Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Complottheorieën

20-03-2020 13:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ben ik de enige die zich helemaal gek maakt na complottheorieën over corona gelezen te hebben? Dat maakt mij momenteel banger dan het virus zelf. Moet even van mij af schrijven, vandaar dit bericht.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Toevoeging vanuit moderators: Bij deze willen wij de lezers en meepraters in dit toipc erop wijzen dat niet alles wat je op het internet (en daarbij het VIVA forum) leest, op waarheid berust. Raadpleeg daarvoor altijd officiele bronnen zoals het RIVM.

Vriendelijke groet, Moderatorteam Viva
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-05-2020 16:09
47.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je zoal gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Ja.
En je hoeft het niet te lezen he?
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
20-03-2020 13:27
Ja.
En je hoeft het niet te lezen he?
Klopt, kreeg het doorgestuurd en kon niet laten om het toch te lezen.
Alle reacties Link kopieren
sommige dingen moet je gewoon niet willen lezen
helemaal niet als je wat angstig aangelegd bent

laptop dicht, naar buiten jij!
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
20-03-2020 13:26
Wat heb je zoal gelezen.
Google maar eens ‘complottheorieën corona’, ik schrik daarvan en weet niet zo goed hoe serieus je zoiets moet nemen. Ik geloof niet alles natuurlijk, maar sommige dingen beangstigen me wel.
Alle reacties Link kopieren
Hier precies hetzelfde, ik maak mezelf soms gek. Ik probeer geen nieuws meer te kijken al wil ik het allemaal wel weten. Ik steun me een beetje met het feit dat het in china nu beter gaat. En ik hoop van harte dat er snel een vaccin oid komt.. ik ben bang en kan huilen bij de gedachte wat er allemaal misschien nog gaat komen...ik wilde gewoon lekker lente en met mn meisje naar buiten... ik hoop dat er snel iets positiefs komt...
Alle reacties Link kopieren
Jull22 schreef:
20-03-2020 13:27
Klopt, kreeg het doorgestuurd en kon niet laten om het toch te lezen.
niemand dwingt je
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-03-2020 13:28
sommige dingen moet je gewoon niet willen lezen
helemaal niet als je wat angstig aangelegd bent

laptop dicht, naar buiten jij!
Goed plan! 😅
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je gek worden? Je kan toch logisch nadenken. En sommige complotten blijken nu eenmaal waar te zijn. Jouw leven jouw keuze wat je gelooft en niet

Zelfde als met God. Geloven ook een hoop in terwijl er geen enkel wetenschappelijk bewijs voor is
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden wel eens wat gelezen waar ik niet blij van werd. Alles (willen) weten maakt niet gelukkig. Je hebt er toch geen invloed op.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
sneeuwvrouw schreef:
20-03-2020 13:28
Hier precies hetzelfde, ik maak mezelf soms gek. Ik probeer geen nieuws meer te kijken al wil ik het allemaal wel weten. Ik steun me een beetje met het feit dat het in china nu beter gaat. En ik hoop van harte dat er snel een vaccin oid komt.. ik ben bang en kan huilen bij de gedachte wat er allemaal misschien nog gaat komen...ik wilde gewoon lekker lente en met mn meisje naar buiten... ik hoop dat er snel iets positiefs komt...
Probeer ik ook te doen! Zo min mogelijk nieuws kijken of facebook te openen en mij vooral op de positieve berichten te focussen. Maar als je dan iets doorgestuurd krijgt, open je het en lees je soms iets wat je liever niet wil lezen.
Alle reacties Link kopieren
Het is gemaakt door de klimaat mensen. Om het klimaat te redden. Want kijk eens hoe schoon de wereld is, nu we allemaal binnen blijven. Nu redden we de aarde.

Life will find a way!

Dit vind ik wel de mooiste theorie.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Nu ga ik toch even Googlen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet zo in complotten. Het is al erg genoeg zonder gekke verklaringen erbij te verzinnen.
Dus, ben je bang voor de kwetsbaarheid van ons mensen, of vind je het erger als het express gebeurd zou zijn. En waarom dan?
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
20-03-2020 13:33
Het is gemaakt door de klimaat mensen. Om het klimaat te redden. Want kijk eens hoe schoon de wereld is, nu we allemaal binnen blijven. Nu redden we de aarde.

Life will find a way!

Dit vind ik wel de mooiste theorie.

Mooi bewijs dat de boeren niet overal de schuld van hoeven te krijgen.

Sterker nog, "mijn boer" ziet een toename van het aantal particuliere klanten dat langskomt om melk, vlees en eieren te kopen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
20-03-2020 13:37
Mooi bewijs dat de boeren niet overal de schuld van hoeven te krijgen.

Sterker nog, "mijn boer" ziet een toename van het aantal particuliere klanten dat langskomt om melk, vlees en eieren te kopen.
bij 'mijn boer' is ingebroken, hele erfwinkel leeggestolen/gehamsterd
Alle reacties Link kopieren
Keuzemenu voor complottheoriën

https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... en-741214/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik verdenk Bill Gates en Robert Jensen. Jullie?
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
20-03-2020 13:33
Het is gemaakt door de klimaat mensen. Om het klimaat te redden. Want kijk eens hoe schoon de wereld is, nu we allemaal binnen blijven. Nu redden we de aarde.

Life will find a way!

Dit vind ik wel de mooiste theorie.

Die vind ik ook mooi :) En hoe elegant om een virus te ontwerpen dat de grootste vervuilers aanpakt: volwassenen. Kunnen de kinderen de aarde erven en opnieuw beginnen.

Dit is kul natuurlijk, even de disclaimer erbij voor de mensen die het moeilijk vinden om ironie te scheiden van een goed complot.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
20-03-2020 13:40
Ik verdenk Bill Gates en Robert Jensen. Jullie?
Ik had de indruk dat het de schuld van de Rabobank Rutte is. Alles. Altijd.
Doreia* schreef:
20-03-2020 13:33
Het is gemaakt door de klimaat mensen. Om het klimaat te redden. Want kijk eens hoe schoon de wereld is, nu we allemaal binnen blijven. Nu redden we de aarde.

Life will find a way!

Dit vind ik wel de mooiste theorie.
Als ik er dan een moet geloven ga ik voor deze!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-03-2020 13:38
bij 'mijn boer' is ingebroken, hele erfwinkel leeggestolen/gehamsterd

Oh, wat walgelijk!! :O
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind geloven in complottheorieën altijd zo zinloos, Heb het idee dat dat niets verandert aan de situatie an sich. Wat moet je ermee?

En echt, sommige complotten gaan zover, daar kan Dan Brown nog wat van leren.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven