Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

13-01-2014 12:39 2378 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!



Het oude deel is hier te vinden; Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
Alle reacties Link kopieren Quote
-Mbo opleiding vpk
-1,5 jaar werkervaring binnen een andere tak van de zorg
-Bruto +/- €2450 op basis van 32 uur zonder ORT.
-Extra's: opleiding betaald door de werkgever, vakantiegeld, eindejaarsuitkering, ORT (maar valt dit onder extra's?)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb eerder al eens gereageerd met salaris etc maar vraag me nu iets af; waarom geven mensen laptop en telefoon als “extra” aan? Dat zijn toch simpelweg middelen om je werk te kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Adelaar81 schreef:
02-03-2020 18:24
Ik heb eerder al eens gereageerd met salaris etc maar vraag me nu iets af; waarom geven mensen laptop en telefoon als “extra” aan? Dat zijn toch simpelweg middelen om je werk te kunnen doen?

Ja, daar kun je je werk mee doen, maar soms mag je die ook privé gebruiken. Dan hoef je zelf geen telefoonabonnement af te sluiten of laptop te kopen. Scheelt weer in je eigen kosten.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
@Kris, in de IT is per regio zo veel verschil. Mijn man verdient goed in de Randstad maar wil vanwege reistijd in de regio werken. Heeft al tig gesprekken gehad, kan overal in de buurt beginnen als ie wil, bij vooraanstaande bedrijven ... maar als puntje bij paaltje komt moet ie steeds >1000 euro netto (!) inleveren. En dan is de lease-auto nog niet ter sprake gekomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
malibu82 schreef:
02-03-2020 18:39
Ja, daar kun je je werk mee doen, maar soms mag je die ook privé gebruiken. Dan hoef je zelf geen telefoonabonnement af te sluiten of laptop te kopen. Scheelt weer in je eigen kosten.
Telefoon en laptop mogen idd ook privé gebruikt worden bij ons maar tegelijkertijd staat er ergens in de kleine letters dat de werkgever altijd inzage heeft in telefoonverbruik en dataverbruik. In de praktijk bel ik dus incidenteel met mijn werktelefoon naar huis en heb voor de rest v/d mensen gewoon mijn privénummer behouden, idem voor computer. Voor mij zijn het dus gewoon twee extra devices die in de woonkamer liggen ‘S avonds;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
malibu82 schreef:
02-03-2020 18:39
Ja, daar kun je je werk mee doen, maar soms mag je die ook privé gebruiken. Dan hoef je zelf geen telefoonabonnement af te sluiten of laptop te kopen. Scheelt weer in je eigen kosten.
En je eigen privacy, en je eigem bewegingsvrijheid, en je eigen rust....

Ik vind het geen fijn idee dat mijn werkgever elk moment inzage heeft in belgeschiedenis en dataverbruik en dat werkgever ineens "mijn/zij" laptop terug kan verlangen.

Daarnaast maakt het je afhankelijker. Ik ken iemand die geen andere baam durfde.te accepteren omsat hem dat z'n lease-auto kostte....

En altijd de telwfoon van je werk aan en gebruiken betekend ook dat je alt9jd bereikbaar bent voor je werk. En dat wil ik niet.

Om nog maar te zwijgen over de privacy-gevoelige data die de locatievoorziening van je telefoon genereert......
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren Quote
Mevrouwmeisje schreef:
01-03-2020 21:26
41, WO
13 jaar werkervaring
Ong 7500 bruto/maand obv 36 uur (maar werk veel extra uren onbetaald)
Extras: vakantie en eindejaarsuitkering, laptop telefoon
🤩🤩🤩🤩🤩🤩
Alle reacties Link kopieren Quote
Adelaar81 schreef:
02-03-2020 20:30
Telefoon en laptop mogen idd ook privé gebruikt worden bij ons maar tegelijkertijd staat er ergens in de kleine letters dat de werkgever altijd inzage heeft in telefoonverbruik en dataverbruik. In de praktijk bel ik dus incidenteel met mijn werktelefoon naar huis en heb voor de rest v/d mensen gewoon mijn privénummer behouden, idem voor computer. Voor mij zijn het dus gewoon twee extra devices die in de woonkamer liggen ‘S avonds;-)

Ik gebruik mijn werktelefoon ook niet privé. Na werktijd gaat hij uit.

Mijn laptop gebruik ik wel privé.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren Quote
2east schreef:
09-04-2014 14:34
Ik ben ook verbaasd over de salaris/opleiding/werk verhoudingen.



Ik:

39 jaar

Opleiding MBO-3 restaurantkok

Werk: Supply Chain Advies in retail branche

38 uur per week

Salaris: 3900 Bruto per 4 weken

8% vakantiegeld + prestatieafhankelijke bonus

350 euro reiskosten+telefoon en laptop

Ik werk volledig buiten mijn opleidingsveld en heb alle kennis en ervaring opgedaan in de praktijk. Voordeel: ben handig met ICT en kan als gevolg van mijn opleiding goed mijn eigen werkzaamheden plannen en organiseren. Daardoor in staat veel werk te verzetten.
Wel grappig om dat na zo'n 6 jaar nog eens in te vullen:

Nu:

45 jaar
MBO 3 restaurantkok
Aanvullende opleidingen in ICT Leiderschap en Psychologie

Werk: Ambtelijk adviseur van een minister.

Arbeidsvoorwaarden:

36 uur contract, maar gezien de aard van de organistie nogal wisselend.... als in vaak veel meer, en op onmogelijke tijden......

4500 bruto
13e maand
8% vakantiegeld
300 euro Reiskosten woon-werk
Laptop en telefoon zijn ook privé te gebruiken. (Doe ik niet)

Extra's:

6 weken vakantie
2 weken ADV
2 weken Flexibel verlof.
Opleidingen betaald en faciliteert (tijd) werkgever.
Loopbaan planning en begeleiding.

Het leukste extra;

Ik kan sinds 1 januari dit jaar, gebruik maken van een auto met beveiliger als ik naar speciale (haast-)klussen moet, of midden in de nacht naar huis moet na een marathon-vergadering. Geen idee of en hoe ik dat zou kúnnen gebruiken maar het kàn.
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij ons kan mijn werkgever niet zo maar je bel en mail gegevens. Als ze daarbij willen moet er een gedegen onderzoek aan vooraf gegaan zijn waaruit een verdenking is gekomen. De uitkomst, Natuurlijk anoniem gemaakt, dan besproken met een jurist en een lid van de OR. Deze twee moeten toestemming geven.
Dit staat ook beschreven in de kleine letters.
Alle reacties Link kopieren Quote
xjust_mii schreef:
09-01-2020 08:28
25jr
HBO (bezig met een master op kosten van de werkgever)
~1 jr werkervaring
36u pw loondienst
branche: software leverancier in de financiële sector
jong bedrijf waardoor je diverse petten hebt, hierdoor vind ik het wel moeilijk om online te vergelijken wat ik nou zou moeten verdienen. Officieel Client Manager, maar ik ben ook Project Manager, houdt me bezig met de requirements en grooming van het product en assisteer de product owner.

2500 bruto, exclusief volledige reiskostenvergoeding, maar geen pensioenopbouw.
loonsverhoging gehad waarvoor ik heb onderhandeld:
25 jaar
HBO (bezig met een master op kosten van de werkgever)
~1 jr werkervaring
36u pw loondienst
branche: software leverancier in de financiële sector

2750 bruto, exclusief volledige reiskostenvergoeding, geen pensioenopbouw of andere extra's.
Alle reacties Link kopieren Quote
-23 jaar
-Hbo student
-Bijbaan als beveiliger (mbo2)
-170 euro (netto) per dag in het weekend
(incl. reiskosten 0,17per km en vakantiegeld 8%)
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuwe baan, nieuw salaris:

Wo, zorg, bijna 30 jaar.
4 jaar (semi-relevante) ervaring
4000 bruto
36 uur per week
8.3% vakantiegeld en eindejaarsuitkering
reiskostenvergoeding (ondanks dat ik op de fiets ga)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
skdam29 schreef:
26-03-2020 13:50
-23 jaar
-Hbo student
-Bijbaan als beveiliger (mbo2)
-170 euro (netto) per dag in het weekend
(incl. reiskosten 0,17per km en vakantiegeld 8%)
Dat is heel goed betaald. Ik ken iemand die leidinggevende is in de beveiliging en het met 2300 bruto moet doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
35 jaar
Hbo
7 jaar relevante werkervaring
Business Controller
4.250 op basis van 32 uur
12% keuzebudget
Volledige ov-vergoeding
Maar vooral een heel leuk bedrijf en leuke branche (boeken)!
2east schreef:
02-03-2020 20:39
En je eigen privacy, en je eigem bewegingsvrijheid, en je eigen rust....

Ik vind het geen fijn idee dat mijn werkgever elk moment inzage heeft in belgeschiedenis en dataverbruik en dat werkgever ineens "mijn/zij" laptop terug kan verlangen.

Daarnaast maakt het je afhankelijker. Ik ken iemand die geen andere baam durfde.te accepteren omsat hem dat z'n lease-auto kostte....

En altijd de telwfoon van je werk aan en gebruiken betekend ook dat je alt9jd bereikbaar bent voor je werk. En dat wil ik niet.

Om nog maar te zwijgen over de privacy-gevoelige data die de locatievoorziening van je telefoon genereert......
Meh; als de Googles, Facebooks en Apples van deze wereld die data mogen verzamelen, dan kan een werkgever er ook nog wel bij. 't Is niet dat er iets echt te verbergen valt voor de werkgever op basis van het dataverkeer van mijn phone.
Eigen laptop hier (naast die van het werk), maar dat is simpelweg omdat een laptop volledig naar mijn wensen geconfigureerd moet zijn, niet naar hoe mijn werkgever dat wil. Ook eigen GSM hier maar met abo van werkgever, en dat is dan weer domweg omdat zij met Samsung werken en ik iPhone wil. Laat ze maar gerust zien hoeveel gig aan data ik er doorjaag of met wie ik bel, dat stoort me niet. Weinig kans ook dat de CEO zich daar echt voor interesseert.

Salariswagens zijn dan weer standaard hier in BE, maar ook daar zou ik het niet eens erg vinden mijn eigen wagen te leasen. Als een potentiële werkgever dat in gedachten heeft, dan kan ie zich simpelweg aan een extra netto loonsverwachting van 1600 per maand verwachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow, wat een mooie salarissen allemaal! Mijn situatie is toch net even anders:

5 jaar werkervaring
Opleiding MBO4, onderwijsassistente

40 uur
Netto: 1750.
Extra: vakantiegeld, eindejaarsuitkering.
Alle reacties Link kopieren Quote
Branch: It,
15jr ervaring
Loon: 3300 netto
Pensioen: 2/3 betaald door werkgever

Eerlijk gezegd, Niet heel tevreden met loon. Zou minimaal 3600 netto moeten zijn. Daar waar iedereen op vooruit gaat bij een baan wissel, Ben ik namelijk op achteruit gegaan, Maar daar krijg ik wel leukere werkomgeving/werkgever voor terug.

Heb nu Ook meer tijd voor mijn hobby waar ik paar honderd euro per maand verdien om het lagere salaris te compenseren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pluk89 schreef:
15-01-2020 06:39
Same, IT is fantastisch.

IT is Super.

Over het algemeen leuke collegas, geen concurrentiestrijd, werknivo en tempo van collega’s liggen vaak op dezelfde lijn. Dus geen last van laag opgeleide (uitzendkracht) collega’s waar je 10x iets moet uitleggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrouw

leeftijd: 27 jaar

opleiding: MBO4 Management-assistente/Directiesecretaresse

Huidige functie: Receptioniste

Werkervaring: Bij huidige bedrijf 3 jaar

Brutosalaris: € 1351

Aantal uur: 26,5 per week
Vrouw, 25 jaar
WO opgeleid, ongeveer 3 jaar werkervaring. Ik verdien 3900 euro bruto voor 40 uur. Ik werk bij een ingenieursbureau.
Alle reacties Link kopieren Quote
MinkeDeWit schreef:
26-03-2020 16:00
Dat is heel goed betaald. Ik ken iemand die leidinggevende is in de beveiliging en het met 2300 bruto moet doen.
Dat klopt Minke.
Voornamelijk werk ik alleen in de weekenden en krijg ik ORT van 35% erbij (ongeacht dag avond of nacht). Daarnaast heb ik tijdens het AVW gesprek (flink) onderhandeld, waardoor ik van periodiek 1 naar 4 ging. Hierbij is ook nog (twee keer dacht ik) een cao verhoging bijgekomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
29 jaar
Opleiding niet afgemaakt, alleen havo diploma
Manager in de detailhandel, 9 jaar ervaring (waarvan 5 jaar in management, begonnen als verkoopster en gewisseld qua bedrijven)
Bruto basis salaris 2500 euro op basis van 38 uur
De commissie is vrij hoog, is elke maand 800 - 1200 euro extra erbij dus totaal 3200 - 3700 bruto

100% reiskostenvergoeding
Jaarlijkse bonus als de kpis gehaald
Jaarlijkse winstdeling van bedrijf
Alle reacties Link kopieren Quote
.
sabbieehhhh wijzigde dit bericht op 10-04-2020 23:01
Reden: Verkeerde topic
98.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
27, eigen bedrijf, meer dan 40 uur per week, 4 jaar werkervaring, gemiddeld €6500 bruto.
En nu dus bijna niks. #corona.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven