Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie zit er ook alleen thuis?

24-03-2020 09:27 343 berichten
Alle reacties Link kopieren
Thuisisolatie is als je alleen woont natuurlijk anders dan in een gezin of met een partner. Wie zit er ook alleen thuis? Misschien kunnen we elkaar hier vertellen hoe het gaat, een beetje van ons af schrijven of elkaar een hart onder de riem steken.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook. En ik heb het idee dat mensen met partner en gezin het niet begrijpen.
Gelukkig heb ik ook singles in m'n vriendenkring.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon dus alleen (wat ik overigens onder normale omstandigheden ook fijn vind), zit inmiddels zonder werk en woon in een land waar er meer restricties zijn dan in Nederland. Ik mag geen vrienden meer zien of ontvangen en ook niet meer ergens even een frisse neus gaan halen. Gelukkig heb ik wel een tuin.

Ik heb het meeste moeite met structuur en dagritme en mezelf bezighouden. Er is niemand die het ziet als je de hele dag op de bank hangt en als ik niet uitkijk denk ik met alles: dat kan morgen ook nog wel. Of volgende week. Of volgende maand.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
@missbrice, het is gewoon heel anders. In gezinnen met schoolgaande kinderen waar de ouders thuis moeten werken hebben ze hele andere problemen natuurlijk.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Ik woon niet alleen, maar wil je wel veel sterkte wensen! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hey goeiemorgen,

Ik zit alleen thuis. Ik weet alleen niet of je op mijn reacties zit te wachten want ik vind het eigenlijk wel fijn.

Het grootste gedeelte van mijn werk kan ik thuis doen en ik vind het prima zo. Ik heb natuurlijk wel via andere middelen contact met collega's, maar ook regelmatig met vrienden en mijn ouders.

Ik werk ook beter thuis dan op kantoor.

Hoe gaat het met jou?
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Ik. Werk nu thuis.
En normaliter ben ik lekker actief buiten en in de sportschool dus ik vind dit vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
24-03-2020 09:33
Ik zit alleen thuis. Ik weet alleen niet of je op mijn reacties zit te wachten want ik vind het eigenlijk wel fijn.
Ja, zeker wel! Het hoeft geen kommer-en-kwel-topic te worden hoor. Het lijkt mij eerlijk gezegd helemaal niet altijd makkelijker als je nu 24/7 met dezelfde persoon opgescheept zou zitten. Maar het motiveert wel meer om bezig te blijven. Even samen het huis goed schoonmaken is toch echt een stuk stimulerender dan in je eentje. En je hebt iemand om je zorgen tegen te ventileren.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon alleen.

Ik vind het rukkend saai maar ik voel me niet eenzaam.

Ik werk vanuit huis (vind ik ook niet leuk, ben net leidinggevend en dat moet nu op afstand).

Ik heb 1 corona-buddy met wie ik elke (doordeweekse) dag een half uur tot een uur wandel. Verder veel what's app, bellen en Skype.

Het vloog me gisteren wel even naar de keel toen ik hoorde dat veel maatregelen tot 1 juni staan. Maar dat zal iedereen wel hebben.

Het is gewoon superkut. Maar het had allemaal ook veel erger kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
@Konijnmetbril, zo'n corona-buddy klinkt wel tof! En ja, ik vind het ook met name megasaai. Elke dag is hetzelfde. En elke dag moet ik weer iets zien te verzinnen om mezelf bezig te houden. Geen deadlines meer, niemand die ergens op zit te wachten, geen afspraken, geen afleiding. Ik merk dat ik me gewoon moeilijk tot dingen kan zetten.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Ik woon alleen, maar ik doe niet veel anders dan anders.
Ga straks een stukje wandelen en heb 'n fijne tuin met intex zwembad.
Probeer nu maximaal 2 keer per week om boodschappen te gaan om risico te vermijden. Normaal denk ik dat ik minimaal 4 keer ga en ook gerust op en neer rij omdat ik zin heb in iets wat ik niet in huis heb, ondanks dat er genoeg alternatieven in de koelkast liggen.

Een paar keer per week ga ik bij m'n moeder langs voor boodschappen en gezelschap. Zij is wel een mensen-mens, dus voor haar is 't afzien dat ze nergens naartoe mag op 'n wandeling na.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit alleen. En heel eerlijk gezegd heb ik er maar weinig moeite mee. Of helemaal niet eigenlijk. Ik ben normaal ook al geen sociaal dier. Ik mis alleen even een kopje koffie drinken bij mijn ouders. Maar dat lossen we op door videobellen.

Nu werk ik thuis, maar dat begint wel wat minder te worden. Mijn baan leent namelijk zich niet echt om thuis te werken. Ik loop eens een rondje, heb een kleurboek liggen, forum een beetje, app met vrienden en familie en dan is de dag ook zomaar weer om. Dat het tot 1 juni gaat duren, daar schrok ik wel even van. Ik hoop dat voor die tijd in ieder geval op mijn werk de deur wel weer (gedeeltelijk) opengaan.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Ik zit ook alleen thuis en zie niemand meer. Ik ga normaal veel uit en doe veel dingen, maar toch heb ik er nu geen moeite mee. Ik werk vanuit huis (40 uur) en verder vermaak ik me wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook! Ik vind het ergens wel heel lekker dat de maatschappij zo stilstaat. De reden is natuurlijk niet fijn, maar als introvert die snel overprikkeld raakt is het niet zo’n ramp. Wel heb ik een heel klein huis en de gedachte dat dit tot 1 juni kan duren vloog me wel even aan, ik had nu toch wel graag een tuin gewild.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Corona-buddy! Kan ik ook iedereen wel aanraden. Tot 1 juni echt alleen met mijzelf zonder iemand te zien zou zelfs ik niet trekken.
missbrice schreef:
24-03-2020 09:30
Ik ook. En ik heb het idee dat mensen met partner en gezin het niet begrijpen.
Gelukkig heb ik ook singles in m'n vriendenkring.
Dit heb ik ook! Alleen gewoon geen singles in mn vriendenkring.
En ja, mensen met een fitaal beroep,kinderen thuis oid hebben t ook niet makkelijk maar denk dat we dan allemaal wel weten en niet roepen, het is erger voor ons oid.

Mij greep het gisteren ook echt naar de keel incl wat tranen (ook tijd vd maand) hahaha! Ik ben sowieso vaak lekker alleen maar die kleine dingetjes die ik had waren erg fijn. Even lekker op pad, naar de cursus (nu online), met vrienden wat ondernemen oid was gewoon fijn. En dan hoor je gisteren dat dat eigenlijk allemaal niet meer kan incl werk en mijn vakantie (luxe ja, maar ging naar vrienden waarvan er 1tje net bevallen is). En we zitten allemaal in hetzelfde schuitje... het is wat zeg!

Positief is wel, heb al zoveel gedaan in huis haha! En veel meer tijd voor mijn taalcursus ;)
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me heel vervelend! Ik heb 1 collega die alleen is en we hebben elke ochtend even een meeting via Slack, maar hij zegt ook steeds weer (absoluut zonder zielig te willen zijn) ik zit hier helemaal alleen.
Ik merk dat het veel impact op hem heeft.

Sterkte!
Ik heb wel al een aantal video calls met groepen vrienden gehad. Maar dat lijkt niet op de cafés en bars waar ik normaal heen ga.

Toch red ik me prima. Tranen heb ik er sowieso al niet over gehad. Ik laat het gewoon over me heen komen en denk er verder niet zo veel bij na.

Ik heb trouwens ook niet speciaal meer contact met singles dan met mensen met een relatie.

Ik ben ook heel erg blij dat ik niet met een heel gezin opgehokt zit en schoolwerk moet doen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Blablabla97 schreef:
24-03-2020 10:04
Ik heb ook een Corona-buddy! Kan ik ook iedereen wel aanraden. Tot 1 juni echt alleen met mijzelf zonder iemand te zien zou zelfs ik niet trekken.
Tja. In die situatie zit ik dus wel. Ik zie eens per week de caissière bij het boodschappen doen (met mondkapje) en soms nog een verdwaalde buurman of buurvrouw die toevallig langsloopt (hoewel zelfs dat officieel niet meer mag). Verder zie ik mijn vrienden en familie hooguit nog via een beeldscherm.

Ik ben een introvert, dus in principe vind ik alleen zijn prima. Maar dit is ook mij wel iets te gortig. En ik hoop heel hard dat er niks met mijn ouders gebeurt, want ik kan niet meer naar ze toe.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Avena schreef:
24-03-2020 10:13
Tja. In die situatie zit ik dus wel. Ik zie eens per week de caissière bij het boodschappen doen (met mondkapje) en soms nog een verdwaalde buurman of buurvrouw die toevallig langsloopt (hoewel zelfs dat officieel niet meer mag). Verder zie ik mijn vrienden en familie hooguit nog via een beeldscherm.

Ik ben een introvert, dus in principe vind ik alleen zijn prima. Maar dit is ook mij wel iets te gortig. En ik hoop heel hard dat er niks met mijn ouders gebeurt, want ik kan niet meer naar ze toe.
Hier hetzelfde eigenlijk.
Ik merk dat ik me steeds meer begin te storen aan mensen die klagen over dat ze niemand zien en niet naar buiten gaan en vervolgens zeggen dat ze thuis met hun gezin zijn en elke dag de hond nog uitlaten. Doordat ik in een risicogroep zit en in het zuiden woon, heb ik besloten voorlopig maar niet meer van huis te gaan. Ik ben zo blij met mijn kleine tuin. Maar 1 juni, ik moet er niet aan denken...
Ik zit ook alleen thuis. Als jonge studente van 19 kun je je misschien voorstellen dat hetgeen waar je vooral op bouwt, namelijk je sociale kring (die bij mij veelal vanuit de opleiding wegkomt) gewoon wegvalt. Ik heb contact met mijn familie, vriendinnen en mijn vriend via de app, maar dat is niet erg veel. Met vriendinnen bel ik af en toe en die zie/spreek ik nog wel eens tijdens een online college, mijn vriend daarentegen woont (in tegenstelling tot mij) nog thuis en doet vooral zijn eigen ding nu merk ik (wat mij nu erg frustreert, hij weet dat ik alleen thuis zit en dat het mij erg dwars zit). Behalve familie woont iedereen ook buiten mijn woonplaats om, maar wel in de buurt.

Ik vind alleen wonen normaliter ideaal en zou echt niet anders willen! Ik probeer voor mijzelf gewoon een werkritme erin te houden (elke dag van 9-4/5 aan de studie) en ik plan veel me-time in. Ben ook bezig achterstallige huishoudelijke klusjes op te pakken enzo. Toch merk ik dat ik mij best eenzaam voel, vooral ‘s avonds. Het is lastig elke dag een invulling van je dag te plannen en jezelf te vermaken, terwijl je niet heel vaak mensen spreekt en al helemaal niemand ziet (mijn vriend komt ondanks de zeeën van tijd nu eens in de twee weken langs, mits verantwoord. Nogmaals, hij doet vooral zijn eigen ding nu).

Ik vind het allemaal behoorlijk rot. Ook zeker dat het tot 1 juni duurt allemaal. Ik woon in de bovenste woonlaag van een appartementencomplex in een appartementje van 46m2 met een minibalkonnetje. ‘s Zomers kan de temperatuur hierbinnen oplopen tot wel 40-45 graden, ik zie niet in hoe ik dat moet doorstaan over een paar maand en er zijn vast mensen die in het zelfde schuitje zitten. Plus, tot die tijd loop ik enorme studievertraging op (kans op mijn propodeuse dit jaar is er al niet meer) en vind ik het lastig om tot die tijd mij aan te passen. Ik kan alleen maar hoop hebben dat de situatie zich gaat verbeteren de komende tijd en ik kan alleen maar goed op mijn omgeving en mijzelf letten.

Sorry voor het lange verhaal, moest even mijn ei kwijt. Houd vol lieverds :heart:
Ik heb een partner, maar zit ook al een paar weken alleen thuis. Mijn vriend is voor zijn gezondheid ergens anders gaan wonen nadat bekend werd dat een van mijn studenten Corona had.

Ik vind het best lastig om al weken helemaal alleen te zijn, maar het is aan de andere kant ook wel lekker. Wel mis ik fysiek contact zoals elkaar even snel een knuffel geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook alleen, met mijn twee schuwe katten. Maar ben pas gisteren begonnen omdat ik toen pas terug kon komen van mijn vakantie, in een vooralsnog coronavrijland.
Dus vooralsnog gaat het prima, moet ook nog bijkomen en tas uitpakken enzo.

Daarnaast heb ik vooralsnog een vitaal beroep, de kinderopvang, dus moet binnenkort ook weer werken denk ik, eerst nog een weekje vrij.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Hier ook alleen thuis. Thuiswerken gaat niet bij waar ik werk. Ik merk dat ik dat oke vind, kan goed alleen zijn. Maar 1 juni, poe! Had erg graag een tuintje gewild in deze situatie. Heb wel echt mijn dagelijkse portie buitenlucht nodig, dus ben erg blij dat je nog een wandeling mag maken. Plekje in de zon zoeken, boekje mee.

Moet er niet aan denken om nu thuisschool te spelen en constant kinderen om je heen te hebben. Maar dat heb ik ook buiten coronatijden, haha.

Sterkte voor iedereen die het lastig vindt.
Joe, ook present.

Ik werk 40 uur thuis en verder borduur en knutsel ik veel. En veel Netflix. Heb m'n troost-serie Gilmore Girls er maar weer bijgepakt. En ik ben weer Harry Potter gaan lezen.

Verder maak ik elke lunch een wandeling - alleen. Er zouden vriendinnen hier komen thuiswerken maar die zijn nu zelf grieperig / hooikoortserig dus die durven het nu niet aan.

Ik laat er wel heel wat tranen om. Ik had me zo verheugd op de komende maanden. Er stond zo veel leuks op stapel. En ik ga sowieso vaak uit eten en naar de film en wat drinken en evenementen en musea....

Ik word vooral verdrietig als ik me bedenk dat ik m'n ouders, neefjes en nichtjes niet kan zien / knuffelen de komende maanden.... Misschien dat ik dan maar uitzonderingen ga maken, aangezien je volgens Grapperhaus maar liefst 3 (!!!) mensen op visite mag hebben...

Maar ja. Ik probeer me maar voor te houden dat ik me niet zo moet aanstellen en dat 24 uur met je kinderen thuis ook geen pretje is (volgens vriendinnen). Toch kun je dan wel gezellig Paaseieren zoeken en spelletjes doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven