Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vriendschap in coronatijd

25-03-2020 14:33 54 berichten
Hallo

Vrienden van mij willen met zn vieren afspreken,1,5 meter uit elkaar. We zijn allemaal 25, vallen dus niet in risicogroep. Ik vind het niet verstandig, vooral omdat er gewoon veel onduidelijk is rondom de hele verspreiding ervan+ je kan er toch anderen mee besmetten. Heb dit gezegd, maar voel me tegelijkertijd zo'n zeurpiet en kan het moeilijk van me afzetten. Zij zien het probleem niet als je 1,5 afstand bewaard. Wat vinden jullie hiervan. Stel ik me aan en kan ik gewoon afspreken? Of moet ik niet gaan ook al gaan zij wel. (+hoe kan ik dit dan van me afzetten)
Alle reacties Link kopieren
Je stelt je niet aan, want je hebt groot gelijk! Ik vind je heel verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon. Niet. Doen.
slimmere vrienden opzoeken
Alle reacties Link kopieren
Het mag, maar het is beter om het niet te doen.
En als het niet goed voelt, nooit doen natuurlijk.
Kun je niet online borrelen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier in Frankrijk is samenkomen gewoon verboden. Je neemt onnodig risico voor jezelf en voor anderen, je moet toch ergens heen dus je komt misschien andere mensen tegen of in aanraking met het virus dus je dan weer meeneemt of overdraagt als je bijv boodschapppen gaat doen en dingen aanraakt... Ik snap het niet waarom is het zo moeilijk, organiseer een visioborrel via messenger dan kun je elkaar toch zien. Dus voor mij ben je geen zeurpiet maar heb je groot gelijk
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet gaan. De tijd van afspreken komt wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Hier was pas een topic over, een TO die een feestje in de tuin rond de vuurkorf wilde houden. Loont de moeite om dat even te lezen.

Ik begrijp dat je het ongemakkelijk vindt om het af te zeggen. Ik heb dat nu ook, met een uitnodiging om bij iemands verjaardag te komen eten. Minder dan drie mensen, maar dan mag dat toch, zegt de jarige. En ik ga niet. Voel me een enorme zeikerd.

Ik hoop dat het over een paar maanden inderdaad blijkt dat wij enorme zeikerds waren, en dat onze vrienden ons daar dan mee kunnen blijven plagen. Ik hoop dat, maar ik denk het niet. Dus ik ga niet.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt groot gelijk. Het gaat er niet om of je niet in de risicogroep zit, het gaat er om dat we het aantal besmettingen moeten vertragen. Als jullie elkaar besmetten, dan breng je daarmee anderen in gevaar. Je doet het dus niet (alleen) voor jezelf, je doet het voor anderen.

Wat ik ergens deze week op social media las "Our (great)grandparents were called to war, you are called to sit in your couch. You can do this!"
HennieHen schreef:
25-03-2020 14:36
Het mag, maar het is beter om het niet te doen.
En als het niet goed voelt, nooit doen natuurlijk.
Kun je niet online borrelen?
Meer dan 3 toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met mijn vrienden aanstaande zaterdag een escaperoom doen. Online. Ieder vanuit thuis. Wij proberen er op andere manieren, zonder elkaar fysiek te zien nog wat van te maken. Misschien kan je zoiets voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens gaan wij hier pub-quizen via Zoom, drink ik elke zaterdagochtend koffie met mijn moeder via facetime, app ik met de buurvrouw van 72 en heb ik werk vergaderingen via Teams.
Alle reacties Link kopieren
Dutchgirly schreef:
25-03-2020 14:44
Ik ga met mijn vrienden aanstaande zaterdag een escaperoom doen. Online. Ieder vanuit thuis. Wij proberen er op andere manieren, zonder elkaar fysiek te zien nog wat van te maken. Misschien kan je zoiets voorstellen.

Hee wat gaaf, heb je daar een link van?
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
25-03-2020 14:41
Hier was pas een topic over, een TO die een feestje in de tuin rond de vuurkorf wilde houden. Loont de moeite om dat even te lezen.

Ik begrijp dat je het ongemakkelijk vindt om het af te zeggen. Ik heb dat nu ook, met een uitnodiging om bij iemands verjaardag te komen eten. Minder dan drie mensen, maar dan mag dat toch, zegt de jarige. En ik ga niet. Voel me een enorme zeikerd.

Ik hoop dat het over een paar maanden inderdaad blijkt dat wij enorme zeikerds waren, en dat onze vrienden ons daar dan mee kunnen blijven plagen. Ik hoop dat, maar ik denk het niet. Dus ik ga niet.
Ik moest ook gelijk aan dat topic denken.
Snap niet dat sommige mensen nog steeds hier komen vragen wat te doen. Luister naar de richtlijnen en blijf thuis!!!
Waarom is dit zo moeilijk te begrijpen?! Grenzen opzoeken en overschrijden doe je als kind van 4, niet op deze leeftijd, dan hoor je iets van gezond verstand te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
25-03-2020 14:46
Hee wat gaaf, heb je daar een link van?
https://projectescape.nl/blackhawk/

Ik kan nog niet zeggen of het leuk is uiteraard 😁
Alle reacties Link kopieren
Officieel is het advies maximaal 3 personen bij elkaar komen, en dan 1,5 meter afstand houden. Dus met z'n drieën afspreken mag dus gewoon nog op dit moment.

Of het verstandig is in jouw specifieke situatie en of dat jij dit überhaupt wil, dat kan alleen jij beoordelen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Dutchgirly schreef:
25-03-2020 14:44
Ik ga met mijn vrienden aanstaande zaterdag een escaperoom doen. Online. Ieder vanuit thuis. Wij proberen er op andere manieren, zonder elkaar fysiek te zien nog wat van te maken. Misschien kan je zoiets voorstellen.
Oh grappig, heb je daar een link van?
Als je wel afspreek heb je toch een paar % kans op besmetting. Als je niet afspreekt heb je 0% kans op besmetting. Dus tja, het ‘mag’ misschien wel, maar of het verstandig is...
Panda1987 schreef:
25-03-2020 14:46
Ik moest ook gelijk aan dat topic denken.
Snap niet dat sommige mensen nog steeds hier komen vragen wat te doen. Luister naar de richtlijnen en blijf thuis!!!
Waarom is dit zo moeilijk te begrijpen?! Grenzen opzoeken en overschrijden doe je als kind van 4, niet op deze leeftijd, dan hoor je iets van gezond verstand te hebben.

Ze houden zich aan de richtlijnen. Het is verder aan TO of ze voor zichzelf strengere richtlijnen hanteert.
Alle reacties Link kopieren
Met een ander persoon afspreken als je samen gaat wandelen (afstand houden en gezichten vooruit) zou ik nog wel durven.
Maar met vier man en in een setting waar je makkelijk dichter bij elkaar komt niet. Als je zit is er toch iemand die zegt: 'ik pak even drinken' en komt zo in jouw 'zone' etc.
Alle reacties Link kopieren
Als jouw vriendinnen met meer vrienden zo afspreken kom je indirect al snel met veel mensen in contact ;-)

Ik heb aankomende vrijdag een vrijdagmiddagborrel met mijn vriendinnen, via Skype ! :-)
Alle reacties Link kopieren
kim9191 schreef:
25-03-2020 14:33
Heb dit gezegd, maar voel me tegelijkertijd zo'n zeurpiet en kan het moeilijk van me afzetten.


Nou ja, dan vinden ze je een zeurpiet (misschien). Hoe erg is dat?
Alle reacties Link kopieren
Wij ( vriendinnen groep) hebben houseparty gedownload en vrijdag avond om 20.30 een houseparty date met een wijntje erbij. Gewoon zoeken naar wat wel veilig kan. En btw in België is een man van 39 gestorven die ook geen risico groep was
where ever you go, go with your heart
nerdopviva schreef:
25-03-2020 15:05
Ze houden zich aan de richtlijnen. Het is verder aan TO of ze voor zichzelf strengere richtlijnen hanteert.
Maximaal 3 personen, TO wil met 4 afspreken .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven