Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Complottheorieën

20-03-2020 13:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ben ik de enige die zich helemaal gek maakt na complottheorieën over corona gelezen te hebben? Dat maakt mij momenteel banger dan het virus zelf. Moet even van mij af schrijven, vandaar dit bericht.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Toevoeging vanuit moderators: Bij deze willen wij de lezers en meepraters in dit toipc erop wijzen dat niet alles wat je op het internet (en daarbij het VIVA forum) leest, op waarheid berust. Raadpleeg daarvoor altijd officiele bronnen zoals het RIVM.

Vriendelijke groet, Moderatorteam Viva
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-05-2020 16:09
47.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
20-03-2020 13:40
Ik verdenk Bill Gates en Robert Jensen. Jullie?
Hennie Huilman en Patty Brard, zeker weten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-03-2020 13:50
Ik vind geloven in complottheorieën altijd zo zinloos, Heb het idee dat dat niets verandert aan de situatie an sich. Wat moet je ermee?

En echt, sommige complotten gaan zover, daar kan Dan Brown nog wat van leren.

Oh wacht, Robert Langdon is geïnfecteerd. Ja.. dan.. :'(
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
20-03-2020 13:49
Ik had de indruk dat het de schuld van de Rabobank Rutte is. Alles. Altijd.
Nee hoor, gewoon de Illuminatie en de Rottschild familie....as usual.
Al schijnt er ook een link met Dries Roelvink te zijn.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
fbjewel schreef:
20-03-2020 13:30
Waarom zou je gek worden? Je kan toch logisch nadenken. En sommige complotten blijken nu eenmaal waar te zijn. Jouw leven jouw keuze wat je gelooft en niet

Zelfde als met God. Geloven ook een hoop in terwijl er geen enkel wetenschappelijk bewijs voor is

Er zijn mensen die overal een complot in zien.
Er zijn mensen die nergens een complot in zien.
Beiden is dom.
Doreia* schreef:
20-03-2020 13:33
Het is gemaakt door de klimaat mensen. Om het klimaat te redden. Want kijk eens hoe schoon de wereld is, nu we allemaal binnen blijven. Nu redden we de aarde.

Life will find a way!

Dit vind ik wel de mooiste theorie.
Ja ik verdenk de vegans en milieu-gekkies!

Oh nee fuck dat ben ik zelf.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
20-03-2020 14:08
Ja ik verdenk de vegans en milieu-gekkies!

Oh nee fuck dat ben ik zelf.

Memo niet gekregen? :there:

Waarom ben je dom, als je nergens een complot in ziet?
Later is nu
Tssskkk.. Jullie zijn allemaal blind. Het is sowieso de schuld van het ondergrondse netwerk van Trump, Kim Yong-Il, prinses Beatrix en die ene man die laatst geprobeerd heeft zichzelf de ruimte in te schieten.
Het nieuwste complot wat ik hoorde (en waar ik - even voor de duidelijkheid - NIET in geloof): van 1-10 april gaat heel de media en social media wereldwijd op zwart (als in: er is geen enkele vorm van communicatie mogelijk). Daarna is de elite (illuminatie ed.) door president Trump aan de kant gezet en leven we in een vrije wereld waar zal blijken dat veel complotten waar waren en dat mensen die nu nog slapen dat dan eindelijk zullen zien.

En dit gaat dus echt om een theorie, niet om een 1 april grap. Schijnt in Amerika nog een vrij grote beweging te zijn die hier in gelooft, en in Nederland ook.

Afijn, mochten we toch 10 dagen geen forum hebben, dan kan je niet zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb.

:P
EHR schreef:
27-03-2020 14:05
Het nieuwste complot wat ik hoorde (en waar ik - even voor de duidelijkheid - NIET in geloof): van 1-10 april gaat heel de media en social media wereldwijd op zwart (als in: er is geen enkele vorm van communicatie mogelijk). Daarna is de elite (illuminatie ed.) door president Trump aan de kant gezet en leven we in een vrije wereld waar zal blijken dat veel complotten waar waren en dat mensen die nu nog slapen dat dan eindelijk zullen zien.

En dit gaat dus echt om een theorie, niet om een 1 april grap. Schijnt in Amerika nog een vrij grote beweging te zijn die hier in gelooft, en in Nederland ook.

Afijn, mochten we toch 10 dagen geen forum hebben, dan kan je niet zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb.

:P
Kan je dan nog wel pinnen of moeten we dan brood voor kip gaan ruilen?
Alle reacties Link kopieren
Dat laatste....
En dan weer een week later breekt de Walking Dead uit.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
LoveLucy schreef:
27-03-2020 14:11
Kan je dan nog wel pinnen of moeten we dan brood voor kip gaan ruilen?

Naar wat ik begreep gaat het gewone leven door. Behalve media en social media.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
27-03-2020 14:05
Het nieuwste complot wat ik hoorde (en waar ik - even voor de duidelijkheid - NIET in geloof): van 1-10 april gaat heel de media en social media wereldwijd op zwart (als in: er is geen enkele vorm van communicatie mogelijk). Daarna is de elite (illuminatie ed.) door president Trump aan de kant gezet en leven we in een vrije wereld waar zal blijken dat veel complotten waar waren en dat mensen die nu nog slapen dat dan eindelijk zullen zien.

En dit gaat dus echt om een theorie, niet om een 1 april grap. Schijnt in Amerika nog een vrij grote beweging te zijn die hier in gelooft, en in Nederland ook.

Afijn, mochten we toch 10 dagen geen forum hebben, dan kan je niet zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb.

:P

Dit is inderdaad een raar verhaal. Het is trouwens geen theorie maar iets waar een aantal mensen echt naar streven. De reden waarom ze dat doen, dat is wél een complottheorie ( die van pizzagate etc).
Laten we hopen dat het er maar een paar zijn die dit serieus nastreven, want anders kan het nog een hoop ellende op gaan leveren in de VS, met al die wapens in omloop.

Het verhaal op dat ufoblog dat op het Covid-topic geplaatst werd is afkomstig van een Australische psychiater die dit propageerde bij zijn patiënten en sinds twee maanden zijn vak niet meer mag uitoefenen. Deze man is dus zelf gaga geworden.
nounou
Zazamaenade schreef:
27-03-2020 14:33
Dit is inderdaad een raar verhaal. Het is trouwens geen theorie maar iets waar een aantal mensen echt naar streven. De reden waarom ze dat doen, dat is wél een complottheorie ( die van pizzagate etc).
Laten we hopen dat het er maar een paar zijn die dit serieus nastreven, want anders kan het nog een hoop ellende op gaan leveren in de VS, met al die wapens in omloop.

Nou, streven. Volgens hen gebeurt het volgende week. Gaat wel verder dan streven.

Ik begreep overigens niet dat het gewone volk eraan deelneemt. Maar Trump en zijn helpers (inclusief JFK Jr).

Jaja John John. Die niet dood is, en als je de foto’s mag geloven goed opgedroogd is.
:P
Alle reacties Link kopieren
Wauw ik denk echt. Ik vind het gele gebeuren nu al spannend genoeg zonder complot theorieën erbij. Ik heb nog niks gelezen, maar omdat het alle landen treft lijkt het mij zo sterk. Was de Spaanse griep ook een complot dan
janena schreef:
20-03-2020 13:31
Jaren geleden wel eens wat gelezen waar ik niet blij van werd. Alles (willen) weten maakt niet gelukkig. Je hebt er toch geen invloed op.
Wie kennis vermeerdert, vermeerdert smart. Dat is uit de bijbel.
pamelacourson schreef:
20-03-2020 13:40
Ik verdenk Bill Gates en Robert Jensen. Jullie?
Greta Thunberg, geen enkele twijfel mogelijk!
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/wereld/de-5-meest ... ~b1c72387/

Hier een paar voorbeelden. Welke theorie neem jij (TO) zo serieus dat je er bang van bent geworden?
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
27-03-2020 15:08
Nou, streven. Volgens hen gebeurt het volgende week. Gaat wel verder dan streven.

Ik begreep overigens niet dat het gewone volk eraan deelneemt. Maar Trump en zijn helpers (inclusief JFK Jr).

Jaja John John. Die niet dood is, en als je de foto’s mag geloven goed opgedroogd is.
:P

Er wordt al een tijd gesproken over 'De Storm', alleen is er nu (volgens een aantal figuren) een datum, namelijk voor de paasdagen, rondom Goede Vrijdag en Pasen. Loodzwaar van religieuze symboliek natuurlijk :wtf:

Net voor ik over deze concrete data (1-10 april) las heb ik een persconferentie van Trump en zijn Corona Taskforce gezien waarin Trump raaskalde over de paasdagen, en dat de kerken dan vol zouden zitten. Dat kwam in een ander licht te staan door dit verhaal.

Maar goed, ik ben nu voeding aan het geven aan een idioot verhaal :P
nounou
Alle reacties Link kopieren
Geen forum :O :'(

Verder klinkt het naar 'het einde der dagen' verhalen, die toch elk jaar weer opduiken.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Tadderak30 schreef:
27-03-2020 17:20
https://www.parool.nl/wereld/de-5-meest ... ~b1c72387/

Hier een paar voorbeelden. Welke theorie neem jij (TO) zo serieus dat je er bang van bent geworden?
Vooral video’s van Jensen en reacties daarop
mamavanvier schreef:
27-03-2020 16:52
Wauw ik denk echt. Ik vind het gele gebeuren nu al spannend genoeg zonder complot theorieën erbij. Ik heb nog niks gelezen, maar omdat het alle landen treft lijkt het mij zo sterk. Was de Spaanse griep ook een complot dan
Dat gele gebeuren vind ik er nou net ook zo eng aan!
Alle reacties Link kopieren
Als het complot dat je gelezen hebt is dat het een artificieel virus zou zijn dat in een labo gecreëerd is: neen, zoiets zouden de deskundigen onmiddellijk zien.
Tja dat 5g gedoe zijn toch genoeg wetenschappers die zich daar negatief over uitlaten. Verminderde weerstand oa. Genoeg onderzoeken die uitwijzen dat dat toch niet zo gezond is.
Verder is er al eens een naar virus ontsnapt. In 1977, de rode of Russische griep . Was China ook niet zo mededeelzaam over. Dat er daar iets ontsnapt is dus niet ondenkbaar. Bekend is wel dat ze daar nog steeds nare en rare onderzoeken, experimenten doen en gedoe met bio wapens.
1 plus 1 is geen 5.
Niet dat het zo is, dat weet misschien alleen die overleden klokkenluider. Maar het zou dus goed kunnen.
Vooral omdat er algemeen bekend is dat er een al jaren een lab is bij Wuhan die onderzoek doet, sinds 2016, naar dit soort virussen.
Dreamer schreef:
20-03-2020 14:24
Memo niet gekregen? :there:

Waarom ben je dom, als je nergens een complot in ziet?
Omdat er meer gebeurt dan je zou verwachten. Er gebeuren dingen, ook in Nederland, die als je ze in een film zou zien erg ongeloofwaardig zou vinden.
Ik vind het allemaal sowieso al verwarrend, net een film idd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven