Werk & Studie alle pijlers

Pester

23-03-2020 02:28 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op de middelbare school werd ik smoorverliefd op een meisje. Omdat ik nog nooit zulke sterke gevoelens voor iemand heb gehad, ik een hechtinsstoornis heb én niet gay wilde zijn, is dit zwaar uit de hand gelopen.
Omdat ik me schaamde voor de gevoelens die ik had en ergens niet afgewezen wilde worden, zocht ik ruzie met haar. Ook een manier om wél haar aandacht te krijgen, want ik zou die nooit
Op een positieve manier van haar hebben gekregen. Ik haatte mezelf zo erg, door wat ik voor haar voelde. Zelfs al zou ik hetero zijn geweest, heb ik nog steeds een hechtingsstoornis, wat waarschijnlijk de grootste reden is waarom dit zo uit de hand is gelopen.
Natuurlijk werd ik ook terug gepest maar niets leek me te stoppen ik was geobsedeerd....
Ik zag haar laatst en nu blijf ik aan haar denken. Ik wil met haar praten... iets wat ik al jaren zeg... maarja ga dat maar eens aan haar uitleggen...
Aan de ene kant heb ik het idee dat ik haar een verklaring schuldig ben, aan de andere kant ook zij heeft mensen tegen me opgezet om mij belachelijk te maken, over me te roddelen etc. Dit alles is niet 100% van mijn kant.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ga met haar praten.
Lastige situatie. Waarom zou je met haar willen praten? Wat zou je graag willen zeggen of hoop je te horen?

En hoelang is het over en weer treiteren geleden?

Wat voel je nu voor haar?
Je bent dus nog steeds geobsedeerd?

Natuurlijk deed ze wat terug trouwens. Bizar dat je dan vind dat het niet 100% aan jezelf ligt. Je lijkt me best wel een gekkie eerlijk gezegd. Ga alsjeblieft niet met haar praten. Je verklaring verklaart niets en je zou haar wederom lastig vallen.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen, niet praten.
Laat het los
Alle reacties Link kopieren
Als je haar ziet, en ze staat er voor open, maak dan een leuk praatje. Gewoon vriendelijk en geïnteresseerd. Niet te lang en ga daarna weer door met je leven. Dan zal ze een positief beeld bij je krijgen. Dat gebeurd niet door het verleden weer boven te halen. Laat het verleden los.
Bladiebladiebla2016 schreef:
23-03-2020 06:12
Als je haar ziet, en ze staat er voor open, maak dan een leuk praatje. Gewoon vriendelijk en geïnteresseerd. Niet te lang en ga daarna weer door met je leven. Dan zal ze een positief beeld bij je krijgen. Dat gebeurd niet door het verleden weer boven te halen. Laat het verleden los.
Iemand die mijn leven probeerde te verzieken hoeft echt geen leuk praatje te komen maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je haar met rust moet laten. Het heeft geen zin om met haar te praten, daarbij vind ik je nog steeds geobsedeerd overkomen. En zij heeft (terecht) vast geen behoefte om met jou te praten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je hulp moet zoeken bij een psycholoog, je loopt vast op verschillende dingen, beetje hulp is niet verkeerd zo te horen.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je uit zo'n gesprek halen? Hoop je haar leed achteraf te verzachten? Dat kan niet. Of hoop je dat ze jou vergeeft, om je eigen leed te verzachten, zodat jij het zelf kan laten rusten? Dat is dan een behoorlijk egoïstische reden. Net als pesten.

Ik heb ooit een oud-collega gehad die me belde om uit te leggen waarom hij jarenlang zo rot tegen me had gedaan. Fijn dat hij het inzag, maar ik had er niks meer aan. Ik was juist blij dat ik van hem af was. Wilde nooit meer aan hem denken. Door zijn excuses vond ik hem niet aardiger, begreep ik hem niet beter. Sterker nog, de irritatie en woede over zijn kwetsende, botte gedrag, kwam allemaal weer boven.

Deal er zelf mee en laat haar met rust. Jouw probleem.
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet met haar praten. Wat heeft dat voor zin. Je zal haar enkel meer kwaad maken. Je kan beter met een psycholoog praten, want het is echt niet mentaal gezond. Laat het los.
yette schreef:
23-03-2020 07:14
Wat wil je uit zo'n gesprek halen? Hoop je haar leed achteraf te verzachten? Dat kan niet. Of hoop je dat ze jou vergeeft, om je eigen leed te verzachten, zodat jij het zelf kan laten rusten? Dat is dan een behoorlijk egoïstische reden. Net als pesten.

Ik heb ooit een oud-collega gehad die me belde om uit te leggen waarom hij jarenlang zo rot tegen me had gedaan. Fijn dat hij het inzag, maar ik had er niks meer aan. Ik was juist blij dat ik van hem af was. Wilde nooit meer aan hem denken. Door zijn excuses vond ik hem niet aardiger, begreep ik hem niet beter. Sterker nog, de irritatie en woede over zijn kwetsende, botte gedrag, kwam allemaal weer boven.

Deal er zelf mee en laat haar met rust. Jouw probleem.

Dit!

Ik kwam een klasgenoot tegen, zijn was niet de pester maar ze nam het ook nooit voor me op. Zij ging mij even vertellen hoe rot ze het altijd vond dat ik gepest werd. Daarna volgde geen excuses maar een hele verhandeling waarom zij het liet gebeuren. Hoe ze jaren later nog vaak aan alles moest denken bla bla bla, bla bla, bla bla bla. Aan het eind vertelde ze hoe opgelucht ze nu was dat ze mij dat toch nog eens had kunnen vertellen.

Ik kon er niets mee en nog steeds niet. Het heeft voor mij niets opgelost, ik zie haar nu nog meer als egoïst dan destijds.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denken tyf lekker op joh idioot.
Niet doen dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een brief schrijven en opsturen. Dan kan zij zelf besluiten of ze die brief wil lezen en of en hoe ze wil reageren. Of wellicht ben jij het al kwijt als je het opgeschreven hebt en hoef je het niet meer aan haar op te sturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf gepest.

Ik zou niet op een gesprek zitten wachten eerlijk gezegd, maar een brief waarin de pester erkent fout te zijn geweest, een verklaring geeft voor haar gedrag en excuses aanbiedt, daar zou ik denk ik wel veel aan hebben.

In een gesprek wordt een reactie verwacht, met een brief laat je het bij de ander of die gaat reageren of dat ze het er bij wil laten. Ik begrijp dat je zelf graag zou zien dat het de ander goed doet, maar ik denk dat zij er meer aan heeft als ze zelf mag kiezen of ze dat aan jou wil laten zien. Dat is onbaatzuchtiger en respectvoller.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
23-03-2020 06:56
Ik denk dat je haar met rust moet laten. Het heeft geen zin om met haar te praten, daarbij vind ik je nog steeds geobsedeerd overkomen. En zij heeft (terecht) vast geen behoefte om met jou te praten.
Nee, ik was haar en alles wat gebeurd was eigenlijk allang vergeten. Totdat ik haar laatst zag, ik heb al veel gesprekken met haar in het verleden gehad, die nergens toe hebben geleidt door mijn problemen. Toen Ik haar laatst zag kwam alles weer terug naar boven.
Alle reacties Link kopieren
Caleña schreef:
23-03-2020 08:19
Nee, ik was haar en alles wat gebeurd was eigenlijk allang vergeten. Totdat ik haar laatst zag, ik heb al veel gesprekken met haar in het verleden gehad, die nergens toe hebben geleidt door mijn problemen. Toen Ik haar laatst zag kwam alles weer terug naar boven.
waarom wil je jouw probleem, haar probleem maken??
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-03-2020 08:21
waarom wil je jouw probleem, haar probleem maken??
Dat is niet wat ik bedoel??? Maar door de problemen die ik had is dat al gebeurd. Hoe maak ik dit haar probleem door met haar te praten???
Alle reacties Link kopieren
Ga aan jezelf werken en laat haar daarbuiten.
Ze is al lang genoeg slachtoffer geweest van jouw problematiek en obsessies.
Alle reacties Link kopieren
Caleña schreef:
23-03-2020 08:24
Dat is niet wat ik bedoel??? Maar door de problemen die ik had is dat al gebeurd. Hoe maak ik dit haar probleem door met haar te praten???
jij wil met haar praten, zij heeft die behoetfe niet
waarom moet zij dan met jou praten?

laat het gewoon lekker zelf los, belast haar er niet meer
Maak van Jouw probleem (het zo nodig moeten uitspreken) niet haar probleem
Caleña schreef:
23-03-2020 08:19
Nee, ik was haar en alles wat gebeurd was eigenlijk allang vergeten. Totdat ik haar laatst zag, ik heb al veel gesprekken met haar in het verleden gehad, die nergens toe hebben geleidt door mijn problemen. Toen Ik haar laatst zag kwam alles weer terug naar boven.

Dus het gesprek zou gaan om jouw goeie gevoel. Laat dan maar. Dit heb jij gegaan en jij moet er mee leven. Niet alles gaan oprakelen bij haar. Haar leven is verder gegaan, er is geen plaats meer voor jou.

Als jij er iets mee wil om het af te sluiten, zoek dan professionele hulp daarbij. Ik snap dat het met je gezonde verstand iets is dat aan je kan blijven knagen en dat moet je voor jezelf dan misschien oplossen. Zonder haar, dat wel.
Caleña schreef:
23-03-2020 08:24
Dat is niet wat ik bedoel??? Maar door de problemen die ik had is dat al gebeurd. Hoe maak ik dit haar probleem door met haar te praten???

Zolang je dit niet snapt, niks doen!
Alle reacties Link kopieren
Merrick schreef:
23-03-2020 04:11
Lastige situatie. Waarom zou je met haar willen praten? Wat zou je graag willen zeggen of hoop je te horen?

En hoelang is het over en weer treiteren geleden?

Wat voel je nu voor haar?
Voor haar voel ik niks, het is klaar eigenlijk. Het is ongeveer zo'n 6 a7 jaar geleden. Ik weet het niet, ze hoeft me niet te vergeven of begrijpen... eerlijk gezegd weet ik het ook niet. Nooit heeft ze echt geweten waarom of wat er precies aan de hand was. Maar het haar nu vertellen maakt niks goed. Er is zoveel gebeurd toen, er is zoveel kapot gemaakt. Allemaal omdat ik problemen had...
Alle reacties Link kopieren
Caleña schreef:
23-03-2020 08:24
Dat is niet wat ik bedoel??? Maar door de problemen die ik had is dat al gebeurd. Hoe maak ik dit haar probleem door met haar te praten???

'JIJ' bent haar probleem!
Alle reacties Link kopieren
Dus jij zocht ruzie, zij ging daar (terecht) op in, maar het lag niet 100% aan jou?! Meid wake up!!
Sorry hoor maar als iemand vanuit het niets ruzie met mij zoekt, zonder enige aanleiding, dan zorg ik ook dat diegene een koekje van eigen deeg krijgt, dus ik snap haar helemaal.
Je kunt nu 2 dingen doen: praat met haar en leg alles uit, of praat niet en zet haar uit je hoofd. Neem toch aan dat je dit zelf ook wel had kunnen bedenken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven