Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bordspellen doen met vrienden op afstand

22-03-2020 15:41 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn fanatiek bordspelspelers, en nu in deze tijd missen we het wel om dat met onze vrienden te doen. Gisteren hebben we succesvol Pandemic gespeeld via Skype met vrienden, we hadden beide het bord liggen zodat we konden zien wat waar stond en zij draaide kaarten. Dat ging onwijs leuk. Dit willen we met nog meer spellen gaan proberen zoals Wingspan, dat hebben zij ook.
Hebben jullie nog meer spellen of mogelijkheden om met vrienden bordspellen te spelen? We zijn al aan het kijken voor table top simulator bijvoorbeeld. Zijn er meer die dat doen?
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Ik niet, maar ik vind het een superleuk idee dus ik volg even.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag Rummikub met mijn schoonmoeder willen spelen. Ze is redelijk digitaal vaardig, maar ook wel op leeftijd, dus als iemand een fool proof methode weet, hoor ik het graag.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan online GRATIS spelplatformen waar je tegen ECHTE mensen kan spelen. Je hoeft niet beiden samen online te zijn om dit te doen. Maar het kan vaak wel.
Enkele voorbeelden van zo'n sites.

eentje met veel variatie aan spellen, makkelijke, moeilijke, strategische, gelukspellen... kortom vanalles wat.

www.yucata.de

eentje waar je vooral LIVE kan spelen.

www.boardgamearena.com

eentje in het frans en engels. (maar je tegenstanders kunnen net zo goed nederlands praten en tikken)

www.boiteajeux.net

een nederlandstalige site. Beperkter aantal spellen, maar wel wat leuke.

www.feuerteufel.nl

en nog een nederlandstalige vol klassiekers, zoals vier op een rij, dammen, schaken enz.

www.jijbent.nl

brettspielwelt.de (zitten ook Nederlandstaligen

Er bestaan er nog een heleboel. Soms voor één bepaald spel.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik volg ook even.

In online digitale spellen spelen heb ik geen interesse, dat doe ik soms al. Is toch anders dan met elkaar een echt bordspel doen.
Wij doen het via een chat, waarbij 1 persoon een bord heeft liggen en de boel host. Bijv 30 seconds (in pm de woorden van het kaartje geven) of triviant
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het rijtje! Dit is ook ideaal voor de grootouders om een spelletje te doen met de kids terwijl ik werk.

Onze kids zijn nu gek op MahJong. Weet iemand waar je dat online kan spelen? Dan bedoel ik niet de 1-persoons spellen waarbij je sets moet vinden etc, maar het 'echte' 4-persoons spel. Ik zou graag willen dat je dit met 4 personen die je kent samen kan spelen, dan doen we opa, oma, en 2 kids, geluidsverbinding op skype open en spelen maar. Maar ik kan de site niet vinden.... wie o wie weet dit?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de app plato.

www.platoapp.com

Daar kan je verschillende spellen op spelen. 40 ongeveer. Bowlen, poolen, domino, uno, minigolf, backgammon etc.

Dat doe ik geregeld met collega's
Alle reacties Link kopieren
Zojuist met vrienden Trivial Pursuit gespeeld. Ging supermakkelijk, zij in hun eigen huis gooien, ik op mijn tafel voor iedereen lopen op het bord. Om en om vragen lezen, zij voor mij, ik voor hen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
aliana schreef:
22-03-2020 17:05
Dank voor het rijtje! Dit is ook ideaal voor de grootouders om een spelletje te doen met de kids terwijl ik werk.

Onze kids zijn nu gek op MahJong. Weet iemand waar je dat online kan spelen? Dan bedoel ik niet de 1-persoons spellen waarbij je sets moet vinden etc, maar het 'echte' 4-persoons spel. Ik zou graag willen dat je dit met 4 personen die je kent samen kan spelen, dan doen we opa, oma, en 2 kids, geluidsverbinding op skype open en spelen maar. Maar ik kan de site niet vinden.... wie o wie weet dit?
dat zou heel tof zijn als dat zou kunnen!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik hoor sommige vloggers het al een paar dagen hebben over de houseparty app waarmee je dus kan chatten met vrienden en spelletjes kan spelen.

Misschien moet ik ook maar eens meer spelletjes gaan spelen voor de afleiding.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
22-03-2020 16:06
Er bestaan online GRATIS spelplatformen waar je tegen ECHTE mensen kan spelen. Je hoeft niet beiden samen online te zijn om dit te doen. Maar het kan vaak wel.
Enkele voorbeelden van zo'n sites.

eentje met veel variatie aan spellen, makkelijke, moeilijke, strategische, gelukspellen... kortom vanalles wat.

www.yucata.de

eentje waar je vooral LIVE kan spelen.

www.boardgamearena.com

eentje in het frans en engels. (maar je tegenstanders kunnen net zo goed nederlands praten en tikken)

www.boiteajeux.net

een nederlandstalige site. Beperkter aantal spellen, maar wel wat leuke.

www.feuerteufel.nl

en nog een nederlandstalige vol klassiekers, zoals vier op een rij, dammen, schaken enz.

www.jijbent.nl

brettspielwelt.de (zitten ook Nederlandstaligen

Er bestaan er nog een heleboel. Soms voor één bepaald spel.
Dit soort sites kennen we wel, maar het gaat echt om specifieke games die we tegen elkaar kunnen spelen.

Rummikub lijkt me ook wel lastig om live te spelen.

Ik ga eens kijken aar die app, maar op zich werkt skype denk ik niet heel veel anders toch?
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Wij spelen hier: https://tabletopia.com/

Om met meerdere te spelen heb je wel een premium account nodig, maar daarvoor krijg je wel de online versies van hippe en populaire spellen als Wingspan, Scythe, Everdell, etc.

Communiceren doen we via Houseparty (voor de co-op games)
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
aliana schreef:
22-03-2020 17:05
Dank voor het rijtje! Dit is ook ideaal voor de grootouders om een spelletje te doen met de kids terwijl ik werk.

Onze kids zijn nu gek op MahJong. Weet iemand waar je dat online kan spelen? Dan bedoel ik niet de 1-persoons spellen waarbij je sets moet vinden etc, maar het 'echte' 4-persoons spel. Ik zou graag willen dat je dit met 4 personen die je kent samen kan spelen, dan doen we opa, oma, en 2 kids, geluidsverbinding op skype open en spelen maar. Maar ik kan de site niet vinden.... wie o wie weet dit?
Speciaal voor je mahjongvraag geregistreerd. Dit is het enige wat ik heb gevonden:
https://www.4windsmj.com/store/product/ ... l-license/

https://www.4windsmj.com/store/general/ ... indows-10/

Zou wel vet zijn als er een fatsoenlijke mogelijkheid zou zijn om het 4 winden spel online / multiplayer te kunnen spelen.

Oh en deze:
https://download.cnet.com/Four-Winds-Ma ... 49016.html
anoniem_396743 wijzigde dit bericht op 26-03-2020 22:36
8.68% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven