Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Fitness ook tot 1 juni dicht?

23-03-2020 23:11 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is mij niet helemaal duidelijk wat er precies valt onder het verbod voor bijeenkomsten tot 1 juni.

Valt de fitness daar nu ook onder, de scholen, het werk en de horeca of horen we daar meer over rond 6 april, de data die nu gelden voor deze sluitingen?

Ik wil niet verwend doen, maar nog 2 maanden niet naar de fitness kunnen is wel even pittig omdat echt mijn cardiotrainingen ga missen. Wandelen en fietsen vangen dat maar een klein beetje op. En dat terwijl bewegen goed is voor de gezondheid en een eventuele besmetting wss beter door te komen is dan met een slechte conditie.

Maar goed, we moeten het maar afwachten, ik hoop heel erg dat een ophokplicht niet nodig gaat zijn.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je er blind vanuit mag gaan dat je sportschool dicht blijft tot 1 juni. En waarschijnlijk nog wel een beetje langer.

Ik baal er ook van, tis niet anders.
...
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk zijn die voorlopig dicht.
Lijkt mij nogal logisch, als je ergens met mensen in aanraking komt is het wel op een sportschool (kleedkamer, apparaten)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het wel. Hardlopen ipv wandelen?
calvijn1 schreef:
23-03-2020 23:15
Ja natuurlijk zijn die voorlopig dicht.
Lijkt mij nogal logisch, als je ergens met mensen in aanraking komt is het wel op een sportschool (kleedkamer, apparaten)
Dit. Ik zit bij twee sportverenigingen en dat stopt ook. Superjammer. Voor het geld en het plezier maar het is niet anders..
hoe kan dit nu niet duidelijk zijn? Serieus?
calvijn1 schreef:
23-03-2020 23:15
Ja natuurlijk zijn die voorlopig dicht.
Lijkt mij nogal logisch, als je ergens met mensen in aanraking komt is het wel op een sportschool (kleedkamer, apparaten)
ze waren al dicht, de maatregelen nu zijn een verzwaring
Alle reden dus om direct op te zeggen of niet meer te betalen.
Sinds wanneer valt Fitness niet onder sportscholen?!
Alle reacties Link kopieren
Een besmetting kan je gezondheid levenslang negatief beïnvloeden. Daarom moet je het risico niet willen nemen. Ook niet als de zon schijnt en ook niet omdat je denkt dat je gezonder bent door een uurtje wat zweten.
Opzeggen en met dat geld een crosstrainer online kopen?
ColeJ schreef:
23-03-2020 23:30
Alle reden dus om direct op te zeggen of niet meer te betalen.
dan gaat je sportschool failliet, lekker solidair
Alle reacties Link kopieren
Dit stuk was wel degelijk heel duidelijk uit de informatie te halen. Sportscholen zijn sowieso dicht tot 1 juni.
Alle reacties Link kopieren
Volgens Nu.nl zijn de sluitingen van de lopende maatregelen dus horeca, sportfaciliteiten, scholen etc. nog tot 6 april met mogelijk verlenging. En is nu 1 juni voor evenementen, bijeenkomsten etc. Het lijkt mij dat sporten in een sportschool ook een bijeenkomst is. Maar dat zijn scholen ook en daarvan werd niet gezegd dat ze sluiten tot 1 juni of dat zal Slob later van de week wel wat over zeggen in het kader van kinderen, examens etc. En dan verwacht ik dat het opschuift.
Alle reacties Link kopieren
Juist de apparaten bij de sportschool gaan van hand tot hand. En dan al die high die er steeds uitgedeeld worden. Ik zou er op dit moment voor bedanken hoor. Een goede conditie is leuk, maar op dit moment lijken me de reële nadelen groter dan de voordelen!
Bewegen is goed voor een mens ja, maar dat hoeven geen speciale cardio workouts in de sportschool te zijn. Je kan prima thuis en buiten workout is doen waar je dit genoeg van wordt/blijft.

Rond 6 april horen we meer. Net als bij horeca. Dat werd meerdere malen gezegd bij de vragenronde bij de persconferentie. Datum 1 juni hangt niet direct samen met bijv horecamaatregel. Je kan er wel op rekenen dat het tot 1 juni dicht blijft. Dat is hoogst waarschijnlijk.
S-Meds schreef:
23-03-2020 23:38
dan gaat je sportschool failliet, lekker solidair
Mijn sportschool compenseert alle leden; niemand hoeft contributie te betalen.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
23-03-2020 23:41
Volgens Nu.nl zijn de sluitingen van de lopende maatregelen dus horeca, sportfaciliteiten, scholen etc. nog tot 6 april met mogelijk verlenging. En is nu 1 juni voor evenementen, bijeenkomsten etc. Het lijkt mij dat sporten in een sportschool ook een bijeenkomst is. Maar dat zijn scholen ook en daarvan werd niet gezegd dat ze sluiten tot 1 juni of dat zal Slob later van de week wel wat over zeggen in het kader van kinderen, examens etc. En dan verwacht ik dat het opschuift.

Staat inderdaad dat het voor sportclubs tot en met 6 april gesloten is, mogelijk langer.
noah88 schreef:
24-03-2020 00:49
Staat inderdaad dat het voor sportclubs tot en met 6 april gesloten is, mogelijk langer.
nee hee is overruled door de landelijke noodverordening. je mag niet met meer dan 3 zijn. denk nou eens na mensen
SallySpectra* schreef:
24-03-2020 00:48
Mijn sportschool compenseert alle leden; niemand hoeft contributie te betalen.
netjes. dat zullen ze niet allemaal kunnen
Sporten in de sportschool kan nooit gezonder zijn dan sporten in de buitenlucht. Aan de ene kant baal ik ook dat ik niet kan gaan maar aan de andere kant zal ik het missen als kiespijn.
Ik ga gewoon lekker iedere dag (zolang het weer het toelaat en anders heb je een dag rust) hardlopen, wandelen en fietsen. Ik loop altijd in de polder en dan doe ik gelijk een soort workout; squats, lunges. Thuis doe ik buikspieren, opdrukken, dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-03-2020 01:36
nee hee is overruled door de landelijke noodverordening. je mag niet met meer dan 3 zijn. denk nou eens na mensen
Dat doe ik ook en ik denk dat 6 april verlengd gaat worden... Maar ik kan mij voorstellen dat er een moment komt vóór 1 juni dat bijvoorbeeld zaken die nu dicht moeten, open mogen zijn. Afhankelijk van de afvlakking van de curve, de ziekenhuiscapaciteit en andere ontwikkelingen natuurlijk. Maar ook afhankelijk van de mogelijkheden op de locatie.

Bij sportscholen; denk aan privé training op afspraak... Dat zou misschien al voor 1 juni mogen. Dat zou een prima compensatie kunnen zijn voor de gemiste periode bijvoorbeeld 3 lessen gemist = 1 privéles mits de instructies op anderhalve meter gegeven kunnen worden en er genoeg tijd is om tussendoor te reinigen. Of dat kindertrainingen eerder weer opgestart kunnen worden omdat kinderen een beperkt risico vormen. Maar dat contactsport en fitness juist dicht blijven tot 1 juni omdat de hygiëne en contact een te groot risico is. Scholen idem. Het zou zo maar kunnen dat die 1 mei open gaan voor basisonderwijs en eindexamenkandidaten, maar dat de examens verschoven worden naar half juni om de kinderen genoeg voorbereiding te geven. De maatschappelijke impact om géén examens te doen is enorm. Maar misschien schrappen ze de examens en komt er een online toets voor de vervolgopleiding. Vergelijkbaar met de 21+ regeling. Het blijft koffiedik kijken.

Je kunt niet alles ineens weer opengooien want dan krijg je wellicht opnieuw een uitbraak omdat er geen groepsimmuniteit is. Intelligente lockdown, is ook met beleid weer opengaan. Maar gezien het dom volk dat massaal markten en stranden bezoekt... zullen ze daar nu wel extra voorzichtig mee moeten zijn.

Dus ik verwacht dat sommige dingen al eerder kunnen en andere dingen misschien nog wel langer niet. Maar dat is aan de experts om te beoordelen. We horen het wel.
mrsduck wijzigde dit bericht op 24-03-2020 10:59
Reden: Aanpassingen
4.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
23-03-2020 23:35
Opzeggen en met dat geld een crosstrainer online kopen?
Dit.
Je kan ook online losse gewichten kopen,
Zelfs groepslessen/instructies kan je online volgen/vinden.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Eventueel de oefeningen die je thuis gaat doen met sport vrienden/vriendinnen via whatsapp delen. Elkaar uitdagen via app.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Cardio oefeningen kun je ook thuis doen, genoeg voorbeelden te vindne op internet. Mogelijk minder ideaal, maar beter iets dan niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven