Entertainment alle pijlers

Kopen zonder kijken 2020

05-03-2020 10:46 1227 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk programma!

Wie kijkt hier ook naar?
Bob elke keer met zijn grootse verbouwplannen, soms denk ik wel eens: "is dat echt wel nodig?". Hij maakt er wel elke keer weer een plaatje van.


Aflevering 1, maandag 2 maart: Jeetje wat een budget was mijn 1e gedachte. Daar moet je toch zelf ook iets voor kunnen vinden. (En daarbij vraag ik mij ook af: hoe kun je in hemelsnaam ZOVEEL sparen??)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een fantastisch programma! Bob is een echte pietlut en maakt er inderdaad echt weer iets moois van!
Ik vind Bob bij bouwval gezocht vaak negatief en belerend, hoewel hij natuurlijk vaak gelijk heeft en dan ben ik altijd heel benieuwd naar zijn huis.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen keer was het huis mooi opgeknapt maar ik snap niet zo goed waar je ineens nog even een ton vandaan kunt toveren.

Zelf zou ik het niet aandurven om mee te doen.
Soleil8 schreef:
05-03-2020 10:57
Ik vind het ook een fantastisch programma! Bob is een echte pietlut en maakt er inderdaad echt weer iets moois van!
Ik vind Bob bij bouwval gezocht vaak negatief en belerend, hoewel hij natuurlijk vaak gelijk heeft en dan ben ik altijd heel benieuwd naar zijn huis.

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~b8b354e3/
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een ontzettend leuk programma en kijk graag.
Maar ook ik verbaas me weleens over de enorme budgetten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een budget idd! Zal vast niet alleen spaargeld zijn maar ook een gift van ouders en een erfenis oid.

Ik vond haar niet zo enthousiast, hoop dat ze er wel heel blij mee is. Hij reageerde wel heel leuk. Supermooi huis!
Alle reacties Link kopieren
Dank je! Leuk om te zien :-D
Alle reacties Link kopieren
ik vermoed dat beide partners een goede baan hebben. Dan kan je natuurlijk redelijk wat sparen en een grotere hypotheek krijgen.

En ik ben het met jullie eens, een leuk programma.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Heel leuk programma! Vorig seizoen ook gezien, word er altijd erg vrolijk van :)
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Caribic_ schreef:
05-03-2020 11:23
Heel leuk programma! Vorig seizoen ook gezien, word er altijd erg vrolijk van :)

Ik ook, wist niet dat het weer begonnen was, dus bedankt TO! :-D
Alle reacties Link kopieren
ik vond het ook nogal wat om ff 700.000 euro in een huis te pompen
Wat als de economie over 5 jaar weer compleet inzakt? Ik zou zo'n hoge hypotheek niet willen maar ja....mss als je idd zelf al 4 ton hebt om er in te storten dat het je dan niet zoveel uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren

Leuk, bedankt. Niet heel bijzonder, had er meer van verwacht. Vrij sober/kaal en die tegelvloer in de keuken kan echt niet meer! Zonde dat de visgraat daar niet is door getrokken.
Alle reacties Link kopieren
Hadden ze nou zelf 7ton te besteden? Of konden ze een hypotheek nemen van 7ton?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
€750.000 zelfs
Alle reacties Link kopieren
-Janna- schreef:
05-03-2020 13:13
€750.000 zelfs
Nou idd! Alsof ze geld als water hebben. Ik vind hem wel aardig en enthousiast. Zij is nogal teruggetrokken.
Voor iedereen een groene tuin
Even off topic maar ik wist niet dat Bob samen is met een man. Maakt helemaal niks uit natuurlijk maar ik had hem eerder ingeschat met een vrouw zeg maar.
Ik vind het zo bizar dat als die mensen 7,5 ton te besteden hebben er toch geld bij moet. Dat is iedere aflevering zo. Zo'n programma zou het niet aan moeten moedigen om over je max te gaan.
ohohwatnuweer schreef:
05-03-2020 18:32
Even off topic maar ik wist niet dat Bob samen is met een man. Maakt helemaal niks uit natuurlijk maar ik had hem eerder ingeschat met een vrouw zeg maar.
Dat was ook mijn gedachte inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
05-03-2020 18:35
Ik vind het zo bizar dat als die mensen 7,5 ton te besteden hebben er toch geld bij moet. Dat is iedere aflevering zo. Zo'n programma zou het niet aan moeten moedigen om over je max te gaan.
Ik neem aan dat dat ook het concept is dus dat vanaf het begin is gezegd dat het budget lager is.
Dus ze melden zich aan met max 750k en dan doen ze alsof het budget 650-700k is zodat ze de verhaallijn over verhogen mee kunnen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens de uitzending hadden ze al aangegeven, (quasi nonchalant)ergens tussen de 6 en 7 ton.

Er zijn mensen die voor 1 ton al een huis/flatje kopen!

Ik vind het wel een mooi huis geworden, absoluut......maar 7 1/2 ton :-o
Grappig programma, ik kende het niet. Wel jammer dat men er niet bij zegt hoe groot het gerenoveerde deel is en wat alles gekost heeft. Dat zou wat meer inzicht geven. Ik snap wel dat er (flink) gesponsord is, maar ik het toch wel leuk vinden om te zien welke financiële keuzes er gemaakt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo typisch dat die mensen dit aandurven. Het lijkt me een hoog opgeleid stel, maar ze hebben nul verstand over hoe een huis leuk of stijlvol of gezellig in te richten. Dat flatje van hun zag er zo Ikea en fantasieloos uit.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Flurry82 schreef:
05-03-2020 18:43
Dat was ook mijn gedachte inderdaad!
De mijne ook :$
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
06-03-2020 12:33
Grappig programma, ik kende het niet. Wel jammer dat men er niet bij zegt hoe groot het gerenoveerde deel is en wat alles gekost heeft. Dat zou wat meer inzicht geven. Ik snap wel dat er (flink) gesponsord is, maar ik het toch wel leuk vinden om te zien welke financiële keuzes er gemaakt zijn.

'Wat er uiteindelijk betaalt is voor het huis, dat is wel genoemd. Volgen mij was die €635.000. Daar komt dan kk en andere kosten boven op.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
OK, woning voor 635k plus bijkomende kosten, zit je rond de 650k. Dan heb je ruwweg een ton over voor de verbouwing, incl. kosten voor achterstallig onderhoud (kozijnen plus ramen, verfwerk, isolatie, ketel, etc). Ik zou het alsnog leuk hebben gevonden om te weten hoe dat geld verdeeld is, dat zou het programma voor mij echt meerwaarde gegeven hebben. Nu blijft het een beetje steken op het niveau van al die andere house-make-overs.

Van dit stel snap ik trouwens heel goed dat ze aan dit programma mee deden. Ze kwamen al jaren geen stap verder. Ik denk eigenlijk dat ze al zwanger was aan het begin van de opnamen. Door alles uit handen te geven neem je wel een gok(je), maar je hebt niet de stress van een verbouwing en gedoe met drukbezette aannemers etc. Bovendien weet je dat het redelijk snel zal gaan en dat is ook een groot voordeel. Hun wensenlijstje was heel duidelijk, dus wat is nu het ergste dat er kan gebeuren? Als je het huis echt intens haat, dan verkoop je het toch weer? Allicht dat je winst maakt met een gloednieuw verbouwd huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven