Lijf & Lijn alle pijlers

De tussendoortjes roepen me!

03-03-2020 15:48 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor het mooi zou er een kilo of 5 a 10 af moeten. En dat zou mogelijk zijn door meer op mijn eten te letten, geen tussendoortjes meer en minder opscheppen en meer bewegen. Maar zodra ik alleen maar denk: ‘ stoppen met koekjes, snoep en chips’, krijg ik er juist trek in, en blijft het me maar roepen vanuit het keukenkastje net zolang totdat ik voor de bijl ga. Niet in huis halen kan niet omdat rest van het gezin niet hoeft te lijnen, plus dat ik ook alternatieve snaaierij bedenk zoals een lepel hazelnootpasta of een plak kaas. Het gaat er mij om: Hoe houd ik het vol om er van af te blijven!?
Ozo.
Wilskracht en genoeg gemotiveerd zijn ...
En je oren dichthouden :proud:
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 03-03-2020 15:51
29.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
telkens je zin hebt, een slok water drinken, water neutraliseert uw smaakpapillen.
Heb je wel eens een boek of artikel van Mieke Kosters gelezen?
Zoals zij het uitlegt, vind ik helder.
Over keuzes maken.
Het anders aanpakken.

Ipv vinden dat je geen tussendoortjes mag, jezelf tussendoortjes toezeggen. Daar een moment voor inplannen als”beloning”.

Je kunt best compenseren nl. Lagere calorieën avondmaaltijd/lunch/ontbijt en dan alsnog een keer per dag een tussendoortje. Kies voor dat tussendoortje een moment uit dat je het ook kunt waarderen.

En een lepel hazelnootpasta? Kies dan iets dat voldoening geeft.

Ga weightwatchers doen Ofzo!! Makkelijk!
Gezonde tussendoortjes halen.
Nootjes, fruit etc
Alle reacties Link kopieren
Waar snak je dan naar als tussendoortje en wanneer?
Hartig? Zoet? Als je je verveeld? Omdat je je verveeld? Omdat je dorst hebt (kan namelijk ook verkeerd geintepreteerd worden)? Gewoonte?

Ik wil als tussendoortje het liefst iets hartigs en iets dat kraakt. Ik neem een stuk komkommer mee en een doosje cherry/snoeptomaatjes. Dat helpt. Eventueel een kopje bouillion, alleen dat is wel vaak heel zout.

Haal tussendoortjes in huis die jij niet lekker vindt. Mijn vriend eet graag een zoete sultanareep. Die vind ik dus echt niet lekker. Dus win-win.
En minder/andere tussendoortjes is misschien ook wel goed voor de rest van de huisgenoten. ;-)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Jezelf niet alles ontzeggen. Als je niets mag van jezelf kan je nergens anders meer aan denken.
Alle reacties Link kopieren
Heel lastig. Ik ben ook echt een snoepkont. Of nou ja, niet zo zeer snoep, wel koekjes, chips etc. Blij dat ik niet heel hard hoef te lijnen want ik kan het gewoon niet. Sporten en bewegen gaat me prima af, maar minderen met slecht eten...
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
03-03-2020 15:55
Het anders aanpakken.

Ipv vinden dat je geen tussendoortjes mag, jezelf tussendoortjes toezeggen. Daar een moment voor inplannen als”beloning”.

Je kunt best compenseren nl. Lagere calorieën avondmaaltijd/lunch/ontbijt en dan alsnog een keer per dag een tussendoortje. Kies voor dat tussendoortje een moment uit dat je het ook kunt waarderen.

En een lepel hazelnootpasta? Kies dan iets dat voldoening geeft.

Ga weightwatchers doen Ofzo!! Makkelijk!

Eten als 'beloning' inzetten is altijd een slecht plan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
03-03-2020 16:22
Eten als 'beloning' inzetten is altijd een slecht plan.
Het staat niet voor niets tussen aanhalingstekens. De strekking lijkt mij duidelijk.
Als het stoppen met tussendoortjes voor jou nu lastig is, waarom begin je dan niet eerst met die andere stappen die je noemt, zoals wat minder opscheppen bij het avondeten? Wellicht dat je daarmee ook al begint af te vallen. En als je daar dan helemaal aan gewend bent, ga je de volgende stap zetten. Door elke keer 1 gewoonte aan te pakken val je misschien wel minder snel af,maar als je teveel tegelijk doet is de kans ook groter dan je er op een gegeven moment helemaal klaar mee bent en terugvalt in je oude eet-gewoontes
Alle reacties Link kopieren
Je zegt het zelf al, je gaat voor de bijl, je hebt het in huis want anderen zijn niet aan de lijn en anders zoek je wel alternatieven.
Met deze mentaliteit gaat het je nooit lukken.
Alle reacties Link kopieren
Flink zijn even flink zijn
En hoewel het lang kan duren zal ik wachten tot ik niet meer denk aan jou (aan de koekies dus)
Zal wachten tot ik vrij zal zijn en net zo ver als jij zal zijn
Dus wachten, tot ik niet meer van je hou. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Serieus: het begin is altijd moeilijk omdat de herinnering dan nog heel levendig is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
03-03-2020 17:15
Flink zijn even flink zijn
En hoewel het lang kan duren zal ik wachten tot ik niet meer denk aan jou (aan de koekies dus)
Zal wachten tot ik vrij zal zijn en net zo ver als jij zal zijn
Dus wachten, tot ik niet meer van je hou. :proud:
:HA:
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Er is nog nooit iemand dik geworden van groenten en fruit.
Blijf dus niet van tussendoortjes af maar prop je vol met... ja, groente en fruit.
En dan bedoel ik echt volproppen.

Bijkomend voordeel is het effect van vezels.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Zorgen dat je gewone maaltijden een voldaan gevoel opleveren. Dan krijg je vanzelf minder behoefte aan tussendoortjes.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
malibu82 schreef:
03-03-2020 18:47
Zorgen dat je gewone maaltijden een voldaan gevoel opleveren. Dan krijg je vanzelf minder behoefte aan tussendoortjes.
Ja dat is een goede!

De rest van de familie ook gezonder eten geven ook. Veel groente en fruit halen, ongebrande noten en soms iets wat je echt lekker vind ipv meuk waarmee je gedachteloos jezelf volpropt.

Het is ook gewoon een gewoonte. Die moet je dan afleren. Even lastig, maar straks moet er 20 af en is het nog moeilijker!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik echt wat strenger voor mezelf moet zijn en dat het knopje echt om moet.
Ozo.
hallekie schreef:
04-03-2020 07:47
Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik echt wat strenger voor mezelf moet zijn en dat het knopje echt om moet.
Strenger zijn kan helpen. Toch zou ik proberen uit te vinden hoe je dat zo makkelijk mogelijk doet.
Hoe strenger je bent, hoe sterker het gedeelte van je hersens dat wél wil snoepen in opstand komt. Probeer je minder te focussen op wat je allemaal niet zou mogen, en meer op wat je wel / niet wilt . Door bepaalde voeding als verboden te zien ga je er alleen maar meer naar hunkeren.
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
04-03-2020 08:16
Strenger zijn kan helpen. Toch zou ik proberen uit te vinden hoe je dat zo makkelijk mogelijk doet.
Inderdaad. Probeer uit te vinden wat je valkuil is.
Een collega van mij had altijd 's middags trek, bleek dat hij gewoon een verveelde. Dus een rondje lopen en even met iemand een praatje maken, bleek een goede oplossing te zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven