ZOONTJE SLAAPT onrustig, tips welkom!!

08-03-2020 11:55 23 berichten
Hoi allemaal,

Mijn zoontje is over 1 week zes maanden. Hij eet vanaf dag 1 goed gelukkig en slaapt ook goed. Het enige wat mij een beetje zorgen maakt is dat hij onrustig slaapt. Hij beweegt continue met zijn hoofd van links naar rechts en andersom, maar huilt niet, over het algemeen trouwens helemaal ook niet. Hij slaapt dus wel maar sporadisch in een hele diepe slaap. Tenzij hij in de kinderwagen ligt dan slaapt ie zo 2 uur overdag (gister bijna drie uur zelfs) achter elkaar, ook door alle geluiden van buiten af door.

Wie weet wat het kan zijn, dat hij zo onrustig slaapt en voornamelijk continue zn hoofd beweegt?

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Je moet ook niet zo schreeuwen als ZOONTJE SLAAPT.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
08-03-2020 11:59
Je moet ook niet zo schreeuwen als ZOONTJE SLAAPT.
:hihi:
Oudblond schreef:
08-03-2020 11:59
Je moet ook niet zo schreeuwen als ZOONTJE SLAAPT.
Wat een achterlijke reactie, maar is goed schat😅
lisa_ schreef:
08-03-2020 12:04
:hihi:
Ja, heel grappig idd. Dacht dat dit een forum is met volwassen mensen, afijn.
Waarom denk je dat hij niet diep slaapt?
Volgens mij heb je weinig om je zorgen over te maken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft ook altijd veel bewogen in haar slaap. Daardoor kreeg ik hetzelfde idee als jij. Dat ze niet diep slaapt. Maar volgens mij, zo achteraf gezien, is dat toch wel het geval. Ze oogt namelijk verder niet moe.

Ik begrijp de reactie van Oudblond wel overigens. Het staat nog al schreeuwerig, die hoofdletters.
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat hij op die manier prikkels verwerkt in zijn slaap. Door te bewegen met zijn hoofd.

Het kan ook een gewoonte van hem zijn om zich veilig te voelen. Zoals andere kinderen dat hebben met een knuffel of een speen o.i.d.

Ik ken een kindje dat het heerlijk vind om liggend heen en weer te wiegen met zijn lijf en dan te neuriën. Hij word daar ontspannen van en valt dan in slaap.

Kortom, ik zou mij er geen zorgen om maken. Zo lang hij slaapt en helder is op de momenten dat hij wakker is. Goed eet en drinkt ...... volle luiers heeft en vrolijk is.
Alle reacties Link kopieren
Deed die van mij ook, dat ‘hoofdschudden’ in zijn slaap. Is vanzelf overgegaan. Heb me er nooit zorgen om gemaakt eerlijk gezegd.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Het klinkt een beetje alsof hij zijn slaapomstandigheden in de baarmoeder nabootst.
Alle reacties Link kopieren
Saloua schreef:
08-03-2020 12:15
Ja, heel grappig idd. Dacht dat dit een forum is met volwassen mensen, afijn.
Het is gewoon een feit dat het gebruik van caps bloedirritant is. En da's op het hele internet zo dus óók op dit forum.

On topic, zoontje slaapt dus wat is het probleem?
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
08-03-2020 11:59
Je moet ook niet zo schreeuwen als ZOONTJE SLAAPT.

Die tip wilde ik ook geven. Heel onlogisch om te gaan schreeuwen inderdaad. Ik denk dat het al veel zal helpen als je dat achterwege gaat laten.
Alle reacties Link kopieren
Saloua schreef:
08-03-2020 12:14
Wat een achterlijke reactie, maar is goed schat😅

Het is juist achterlijk om zomaar te schreeuwen.
Alle reacties Link kopieren
Ons zoontje van anderhalf doet dit ook, draaien met zijn hoofd en rolt het hele bed door. Maar gewoon echt in zijn slaap.
Zijn vader doet dit ook nog af en toe haha. En die is niet wakker te krijgen hoor. Ik daarintegen ben een hele rustige en ondiepe slaper
Trotter schreef:
08-03-2020 14:46
Het is juist achterlijk om zomaar te schreeuwen.
Schreeuwen? Jeetje... ik heb capsclock aangezet omdat ik dacht dat dit passend zou zijn voor een titel. Hele commotie, mijn hemel.
NM1717 schreef:
08-03-2020 15:52
Ons zoontje van anderhalf doet dit ook, draaien met zijn hoofd en rolt het hele bed door. Maar gewoon echt in zijn slaap.
Zijn vader doet dit ook nog af en toe haha. En die is niet wakker te krijgen hoor. Ik daarintegen ben een hele rustige en ondiepe slaper
Dank je wel!
-jolijn- schreef:
08-03-2020 13:25
Het klinkt een beetje alsof hij zijn slaapomstandigheden in de baarmoeder nabootst.
Goeie! Dank je wel.
NM1717 schreef:
08-03-2020 15:52
Ons zoontje van anderhalf doet dit ook, draaien met zijn hoofd en rolt het hele bed door. Maar gewoon echt in zijn slaap.
Zijn vader doet dit ook nog af en toe haha. En die is niet wakker te krijgen hoor. Ik daarintegen ben een hele rustige en ondiepe slaper
ha ha, mijn man idd ook nu je het zo zegt. Dank je wel!
viva-life22 schreef:
08-03-2020 12:45
Het kan zijn dat hij op die manier prikkels verwerkt in zijn slaap. Door te bewegen met zijn hoofd.

Het kan ook een gewoonte van hem zijn om zich veilig te voelen. Zoals andere kinderen dat hebben met een knuffel of een speen o.i.d.

Ik ken een kindje dat het heerlijk vind om liggend heen en weer te wiegen met zijn lijf en dan te neuriën. Hij word daar ontspannen van en valt dan in slaap.

Kortom, ik zou mij er geen zorgen om maken. Zo lang hij slaapt en helder is op de momenten dat hij wakker is. Goed eet en drinkt ...... volle luiers heeft en vrolijk is.

Je hebt gelijk. Hij is altijd vrolijk, eet en drinkt idd goed en is helder wanneer hij wakker is. Ik weet genoeg nu aan de hand van jullie reacties, jij ook bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Saloua schreef:
25-03-2020 07:46
Schreeuwen? Jeetje... ik heb capsclock aangezet omdat ik dacht dat dit passend zou zijn voor een titel.

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Saloua schreef:
25-03-2020 07:46
Schreeuwen? Jeetje... ik heb capsclock aangezet omdat ik dacht dat dit passend zou zijn voor een titel. Hele commotie, mijn hemel.

Nee dus, typen met je capslock aan staat gelijk aan schreeuwen. Dat is dus nooit passend op een forum.
Alle reacties Link kopieren
Saloua schreef:
25-03-2020 07:46
Schreeuwen? Jeetje... ik heb capsclock aangezet omdat ik dacht dat dit passend zou zijn voor een titel. Hele commotie, mijn hemel.
Schreeuwen is nooit passend.
Honey, you should see me in a crown
viva-life22 schreef:
08-03-2020 12:45
Het kan zijn dat hij op die manier prikkels verwerkt in zijn slaap. Door te bewegen met zijn hoofd.

Het kan ook een gewoonte van hem zijn om zich veilig te voelen. Zoals andere kinderen dat hebben met een knuffel of een speen o.i.d.

Ik ken een kindje dat het heerlijk vind om liggend heen en weer te wiegen met zijn lijf en dan te neuriën. Hij word daar ontspannen van en valt dan in slaap.

Kortom, ik zou mij er geen zorgen om maken. Zo lang hij slaapt en helder is op de momenten dat hij wakker is. Goed eet en drinkt ...... volle luiers heeft en vrolijk is.
Dit. Mijn dochter is ook 6 maanden en beweegt ook met haar hoofd en armen in haar slaap. Haar armen liggen altijd naast haar hoofd (boven de dekens uit dus) terwijl we haar echt strak instoppen met de armen onder de deken.

Heb je wel eens een lekker zacht knuffeltje geprobeerd? Ik hoor om me heen dat kinderen die met een knuffeltje slapen hun wang tegen het knuffeltje aan wrijven tijdens de slaap, ook een soort 'veiligheidsgevoel' zeg maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven