De eerste "Ik hou van je".

12-03-2020 22:23 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is zo ver. Vriend verklaart net op de app: "ik hou van je liefje". Voor het eerst sinds onze nu 1 jarige relatie.
Ja ik hou ook van hem. Vaak als ik naar hem kijk denk ik: oh wat hou ik van jou. Maar ik zeg het niet. Ik krijg het niet over mijn lippen, durf het niet te zeggen.

En nu overrompeld het me allemaal en reageerde ik alleen maar met een hartje (heel infantiel topic dit) en nu moet ik huilen. Van blijdschap of verdriet ik weet het niet.

Wat raar dit.
Waarom durf je het niet te zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Sasserdje schreef:
12-03-2020 22:24
Waarom durf je het niet te zeggen?
Weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom verdriet?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Vind het raar. Voel me ineens erg kwetsbaar of zo. En een gek idee (nadat ik eerst jaren single was) om nu iemand te hebben die van me houdt. Iemand die er voor me is. Blijft soms lastig om mee om te gaan, hoewel het wel heel fijn is allemaal.
Oh dit had ik vroeger ook.
Als mijn ex zij dat hij van mij hield schoot ik helemaal vol.

Praat er met hem over, dat je het lastig vind om het te zeggen.

Uiteindelijk kom je er wel! Maar wees eerlijk naar hem toe
Alle reacties Link kopieren
En kun je het niet met humor benaderen als je het eng vindt?

“Ik hou van jou”
“Ja, dat snap ik heel goed, ik ben ook heel leuk.. Enne soort zoekt soort; hou ook van jou😘

Ofzoiets...
Dat je het een beetje luchtig maakt?
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
VakantieNL15 schreef:
12-03-2020 23:00
En kun je het niet met humor benaderen als je het eng vindt?

“Ik hou van jou”
“Ja, dat snap ik heel goed, ik ben ook heel leuk.. Enne soort zoekt soort; hou ook van jou😘

Ofzoiets...
Dat je het een beetje luchtig maakt?
Getver, dat is toch helemaal geen fijn antwoord als iemand voor het eerst zegt dat ie van je houdt?

TO, relatie hier iets korter, ook na lange tijd single te zijn geweest. Ik zeg het al een tijdje tegen hem in mijn hoofd (... ;-)) en op een gegeven moment floept het er vast wel uit. Misschien kun je hem antwoorden hoe je je echt voelt. Dat het je raakt en dat je zo blij met hem bent.
Alle reacties Link kopieren
(en ik huil ook af en toe. Van geluk, van 'wat-ben-ik-blij-met-jou' en af en toe kan ik ook niet slapen als ik bij hem slaap omdat ik gewoon geen seconde wil missen. Compleet infantiel, maar ook best schattig en lekker om dit allemaal weer zo te voelen. En ik ben 40+ (gênant ;-D)
friezin71 wijzigde dit bericht op 12-03-2020 23:11
0.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van jou is voor een man het zelfde als "ik vind je leuk".
Nova66 schreef:
12-03-2020 23:10
Ik hou van jou is voor een man het zelfde als "ik vind je leuk".
wat een onzin
Alle reacties Link kopieren
De laatste twee keer dat een man 'ik hou van je' zei, was dat voor mij meteen duidelijk dat dat niet zo was naar hen toe terug. Dus einde 'relatie'. Dat het bij jou anders voelt lijkt me een goed teken! Komt wel
Alle reacties Link kopieren
Wordt het ook niet makkelijker om dat tegen hem te zeggen nu hij het een keer tegen jou heeft gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
12-03-2020 23:08
Getver, dat is toch helemaal geen fijn antwoord als iemand voor het eerst zegt dat ie van je houdt?

TO, relatie hier iets korter, ook na lange tijd single te zijn geweest. Ik zeg het al een tijdje tegen hem in mijn hoofd (... ;-)) en op een gegeven moment floept het er vast wel uit. Misschien kun je hem antwoorden hoe je je echt voelt. Dat het je raakt en dat je zo blij met hem bent.
Meehh. Ligt ook aan de toon waarmee je de muziek maakt.
Wij zeggen genoeg van die onzin dingen tegen elkaar.
“Lekker ding”
“Echt he?!”

🤣🤣
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
12-03-2020 22:37
Vind het raar. Voel me ineens erg kwetsbaar of zo. En een gek idee (nadat ik eerst jaren single was) om nu iemand te hebben die van me houdt. Iemand die er voor me is. Blijft soms lastig om mee om te gaan, hoewel het wel heel fijn is allemaal.
Houd jij van hem?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Nova66 schreef:
12-03-2020 23:10
Ik hou van jou is voor een man het zelfde als "ik vind je leuk".
Nou dat hoeft echt niet en in het geval van TO is de man is al een jaar aanwezig.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Oh TO! Ik voel je. :) eerste knuffel straks gewoon even extra stevig. :)

Hoop dat je er gewoon van kan genieten en met een grijns in slaap valt zo.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief, TO! Dat er zoveel emotionele lading bij komt kijken zegt wel wat (positief) denk ik...

Bij ons ging het ook heel vreemd, de eerste keer. Wij hadden eerst een gesprekje "Ja, ik denk dat ik wel van je houd, maar wanneer ga je dat dan zeggen he...?" Hahaha :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
En even een hersenspinsel;

Je zegt dat jij je hierdoor kwetsbaar voelt. Wat is het ergste wat je kan overkomen? Misschien dat jij ook van hem houdt en dat hij je dus nu kan beschadigen? Ja dat kan. Nou en? Het is dan toch al zo (dat jij ook van hem houdt)? Hoe kan je nu voorkomen dat je gekwetst wordt als je dus ook al van hem houdt? Door het niet te zeggen? Wat natuurlijk kan en mag, zo bedoel ik dit niet. Maar iets niet benoemen zegt toch niet dat je het niet voelt? Dat doe je dan dus toch al.

Mocht dit zo zijn:
Wat weerhoudt je dan nog? Er is niets mis met voelen en ja dit kan betekenen dat je gekwetst kan worden. Maar het kan ook betekenen dat het dus beantwoord wordt. En hoe fijn is dat?

Oftewel: soms mag je best springen; garanties bestaan niet in gevoelens en door ervoor uit te komen doe jij jezelf meer recht dan ze niet durven te delen omwille van angsten.

Ohja en :rose:

PS : hij klinkt wel heel erg leuk :proud:
enn wijzigde dit bericht op 13-03-2020 00:22
5.05% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal, excuus. :D
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
❤️

Love is in the air, oehoe =]

Geniet ervan meid, fijn dat jullie van elkaar houden.
Alle reacties Link kopieren
Vindingrijk schreef:
13-03-2020 00:17
❤️

Love is in the air, oehoe =]

Geniet ervan meid, fijn dat jullie van elkaar houden.
;-D
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
*of jong, of neutraal. Even vergeten 😂
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
12-03-2020 23:59
Houd jij van hem?
Ja. Hij komt vannacht terug van vakantie.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
13-03-2020 00:33
Ja. Hij komt vannacht terug van vakantie.
Nou dan! Húp zeg het hem gewoon. Hij is leuk.
Je kunt het.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven