Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Handschoenen naar supermarkt?

24-03-2020 15:27 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die handschoentjes aandoen naar de supermarkt? Nu het verplicht is om een kar te pakken maar ook bij gebruik van de scanners?
Bij ons bij de jumbo worden deze gewoon weer terug gezet zonder schoon te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het wel en zie meer mensen die handschoenen dragen
Alle reacties Link kopieren
Handschoenen is een schijnveiligheid en beschermt helemaal niet extra, ook dan kan je per ongeluk aan je gezocht komen. En bij het uittrekken van je handschoenen kan je je handen ook besmetten.

Dus gewoon aan de regels houden. Niet met je handen aan je gezocht komen en thuis goed je handen wassen.
Alle reacties Link kopieren
Heeft niet zoveel zin.

Ten eerste moet je die handschoenen zo uit zien te doen dat je jezelf niet alsnog besmet en dat gaat heel vaak fout bij leken. Beter kun je je handen gewoon heel goed wassen als je thuis komt.

Ten tweede is er niks aan de hand zolang je niet aan je gezicht zit. Al zit er 10 kilo virus aan je handen, hij kan alleen binnen komen via je gezicht (neus en mond) dus zolang je van je gezicht af blijft is er niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
nee hoor, gewoon goed wassen voor vertrek en als je weer thuis bent

en smeer je handen in. Van al dat wassen krijg je ruwe plekken, en daar heeft een virus juist vat op. Lekker zacht houden
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik geen handschoenen. Veel handenwassen en zoals Lilalinda zegt ook goed in smeren.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat het weinig nut heeft.

Wij wonen in Duitsland en hier kun je soms tekenen ipv pinnen. Vorige week moest ik mijn handtekening zetten, volgens de verkoper was dat jammer want veel mensen houden die stift vast. Klopt natuurlijk, maar de pinautomaat is echt niet veel schoner hoor.

Ik denk dat je nog beter een fles spiritus kunt nemen, dat spul heeft een hoog percentage alcohol. Doe wat in een klein flesje, zorg dat je een paar tissues bij je hebt en maak zelf de duwstang van het karretje even schoon. Dan is het waarschijnlijk schoner dan wanneer iedereen het met handschoenen vastpakt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dat nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
24-03-2020 15:31
Heeft niet zoveel zin.


Ten tweede is er niks aan de hand zolang je niet aan je gezicht zit. Al zit er 10 kilo virus aan je handen, hij kan alleen binnen komen via je gezicht (neus en mond) dus zolang je van je gezicht af blijft is er niks aan de hand.
En ogen :)
Ik vraag me af... ik heb een eigen karretje (zo een met kratten). Deze neem ik altijd mee, maar dat mag nu zeker ook niet?
Alle reacties Link kopieren
Net bij de ALDI geweest, daar hingen van die handschoenen die normaal bij de dieselpomp hangen, en er waren desinfecterende doekjes. Geen idee of dat deze maatregelen echt een meerwaarden hebben boven de gewone maatregelen van goed je handen wassen (voor en na het boodschappen doen), niet aan je gezicht zitten en 1,5 meter afstand houden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Soumis schreef:
24-03-2020 15:34
En ogen :)
Ah toch wel, ik weet wel dat het virus zo binnen komt maar omdat het een luchtwegen-virus is dacht ik dat maakt niet uit. In dat geval zal je ook wel niet aan je edele delen mogen zitten in het openbaar want dan kan hij dus via alle slijmvliezen binnen komen (even theoretisch he)?
Alle reacties Link kopieren
Nee alsjeblieft doe het niet! Het is echt schijnveiligheid en zal het virus niet tegenhouden. Het beste is idd om je handen goed te wassen met zeep bij thuiskomst.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
24-03-2020 15:39
Ah toch wel, ik weet wel dat het virus zo binnen komt maar omdat het een luchtwegen-virus is dacht ik dat maakt niet uit. In dat geval zal je ook wel niet aan je edele delen mogen zitten in het openbaar want dan kan hij dus via alle slijmvliezen binnen komen (even theoretisch he)?
Dat weet ik dan weer niet, maar zou best kunnen. :idee:

Ogen was blijven hangen, omdat ik dat gehoord had en daar zelf niet zo snel aan zou denken.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
24-03-2020 15:39
Ah toch wel, ik weet wel dat het virus zo binnen komt maar omdat het een luchtwegen-virus is dacht ik dat maakt niet uit. In dat geval zal je ook wel niet aan je edele delen mogen zitten in het openbaar want dan kan hij dus via alle slijmvliezen binnen komen (even theoretisch he)?
lijkt me niet
het komt via je ogen, via je slijmvliezen in je keel

als het vanaf je geslachtsorgaan moet, moet het een heel eind binnendoor.
Astromeria schreef:
24-03-2020 15:35
Ik vraag me af... ik heb een eigen karretje (zo een met kratten). Deze neem ik altijd mee, maar dat mag nu zeker ook niet?
Want?
Hier staan bij alle supers ( en bij de Jumbo kan je er ook niet omheen) desinfectiemiddel en papier om je handen, kar en zelfscanner mee te doen voor je de winkel in loopt.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-03-2020 15:45
lijkt me niet
het komt via je ogen, via je slijmvliezen in je keel

als het vanaf je geslachtsorgaan moet, moet het een heel eind binnendoor.
Ja, mijn idee was dat het oppervlakkig op de slijmvliezen gaat zitten nestelen/verplaatsen en dan dus ogen ook niet uit maakt. Maar als het via de bloedbaan moet maken ogen en edele delen dus wel uit want dan maakt het in principe niet uit, in 6 seconden ben je je hele lichaam door via je bloedstroom.

Alleen de voornaamste besmettingskans is in het gezicht geniest/gehoest worden, dus dan moet iemand tegen of zelfs in je edele delen gaan zitten niezen of hoesten. Denk dat alleen daarom al die kans alsnog nihil is.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het wel. Niet zozeer omdat ik het virus van mijn handen denk te houden, maar omdat het me bewust maakt wat ik met mijn handen doe. Ik zit heeeel vaak aan mijn gezicht en die handschoenen voelen anders, waardoor ik me veel meer van handbewegingen bewust wordt. Ik was ze voor vertrek en bij thuiskomst grondig, ondanks de handschoenen dus. Ik zit zo aanzienlijk minder aan mijn gezicht merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
24-03-2020 15:48
Ja, mijn idee was dat het oppervlakkig op de slijmvliezen gaat zitten nestelen/verplaatsen en dan dus ogen ook niet uit maakt. Maar als het via de bloedbaan moet maken ogen en edele delen dus wel uit want dan maakt het in principe niet uit, in 6 seconden ben je je hele lichaam door via je bloedstroom.

binnendoor zit niet overal bloed hoor
en daarbij heeft het virus slijmvliezen nodig, geen bloed
Luci_Morgenster schreef:
24-03-2020 15:46
Want?
Als ze karren tellen om te weten hoeveel mensen er in de winkel zijn. Maar als ik logisch nadenk dus niet eigenlijk :)
Alle reacties Link kopieren
Begin maar met alles wat je gaat vastpakken te desinfecteren. Het blijkt nu dat het virus tot 17 dagen blijft leven op allerlei oppervlaktes.
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn man vanochtend een paar glorix doekjes meegegeven om de winkelwagen en de scanner schoon te maken. Fijn dat er nu een deurbeleid is, geeft veel meer rust.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
24-03-2020 15:34
Ik denk dat je nog beter een fles spiritus kunt nemen, dat spul heeft een hoog percentage alcohol. Doe wat in een klein flesje, zorg dat je een paar tissues bij je hebt en maak zelf de duwstang van het karretje even schoon. Dan is het waarschijnlijk schoner dan wanneer iedereen het met handschoenen vastpakt.
Hier bij de AH staat desinfectie-spray en een rol papier kan je het mandje of wagentje schoonmaken.
Bij de zelfscanners staan ook desinfectie-spray voor op je handen (daarna pas de scanner pakken)
En aan het einde van de kassa’s weer desinfectie-spray voor je handen.
Ik had ze aan maar toen ik m'n pinpas wilde pakken werd het lastiger. Moet er nog handigheid in krijgen denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven