Gezondheid alle pijlers

Vinger verbrand

18-03-2020 15:25 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m'n vinger verbrand aan het tosti ijzer. Nu heb ik moeite om te typen want het is mn middelvinger en ik moet hem wel gebruiken om te typen want ja thuis werken.

Wat een ellende. iemand tips? Ja, ik heb het al onder de kraan gehouden.
Is het een eerstegraads, tweedegraads of derdegraads verbranding?
Achter je oor wrijven met de vinger.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
18-03-2020 15:26
Is het een eerstegraads, tweedegraads of derdegraads verbranding?
denk eerste want ik kan nog lachen. Eerder een halve
Alle reacties Link kopieren
Doekje met melk op je vinger. Maar ja, melk heb je waarschijnlijk niet want dat wordt gehamsterd.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
18-03-2020 15:28
Doekje met melk op je vinger. Maar ja, melk heb je waarschijnlijk niet want dat wordt gehamsterd.
ik heb geen melk want ja en de supermarkten zijn leeg en ik ben lactose intolerant.
Alle reacties Link kopieren
Er zit maar één ding op natuurlijk nu en dat is die vinger eraf hakken, snijden mag ook als je geen bijl hebt.
Ik zou hem wel bewaren, misschien kan je hem nog gebruiken als aas om mee te gaan vissen.
:P
Alle reacties Link kopieren
Was de tosti lekker?
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
18-03-2020 15:36
Er zit maar één ding op natuurlijk nu en dat is die vinger eraf hakken, snijden mag ook als je geen bijl hebt.
Ik zou hem wel bewaren, misschien kan je hem nog gebruiken als aas om mee te gaan vissen.
:P
:rofl:
Gewoon ouderwets met 2 wijsvingers typen.

Of op je telefoon gaan werken: dan heb je aan twee duimen genoeg.
Alle reacties Link kopieren
bij 1e graads: aftersun smeren.

bij 2e graads: naar de huisarts.
https://ikehbo.nl/eerste-hulp-bij-ongel ... wonden.php

Eerste graads verbranding is pijnlijk, rood, droog en soms wat opgezet. Ze ontstaan bijvoorbeeld door verbranding door de zon of te warm water. Deze huidirritatie kan zeer vervelend zijn maar herstelt snel (een paar dagen) en zonder littekens.

Bij tweede graads verbranding spreken we wel over een brandwond. De huid is op die plek zijn functie enigszinds verloren.
Tweede graads brandwonden zijn rood van kleur, zijn nat en er kunnen blaren te zien zijn. In deze blaren zit bloedplasma. Dit is een reactie van de huid om de warmte kwijt te kunnen. Tweede graads brandwonden zijn zeer pijnlijk

En bij 3e graads is het vlees gekookt of verbrand.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Gaat wel weer over voordat je een jongen/meisje/genderloze* bent.

*doorhalen wat niet van toepassing is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ja godsamme zeg, nu heb ik zin in een tosti
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-03-2020 09:30
Reden: Medisch advies
98.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de tips; de tost was trouwens heerlijk en verzachtte ook wel de pijn
Alle reacties Link kopieren
Calendulan bij eerste graad, zo verlichtend
Alle reacties Link kopieren
Wat je het beste kunt doen, is een fingercuff haken.

https://hearthookhome.com/how-to-make-a ... nger-burn/

Afbeelding
Zanahoria schreef:
18-03-2020 16:50
Ja godsamme zeg, nu heb ik zin in een tosti
Ik ook. Heb ook al de hele week trek in chocola, maar ben in quarantaine en ben vergeten dat te hamsteren net zoals, minder belangrijk, toiletpapier en afwasmiddel :cry:
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
18-03-2020 20:45
Ik ook. Heb ook al de hele week trek in chocola, maar ben in quarantaine en ben vergeten dat te hamsteren net zoals, minder belangrijk, toiletpapier en afwasmiddel :cry:
Ben je besmet, of preventief?
Er is vast wel iemand die even boodschappen voor je kan doen toch?
Zanahoria schreef:
18-03-2020 21:01
Ben je besmet, of preventief?
Er is vast wel iemand die even boodschappen voor je kan doen toch?
Eerst preventief ivm besmette studenten. Later werd het virus ook bij mij geconstateerd.

Er is vast wel iemand, maar ik wil niemand tot last zijn. Kan het tot vlak na het weekend uitzingen en hoop dat ik daarna symptoomvrij ben en weer naar buiten mag :)
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
18-03-2020 21:05
Eerst preventief ivm besmette studenten. Later werd het virus ook bij mij geconstateerd.

Er is vast wel iemand, maar ik wil niemand tot last zijn. Kan het tot vlak na het weekend uitzingen en hoop dat ik daarna symptoomvrij ben en weer naar buiten mag :)
Gedver! Wat zijn je klachten? Is het te doen?
Ergens misschien ook wel "fijn" dat je het dan nu gehad hebt.

Ik wil wedden dat anderen het graag voor je zouden doen en het totaal niet als last zien. Als je in mijn stad zou wonen, zou ik met liefde wc papier en chocola enzo halen. (Provincie Overijssel woon ik).
Zanahoria schreef:
18-03-2020 21:20
Gedver! Wat zijn je klachten? Is het te doen?
Ergens misschien ook wel "fijn" dat je het dan nu gehad hebt.

Ik wil wedden dat anderen het graag voor je zouden doen en het totaal niet als last zien. Als je in mijn stad zou wonen, zou ik met liefde wc papier en chocola enzo halen. (Provincie Overijssel woon ik).
Ik vind het te doen. Vermoed dat ik besmet ben geraakt met de milde vorm. Ik had alleen erge keelpijn, hoestbuien en hoofdpijn. Hoofdpijn en hoestbuien zijn zo goed als weg, keelpijn heb ik nog maar kan ook aangewakkerd zijn door de hoestbuien. Het is in ieder geval aan de beterende hand.

Lief aanbod van je. Helaas woon ik niet in de buurt. Ik ga van het weekend vragen of collega’s wat voor mijn deur willen zetten :)
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-03-2020 09:29
Reden: Medisch advies
94.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nee, nee, nee geen tandpasta, maggi etc op een brandwond smeren
zijn jullie gek geworden!
weet je hoe stom dat is??
Bij mij helpt het iedere keer als ik mijn vinger heb verbrand (geen medisch advies alleen mijn ervaring Viva!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven