Pindakaas zonder suiker

09-03-2020 12:35 45 berichten
Welke pindakaas zonder toegevoegde suiker vinden jullie het lekkerste? Ik heb nu de 100% pindakaas van Albert Heijn en opzich vind ik het best ok, alleen het plakt zo ongelofelijk. Ik snap opeens die mensen met een fobie voor pindakaas die aan je gehemelte blijft plakken o_o
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die 100% juist het allerlekkerst.
Mevrouw75 schreef:
09-03-2020 12:37
Ik vind die 100% juist het allerlekkerst.

Ik vind hem qua smaak ook zeker lekker, alleen het mondgevoel niet zo... Is dat bij alle soorten zonder suiker zo, dat jij weet?
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
09-03-2020 12:39
Ik vind hem qua smaak ook zeker lekker, alleen het mondgevoel niet zo... Is dat bij alle soorten zonder suiker zo, dat jij weet?
Ja, het plakt veel meer dan 'gewone' pindakaas, maar dat komt idd door het palmvet enzo wat in gewone pindakaas wel zit.
_melon wijzigde dit bericht op 09-03-2020 12:43
12.52% gewijzigd
Calve pindakaas is ook zonder toegevoegde suiker.
Wel met palmvet en zout dus ik kan me voorstellen dat je die toch niet wil maar als het alleen om de suiker gaat kun je calve eten die wat mij betreft wil de lekkerste smaak heeft.

https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... dakaas-pot
zelf maken, supermakkelijk! pinda met lepeltje arachideolie en naar smaak wat zout in de foodprocessor gooien en klaar. Lekkerste is het als je de pinda's vers gebrand bij notenbar haalt.
en de textuur kun je zelf mee spelen door er water / kokosolie / bouillon / fruit wat dan ook bij te doen.
Alle reacties Link kopieren
Jori (biologisch, van de natuurvoedingswinkel) vind ik goed.

Online notenhandels hebben echt heel goede, die laten ze zelf maken.
Deze bijvoorbeeld, is lekker ondanks dat hij zonder zout is:
https://www.denotenshop.nl/pindakaas-ve ... -gram.html
nounou
Gewone Calvé pindakaas bevat ook geen toegevoegde suiker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd die van de Lidl, is ook zonder toegevoegde suiker
Mij stoort het niet, ik vind de smeerbaarheid belangrijker en bij de Appie ligt de olie er soms bovenop en is mengen lastiger. Ik vond de 100-% van Helaes (huismerk maar weet niet meer zeker of het van Dirk of bijv Lidl was) en Calvé wat dat betreft beter en die zijn ook lekker!
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
09-03-2020 13:18
Mij stoort het niet, ik vind de smeerbaarheid belangrijker en bij de Appie ligt de olie er soms bovenop en is mengen lastiger. Ik vond de 100-% van Helaes (huismerk maar weet niet meer zeker of het van Dirk of bijv Lidl was) en Calvé wat dat betreft beter en die zijn ook lekker!
Helaes pindakaas is van de Aldi. Die is inderdaad erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
09-03-2020 12:45
Gewone Calvé pindakaas bevat ook geen toegevoegde suiker.
Dit. In Nederland ben ik zelf geen pindakaas tegengekomen waar suiker aan is toegevoegd.

Ik ben de 100% variant gaan gebruiken vanwege de palmolie. Die industrie vernietigd alle prachtige wouden met alle gevolgen van dien.
Bij mij was het een kwestie van wennen met het plak gevoel.
Mevrouw75 schreef:
09-03-2020 12:37
Ik vind die 100% juist het allerlekkerst.
Ik ook! absoluut favoriet hier.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het je alleen om de suiker ? want de goedkope ah pindakaas van 2.09 is ook zonder suiker, maar wel met olie. De textuur daarvan is waarschijnlijk meet zoals je gewend bent.

maar 100% is wel gezonder en die hebben allemaal wel zo'n textuur zoals die van de ah
Ik heb ook 100% pinda. Ik maak hem zelf, of ik koop hem van biotoday. En als ik krap in tijd en geld zit van jumbo eigen merk. Even lekker, maar in plastic, die van biotoday zit in glazen pot.

Maar ja, plakt allemaal als de neten!

Ik kan me zo inbeelden dat je er gesmolten kokosolie door zou kunnen mengen, dan wordt de pindakaas wat harder.
lexi-may schreef:
09-03-2020 13:48
Gaat het je alleen om de suiker ? want de goedkope ah pindakaas van 2.09 is ook zonder suiker, maar wel met olie. De textuur daarvan is waarschijnlijk meet zoals je gewend bent.

maar 100% is wel gezonder en die hebben allemaal wel zo'n textuur zoals die van de ah

Vooral om de suiker (want dat eet ik al meer dan genoeg!). Maar 100% heeft wel de voorkeur. Misschien moet ik dan toch maar gewoon gaan wennen aan dat plakkerige
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd deze:
Geen suiker, geen zout en minder verzadigd vet. Er is ook een variant met stukjes. Wel vooraf roeren.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet eens dat er pindakaas met suiker bestond :rofl:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
09-03-2020 13:53
Vooral om de suiker (want dat eet ik al meer dan genoeg!). Maar 100% heeft wel de voorkeur. Misschien moet ik dan toch maar gewoon gaan wennen aan dat plakkerige

Die ik noemde zijn niet plakkerig hoor. De 100% van AH vind ik niet lekker en die heeft inderdaad een plakkerige structuur.
nounou
Zazamaenade schreef:
09-03-2020 14:00
Die ik noemde zijn niet plakkerig hoor. De 100% van AH vind ik niet lekker en die heeft inderdaad een plakkerige structuur.
O ja, dat is waar. Ik ga eens kijken of ik die kan vinden
OhDeer schreef:
09-03-2020 13:21
Dit. In Nederland ben ik zelf geen pindakaas tegengekomen waar suiker aan is toegevoegd.

Ik ben de 100% variant gaan gebruiken vanwege de palmolie. Die industrie vernietigd alle prachtige wouden met alle gevolgen van dien.
Bij mij was het een kwestie van wennen met het plak gevoel.
Hier hetzelfde. Ik vind de 100% van AH erg lekker, maar die olie bovenin vond ik ook minder; ik kreeg het moeilijk doorgeroerd. Toen kreeg ik van iemand de tip om het potje een poosje ondersteboven te zetten, dan mengt het vanzelf. Sindsdien koop ik bijtijds een nieuw potje, en zet dat ondersteboven in de kast. Werkt prima!
Ik heb ondertussen ook even wat research gedaan. in naturel pindakaas zit inderdaad vaak geen suiker toegevoegd. Aan die met stukjes noot wel vaker.

Ik voel me nu een beetje dom eerlijk gezegd :-$
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
09-03-2020 14:04
Ik heb ondertussen ook even wat research gedaan. in naturel pindakaas zit inderdaad vaak geen suiker toegevoegd. Aan die met stukjes noot wel vaker.

Ik voel me nu een beetje dom eerlijk gezegd :-$

Nah, vroeger zat er wel suiker in die van Calvé, maar ik weet niet hoe lang dat al niet meer is. Ik vind hem niet te vreten :proud:
nounou
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
09-03-2020 14:04
Ik heb ondertussen ook even wat research gedaan. in naturel pindakaas zit inderdaad vaak geen suiker toegevoegd. Aan die met stukjes noot wel vaker.

Ik voel me nu een beetje dom eerlijk gezegd :-$
Vroeger wel hoor!

En in light pindakaas zit ook vaak veel suiker. De vetten eruit en suikers erin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven