Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Online gezelligheid met vrienden

18-03-2020 15:53 42 berichten
Als thuiswerkende vrijgezel zijn dit best eenzame tijden (vooral als je je bedenkt hoe lang het nog gaat duren). Ivm social distancing laat ik de meeste afspraken die ik had met vrienden niet doorgaan en alle evenementen waar ik naartoe zou gaan zijn natuurlijk gecanceld. Ook mijn familie zie ik alleen via Facetime.

Nu leerde ik gisteren over 'Netflix Party'. Een extensie in Chrome waarmee je tegelijk met iemand een film kunt kijken, en ook kunt chatten ondertussen. Het werkte helaas niet helemaal vlekkeloos, maar in eerste instantie ging het heel goed. Dus misschien dat het voor anderen wel werkt.

Misschien zijn er meer ideeën over hoe 'normale' dingen virtueel kunt doen. En misschien kunnen we die hier delen. Mijn ideeën:

- Netflix Party (als het goed werkt) (= samen filmpje kijken)
- Videobellen terwijl je van hetzelfde restaurant besteld hebt (= gezellig uit eten)

Misschien is er wel iets dat je online een bordspel of zo kunt doen? Wie heeft er nog meer leuke ideeën?
Alle reacties Link kopieren
spellen die je online kunt doen en dan dus ook berichten kunt sturen:
Wordfeud
Rummi (=rummikub)
Wordon
enz. Volgens mij kun je bij bijna alle app spellen wel berichten sturen.
Alle reacties Link kopieren
Cards Against Humanity online. ;-D
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
18-03-2020 15:58
Cards Against Humanity online. ;-D
Kijk! Hier worden we vrolijk van! Bestaat dat echt?
groenebroek schreef:
18-03-2020 15:58
spellen die je online kunt doen en dan dus ook berichten kunt sturen:
Wordfeud
Rummi (=rummikub)
Wordon
enz. Volgens mij kun je bij bijna alle app spellen wel berichten sturen.

Wordfeud speel ik sowieso. Maar ik bedoel meer spellen waarbij je ook echt (video) contact hebt met elkaar. Op hetzelfde moment speelt.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-03-2020 15:59
Kijk! Hier worden we vrolijk van! Bestaat dat echt?
Ja! Volgens mij zijn ze zelf bezig met een online versie, maar er is een knock-off: https://pyx-1.pretendyoure.xyz/zy/game.jsp
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu op facebook de Thuis Vrijmibo ontstaan wat een grote online video borrel wordt. Ik zit te denken omdat ook voor collega;s te organiseren via skype. De skype vrijmibo. Veel vrienden worden creatief. Ze houden online DJ sessie, dans- en/of sportles. Je kan op youtube ook live gaan en chatten en dus een evenement organiseren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgende week aan online popquiz doen en iedereen mag meedoen.
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-03-2020 15:59
Kijk! Hier worden we vrolijk van! Bestaat dat echt?
Er is ook een app die er op lijkt! Evil apples :)
viva-amber schreef:
18-03-2020 16:03
Ik zie nu op facebook de Thuis Vrijmibo ontstaan wat een grote online video borrel wordt. Ik zit te denken omdat ook voor collega;s te organiseren via skype. De skype vrijmibo. Veel vrienden worden creatief. Ze houden online DJ sessie, dans- en/of sportles. Je kan op youtube ook live gaan en chatten en dus een evenement organiseren.

Ohhh dat vind ik ook een leuk plan!

Ik had ook bedacht dat we met collega's zouden kunnen 'lootjes trekken' en dan een klein care package naar elkaar kunnen opsturen.
Alle reacties Link kopieren
De app houseparty schijnt ook leuk te zijn. Ik heb m wel gedownload, nog niet gebruikt. Maar je kunt er spelletjes mee doen, én elkaar tegelijk zien.
Alle reacties Link kopieren
oh tjee, een viruske en direct de extraverte onder ons staan op ontploffen, kun je dan zo moeilijk alleen zijn? zijn uw eigen gedachten dan zo slecht en deprimerend?
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
18-03-2020 15:58
Cards Against Humanity online. ;-D
vreselijk puberaal spel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
18-03-2020 16:08
oh tjee, een viruske en direct de extraverte onder ons staan op ontploffen, kun je dan zo moeilijk alleen zijn? zijn uw eigen gedachten dan zo slecht en deprimerend?
Je hoeft niet per se een bericht te plaatsen, hè.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Gelijk ga ik kijken naar netflix party
Westerpaviljoen schreef:
18-03-2020 16:05
Ik ga volgende week aan online popquiz doen en iedereen mag meedoen.
Ik wil hieraan meedoen! Love een popquiz.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
18-03-2020 16:05
Ik ga volgende week aan online popquiz doen en iedereen mag meedoen.
Leuk! Hoe kun je meedoen?
icequeen2000 schreef:
18-03-2020 16:08
oh tjee, een viruske en direct de extraverte onder ons staan op ontploffen, kun je dan zo moeilijk alleen zijn? zijn uw eigen gedachten dan zo slecht en deprimerend?

Ik kan super goed alleen zijn. Maar wel zelfverkozen en niet alle dagen van de week. Jij wel? Dan is dit een topvirus voor jou. Enjoy. Of heb je een gezin thuis? Dan ssssst.
Westerpaviljoen schreef:
18-03-2020 16:05
Ik ga volgende week aan online popquiz doen en iedereen mag meedoen.

Sign me up!
icequeen2000 schreef:
18-03-2020 16:08
oh tjee, een viruske en direct de extraverte onder ons staan op ontploffen, kun je dan zo moeilijk alleen zijn? zijn uw eigen gedachten dan zo slecht en deprimerend?
Roeptoetert het fijn vanuit je lockdown? Ik begrijp het wel. Ik werk juist NIET homebased omdat ik gek zou worden door het gebrek aan mensen om me heen.
Nu 3 weken gedwongen thuiswerken zie ik ook erg tegenop.
Van jongs af aan alles al alleen gedaan, kan mezelf prima vermaken. Maar mis wel mijn vriendinnen die ik normaal in het weekend zie.
icequeen2000 schreef:
18-03-2020 16:08
oh tjee, een viruske en direct de extraverte onder ons staan op ontploffen, kun je dan zo moeilijk alleen zijn? zijn uw eigen gedachten dan zo slecht en deprimerend?
Zeg Elsa, trek je even terug in je ivoren toren en laat ons aardse stervelingen ideeën uitwisselen, wil je?
Alle reacties Link kopieren
zijn maar een paar weken he mensen niet zoals in een oorlog dat jaren duurt, wees gerust over paar weken kun je terug met vrienden champagne fleske knallen,..nu is efkes op tanden bijten idd...
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
18-03-2020 16:33
zijn maar een paar weken he mensen niet zoals in een oorlog dat jaren duurt, wees gerust over paar weken kun je terug met vrienden champagne fleske knallen,..nu is efkes op tanden bijten idd...
Paar weken? Weet niet of je het nieuws bijhoudt, maar het gaat al over maanden. Dom geneuzel komt er uit je toetsenbord.
sombraonline wijzigde dit bericht op 18-03-2020 16:36
Reden: Autocorrect
0.76% gewijzigd
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Anders moet je via skype een bordspel van thuis uit filmen...
30 seconds (moet je wel allemaal een exemplaar hebben staan)
pictionary
schaken of dammen, wel even elkaars zetten steeds doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven