Vindt een vriendin van mijn vriend hem leuk?

25-03-2020 11:24 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

Graag zou ik jullie om advies willen vragen. Al een jaar zit ik in een relatie met mijn vriend, dit gaat super goed en vertrouw hem 100%. Ik ben opgegroeid in een omgeving waarin het best vreemd is wanneer een man vrouwelijke vriendinnen heeft. In mijn ogen kan dit bijna niet. Er is altijd een partij die toch meer bedoelingen erbij heeft. Nou is het zo dat mijn vriend een 2 vriendinnen heeft, en ik door hem ben gaan inzien dat dit wel degelijk mogelijk is. Hij gaat op een hele vriendschappelijke manier met hen om en is overal open over. Beiden vriendinnen heb ik eenmalig gezien.

Nou is het zo dat ik een van zijn vriendinnen, waar hij nu 2 jaar bevriend mee is, ik mijn twijfels heb aan haar intenties. Ze werken samen, dus zien elkaar 5 dagen per week. Het stoort mij dat zij daarnaast nog ‘s avonds en in het weekend als wij samen zijn constant berichten stuurt. Dit zijn dan bijvoorbeeld vragen wat hij aan het doen is en hoe het met hem gaat. Maar ook laat zij bijvoorbeeld zien dat zij een nieuwe fiets heeft gekocht.

Ook valt mij op dat wanneer zij hebben afgesproken, en mijn vriend zegt dat ik met hen meega ergens naartoe, dan valt mij op dat zij dit al een paar keer heeft afgezegd. En ook tijdens onze eenmalige ontmoeting viel mij en mijn vriend op dat er een bepaalde spanning aanwezig was. Naar mijn idee zou het kunnen dat zij wellicht doorheeft dat zij fout zit en mij daarom liever ontwijkt.

Ook vertelde mijn vriend mij laatst dat hij best wel veel dingen uit onze relatie, waar hij tegenaan loopt met haar heeft besproken om advies te vragen. Dit deed mij behoorlijk pijn, omdat ik gemixte gevoelens heb over haar intenties. Zij is een islamitsch meisje dat haar geloof praktiseert en nog nooit een vriend heeft gehad. Het voelt voor mij alsof zij mijn vriend als de ware ziet ( hij is ook moslim en veel met zijn geloof bezig) maar niet weet hoe ze het moet aanpakken. Voor mij heeft zij tot nu toe niet veel respect getoond aan het feit dat hij in een relatie zit. Wanneer ik aan mijn vriend vraag op wat voor types zij valt, dan noemt hij allemaal eigenschappen die hij ook heeft.

Ook verteld ze hem regelmatig verhalen dat zij best veel mannen achter haar aan heeft, maar hen allemaal afwijst. Ik vraag me hierbij af waarom zij dit soort dingen aan mijn vriend verteld. Wil ze hiermee laten inzien dat zij erg gewild is?

Ik en mijn vriend hebben hier meerdere gesprekken over gehad. Hij kijkt er totaal niet na zoals ik dat doe. Hij geeft zelf ook aan nooit door te hebben dat iemand hem leuk vind. Op werk dachten mensen in het begin dat zij een relatie hadden ( zo close waren ze dus). Totdat hij een relatie met mij kreeg. hij zegt dat ik hem
Moet vertrouwen en in het ergste geval wanneer zij zegt dat zij gevoelens heeft, verbreekt hij de vriendschap. Dit begrijp ik ook allemaal. En ik ben totaal niet bang dat hij mij zal inruilen voor haar. Maar het stoort mij om een bepaalde reden dat zij zoveel aandacht van hem vraagt- wetende dat hij in een relatie zit-. Het komt totaal niet respectvol op mij over. Het doet mij constant pijn als ik haar elke keer in zijn watsapp lijst zie. Ik weet dat ik hem geen vriendschappen kan ontnemen. Maar wat moet ik doen? Hij zegt al dat het contact veel oppervlakkiger is geworden de afgelopen weken, maar nog voel ik een bepaalde pijn wanneer ik haar naam zie of hoor..

Mijn vraag is: denken jullie dat zij hem leuk vindt? En hoe kan ik hier het beste mee omgaan. Het is een soort onderbuikgevoel dat aan mij knaagt. Moet ik hier op afgaan?
milamila wijzigde dit bericht op 25-03-2020 11:28
Reden: Een toevoeginkje
1.10% gewijzigd
Wij kennen hun niet, dus kunnen met geen mogelijkheid antwoord geven op je vraag.

Het klinkt verder nogal puberaal allemaal en je vertrouwt je vriend dus blijkbaar niet 100%.
Het gaat erom of je hem vertrouwt.
Ik zou er geen zin in hebben, een vriend met zo’n soort vriendschap waarbij die ander 24/7 aandacht nodig heeft. Nog even los van de intenties. Brr. Bok een eind op zeg.
Alle reacties Link kopieren
ah stel je niet aan
PIJN als je haar naam ziet...

je weet dat je door gezeur een relatie stuk kunt maken??

laat het los, vertrouw hem. Laat haar lekker tegen je man aan kletsen, hij is toch met jou?? nou dan
Alle reacties Link kopieren
In hoeverre ga jij over wat een ander voelt, dan ook nog iemand die je amper kent?
Wanneer je je vriend vertrouwt ben je dan nu niet vooral je eigen onzekerheid op dat meisje aan het projecteren?
Wanneer jij je vriend vertrouwt wat maakt het dan uit?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Stel die vriendin een man zou zijn of niet op mannen zou vallen, zou je er dan ook veel moeite mee hebben dat ze samen dingen doen en delen?

Maar ik behoor tot de groep die vindt dat mannen en vrouwen ook goede vrienden kunnen zijn zonder dat het iets meer wordt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik word al moe als ik het lees.

Nee, ik geloof niet zo in man-vrouwvriendschappen. Heb daar al vaker discussies over gehad op dit forum. In een heel, heel zeldzaam geval is het mogelijk, maar vaker is de vriendschap niet 'zuiver' omdat een van de twee heimelijk/onbewust (en onbedoeld) op meer hoopt.

Ook in het geval van jouw vriend en deze specifieke vriendin lijkt het erop dat zij meer voor hem voelt dan ze wil toegeven. Hij ziet dat niet, of ervaart dat in elk geval niet als een probleem. Ik denk niet dat zij echt een bedreiging vormt. De kans dat zij daadwerkelijk een move maakt is niet zo groot afgaande op wat je beschrijft. Anders had ze dat ook al gedaan voordat jij in beeld kwam.

Wel zou hij veel duidelijker grenzen moeten handhaven. Het is niet oké dat hij jullie relatie met haar gaat zitten bespreken.
Daveotion schreef:
25-03-2020 11:59

Wel zou hij veel duidelijker grenzen moeten handhaven. Het is niet oké dat hij jullie relatie met haar gaat zitten bespreken.
Precies, en dat dan ook nog tegen TO zeggen (waarom in godsnaam?), dat is helemaal raar.
hamerhaai schreef:
25-03-2020 11:52
Stel die vriendin een man zou zijn of niet op mannen zou vallen, zou je er dan ook veel moeite mee hebben dat ze samen dingen doen en delen?

Maar ik behoor tot de groep die vindt dat mannen en vrouwen ook goede vrienden kunnen zijn zonder dat het iets meer wordt.
Dit. Al zou ze smoorverliefd op hem zijn, haar probleem.
Alles met haar bespreken is dan weer niet netjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan alleen zeggen: volg je gevoel.

Ik persoonlijk zou ook moeite hebben dat hij zoveel met haar deelt. Ook wat betreft het deel over het geloof. Ik begrijp dat jij niet islamitisch bent?

Heb je niet het gevoel dat het daarop kan stuk lopen? Zij heeft daarin meer gemeen met hem dan jij.

Mwah ... Ik zou het in ieder geval heel onprettig vinden allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Het zou mij behoorlijk storen als mijn vriend 's avonds en in het weekend loopt te appen met zijn vrouwelijke collega die hij al 5 dagen ziet. Heb gewoon geen behoefte aan dat gezeik.

Overigens heeft hij wel vrouwelijke vrienden, nog van de studie. Af en toe (eens per zoveel maanden) spreekt hij af, samen eten of een film kijken (ik hou niet van Marvel en vriendin wel, dus dikke prima). Ook wel eens thuis. Maar die meiden ontwijken mij niet, het is gewoon gezellig. Als zij afspreken ga ik ook wel eens uit mezelf niet mee, of naar een andere kamer. Kunnen ze gewoon bijkletsen. We doen ook wel eens met de partner van vriendin erbij wat leuks. Als ze mij bewust zouden ontwijken zou ik dat heel raar vinden.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
je bent jaloers
en dat is niet heel aantrekkelijk

of je hebt gelijk
zij wil hem
hij haar niet

of ze willen elkaar
dan komt er voor jou wel weer een frisse
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
25-03-2020 12:05

Ik persoonlijk zou ook moeite hebben dat hij zoveel met haar deelt. Ook wat betreft het deel over het geloof. Ik begrijp dat jij niet islamitisch bent?
kan me voorstellen (aanname gebaseerd op ervaringen in de omgeving) dat je je als niet-moslim meisje wel afvraagt, of hij de tijd nu met jou verdrijft (=seks) en dan straks met een moslima trouwt
Alle reacties Link kopieren
Heb wel een islamitische e achtergrond, maar ben zelf niet gelovig
Alle reacties Link kopieren
Milamila schreef:
25-03-2020 13:18
Heb wel een islamitische e achtergrond, maar ben zelf niet gelovig
maar hij wel
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-03-2020 13:19
maar hij wel
Ja dat klopt. Hij is ook veel bezig met het geloof.
Alle reacties Link kopieren
Milamila schreef:
25-03-2020 13:22
Ja dat klopt. Hij is ook veel bezig met het geloof.
zit er een groot verschil tussen zijn theorie en zijn praktijk?
Houdt hij zich aan de Koran?? of mag hij met jou wel van alles?? (sex? alcohol?)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-03-2020 13:26
zit er een groot verschil tussen zijn theorie en zijn praktijk?
Houdt hij zich aan de Koran?? of mag hij met jou wel van alles?? (sex? alcohol?)
Die vriendin draagt zelf een hoofddoek. Hij drinkt niet en bidt voor het slapengaan en voor/na het eten. Hij vast tijdens de ramadan. Hij volgt wel de meeste regels uit de koran. Seks kan in zijn ogen wel voor het huwelijk. Ik doe verder niks met het geloof.
Alle reacties Link kopieren
Milamila schreef:
25-03-2020 13:32
Die vriendin draagt zelf een hoofddoek. Hij drinkt niet en bidt voor het slapengaan en voor/na het eten. Hij vast tijdens de ramadan. Hij volgt wel de meeste regels uit de koran. Seks kan in zijn ogen wel voor het huwelijk. Ik doe verder niks met het geloof.
hij is dus jouw echte zorg he? niet zij
en ik kan het me voorstellen
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
25-03-2020 11:42
Het gaat erom of je hem vertrouwt.
In mijn optiek heeft dit niet met vertrouwen te maken, maar met het steeds maar inbreken in TO's privétijd met vriend.

Kom aan zeg, ze ziet hem 40 uur per week, laat de avonden de voor hun tweeën zijn.

Zo zou ik het ook brengen naar vriend.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-03-2020 13:33
hij is dus jouw echte zorg he? niet zij
en ik kan het me voorstellen
Hij heeft meerdere vriendschappen met vrouwen. Daar heb ik totaal geen moeite mee. dus het is niet het feit dat het een vrouw is. Ik sta niet achter haar manier van aanpak. Naar mijn idee heeft ze geen respect getoond tegenover onze relatie. En ja, dat het mij zoveel doet, geeft inderdaad aan dat zij op een bepaalde manier als een bedreiging voor mij voelt.

Mijn vriend geeft aan dat zij als een zus voelt voor hem. Ik geloof dit. Maar ik stoor me continue aan haar gedrag. Anders zou ik toch ook moeite moeten hebben met die andere vriendinnen zou ik denken? Ik snap dat mijn gedachtegang onbegrijpelijk is. Ik zit er behoorlijk over in. Waar mijn gedachten vandaan komen. Daarom vraag ik om advies😊
BellatrixVanDetta schreef:
25-03-2020 13:39
In mijn optiek heeft dit niet met vertrouwen te maken, maar met het steeds maar inbreken in TO's privétijd met vriend.

Kom aan zeg, ze ziet hem 40 uur per week, laat de avonden de voor hun tweeën zijn.

Zo zou ik het ook brengen naar vriend.
Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Milamila schreef:
25-03-2020 13:40
Hij heeft meerdere vriendschappen met vrouwen. Daar heb ik totaal geen moeite mee. dus het is niet het feit dat het een vrouw is. Ik sta niet achter haar manier van aanpak. Naar mijn idee heeft ze geen respect getoond tegenover onze relatie. En ja, dat het mij zoveel doet, geeft inderdaad aan dat zij op een bepaalde manier als een bedreiging voor mij voelt.

Mijn vriend geeft aan dat zij als een zus voelt voor hem. Ik geloof dit. Maar ik stoor me continue aan haar gedrag. Anders zou ik toch ook moeite moeten hebben met die andere vriendinnen zou ik denken? Ik snap dat mijn gedachtegang onbegrijpelijk is. Ik zit er behoorlijk over in. Waar mijn gedachten vandaan komen. Daarom vraag ik om advies😊
je hebt een relatie met je vriend
als hij haar een plek geeft in jullie relatie, heb je dus een probleem met hem
Zij neemt enkel zoveel ruimte, als hij haar geeft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven