Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 12)

25-03-2020 11:59 3012 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, veel besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 18.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 5560 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

COVID-19 dashboard waarop de uitbraak in kaart wordt gebracht
Worldometers statistieken COVID-19
RIVM kaart met besmettingen in Nederland

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding
Instructievideo van de rijksoverheid
Waarom deze maatregelen belangrijk zijn (filmpje NOS)

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351 (dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorig topic: Deel 1 / deel 2 / deel 3 / deel 4 / deel 5 / deel 6 / deel7 / deel 8 / deel 9/ deel 10 / deel 11
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 28-03-2020 14:29
3.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je heldere input hier Florence. Ik waardeer het heel erg :)
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
25-03-2020 12:44
Dat wil ik ook graag weten :redrose:
Hij ligt nu bijna 3 weken in het ziekenhuis, en ongeveer 10 dagen op de ic aan de beademing.
En er is nog totaal geen vooruitgang.
Ik vraag me af hoelang ze nog door zullen gaan als er geen verandering komt.
De infectiewaardes blijven hoog, de zuurstofuitwisseling verslechterd.

Lief, dat jullie er nog aan denken trouwens, bedankt!
sjansje wijzigde dit bericht op 26-03-2020 08:25
4.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
25-03-2020 13:03
:)

Dus Van Dissel liegt/doet z'n werk niet goed/is onbekwaam?
Das oud nieuws.

Tenzij hij zegt dat het allemaal erger is dan verwacht.

O nee, dan dééd hij zijn werk niet goed.

Arme man.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
florence13 schreef:
25-03-2020 12:55
1. bevestigde besmettingen
2. nivel peilstations
3. data uit andere landen
1+2+3 geextrapoleerd naar nederlandse situatie.

Er wordt weinig getest, kun je daar dan toch dergelijke conclusies uit trekken, of geven de peilstations voldoende data om dergelijke conclusies te trekken?
Hoe wordt er beslist welke data uit het buitenland relevant en bruikbaar is voor de Nederlandse situatie?
Sjansje, :hug:
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
25-03-2020 13:24
Hij ligt nu vanaf 8 maart in het ziekehuis, en vanaf 14 maart op de ic aan de beademing.
En er is nog totaal geen vooruitgang.
Ik vraag me af hoelang ze nog door zullen gaan als er geen verandering komt.
De infectiewaardes blijven hoog, de zuurstofuitwisseling verslechterd.

Lief, dat jullie er nog aan denken trouwens, bedankt!

:hug:
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
florence13 schreef:
25-03-2020 13:16
dan hebben ze dat blijkbaar toch nog aangepast, ik hoorde gisterenavond dat het mixed methods onderzoek naar de schoolkinderen (waarbij dus getest werd) NIET door zou gaan en het kwalitatief onderzoek naar jongeren in de gezinssituatie WEL door zou gaan.
Maar het is mooi als ze dat wel doen, want dat is echt heel nuttig. ik zal vannacht wel even checken want nu wil ik het ook weten.
Top Florence! Dat is fijn, ik vond het nu wat onduidelijk worden. Ik ben heel benieuwd wat ze nu echt doen.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
@Sjansje sterkte! Wat heftig zeg :-( ik blijf hopen op iets goeds voor jullie :hug:
sjansje schreef:
25-03-2020 13:24
Hij ligt nu vanaf 8 maart in het ziekenhuis, en vanaf 14 maart op de ic aan de beademing.
En er is nog totaal geen vooruitgang.
Ik vraag me af hoelang ze nog door zullen gaan als er geen verandering komt.
De infectiewaardes blijven hoog, de zuurstofuitwisseling verslechterd.

Lief, dat jullie er nog aan denken trouwens, bedankt!
Sjansje toch... :hug:
Alle reacties Link kopieren
Te herkenbaar
sjansje wijzigde dit bericht op 26-03-2020 08:26
96.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
25-03-2020 13:32

S.v.p. niet quoten, wellicht haal ik het weg wegens herkenbaarheid
Ik vind dat persoonlijk heel veel, zeker nu ze zo op hun tenen lopen.
Sterkte, trouwens!
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
25-03-2020 13:05
Hopelijk gaat dit geen gevolgen hebben voor het zwemwater in natuurplassen deze zomer.
je bent optimisisch, denk je dat je naar buiten mag deze zomer?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel veel, maar ik neem aan dat ze daar op de IC wel weten hoe ze het bellen zouden kunnen beperken als dat nodig was?
Alle reacties Link kopieren
Sjansje, 1x per dag. Toen mijn vader daar lag (niet Corona-gerelateerd) belden we 1x en gingen 1x 5 minuutjes langs (dat kon toen). Die mensen waren toen al heel druk. Ik wil er niet aan denken hoe het daar nu is.

En sterkte, wat een zorgen zeg :hug:
Sterkte Sjansje.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
25-03-2020 13:18
daar is (ergens in januari of begin februari) even angst voor geweest, maar die angst bleek ongegrond.

Gelukkig maar. En ook zorgen over besmette poep in natuurzwemwater (je moest eens weten wat een smerige gewoonten sommigen hebben) zijn dan niet terecht?
nounou
Positivevibes schreef:
25-03-2020 13:23
Dank voor je heldere input hier Florence. Ik waardeer het heel erg :)

+ 1
Alle reacties Link kopieren
Sjansje, sterkte zeg :rose:
6 keer bellen lijkt mij ook veel te veel, maar of de vriendin van je vader naar jou luistert?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
25-03-2020 13:33
Ik vind dat persoonlijk heel veel, zeker nu ze zo op hun tenen lopen.
Sterkte, trouwens!
Ik ook. Maar ik zou me er niet mee bemoeien. Dat is aan het ziekenhuis, om er wat van te zeggen.
Stel dat er opeens een grote verandering is in zijn toestand, gaat zij jou dan wel appen?
.
impala schreef:
25-03-2020 13:39
Ik ook. Maar ik zou me er niet mee bemoeien. Dat is aan het ziekenhuis, om er wat van te zeggen.
Stel dat er opeens een grote verandering is in zijn toestand, gaat zij jou dan wel appen?

Waarom niet mee bemoeien? Alles om het zorgpersoneel te beschermen nu. Ze lopen al op hun tandvlees. En natuurlijk word je gewaarschuwd als er iets is.
Ze hebben nu wel iets beters te doen dan aan de telefoon steeds dezelfde info te geven.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 13:42
9.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sjansje, veel sterkte!

Prins Charles ook besmet.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Sjansje: jeetje lastig hoor want ik snap best dat ze vol vragen zit en ontzettend ongerust.

Ik zou zeggen 3 keer per dag maar ja, dat zeg ik hier vanuit een luxe positie.

Wordt er überhaupt al die keren wel opgenomen? Ik kan me voorstellen dat ze iemand ook helemaal niet goed te woord kunnen staan want ze weten niet van alle patiënten zo direct alles lijkt mij. Om dat allemaal weer na te vragen en op te zoeken...
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
25-03-2020 13:39
Sjansje, sterkte zeg :rose:
6 keer bellen lijkt mij ook veel te veel, maar of de vriendin van je vader naar jou luistert?
Haha nee, die illusie heb ik allang opgegeven. Ik zeg wel steeds: als er echt iets is, bellen ze zeker weten zelf. Maar het helpt niks. Ik snap haar frustratie, verdriet en onmacht, ze zit nu ook helemaal alleen. Maar toch..
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
25-03-2020 13:41
Waarom niet mee bemoeien? Alles om het zorgpersoneel te beschermen nu. Ze lopen al op hun tandvlees. En natuurlijk word je gewaarschuwd als er iets is.
Ze hebben nu wel iets beters te doen dan aan de telefoon steeds dezelfde info te geven.
Nou ja wat ik zo her en der uit de berichten op kan maken heeft Sjansje geen goede band met vrouw/vriendin van haar vader en ligt dat mens nu al dwars. Als Sjansje zich er mee gaat bemoeien wordt ze misschien nog wel dwarser.
Honey, you should see me in a crown

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven