2doc: verstoten vaders

23-03-2020 21:16 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
kijkt iemand?
Wat een heftige situaties. hoe kunnen ouders / moeders zo zijn?
een vader die zijn dochter (3) niet in bad durft te doen bang dat moeder de beschuldiging van seksueel misbruik nog verder opblaast.
gehersenspoelde kinderen
:cry:

https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... aders.html
apatura wijzigde dit bericht op 23-03-2020 21:26
15.77% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
[...]

Vrouwen zijn onbetrouwbare wezens: vanwege rammelende stokken of de wraakzuchtige bitch.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-03-2020 21:30
Reden: quote OP verwijderd
62.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
23-03-2020 21:20
Vrouwen zijn onbetrouwbare wezens: vanwege rammelende stokken of de wraakzuchtige bitch.
serieus?? gedumpt man? of zelf een slechte moeder gehad!
Alle reacties Link kopieren
Die vader die tegen zijn kind steeds zegt " mama is dom, je bent toch niet zo dom als mama he" enz
Is toch zelf ook niet koosjer bezig. En dan de moeder de schuld geven van hersenspoelen.

Mijn dochter heeft ook veel problemen met haar vader gehad. Die vond ook dat ze gehersenspoeld was, omdat ze tijden niet meer wilde komen. Uiteindelijk is jeugdzorg zelfs geweest en was na 1 gesprek de conclusie duidelijk. Jeugdzorg zei letterlijk tegen mijn dochter ; jouw vader is een leider, die duldt alleen volgers. Jij bent niet opgevoed als een volger.

Laatst bedankte mijn dochter mij dat ik altijd met haar heb gepraat om weer contact tr zoeken met haar vader. Dat ik nooit een verkeerd woord over hem heb gesproken.

Ze heeft dit ook haar vader verteld maar dan zegt hij doodleuk dat ze het gewoon is vergeten.

Sommige mensen kunnen gewoon geen hand in eigen boezem steken en dat was zeker aan de hand bij 1 van die vaders.
...
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
23-03-2020 21:20
[...]

Vrouwen zijn onbetrouwbare wezens: vanwege rammelende stokken of de wraakzuchtige bitch.

Jij bent koekoek.
viavia2013 schreef:
23-03-2020 21:20
[...]

Vrouwen zijn onbetrouwbare wezens: vanwege rammelende stokken of de wraakzuchtige bitch.
Heb je dat zelf ontdekt of een jaar of 7 geleden viavia?
Ik heb ook gekeken. Afschuwelijk. Kinderen hebben er recht op hun ouders te zien, beide ouders. Hoe kun je je kind dat ontnemen als ouder? De docu gaf natuurlijk een ontzettend scheef beeld, er is geen hoor en wederhoor geweest, Jeugdbescherming wordt weer eens te kakken gezet maar heeft geen stem in de film, het is erg eenzijdig allemaal. Desondanks voelde ik het verdriet van die vaders wel.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
23-03-2020 21:30
Die vader die tegen zijn kind steeds zegt " mama is dom, je bent toch niet zo dom als mama he" enz
Is toch zelf ook niet koosjer bezig. En dan de moeder de schuld geven van hersenspoelen.

Mijn dochter heeft ook veel problemen met haar vader gehad. Die vond ook dat ze gehersenspoeld was, omdat ze tijden niet meer wilde komen. Uiteindelijk is jeugdzorg zelfs geweest en was na 1 gesprek de conclusie duidelijk. Jeugdzorg zei letterlijk tegen mijn dochter ; jouw vader is een leider, die duldt alleen volgers. Jij bent niet opgevoed als een volger.

Laatst bedankte mijn dochter mij dat ik altijd met haar heb gepraat om weer contact tr zoeken met haar vader. Dat ik nooit een verkeerd woord over hem heb gesproken.

Ze heeft dit ook haar vader verteld maar dan zegt hij doodleuk dat ze het gewoon is vergeten.

Sommige mensen kunnen gewoon geen hand in eigen boezem steken en dat was zeker aan de hand bij 1 van die vaders.
Zeker, dat gebeurd. Het gebeurd alleen ook net zo goed bij moeders. Het lijkt soms zo'n strijd over wie er beter, slechter, eerlijker, meer of minder oog heeft voor de kinderen en daarbij worden vader tegenover moeders gezet. Ik heb bij scheidingen regelmatig gezien dat moeders het beroerd deden net zoveel als dat vaders het beroerd deden. En vaker nog dat beide ouders hun best doen maar hun eigen boosheid of frustratie of verdriet niet kunnen scheiden van hoe ze tegenover hun kind praten over de ander. En dan dat eigen tekort niet kunnen zien. En vooral dat laatste is kwetsend voor kinderen omdat ze daarmee, waarschijnlijk onbedoeld, in een loyaliteitsconflict worden gebracht.
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
23-03-2020 21:20
[...]

Vrouwen zijn onbetrouwbare wezens: vanwege rammelende stokken of de wraakzuchtige bitch.
Oh ok. Alle vrouwen dus?

Mocht jij ooit relatie hebben gehad met het type dat jij benoemt: hoe kan dat? Wat heb je niet gezien? En belangrijker: waarom ben je ermee doorgegaan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
chocolol schreef:
23-03-2020 21:36
Jij bent koekoek.
Maar dat wisten we gelukkig al. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de link Apatura en ik ga op een ander moment kijken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
23-03-2020 21:20
[...]

sommigeVrouwen zijn onbetrouwbare wezens: vanwege rammelende stokken of de wraakzuchtige bitch.
Mijn vriend is een verstoten vader. Inclusief de beschuldigingen van seksueel misbruik en andere leugens die zijn dochter heeft verteld onder invloed van haar moeder. Zijn hele leven stond en staat op zijn kop na die beschuldigingen die later volgens de instanties "instrumenteel" werden genoemd.
Hij heeft deze docu gekeken, de hele aflevering gehuild.
Hij mist zijn kind en pakt alles aan om haar ooit weer te kunnen zien. Ze waren dol op elkaar, deden alles samen. Hij zag wat er gebeurde: het gedrag wat zijn dochter liet zien, de verhalen die ze vertelde bij haar moeder over vader en vice versa, duidelijk een loyaliteitsconflict
.. Hij probeerde dit met zijn ex te bespreken die het probleem bij hem neerlegde. En nu 2 jaar later ziet hij haar nog steeds niet. Het ergste is dat hij inmiddels hier aan gewend is.

Jeugdbescherming lijkt aan zijn kant te staan maar zijn ex heeft nog zo'n bepalende rol.

Ik hoop dat vaders ooit meer gehoord kunnen gaan worden en dat hulpverleners ouderverstoting beter kunnen herkennen.
Alle reacties Link kopieren
Tenar schreef:
23-03-2020 23:55

Ik hoop dat vaders ooit meer gehoord kunnen gaan worden en dat hulpverleners ouderverstoting beter kunnen herkennen.

Volgens mij wordt ouderverstoting prima herkend als het de moeder is die bij haar kind wordt weggehouden.
Ik heb ook gekeken ondanks dat ik wist dat het ook voor mij emotioneel zou worden. Ik heb de vechtscheiding overleefd en ik weet als kind zijnde wat het deed.

Mijn vader was iets waar je niet over sprak. Ik kreeg gelijk een nieuwe vader en dat was mijn vader. Ook al was ik een kleuter ik vond het vreselijk maar wist al instinctief dat als ik nee zou zeggen, mijn moeder verdrietig werd. En mama moest vrolijk zijn.

De woede aanval toen ik een keer t-shirts kreeg van mijn vader, mijn moeder krijste dat hij mooi weer speelde en dat zij de opvoeding had. De weinige keren dat ik mijn vader zag was het altijd oorlog waaraan mijn stiefvader vrolijk mee deed. Ook werd er gezegd dat hij alles voor mij betaalde en mijn vader niet.

Dit zijn kleine voorbeelden maar ik weet nog hoe klem gezet ik mij voelde en nooit veilig. Dat zal die kinderen in die documentaire ook overkomen, wat de reden ook mag zijn geweest voor de scheiding: doe het een kind nooit aan. Het verliest alles.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
24-03-2020 09:11
Volgens mij wordt ouderverstoting prima herkend als het de moeder is die bij haar kind wordt weggehouden.
Juist. Het hele systeem draait om de moeder. Vaders worden echt minder gehoord.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
24-03-2020 17:16
Juist. Het hele systeem draait om de moeder. Vaders worden echt minder gehoord.

Als vaders hun kinderen weg houden bij de moeder is het ontvoering. Als moeders hun kinderen bij de vader weghouden is het ehh, eigenlijk wel prima vaak. Hele vreemde wetsongelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
24-03-2020 17:16
Juist. Het hele systeem draait om de moeder. Vaders worden echt minder gehoord.
vroeger was het nochtans anders ze..
Alle reacties Link kopieren
Wat te denken van kinderverstoting door vaders die niet meer omkijken naar hun kinderen. Gebeurt ook heel veel en dan roepen dat moeder ze bij hem weghoudt.
viavia2013 schreef:
23-03-2020 21:20
[...]

Vrouwen zijn onbetrouwbare wezens: vanwege rammelende stokken of de wraakzuchtige bitch.
Klopt wel ja.

Hoeveel mannen lopen er na een scheiding met een alarmknop omdat hun ex geweldadig is? Hoeveel % van de zedendelicten wordt door een vrouw gepleegd?

Er zijn vreselijke vrouwen, zeker. Maar ook vreselijke mannen. En ik denk dat tegenover elke verstoten vader minstens 2 gestalkte en mishandelde vrouwen staan eigenlijk. En ook die mannen zeggen ‘ik mag mijn kind niet zien vanwege mijn wraakzuchtige ex’
icequeen2000 schreef:
24-03-2020 17:42
vroeger was het nochtans anders ze..
Wie zijn ze?
julius schreef:
24-03-2020 17:37
Als vaders hun kinderen weg houden bij de moeder is het ontvoering. Als moeders hun kinderen bij de vader weghouden is het ehh, eigenlijk wel prima vaak. Hele vreemde wetsongelijkheid.
De wet maakt daar geen verschil in hoor. Ook moeders mogen kinderen niet weghouden. Dat gebeurt heus weleens, maar niet op heel grote schaal, net als dat kinderen weleens naar het buitenland ontvoerd worden maar niet op heel grote schaal.

Regelmatig is het kind voor de vader gewoon een middel om toch controle over de moeder te houden. Doen ze zelfs niets met het kind, dumpen het bij opa en oma, hebben de hele relatie meer op het voetbalveld gestaan dan voor kun kind gezorgd en gezag hebben ze ook al niet geregeld. Dan gaat de relatie uit en opeens moeten die kinderen er 50% van de tijd zijn om de alimentatiekosten te drukken.

Die gevallen zijn er ook.
Heb hem net teruggekeken, wat ontzettend verdrietig zeg.
Tenar schreef:
23-03-2020 23:55
Mijn vriend is een verstoten vader. Inclusief de beschuldigingen van seksueel misbruik en andere leugens die zijn dochter heeft verteld onder invloed van haar moeder. Zijn hele leven stond en staat op zijn kop na die beschuldigingen die later volgens de instanties "instrumenteel" werden genoemd.
Hij heeft deze docu gekeken, de hele aflevering gehuild.
Hij mist zijn kind en pakt alles aan om haar ooit weer te kunnen zien. Ze waren dol op elkaar, deden alles samen. Hij zag wat er gebeurde: het gedrag wat zijn dochter liet zien, de verhalen die ze vertelde bij haar moeder over vader en vice versa, duidelijk een loyaliteitsconflict
.. Hij probeerde dit met zijn ex te bespreken die het probleem bij hem neerlegde. En nu 2 jaar later ziet hij haar nog steeds niet. Het ergste is dat hij inmiddels hier aan gewend is.

Jeugdbescherming lijkt aan zijn kant te staan maar zijn ex heeft nog zo'n bepalende rol.

Ik hoop dat vaders ooit meer gehoord kunnen gaan worden en dat hulpverleners ouderverstoting beter kunnen herkennen.
Wat afschuwelijk. :(
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
24-03-2020 17:55
De wet maakt daar geen verschil in hoor. Ook moeders mogen kinderen niet weghouden. Dat gebeurt heus weleens, maar niet op heel grote schaal, net als dat kinderen weleens naar het buitenland ontvoerd worden maar niet op heel grote schaal.

Regelmatig is het kind voor de vader gewoon een middel om toch controle over de moeder te houden. Doen ze zelfs niets met het kind, dumpen het bij opa en oma, hebben de hele relatie meer op het voetbalveld gestaan dan voor kun kind gezorgd en gezag hebben ze ook al niet geregeld. Dan gaat de relatie uit en opeens moeten die kinderen er 50% van de tijd zijn om de alimentatiekosten te drukken.

Die gevallen zijn er ook.
Dat zal zeker ook gebeuren. Maar de schuld van de 1 maakt het leed van de ander toch niet minder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven