Lombok/Bali/Gili

08-03-2020 20:16 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen jaren met de kinderen naar Maleisie/Borneo geweest en een camperreis door West USA gemaakt.
Nu al een beetje bezig met weer een mooie reis volgend jaar. Paar opties: weer een camperreis door de USA, Thailand of Lombok/Bali.
Die laatste lijkt het te winnen van Thailand; jaar of 15 geleden op Bali geweest, maar zouden nu graag Bali met Lombok combineren en met de Gili eilanden.
Idee is te vliegen naar Denpasar en dan een kleine week op Bali te blijven; rondom Ubud. Acclimatiseren en een paar excursies doen zoals mountainbiken vanaf de vulkaan, raften door de jungle en naar een tempelcomplex.
Daarna naar Lombok, dag of 5 Gili Air en daarna nog een week op Lombok zelf; is het handig vanuit 1 locatie het eiland te verkennen? Bijvoorbeeld vanuit Senggigi? Willen sowieso naar de watervallen en een fietstocht maken en een Sasak tour (traditionale dorpjes bezoeken)
Iemand meer tips voor Lombok?
En de prijzen van eten zijn inderdaad laag?
Persoonlijk lijkt mij 5 dagen op gili air erg lang. Je loopt het binnen een dag rond. Er is voor de rest niet veel, los van snorkelen.

Ik vond de gilis het verschrikkelijk. Maar heel veel mensen vinden het wel leuk. Ik zou eerder wat langer lombok doen. Mooie natuur veel meer te bieden dan gili air.
Alle reacties Link kopieren
Kezia schreef:
08-03-2020 20:40
Persoonlijk lijkt mij 5 dagen op gili air erg lang. Je loopt het binnen een dag rond. Er is voor de rest niet veel, los van snorkelen.

Ik vond de gilis het verschrikkelijk. Maar heel veel mensen vinden het wel leuk. Ik zou eerder wat langer lombok doen. Mooie natuur veel meer te bieden dan gili air.
We hebben ook 5 dagen op de Perhentian Islands in Maleisie gezeten; denk vergelijkbaar. Elke dag snorkelen, lezen en spelletjes doen. Vonden het heerlijk. Maar iets minder lang kan natuurlijk ook.
Eva1977 schreef:
08-03-2020 20:46
We hebben ook 5 dagen op de Perhentian Islands in Maleisie gezeten; denk vergelijkbaar. Elke dag snorkelen, lezen en spelletjes doen. Vonden het heerlijk. Maar iets minder lang kan natuurlijk ook.

Geen idee ik ken het niet. Snorkelen kan grotendeels alleen maar met boot trips. Er is ontzettend veel dood koraal. Vooral op de stranden en de eerste kilometer in de zee. Waardoor je slecht kan zwemmen het water in kan. Het is wel 5 jaar geleden dat ik er ben geweest dus misschien is er veel veranderd. :) Maar het is goed om te relaxen.

En wel veel schildpadden :)
Alle reacties Link kopieren
Dat is dus wel iets om te onderzoeken; dood koraal is niet wat we zoeken.
Vond je Lombok de moeite waard?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn afgelopen oktober op Bali, de Gili's en Lombok geweest. Ik zou zelf niet vijf dagen op Gili Trawangan blijven. Na 1 of twee dagen heb je het daar wel gezien en het is ook heel erg toeristisch.

Lombok vond ik geweldig! Je kunt heel goed vanuit Senggigi alles bezoeken. Het verkeer is daar een heel stuk rustiger. Eten kost er inderdaad bijna niks
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reactie; ik wilde naar Gili vanwege het "bountygevoel", of zijn de stranden op Lombok ook zo mooi?
Eva1977 schreef:
09-03-2020 11:54
Dat is dus wel iets om te onderzoeken; dood koraal is niet wat we zoeken.
Vond je Lombok de moeite waard?
Ja Lombok is prachtig. Je hebt prachtige stranden met mooi jungle achtig er om heen. Ook veel minder toeristisch (in verhouding dan).
lautje62 schreef:
09-03-2020 12:52
Wij zijn afgelopen oktober op Bali, de Gili's en Lombok geweest. Ik zou zelf niet vijf dagen op Gili Trawangan blijven. Na 1 of twee dagen heb je het daar wel gezien en het is ook heel erg toeristisch.

Lombok vond ik geweldig! Je kunt heel goed vanuit Senggigi alles bezoeken. Het verkeer is daar een heel stuk rustiger. Eten kost er inderdaad bijna niks
Mee eens. En TO wil naar gili air, is nog een stuk kleiner dan trawangan..
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn de kinderen? Nusa Lembongan vonden wij echt heel veel leuker dan de Gili's.
Alle reacties Link kopieren
Gili Meno is nog kleiner, maar wel erg rustig. Zeker lekker voor een paar dagen!
Alle reacties Link kopieren
Kinderen zijn 11 en 12. Gili Air (of Mena) willen we toch wel een dag of 4. Op de Perhentians in Maleisie waren we 5 dagen en voelde echt niet te lang en is qua idee hetzelfde denk ik.
Ik ga het er nog eens met man ovrr hebben. Het wordt dit of weer een camperreis USA.
Alle reacties Link kopieren
Nusa Lembongan ga ik eens bekijken,bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Lembongang is heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Mayou: heb veel aan jouw tips gehad toen we naar Maleisië gingen.
Zou jij voor de Gili's gaan of voor Lembongang? of allebei ;-)
Onze Maleisie reis was ontzettend gaaf, maar wel best intensief met 3 binnenlandse vluchten en nog 2 lange verplaatsingen per bus.
Ik heb het idee dat ik met Bali/Lombok minder hoef te verkassen; klopt dat?
Dus bijvoorbeeld vliegen op Denpasar; kleine week omgeving Ubud, dan richting Gili of Lembongang en dan nog een week Lombok. Dan zou je met 3 accomodaties uit kunnen en dat is wel zo relaxed. Is dat reëel?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet Mayou, maar met kinderen van die leeftijd zou ik Lembongan kiezen. Het voordeel van de Gili’s is dat het vervoer alleen per fiets is. Op Lembongan is een scooter wel echt handig. Er zijn daar nog heel veel kleine en hele mooie strandjes te vinden waar je zo goed als alleen bent en de natuur is er mooier (de Gili’s zijn bijna plat, Lembongan is meer rotsachtig). Ook kan je er zwemmen met manta roggen, wat wij echt heel indrukwekkend vonden . We vonden het nog iets minder toeristisch dan op Bali en de Gili’s, maar er is genoeg te doen en het barst er van de leuke koffietentjes en restaurants. Wij zijn ook op de Gili’s geweest (je kan ook met de boot van de Gili’s door naar Nusa Lembongan, wat wij deden) en vonden dat ook fijn hoor, maar meer voor een dag of 2. Houd sowieso wel rekening met een mogelijk heftige boottocht. De zee is echt wild en veel brakende mensen aan boord is geen uitzondering. Ik was iig blij met de primatour in de rugzak. Wij hebben Bali en Java gedaan met 2 peuters en vonden dat prima te doen, maar waren blij dat we de eilanden een paar jaar later zonder ze gedaan hebben (ivm snel wagenziek). Nu ze groter zijn zou ik het wel doen en dus genoeg primatour meenemen, haha.
Alle reacties Link kopieren
Is de zee ook wild in juli/augustus? ik ben snel zeeziek, dus dat is wel iets om over na te denken; dan maar 1 eiland en niet meerdere misschien...
Wat vond je verder van Lombok? Goed zelfstandig te bereizen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel Mayou :proud: en ik sluit me bij Tmaar aan, helemaal als je niet teveel onderweg wilt zijn. Wij zijn destijds in dec naar de Gilis gevaren vanaf Bali en de heenweg was rustig, maar de terugweg was erg ruig.
Alle reacties Link kopieren
Is de zee bij Lembongang minder wild dan bij gili? anders snap ik het voordeel niet, want ze liggen toch allemaal niet ver uit de kust?
En hebben jullie concrete tips voor accomodaties? Willen graag ook een paar nachten echt luxe zitten, met een kamer die direct grenst aan het zwembad of een huisje op het strand of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Kijk even op de facebook site Wij :heart: Indonesie. Daar zijn duizenden mensen lid van die allerlei tips hebben want ze zijn zelf overal al geweest.
Alle reacties Link kopieren
salinarosseno schreef:
10-03-2020 17:16
Kijk even op de facebook site Wij :heart: Indonesie. Daar zijn duizenden mensen lid van die allerlei tips hebben want ze zijn zelf overal al geweest.
Dank voor de tip! Ga ik doen!
Alle reacties Link kopieren
salinarosseno schreef:
10-03-2020 17:16
Kijk even op de facebook site Wij :heart: Indonesie. Daar zijn duizenden mensen lid van die allerlei tips hebben want ze zijn zelf overal al geweest.
Dank voor de tip! Ga ik doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven