Coronavirus COVID-19 alle pijlers

6 april weer naar school

24-03-2020 21:40 729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tweede week van onze thuis school en ondanks dat zoon het allemaal wel best vind bekruipt me het gevoel dat 6 april die scholen niet opengegaan denk zelfs dat het pas na de meivakantie gaat worden.
Wat denken jullie, zijn 6 April de scholen open ?
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
24-03-2020 22:06
Daarom zeg ik ook op zn vroegst, hangt er vanaf hoe het virus zich ontwikkelt. Stel dat we ineens een sterke daling in besmettingen/doden zien (ga ik niet vanuit, maar stel..) dan denk ik dat de basisscholen al vrij snel open gaan.
Maar goed waarschijnlijk zal die daling voorlopig nog niet komen ben ik bang..
Dd grootste piek wordt inderdaad nog verwacht
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner geeft les en daar bereiden ze alles online voor t/m zomervakantie.

Het ‘openen’ van het openbare leven zal net zo stapsgewijs gaan als het sluiten. In China gaan scholen het laatst open.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
24-03-2020 22:06
Omdat de examens voor een stuk niet doorgaan omdat de SE's nog niet overal gepasseerd zijn én pubers een deel stof én examentraining missen.
toch gingen scholen er tot gisteren vanit, dat de scholen 6 april open zouden gaan
dat de pubers eerst een toetsweek gingen doen, en daarna examen
Maar na de persconferentie van gisteren is dat verschoven, omdat 6 april de scholen echt ook niet opengaan
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
24-03-2020 22:10
Mijn zevenjarige vroeg gisteren of we nog wel op vakantie kunnen in augustus.
Nu was hij heel blij toen ik zei dat we sowieso iets leuks gaan doen.

Het is een vies besmettelijk virus dat je goed ziek kan maken. Gelukkig worden in Nederland mensen gewoon ook beter en gaan ze niet allemaal dood zoals in Italië.

Helaas zorgen de maatregelen alleen maar voor minder doden. Niet 'geen doden'. Ook niet drie. Maar minder, en dat je zo nodig nog een IC bed kan krijgen.
Laten we hopen dat dit werkt. Dat geeft tijd om medicijnen te vinden.
niemand gaat op zomervakantie dit jaar.
HennieHen schreef:
24-03-2020 22:11
Mijn partner geeft les en daar bereiden ze alles online voor t/m zomervakantie.

Het ‘openen’ van het openbare leven zal net zo stapsgewijs gaan als het sluiten. In China gaan scholen het laatst open.
Daar zijn de scholen al open.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
24-03-2020 22:11
Dd grootste piek wordt inderdaad nog verwacht
De afvlakking moet deze week al zichtbaar worden, anders hebben de maatregelen niet het gewenste effect gehad.
summerheat schreef:
24-03-2020 21:46
Ik hoop met elke vezel in mijn lijf dat 6 april de scholen weer open gaan. Maar ik denk dat het pas op 4 mei zal zijn of 1 juni.
6 mei dan toch pas? Aangezien 5 mei nog een vrije dag is dit jaar :)
Ik hou in ieder geval rekening met na de meivakantie.
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
24-03-2020 22:12
De afvlakking moet deze week al zichtbaar worden, anders hebben de maatregelen niet het gewenste effect gehad.
tja als mensen massaal naar het park gaan...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 1 juni nog best optimistisch. Ik gok dat de scholen pas na de zomervakantie open gaan.

Ik denk wel dat de crèches bij de start van de zomervakantie weer open mogen om rustig op te bouwen.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
24-03-2020 22:10




Ze hadden ook kunnen zeggen "rustig aan iedereen" en een beslissing kunnen nemen half april, maar dat pikken het merendeel van de leerlingen en de ouders duidelijk niet.
half april kan dat niet meer
toetsweek 3 zou ongeveer nu zijn, en dan in mei het examen

dus nu duidelijk is, dat 6 april een te positief idee was, blijven de scholen dcht en worden forse maatregelen genomen
nee alle leraren zijn moe
ze zijn het zat die kinder op te voeden en van alles bij te brengen. nu mogen de ouders het zelf doen
Karl_Marx schreef:
24-03-2020 22:12
niemand gaat op zomervakantie dit jaar.
Ik zie het gebeuren dat het een rush wordt op de last minutes :-).

Waarbij de helft van het land op zijn achterste poten gaat staan dat de andere helft dus last minute op reis gaat.



Ik denk dat ik mijn vakantie maar eind september plan :-).
Alle reacties Link kopieren
Ik gok dat we pas na de “zomervakantie” naar school kunnen, en met de vakantie niet weg.
Dan kan het alleen maar meevallen toch (sprak ze hoopvol)
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
24-03-2020 22:14
Ik zie het gebeuren dat het een rush wordt op de last minutes :-).

Waarbij de helft van het land op zijn achterste poten gaat staan dat de andere helft dus last minute op reis gaat.



Ik denk dat ik mijn vakantie maar eind september plan :-).
nee, er komt geen zomervakantie, mark my words. September vind ik ook al vroeg. Ik denk oprecht dat de scholen pas open gaan 1 juni, maar het verbaasd mij niks als ik tot de zomervakantie thuis mijn lessen moet voorbereiden. Ik mis het echt om naar werk te gaan
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de scholen na de zomervakantie pas weer open gaan.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
24-03-2020 22:14
Ik zie het gebeuren dat het een rush wordt op de last minutes :-).

Waarbij de helft van het land op zijn achterste poten gaat staan dat de andere helft dus last minute op reis gaat.



Ik denk dat ik mijn vakantie maar eind september plan :-).
als mensen nog vakantiedagen hebben
wat je al aangevraagd hebt (en bevestigd) op je werk, kun je niet vanuit gaan, dat je werkgever je dan plots toch laat werken
Marnamai schreef:
24-03-2020 22:14
Ik zie het gebeuren dat het een rush wordt op de last minutes :-).

Waarbij de helft van het land op zijn achterste poten gaat staan dat de andere helft dus last minute op reis gaat.



Ik denk dat ik mijn vakantie maar eind september plan :-).
Ik zou zo snel mogelijk een weekje bij die vervelende man weg boeken. Desnoods in een container op de grens.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou het ook op na de zomervakantie pas, 6 april is sowieso niet reëel. Zelfs al zou de Curve afvlakken, dan wil je niet half april alsnog een piek omdat je alles weer opengooit. Denk zelf dat ze dat stapsgewijs doen in/ na mei en dat dan de economie voorgaat. Is natte vinger werk, maar veel sneller zal het vast niet gaan
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
24-03-2020 22:13
tja als mensen massaal naar het park gaan...
Absoluut gezien valt dat massale wel mee. Het feit dat een deel van de mensen wel thuis is gebleven, moet ook effect hebben.
Ik denk dit schooljaar niet meer.
Zomervakantie zal er ook niet inzitten (reizen en recreatieparken)
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
24-03-2020 22:15
nee, er komt geen zomervakantie, mark my words. September vind ik ook al vroeg. Ik denk oprecht dat de scholen pas open gaan 1 juni, maar het verbaasd mij niks als ik tot de zomervakantie thuis mijn lessen moet voorbereiden. Ik mis het echt om naar werk te gaan
Tuurlijk is er een zomervakantie. Net zoals er dit jaar ook gewoon Pasen, Koningsdag en Bevrijdingsdag is. En meivakantie. Misschien is er geen ‘op vakantie’.
Alle reacties Link kopieren
In china begon het voor de kerst?? duurt tot half maart
3,5e maand ellende
Wij begonnen eind januari, dus zou je duidelijk verbetering hebben half mei, maar we zijn voorzichtig... 1 juni
(daar komt die datum vandaan)
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
24-03-2020 22:20
Tuurlijk is er een zomervakantie.
alle kinderen 8 weken extra naar school! en ouders de economie weer opbouwen
:)
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
24-03-2020 22:20
Tuurlijk is er een zomervakantie. Net zoals er dit jaar ook gewoon Pasen, Koningsdag en Bevrijdingsdag is. En meivakantie. Misschien is er geen ‘op vakantie’.
excuus, dat bedoel ik ook. Er is geen op vakantie
Alle reacties Link kopieren
ik denk zo: in china hadden ze 31 dec. de 1e coronapatient, en daar gaan de scholen nu 3,5 maand later weer open. wij hadden eind februari de 1e patient, dus ik ga ervan uit dat het sowieso juni word voor het normale leven weer op gang komt :-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven