Geld & Recht alle pijlers

Contract getekend, opgezegd. geld afgeschreven terecht?

04-03-2020 12:46 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil jullie graag iets voorleggen.

Ik moest switchen van KDV omdat ze geen plek hadden op de donderdag.

Ik heb het contract voor een andere KDV getekend op 11 februari, een machtiging afgegeven etc etc.. Met als startdatum 9 maart op het nieuwe KDV.

21 februari heb ik weer opgezegd. (want oude KDV had weer plek)

ze hebben nu 600 euro afgeschreven

Hun berekening: Bedrag maand Maart vanaf 9 maart is 900 euro.
21ste opgezegd.. Dus hebben ze de dagen van 9 maart tot 21 maart berekend. Dat zijn 2 weken = 600 euro. ( Volgens de voorwaarden heb ik een maand opzegtermijn, )


Is dit terecht? Ik denk helaas van wel, schoonvader niet en vindt dat ik het terug moet boeken. Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het terecht is ivm de maand opzegtermijn.
Als je een maand opzegtermijn hebt en je hebt 21 febr. opgezegd is berekenen tot 21 maart logisch lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
De maand opzegtermijn geldt meestal vanaf de 1e van de maand volgens mij, dus voor 1 maart opzeggen is per 1 april niet meer betalen. Vanuit die berekening kan het (helaas) wel kloppen.
Maar je zou ook kunnen storneren en wachten op bericht (+berekening waarom)
BurggravinVanVergi schreef:
04-03-2020 12:50
De maand opzegtermijn geldt meestal vanaf de 1e van de maand volgens mij, dus voor 1 maart opzeggen is per 1 april niet meer betalen. Vanuit die berekening kan het (helaas) wel kloppen.

Ligt er aan wat er staat. Maand of kalendermaand.
Alle reacties Link kopieren
Staat als het goed is in je contract en/of de algemene voorwaarden. Maar ik vermoed dat dit wel zou kunnen kloppen (ik vind het wel een beetje flauw, meestal is er een enorme wachtlijst en is die plek meteen weer opgevuld en kost het ze niets, althans dat is hier in de regio het geval).
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
04-03-2020 12:50
Maar je zou ook kunnen storneren en wachten op bericht (+berekening waarom)
Ze heeft de berekening toch al? Er worden 2 weken in rekening gebracht, namelijk van beoogde startdatum tot opzegdatum + 1 maand.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
04-03-2020 12:54
Staat als het goed is in je contract en/of de algemene voorwaarden.

In de voorwaarden staat 1 maand opzegtermijn schrijft TO.
Alle reacties Link kopieren
Zoek hun algemene voorwaarden er eens bij of daar iets over instaat.
Kijk ook online ergens of je hier een soort bedenktermijn zou hebben.. Soms is dat er wel met overeenkomsten met particulieren, ik heb alleen geen idee of dit daar ook onder zou vallen.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel heel zuur.
Alle reacties Link kopieren
Bamboo_90 schreef:
04-03-2020 12:58
Zoek hun algemene voorwaarden er eens bij of daar iets over instaat.

Is het ècht zo moeilijk om te lezen wat TO schrijft?

Kijk ook online ergens of je hier een soort bedenktermijn zou hebben.. Soms is dat er wel met overeenkomsten met particulieren, ik heb alleen geen idee of dit daar ook onder zou vallen.

Bedenktijd geldt alleen bij aankopen op afstand, aan de deur en het kopen van een huis.
Nummer*Zoveel schreef:
04-03-2020 12:55
Ze heeft de berekening toch al? Er worden 2 weken in rekening gebracht, namelijk van beoogde startdatum tot opzegdatum + 1 maand.

Ik zeg dat het kan. Niet dat het slim is.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
04-03-2020 12:59
Dat is wel heel zuur.

Waarom? TO is toch zelf dat contract aangegaan?
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
04-03-2020 12:50
Maar je zou ook kunnen storneren en wachten op bericht (+berekening waarom)
Voor storneren heb je volgens mij 60 dagen de tijd.

Ik zou eerst contact opnemen.

En ik denk dat het KDV recht op dit geld heeft, dus ik zou telefonisch contact opnemen met emotionele argumenten (dat het andere KDV opeens plaats had, de klant kon dat niet weten, dat de plek in het nieuwe KDV waarschijnlijk al opgevuld is dus dat het erg flauw is om dan 600 euro te incasseren).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
04-03-2020 13:03
Waarom? TO is toch zelf dat contract aangegaan?
Ja, dat wel.
Maar daarom is het wel een klap geld en je krijgt dit niet deels terug via de kinderopvang toeslag.
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
04-03-2020 13:06
Voor storneren heb je volgens mij 60 dagen de tijd.

Ik zou eerst contact opnemen.

En ik denk dat het KDV recht op dit geld heeft, dus ik zou telefonisch contact opnemen met emotionele argumenten (dat het andere KDV opeens plaats had, de klant kon dat niet weten, dat de plek in het nieuwe KDV waarschijnlijk al opgevuld is dus dat het erg flauw is om dan 600 euro te incasseren).

En dan komt het kdv met emotionele tegenargumenten: je hebt ons geen eerlijke kans gegeven, wij zijn minstens even goed als de concurrent, wij hadden ons zo verheugd op de komst van de kleine...

Het is een zakelijke overeenkomst met zakelijke voorwaarden waar op een zakelijke manier mee om wordt gegaan.
nummer*zoveel wijzigde dit bericht op 04-03-2020 13:12
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
04-03-2020 13:06
Voor storneren heb je volgens mij 60 dagen de tijd.

Ik zou eerst contact opnemen.

En ik denk dat het KDV recht op dit geld heeft, dus ik zou telefonisch contact opnemen met emotionele argumenten (dat het andere KDV opeens plaats had, de klant kon dat niet weten, dat de plek in het nieuwe KDV waarschijnlijk al opgevuld is dus dat het erg flauw is om dan 600 euro te incasseren).
Zou ik ook doen.
In alle redelijkheid, ze hebben niks hoeven doen voor dat geld.
Zal wettelijk wel mogen, maar leuk is het allerminst.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
04-03-2020 13:11
Ja, dat wel.
Maar daarom is het wel een klap geld en je krijgt dit niet deels terug via de kinderopvang toeslag.

Maar dat weet je toch als je een overeenkomst sluit en weer opzegt? Een huurbaas geeft je toch ook geen geld terug omdat je geen huurtoeslag krijgt? Als je geen dubbele kosten wil, dan kun je kind tijdens de opzegtermijn gewoon op de ingekochte plek laten opvangen.
Ja, dat kan en mag natuurlijk.
En jij moet het betalen.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
04-03-2020 13:14
Maar dat weet je toch als je een overeenkomst sluit en weer opzegt? Een huurbaas geeft je toch ook geen geld terug omdat je geen huurtoeslag krijgt? Als je geen dubbele kosten wil, dan kun je kind tijdens de opzegtermijn gewoon op de ingekochte plek laten opvangen.
Ja, dat is zo inderdaad. Niet leuk voor kind maar anders wel een erg duur grapje.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt je handtekening gezet onder een zakelijk contract. Daar zitten voorwaarden aan vast. Het KDV staat waarschijnlijk in zijn recht, maar lees de voorwaarden nog maar eens goed door.

Je kan natuurlijk altijd contact opnemen met het KDV, en of dat ze uit coulance misschien iets kunnen doen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
04-03-2020 13:12
Zou ik ook doen.
In alle redelijkheid, ze hebben niks hoeven doen voor dat geld.
Zal wettelijk wel mogen, maar leuk is het allerminst.
Ze moesten een plek vrijhouden voor het kind toch?
Waarvan niet zeker is dat deze per direct weer gevuld is. Maand lijkt me heel redelijk.
Wel zuur... dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
04-03-2020 13:12
En dan komt het kdv met emotionele tegenargumenten: je hebt ons geen eerlijke kans gegeven, wij zijn minstens even goed als de concurrent, wij hadden ons zo verheugd op de komst van de kleine...

Het is een zakelijke overeenkomst met zakelijke voorwaarden waar op een zakelijke manier mee om wordt gegaan.
En dan zegt TO: ik review jullie helemaal kapot.

Maar serieus, ik zou ook bellen en het uitleggen. Dit is wel heel zuur en ook een beetje flauw.
Je gaat je kind ook echt niet brengen tot 21 maart. Dat zouden zij waarschijnlijk ook niet willen want het is best wel bewerkelijk zo’n nieuw kindje. Daar zou een compromis in moeten zitten.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Lelietje-van-Dalen schreef:
04-03-2020 13:51
En dan zegt TO: ik review jullie helemaal kapot.

Maar serieus, ik zou ook bellen en het uitleggen. Dit is wel heel zuur en ook een beetje flauw.
Je gaat je kind ook echt niet brengen tot 21 maart. Dat zouden zij waarschijnlijk ook niet willen want het is best wel bewerkelijk zo’n nieuw kindje. Daar zou een compromis in moeten zitten.
Ja hoor.

Waarom moet er compromis zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven