeg. Over een paar weken is het alweer langer. Hij is zelf zeker god's gift to women?
Als het er écht niet uitziet en opstartster werkt elke dag met zijn klanten snap ik hem nochtans wel.
Dit kan hem gewoon geld kosten.

Stel dat ze in een dure kledingzaak staat ... klanten kopen niet bij iemand met een totaal geschift / verknipt kapsel.


Ik zou een andere kapper zoeken en desnoods voor kort gaan.
Dan groeit het nadien allemaal gelijk weer lang.
Alle reacties Link kopieren
Kan je het niet een kant op föhnen en dan met lak fixeren.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor clipjes waren dat dan?

Neutrale schuifspeldjes of clipjes nemen?

Of sterke haargel om de boel op zijn plaats te houden?

Haarbeugel? Haarbandje?

Laat je baas zie hoe je pony hangt zonder clipjes. Misschien desnoods laten hangen?
Vraag je baas hoe je je haar moet doen. Misschien weet die wat beters. :biggrin:
Een haarband dan? En gewone schuifjes (bobby-pins) kunnen toch wel? Dat je het een soort flat-twist? Of invlecht? Dat kan al met heel kort haar.

Afbeelding

Afbeelding
Marnamai schreef:
27-02-2020 00:33
Als het er écht niet uitziet en opstartster werkt elke dag met zijn klanten snap ik hem nochtans wel.
Dit kan hem gewoon geld kosten.

Stel dat ze in een dure kledingzaak staat ... klanten kopen niet bij iemand met een totaal geschift / verknipt kapsel.
Wat een flauwekul zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik het ponygedeelte een beetje touperen, naar achteren doen en met bobbypins (in de kleur van je haar) een beetje bol vastzetten. Vervolgens de rest van je haar in een wat hogere knot en voila, je ziet er representatief uit.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
27-02-2020 00:59
Wat een flauwekul zeg.

Ik werk inderdaad in een kledingzaak, vooral verkoop van duurdere pakken. Ik begrijp van mijn baas echt wel dat hij dit niks vind, ik vind het persoonlijk ook niks. Normaal had ik het in een vlecht naar de zijkant of een half opgestoken kapsel zitten, dit was prima, hij is niet extreem streng (er zijn afdelingen in de zaak waar de medewerkers echt maar een kapsel mogen hebben).
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
27-02-2020 00:37
Kan je het niet een kant op föhnen en dan met lak fixeren.
Ik ga dit morgen proberen! Dankjewel
Alle reacties Link kopieren
Beertje321 schreef:
27-02-2020 00:45
Wat voor clipjes waren dat dan?

Neutrale schuifspeldjes of clipjes nemen?

Of sterke haargel om de boel op zijn plaats te houden?

Haarbeugel? Haarbandje?

Laat je baas zie hoe je pony hangt zonder clipjes. Misschien desnoods laten hangen?
Vraag je baas hoe je je haar moet doen. Misschien weet die wat beters. :biggrin:

Haha, nee het waren gewoon neutrale schuifspeltjes. Ik had er nu iets haarspray (john freeda volgensmij) ingedaan, maar omdat de plukjes zo kort zijn stonden ze binnen no time weer omhoog en moest ik het steeds opnieuw vast maken.

Hij vond het in die zin mijn probleem. Deze man is al jaren kaal en heeft een mannelijke partner die ook kaal is, dus zo veel ervaring heeft hij niet met haar styling. Het is voor de rest echt een schat van een vent hoor, maar zoals ik zei kan ik het begrijpen dat hij dit niks vind.
Alle reacties Link kopieren
[quote=rumforviva post_id=31026896 time=1582761541 user_id=379789]
Een haarband dan? En gewone schuifjes (bobby-pins) kunnen toch wel? Dat je het een soort flat-twist? Of invlecht? Dat kan al met heel kort haar.

Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
27-02-2020 01:02
Ik zou denk ik het ponygedeelte een beetje touperen, naar achteren doen en met bobbypins (in de kleur van je haar) een beetje bol vastzetten. Vervolgens de rest van je haar in een wat hogere knot en voila, je ziet er representatief uit.
Ook een goed idee! Dankjewel
Ik zou ten eerste ander werk zoeken. Een baas die een mening gaat hebben over een kapsel kom nou. Je loopt niet met een hanekam of 2 Pippi Langkous vlechten...

Maar goed. Je was aan het sparen om te doneren zeg je, dus dan zou je het uiteindelijk ook kort hebben geknipt. Welk kapsel zou je dan hebben genomen?

Elke lengte kan er netjes/professioneel uit zien hoor. Dus als je nu verknipt bent gewoon naar een andere, goede kapper gaan en het op laten lossen.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
27-02-2020 05:20
Ik zou ten eerste ander werk zoeken. Een baas die een mening gaat hebben over een kapsel kom nou. Je loopt niet met een hanekam of 2 Pippi Langkous vlechten...

Maar goed. Je was aan het sparen om te doneren zeg je, dus dan zou je het uiteindelijk ook kort hebben geknipt. Welk kapsel zou je dan hebben genomen?

Elke lengte kan er netjes/professioneel uit zien hoor. Dus als je nu verknipt bent gewoon naar een andere, goede kapper gaan en het op laten lossen.
Ik had het na donatie ook zo kort gehad, maar het gaat ook meer om de pony dan om de lengte. En ik kan me begrijpen als je pakken van 2 a 3 duizend euro verkoopt je wilt dat je werknemers er professioneel uitzien.

De ‘pony’ is heel breed geknipt (het loopt tot over mijn oren door) en te kort om hem weg te stoppen. Ik heb het nu naar achter gedaan, met haarspray in een knot. Ik ga heel eerlijk zijn, het ziet er echt niet uit. Het gaat mij meer om hoe ik die pony nu 4 maanden (want zolang gaat het zeker duren voordat het uitgegroeid is) uit de weg kan houden.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een goede kapper voor advies
Alle reacties Link kopieren
Een nieuweling kan dan wel je haar doen, maar altijd onder supervisie en verantwoordelijkheid van de baas dus ik snap niet dat die het niet overgenomen en gecorrigeerd heeft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat meisje overigens wel; als je onzeker wordt dan verdwijnt al je creativiteit. Maar de kapper had zelf op de vloer aanwezig moeten zijn en klaar moeten staan om in te grijpen. Je laat dat toch niet los op je vaste klanten? Daar komen ze niet voor en ze komen op deze manier ook nooit meer bij je terug.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Haarband of diadeem proberen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt extra sterke Bobby pins. Voor dik haar staat erop. Die zijn echt krachtig en houden plukken goed vast. Je kan je korte plukken naar achter ‘twisten’ en vast zetten. Wat je ook kan doen, is tijdelijke een neppe pony dragen. https://www.bellamihair.com/collections ... -off-black
Kun je geen extensions laten zetten in het verknipte deel.
helpmetocheven schreef:
27-02-2020 07:01
Ik had het na donatie ook zo kort gehad, maar het gaat ook meer om de pony dan om de lengte. En ik kan me begrijpen als je pakken van 2 a 3 duizend euro verkoopt je wilt dat je werknemers er professioneel uitzien.

De ‘pony’ is heel breed geknipt (het loopt tot over mijn oren door) en te kort om hem weg te stoppen. Ik heb het nu naar achter gedaan, met haarspray in een knot. Ik ga heel eerlijk zijn, het ziet er echt niet uit. Het gaat mij meer om hoe ik die pony nu 4 maanden (want zolang gaat het zeker duren voordat het uitgegroeid is) uit de weg kan houden.
Al is het nog steeds lastig iets zinnigs te zeggen zonder een foto, zie ik het nu al iets beter voor mij. Is het een idee om aan de zijkanten, waar ze iets te ver door heeft geknipt, om daar voor die paar maanden hairextensions te zetten? Je kan voor de clip-ins gaan, of voor vastgelijmde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven