Rechtszaak tramaanslag

02-03-2020 20:48 135 berichten
Zijn er meer mensen die met stijgende verbazing de berichten lezen over het gedrag in de rechtszaal van het menselijk stuk afval Gokmen Tanis, de man die vorig jaar in Utrecht willekeurig mensen in en rondom een tram heeft doodgeschoten? Schelden, spugen, rechters en nabestaanden beledigen...

Ik ben tegen de doodstraf, ook tegen marteling, maar mensen zoals deze psychopaat brengen me toch wel wat aan het twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
De doodstraf is zijn grootste beloning. Beter op water en brood in eenzame isolatie en tijdig blijven reanimeren!

Maar wat een freak inderdaad. Echt, wat moet je met dit soort mensen?
Ofwel is die kerel zo gestoord als een weggewaaid dakraam, ofwel gedraagt hij zich zo om zo snel mogelijk naar de psychiatrie te mogen ipv naar een gewone cel.

Niet de eerste en niet de laatste waarschijnlijk die dit geintje uithaalt.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
02-03-2020 20:52
Ofwel is die kerel zo gestoord als een weggewaaid dakraam, ofwel gedraagt hij zich zo om zo snel mogelijk naar de psychiatrie te mogen ipv naar een gewone cel.

Niet de eerste en niet de laatste waarschijnlijk die dit geintje uithaalt.
Ik denk een combinatie van beiden. Gestoord en doortrapt!

En voor dat laatste vrees ik ook!
Zelden zo'n onsympathieke verdachte gezien.
Alle reacties Link kopieren
In Frankrijk hadden ze zo'n dader al bij zijn arrestatie doodgeschoten. Nu ben ik bang dat deze man ooit weer op vrije voeten komt. In sommige gevallen ben ik niet voor tweede kansen en dit is er één van.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
02-03-2020 21:01
In Frankrijk hadden ze zo'n dader al bij zijn arrestatie doodgeschoten. Nu ben ik bang dat deze man ooit weer op vrije voeten komt. In sommige gevallen ben ik niet voor tweede kansen en dit is er één van.
Nou dit dus, drie keer raden wie voor deze man moeten gaan betalen: ja wij, de belastingbetaler. Die man krijgt gewoon onderdak en 3 keer per dag een maaltijd (halal uiteraard) (en ik weet bijna zeker ook weleens een snack)
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
02-03-2020 21:07
Nou dit dus, drie keer raden wie voor deze man moeten gaan betalen: ja wij, de belastingbetaler. Die man krijgt gewoon onderdak en 3 keer per dag een maaltijd (halal uiteraard) (en ik weet bijna zeker ook weleens een snack)
Als hij dan ook maar nooit meer vrij komt, maar de kans is groot dat ooit weer op straat zal staan. Sommige mensen zijn zo in-en-in slecht dat je ze voor altijd achter slot en grendel moet houden. Dit is zo'n geval.
Levenslang is in Nederland geen levenslang.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ontzettend vervelend dat dit stuk uitschot heel veel geld gaat kosten.
Ik hoop op een ongelukje in de cel waardoor die helaas overleden is.
Luci_Morgenster schreef:
02-03-2020 21:31
Levenslang is in Nederland geen levenslang.
Jawel. We zijn een van de weinige landen waar levenslang écht levenslang is
Ik ben weer heel blij met ons rechtssysteem, gezien de reacties. Doodstraf, stuk afval, hoop op een ‘ongelukje’, maar híj is de psychopaat?
Deze man is niet zo slim, ziek, verslaafd voor zover ik lees. En zeker gevaarlijk. Dus fijn dat hij straf krijgt en waarschijnlijk ook iets van zorg of behandeling. Volgens mij werkt het hele systeem prima op deze manier: iemand doet iets, men schat in of hij gek of alleen crimineel is en er volgt een passende straf, of behandeling of levenslange behandeling in een tbs kliniek.

Dan is het toch klaar? Maar je verbazen over iemand die rechters uitscheld nadat hij mensen doodschiet vind ik wat naïef
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
02-03-2020 21:39
Jawel. We zijn een van de weinige landen waar levenslang écht levenslang is
Het is maar wat je onder levenslang verstaat, het kan immers zo zijn dat je gewoon thuis woont. Ik vind de dader in het onderstaande krantenartikel namelijk helemaal niet echt levenslang gestraft. De enigen die echt levenslang hebben zijn de nabestaanden.

https://www.ad.nl/delft/geen-gratie-sch ... ~a5df26b3/
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
02-03-2020 21:46
Deze man is niet zo slim, ziek, verslaafd voor zover ik lees. En zeker gevaarlijk. Dus fijn dat hij straf krijgt en waarschijnlijk ook iets van zorg of behandeling. Volgens mij werkt het hele systeem prima op deze manier: iemand doet iets, men schat in of hij gek of alleen crimineel is en er volgt een passende straf, of behandeling of levenslange behandeling in een tbs kliniek.

Dan is het toch klaar? Maar je verbazen over iemand die rechters uitscheld nadat hij mensen doodschiet vind ik wat naïef
Het gaat er helemaal niet om dat hij rechters uitscheldt, het gaat erom dat hij geen spijt heeft van zijn daden, de nabestaanden uitlacht en het zo weer zou doen. Deze man komt ook als hij levenslang gestraft wordt, ooit weer op straat.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
02-03-2020 21:43
Ik ben weer heel blij met ons rechtssysteem, gezien de reacties. Doodstraf, stuk afval, hoop op een ‘ongelukje’, maar híj is de psychopaat?
Wat overdreven zeg. Als ik al die dingen vind, hoef ik nog steeds geen psychopaat te zijn...
Th∅rdis schreef:
02-03-2020 21:46
Deze man is niet zo slim, ziek, verslaafd voor zover ik lees. En zeker gevaarlijk. Dus fijn dat hij straf krijgt en waarschijnlijk ook iets van zorg of behandeling. Volgens mij werkt het hele systeem prima op deze manier: iemand doet iets, men schat in of hij gek of alleen crimineel is en er volgt een passende straf, of behandeling of levenslange behandeling in een tbs kliniek.

Dan is het toch klaar? Maar je verbazen over iemand die rechters uitscheld nadat hij mensen doodschiet vind ik wat naïef
Het systeem werkt prima? Straks vrij want goed gedrag, nauwelijks straf. En als hij vrij komt krijgt hij zakgeld en een woning. Ja joh, echt een fantastisch systeem.
Ik vind zijn gedrag vooral ontzettend erg voor de nabestaanden en zijn slachtoffers.

Je kunt je toch niet voorstellen dat je in die zaal zit, misschien als een soort van verwerking en je dit moet aanzien en horen... @(
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat deze man ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard. Effe een behandelingetje en over een half jaar op proefverlof omdat hij zich toch weer moet klaarstomen om terug te keren in de maatschappij. Binnen 10 jaar staat hij weer op vrije voeten.
Ik las net dat tbs en levenslange celstraf niet samen gaan, dus ik hoop dan maar dat hij geen tbs krijgt maar mag wegkwijnen in een cel en nooit meer een stap buiten de gevangenis mag doen.
(Maar Nederland kennende met die oetsiekoetsie-mentaliteit zal dat wel niet)

Bahbah wat een nare kerel met die grijns op zijn gezicht in de rechtzaal :nooo:
Karl_Marx schreef:
02-03-2020 21:07
Nou dit dus, drie keer raden wie voor deze man moeten gaan betalen: ja wij, de belastingbetaler. Die man krijgt gewoon onderdak en 3 keer per dag een maaltijd (halal uiteraard) (en ik weet bijna zeker ook weleens een snack)
En bedenk eens wat dit stuk schorem ons al niet heeft gekost tot nu toe... want reken maar niet dat deze klootzak ooit in zijn leven gewerkt heeft, en sterker nog denk aan alle andere criminele zaken die hij heeft uitgevreten en waarbij anderen enorm door beschadigd zijn.
En NL heeft zovéél van dit soort criminelen en uitvreters met exact dezelfde achtergrond die overal maar mee wegkomen en nooit aangepakt worden laat staan het land uitgeflikkerd worden.... Om moedeloos van te worden in dit land.... was hij maar doodgeschoten.
Veel hijgerige ophitsing in dit topic, nu al.
Alle reacties Link kopieren
Tillif schreef:
02-03-2020 23:35
Veel hijgerige ophitsing in dit topic, nu al.
Hijgerige ophitsing van wie? Die man heeft de meest gruwelijke moorden op zijn geweten en levens zijn voor altijd verwoest. Dan is het niet vreemd dat mensen daar heel, heel erg boos over zijn.
Fizz schreef:
03-03-2020 00:54
Hijgerige ophitsing van wie? Die man heeft de meest gruwelijke moorden op zijn geweten en levens zijn voor altijd verwoest. Dan is het niet vreemd dat mensen daar heel, heel erg boos over zijn.
Ja.
Net effe hem door Wikipedia gedraaid.

Zijn verleden "klinkt leuk" (not).

Gewoon een weggewaaid dakraam dat al verschillende keren de cel vanbinnen heeft gezien, dat ging nog wel meer voorvallen en bovendien was ie ook nog eens bijna dakloos omdat ie geen zin had om zijn huur te betalen.

Dan doe je maar "de crash van je leven" - helaas voor de slachtoffers - om de volgende 25 jaar alvast een dak boven je hoofd te hebben.
strings-attached schreef:
02-03-2020 22:31
Het systeem werkt prima? Straks vrij want goed gedrag, nauwelijks straf. En als hij vrij komt krijgt hij zakgeld en een woning. Ja joh, echt een fantastisch systeem.
Je krijgt zakgeld en een woning? :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven