Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Besmet en mensen buiten

24-03-2020 23:19 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben besmet en ik ben al 10 dagen volledig in quarantaine. Ik heb het overgenomen van een collega (haar man is in Iran geweest).

In mijn dorp zie ik nog steeds veel mensen buiten lopen en daar erger ik mij aan. Ouderen die gewoon gaan wandelen, wat denken ze wel niet? Kinderen die nog steeds buiten spelen in speeltuinen.

Mijn achtertuin grensd aan een grasveld waar ook een paar speeltoestellen zijn. Ik hoor kinderen daar dagelijks spelen.

Ik kreeg een voetbal in de tuin. Kinderen kwamen aan de deur, maarja ik doe niet open. Via het raam uitgelegd dat ik niet open doe. Toen kwam een ouder aan de deur, ook uitgelegd dat ik besmet ben en dat ik niet open doe. Ik wil ook niet de bal aanraken en terug gooien gaat niet door de horen bomen achter. Ik ben zo ziek dat ik de kracht niet eens heb om dat te kunnen.

Ik snap gewoon niet waarom mensen hun kinderen buiten laten spelen. Waarom?
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
24-03-2020 23:34
Ik snap heel goed dat mensen een wandeling gaan maken. Zou ik ook doen als ik niet besmet was en mij goed zou willen. Het gaat mij om de grote groepen kinderen die met elkaar spelen. Ik vind dat niet verantwoord.

Dat mag je vinden maar dat is het niet.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
24-03-2020 23:34
Ik snap heel goed dat mensen een wandeling gaan maken. Zou ik ook doen als ik niet besmet was en mij goed zou willen. Het gaat mij om de grote groepen kinderen die met elkaar spelen. Ik vind dat niet verantwoord.
maar de experts vinden dat niet

kun je die bal niet gewoon even over de heg teruggooen?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel, TO maar ik vind het ook totaal onverantwoordelijk dat kinderen hier samen buiten mogen spelen. Vanuit meerdere hoeken wordt gezegd dat kinderen een rol spelen in de verspreiding. Kinderen tot 4 jaar kunnen wel ernstig ziek worden. Er ligt een kind van 1 aan de beademing in NL las ik maar laat vooral je kinderen samen buitenspelen. RIVM gaat hier nog op terugkomen maar dan is het alweer te laat, net als met hun eerdere maatregelen. Gelukkig denkt een deel van de mensen ook zelf en worden andere experts gevolgd. Goed dat je de bal niet teruggooid, TO. Er is ook nog geen duidelijkheid op besmetting via materialen.
ExodusRedux schreef:
24-03-2020 23:34
Ik snap heel goed dat mensen een wandeling gaan maken. Zou ik ook doen als ik niet besmet was en mij goed zou willen. Het gaat mij om de grote groepen kinderen die met elkaar spelen. Ik vind dat niet verantwoord.
In de nieuwe richtlijnen staat dat zodra iemand in het gezin ook maar een snotneus heeft, het hele gezin binnen blijft. Er vanuit gaande dat men zich er aan houdt spelen er dus enkel gezonde kinderen buiten.
Mijn kinderen hebben geen klachten, maar zijn toch al 4dagen binnen, omdat ik ziek (denk groep, maar je weet nooit) ben, want dat moet van RIVM.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-03-2020 07:16
maar de experts vinden dat niet

kun je die bal niet gewoon even over de heg teruggooen?
Even lezen. Daar heeft ze momenteel de kracht niet voor.
¡Apagando las luces!
Ja, iedereen moet binnen blijven tot 1 juni. Stel je voor dat kinderen genieten van lekker buiten spelen terwijl jij ziek in bed ligt! Nee, het is beter als iedereen dik en depressief wordt.

Kom op, volgens experts is het verantwoordelijk, stel je niet zo aan.
chocolol schreef:
24-03-2020 23:50
Ja ja tot familie van dat kind iets krijgt en dan had 'dat besmette wijf hun kind niet binnen moeten laten'. Ik zou zeggen het is nu gewoon even pech, die bal die komt wel weer.

TO ga lekker rustig liggen en maak je niet druk. Als de regels het toelaten, dan nemen mensen nog gewoon de vrijheid die ze mogen nemen. Ook al zou het beter zijn als ze dat misschien niet deden. Maar daar verander jij niks aan.

Beterschap.
Dit. Tis nooit goed.
To, beterschap.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
24-03-2020 23:50
Ja ja tot familie van dat kind iets krijgt en dan had 'dat besmette wijf hun kind niet binnen moeten laten'. Ik zou zeggen het is nu gewoon even pech, die bal die komt wel weer.


Er kwam toch een ouder langs? Die kan wél bepalen of hij/zij dat risico wil lopen.

Wie weet heeft die ouder het toch al, eveneens via een collega, maar heeft die ouder nog geen klachten.

Wij zijn (Noordgroningen) nog goed gezond, maar ik moet af en toe naar mijn werk in de stad, waar ze wél een streng deur-/aanwezigheidsbeleid hebben. Wie zegt dat ik het nog niet heb? Eén verdieping lager heb ik wél collega's die zijn ziekgemeld.

Plus 900 kutvindicatters om de hoek die gezellig samen naar Noorditalië zijn geweest. Geen colleges meer, de rest van het schooljaar.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 08:06
2.94% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
25-03-2020 08:04
Er kwam toch een ouder langs? Die kan wél bepalen of hij/zij dat risico wil lopen.
TO zegt dat ze niemand mag binnenlaten, behalve de GGD. Dus nee, die kan en mág dat risico niet eens lopen.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-03-2020 07:16
maar de experts vinden dat niet

kun je die bal niet gewoon even over de heg teruggooen?
Dat lijkt me nou niet handig, dan moet je erg opletten dat je de bal niet aanraakt, anders komt het virus op de bal.

En het is vervelend maar met klachten (veel maar ook weinig) moet je binnenblijven. Dus jij, maar ook een heleboel andere mensen, blijven binnen op dit moment, alleen die zie je niet he.
TijdvoorTaart schreef:
25-03-2020 07:27
In de nieuwe richtlijnen staat dat zodra iemand in het gezin ook maar een snotneus heeft, het hele gezin binnen blijft. Er vanuit gaande dat men zich er aan houdt spelen er dus enkel gezonde kinderen buiten.
Mijn kinderen hebben geen klachten, maar zijn toch al 4dagen binnen, omdat ik ziek (denk groep, maar je weet nooit) ben, want dat moet van RIVM.

Jij houdt je netjes aan de regels door je kinderen binnen houden, maar het is vrees ik een illusie om te denken dat er alleen gezonde kinderen buiten spelen.
Denk bij voorbeeld alleen al aan al die asociale hersenloze idioten die we dit weekend mochten aanschouwen (die het nodig vonden parken en stranden te over bevolken onder het motto van hun “mensenrecht” op frisse lucht.
Zat mensen die nog hun eigen regels bepalen. Keelpijn = blijf binnen. Maar zat mensen die zullen denken; ik ga toch naar buiten.

En zelfs mensen die nu in de incubatietijd zitten (en nog geen klachten hebben) kunnen hun kinderen hebben besmet (die ook nog geen klachten hebben). En zolang er nog geen overduidelijke duidelijkheid bestaat (kinderen lijken een geringe rol te spelen bij besmetting; dat wordt nu onderzocht) dat de rol van besmetting door kinderen inderdaad miniem is, vind ik het wederom van groot egoïsme getuigen om je kinderen de speeltuin in te gooien (om zelf even tijd voor jezelf te hebben).

Luchten ja, maar dat kan ook op een andere manier, waarbij kans op besmetting (nog) kleiner wordt.
char-lotte schreef:
25-03-2020 08:08
Dat lijkt me nou niet handig, dan moet je erg opletten dat je de bal niet aanraakt, anders komt het virus op de bal.

En het is vervelend maar met klachten (veel maar ook weinig) moet je binnenblijven. Dus jij, maar ook een heleboel andere mensen, blijven binnen op dit moment, alleen die zie je niet he.
Gaat dat zo snel? Het virus verspreid zich toch via vocht?
Snoesje666 schreef:
25-03-2020 08:04
Er kwam toch een ouder langs? Die kan wél bepalen of hij/zij dat risico wil lopen.

Wie weet heeft die ouder het toch al, eveneens via een collega, maar heeft die ouder nog geen klachten.

Wij zijn (Noordgroningen) nog goed gezond, maar ik moet af en toe naar mijn werk in de stad, waar ze wél een streng deur-/aanwezigheidsbeleid hebben. Wie zegt dat ik het nog niet heb? Eén verdieping lager heb ik wél collega's die zijn ziekgemeld.

Plus 900 kutvindicatters om de hoek die gezellig samen naar Noorditalië zijn geweest. Geen colleges meer, de rest van het schooljaar.
Ik snap best dat Vindicatters kut kunnen zijn, maar om ze nou te verketteren omdat ze op wintersport gingen....

@TO, ik snap je best. Ik zou na 10 dagen complete zelfisolatie ook boos worden op iedereen die überhaupt wel buiten mag lopen. Dat lijkt me een normale menselijke emotie. Die mensen met die bal moeten maar gewoon geduld hebben.
Ik snap best dat je jezelf nu zielig vindt...maar hé. Straks heb jij het gehad, en ben je er vanaf. Dan kan je in principe overal heen zonder bang te hoeven zijn om besmet te raken of anderen te besmetten. Hoe fijn is dat! En je hoeft blijkbaar niet aan de beademing of naar het ziekenhuis, dus dan is het ook nog eens relatief mild verlopen. Ik zou er echt bijna voor tekenen. Gewoon m'n ouders kunnen knuffelen....iig m'n nichtjes en neefjes zien. Probeer de positieve kanten te bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Omdat je pas binnen een straal van 1,5 meter besmettelijk bent. Verder komen de hoestdruppeltjes niet. Als je besmettelijk bent zou ik zelf een masker dragen, liefst een chirurgisch masker omdat die comfortabel genoeg zijn om de hele dag te dragen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hippiemeisje schreef:
25-03-2020 08:18
Gaat dat zo snel? Het virus verspreid zich toch via vocht?

Natuurlijk gaat dat zo. Onder welke steen leef jij? Of vind je dat TO om de bal van de buren terug te gooien eerst uitgebreid zich moet omkleden, douchen, handen wassen, mondkapje op, handschoenen aandoen en dan de bal teruggooien? Ze wachten maar even. Bol.com bezorgt morgen weer een nieuwe bal.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet via een open raam boven communiceren met je buurkinderen. Of opschrijven op een stuk karton, stuk papier etc. "sorry ik ben besmet, dus maak ik de deur niet open". En maak er een spel van, laat de kinderen uitbeelden wat ze willen zeggen.

De wetenschappers en beleidsmedewerkers hebben geconcludeerd dat een volledige lock down in NL op dit moment niet nodig is. Kinderen mogen buiten spelen, mensen mogen een stukje wandelen, boodschappen doen, naar het werk gaan (bouw bijvoorbeeld), etc.

Er zitten ook consequenties aan verplicht ophokken. Incubatietijd voor huisgelijkgeweld is ook niet zo lang .............
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Die arme bol.com bezorger mag wél iets overhandigen aan mogelijk besmette mensen?

Wat is het verschil met die bal teruggeven?

Ik bestel nu juist niets online. Wie weet bij hoeveel mensen die bezorger de afgelopen 12 dagen is geweest...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
25-03-2020 07:27
In de nieuwe richtlijnen staat dat zodra iemand in het gezin ook maar een snotneus heeft, het hele gezin binnen blijft. Er vanuit gaande dat men zich er aan houdt spelen er dus enkel gezonde kinderen buiten.
Mijn kinderen hebben geen klachten, maar zijn toch al 4dagen binnen, omdat ik ziek (denk groep, maar je weet nooit) ben, want dat moet van RIVM.

Waar staat dat? Graag een officiële bron ipv social media-geblaat.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
25-03-2020 08:04
Er kwam toch een ouder langs? Die kan wél bepalen of hij/zij dat risico wil lopen.
QUA-RAN-TAI-NE.

Wat precies begrijp je niet aan quarantaine?
s-groot wijzigde dit bericht op 25-03-2020 08:31
1.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
25-03-2020 08:25
Die arme bol.com bezorger mag wél iets overhandigen aan mogelijk besmette mensen?

Wat is het verschil met die bal teruggeven?

Ik bestel nu juist niets online. Wie weet bij hoeveel mensen die bezorger de afgelopen 12 dagen is geweest...
Ze zetten het pakket voor de deur en bellen aan terwijl ze op een afstand blijven.
Je kan ook je handen wassen als je de verpakking hebt weggegooid.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Snoesje666 schreef:
25-03-2020 08:25
Die arme bol.com bezorger mag wél iets overhandigen aan mogelijk besmette mensen?

Wat is het verschil met die bal teruggeven?

Ik bestel nu juist niets online. Wie weet bij hoeveel mensen die bezorger de afgelopen 12 dagen is geweest...

Jemig. Het verschil is dat TO sowieso besmet is. Ik bestel wel online, dan kom je in minder contact met mensen dan als je naar een winkel gaat.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
25-03-2020 08:30
Waar staat dat? Graag een officiële bron ipv social media-geblaat.
Precies.
Snotneus heeft niks met corona van doen.

TO, erger je lekker en ziek lekker uit, het mag allemaal. Ik vind het verstandig dat je de deur niet hebt opengedaan, die kinders komen daar wel weer overheen.
...
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
25-03-2020 08:31
Ze zetten het pakket voor de deur en bellen aan terwijl ze op een afstand blijven.
Je kan ook je handen wassen als je de verpakking hebt weggegooid.
Dat kan toch ook met die bal? Haal hem uit de tuin, open je voordeur en rol hem naar buiten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
25-03-2020 08:04
Wij zijn (Noordgroningen) nog goed gezond, maar ik moet af en toe naar mijn werk in de stad, waar ze wél een streng deur-/aanwezigheidsbeleid hebben. Wie zegt dat ik het nog niet heb?
Niemand! Niemand zegt dat
Snoesje666 schreef:
25-03-2020 08:25
Die arme bol.com bezorger mag wél iets overhandigen aan mogelijk besmette mensen?

Wat is het verschil met die bal teruggeven?

Ik bestel nu juist niets online. Wie weet bij hoeveel mensen die bezorger de afgelopen 12 dagen is geweest...
In een winkel loop je echt meer risico hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven