Meisje in de klas.

27-02-2020 21:26 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, en/of heren,even wat hulp nodig.
Mijn dochter van 10 heeft een nieuw meisje in de klas en die vertelde haar vandaag dat ze in de avond een trekje van haar ouders joint krijgt.
Ze zei gelijk, mam je mag het tegen niemand zeggen.
Ik heb haar verteld dat ik het erg goed vind dat ze dit heeft verteld.
Het meisje brengt elke dag in haar eentje haar sibling van 4 naar school.
Ze heeft hier wel eens thuis gespeeld, al dochters andere vriendinnen ken ik goed en zeggen bij binnenkomst hoi Maran en komen even kletsen, dit meisje liep gelijk naar mijn dochter haar kamer en dat vond ik al een beetje apart.
En na wat mijn dochter vertelde wist ik even niet zo goed wat ik haar moest adviseren, mijn eerste gedachte was, niet met haar omgaan want anders wordt je ermee besmet, maar ook, wel mee omgaan en dat meisje leren kennen want misschien heeft ze hulp nodig of juist laten gaan maar jee wat begint dit gedoe vroeg.
Ik ben benieuwd naar ervaringen die er op lijken of wat je zelf zou doen in dit geval.
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het AMK bellen. Dit is heel slecht en de zusjes hebben z.s.m. hulp nodig. Voor wat betreft je dochter zou ik met haar praten over dat joints roken slecht is.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Wel leren kennen zodanig dat je de vinger aan de pols kan houden voor als het zou ontsporen.

Tegelijk ... kind zit waarschijnlijk in groep 7.
Over 1.5 jaar zit dat kind waarschijnlijk niet meer in je dochter haar klas.
Bel veilig huis
Alle reacties Link kopieren
Deze situatie voorleggen aan Veilig thuis. Even bellen dus inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Dat ze haar zusje of broertje elke dag naar school brengt vind ik niet zo gek eigenlijk.
*2020* schreef:
27-02-2020 21:30
Bel veilig huis
Dit ja! WTF een 10 jarig kind laten blowen, moet niet gekker worden. o_o

Misschien juist wel bij jullie laten spelen misschien verteld ze dochter wel meer dingen die thuis afspelen, klinkt echt als een heel ongezonde leefomgeving voor de kinderen. :-(
Ken je trouwens de ouders?

Ik zou proberen of ik die mensen leer kennen.


Want op basis van 1 gesprekje tussen jouw kind en een ander kind van 10 zou ik toch écht niet zomaar Veilig Thuis bellen.

En ik nam mijn jongere zus ook mee naar school.
De winkel was open, dus mam had daar toch écht geen tijd voor.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste gedachte zou zijn dat het meisje liegt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wat een stom woord dat sibling.
Alle reacties Link kopieren
Kan ook zijn dat kind die allemaal verzint (vriendinnetje dan), want gezien op tv/van horen zeggen.

Hier kan je uiteraard niet vanuit gaan. VeiligThuis kan je ook gewoon bellen voor advies zonder een officiële melding te maken, zij kunnen je goed adviseren.

Succes to. En als jouw dochter het een leuk meisje vindt om mee te spelen zou ik dat gewoon lekker blijven doen.
Nouschi schreef:
27-02-2020 21:40
Mijn eerste gedachte zou zijn dat het meisje liegt.
Eerder overdrijven.

Het kan best dat ze 1-malig een mini-trekje heeft mogen nemen of eens heeft mogen ruiken aan 't spul.
(Net zoals ik af en toe eens een paar druppels wijn proefde.)

Elke avond ... dat zullen haar ouders wel niet in hun hoofd halen.
Marnamai schreef:
27-02-2020 21:41
Eerder overdrijven.

Het kan best dat ze 1-malig een mini-trekje heeft mogen nemen of eens heeft mogen ruiken aan 't spul.

Elke avond ... dat zullen haar ouders wel niet in hun hoofd halen.
Ja, dat is wel volkomen normaal natuurlijk. Gewoon drugs gebruiken en dan je kind laten ruiken en zelfs meegenieten.
Nouschi schreef:
27-02-2020 21:40
Mijn eerste gedachte zou zijn dat het meisje liegt.
.
Dit. Jonge kinderen hebben een grote fantasie. (Maar wel je ogen openhouden natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
We wonen in een groot dorp, dat meisje komt van een andere school vanwege pesten en ik weet dat haar vader altijd buiten de ingang stond te roken en niet de kinderen van het plein haalde.
Ik denk dat ze echt haar hart luchtte bij mijn dochter, en die heeft geantwoord met ieuw je gebruikt drugs.
Als ik naar dat meisje kijk en haar ouders dan zou het best eens waar kunnen zijn.
Mijn eerste gedachte is dat meisje leren kennen want al haar vriendinnen voelen zich hier thuis en zijn erg leuk, dan kan ze zich daar aan optrekken, maar ik wil niet dat ze mijn dochter naar beneden meesleurt.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
27-02-2020 21:41
Wat een stom woord dat sibling.
Dat laat in het midden of het een jongen of meisje is.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
27-02-2020 21:40
Mijn eerste gedachte zou zijn dat het meisje liegt.
Dit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
27-02-2020 21:41
Eerder overdrijven.

Het kan best dat ze 1-malig een mini-trekje heeft mogen nemen of eens heeft mogen ruiken aan 't spul.
(Net zoals ik af en toe eens een paar druppels wijn proefde.)

Elke avond ... dat zullen haar ouders wel niet in hun hoofd halen.
Dat denk ik ook, dat ze 1 keer een trekje mocht en dat nu stoer vind maar toch het is een verkeerd soort stoer van een niet alledaags gezin.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
27-02-2020 21:46
We wonen in een groot dorp, dat meisje komt van een andere school vanwege pesten

Dit!
Het arme kind heeft nu al een stigma.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
27-02-2020 21:48
Dit.
Als ik de ouders zie dan zou dat wel eens kunnen.
En ik ben veel gewend, toen ik 12 was moest ik wiet knippen van mijn moeder en had geen idee wat voor plantje het was, het bestaat hoor.
Alle reacties Link kopieren
Maak kennis met die ouders, dochter heeft immers een keer bij jou thuis gespeeld, en dan zeg je terloops, goh, wat ik nou hoorde ..

Niet meteen Veilig Thuis bellen, meisje kan ook gewoon stoere praat hebben gedaan om indruk te maken op dochter.
Maar heb je je dochter beloofd om het niet verder te vertellen, dan kan dat wel een dingetje zijn.
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
27-02-2020 21:50
Als ik de ouders zie dan zou dat wel eens kunnen.
En ik ben veel gewend, toen ik 12 was moest ik wiet knippen van mijn moeder en had geen idee wat voor plantje het was, het bestaat hoor.
Tja, op de een of andere manier dacht ik bij het lezen van je OP: o ja, echt weer iets voor MissMaran....
Maar ik kan die gedachte nog niet helemaal plaatsen.......
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ze zal misschien, vanwege het pesten op de vorige school, niet goed weten hoe zich te gedragen, dat ze nu wel geaccepteerd wordt.
Stoere dingen zeggen om indruk te maken bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
27-02-2020 21:46
We wonen in een groot dorp, dat meisje komt van een andere school vanwege pesten en ik weet dat haar vader altijd buiten de ingang stond te roken en niet de kinderen van het plein haalde.
Ik denk dat ze echt haar hart luchtte bij mijn dochter, en die heeft geantwoord met ieuw je gebruikt drugs.
Als ik naar dat meisje kijk en haar ouders dan zou het best eens waar kunnen zijn.
Mijn eerste gedachte is dat meisje leren kennen want al haar vriendinnen voelen zich hier thuis en zijn erg leuk, dan kan ze zich daar aan optrekken, maar ik wil niet dat ze mijn dochter naar beneden meesleurt.
Hoe zien ze eruit dan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Oblio schreef:
27-02-2020 21:50
Maak kennis met die ouders, dochter heeft immers een keer bij jou thuis gespeeld, en dan zeg je terloops, goh, wat ik nou hoorde ..

Niet meteen Veilig Thuis bellen, meisje kan ook gewoon stoere praat hebben gedaan om indruk te maken op dochter.
Maar heb je je dochter beloofd om het niet verder te vertellen, dan kan dat wel een dingetje zijn.
Dan zou ik inderdaad het contact toestaan en de ouders willen ontmoeten, maar zal ik zeker niet zeggen wat ik gehoord heb, stel dat dat meisje daardoor eeuwig huisarrest krijgt, en ik zou het niet prettig vinden als mijn dochter daar zou spelen, ze keek laatst ook seksfilmpjes in de klas en dochter zei, nou hallo ik ben tien ik wil dat niet zien hoor.
Het is best een deftige school en dat meisje heeft al aardig wat vriendinnen dus als ik niks zeg dan heb ik het idee dat ik die ook benadeel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven