Peuter maakt drama van haar doen

25-03-2020 20:35 79 berichten
Ik heb een peuter met lange haren en elke keer is het drama om haar haar te doen. Een hoop gekrijs en wegdraaien en weglopen. Ik borstel voorzichtig en heb een anti klit borstel en klitten spray om het haar soepel door te kunnen kammen. Heeft er iemand tips?
Ik denk er nu serieus over om haar haar kort te laten knippen, het is nu echt te veel gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Tips neuhh. Mijn peuter heeft nu een boblijn. Dat helpt.
Alle reacties Link kopieren
Kort knippen, nu alleen een beetje lastig
Boblijn knippen. Staat de meeste meisjes hartstikke leuk.
Alle reacties Link kopieren
Tis maar de vraag of knippen de oplossing is. Mijn zoon heeft echt een vogelnest op zn achterhoofd dat met geen kam te beteugelen is en hartstikke veel klitten heeft.

Tips? Eh... ik zeg gewoon: even kiezen op elkaar schat, en hou hem stevig vast :whistle:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Haar ook een borstel geven en samen, tegelijk borstelen?
Of voor de tv doen :)
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
25-03-2020 20:39
Tis maar de vraag of knippen de oplossing is. Mijn zoon heeft echt een vogelnest op zn achterhoofd dat met geen kam te beteugelen is en hartstikke veel klitten heeft.

Tips? Eh... ik zeg gewoon: even kiezen op elkaar schat, en hou hem stevig vast :whistle:
Beetje cremespoeling er doorheen al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Alleen kletsnat haar kammen met een fles conditioner erin. Invlechten als ze naar bed gaat of haar op satijn laten slapen. Droog haat gewoon niet kammen en borstelen. Doet pijn en breekt onnodig veel haren af.
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
25-03-2020 20:40
Beetje cremespoeling er doorheen al geprobeerd?
Yup, zeer weerbarstig koppie hier. Blijft ook gewoon alle kanten op staan wat je ook doet :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
van onder naar boven kammen of een kam met grotere tanden?
wat voor haar heeft je dochter glad, slag, of (woeste) krullen?

haren kammen was vroeger ook vaak drama bij mij, maar ik moest het niet wagen om weg telopen of iets kreeg gewoon een kam op met mijn hoofd :hihi: Surinaamse moeders be like
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een zeer grove kam gebruiken en van beneden naar boven kammen. Dwz onderaan beginnen en zodra je daar makkelijk doorheen komt steeds een stukje hoger beginnen. Je kan het haar ook boven de kam vasthouden en iets omhoog houden. Zo trekt het niet aan haar hoofdhuid.

Handig om eerst het haar te kammen voordat je het gaat wassen. Dan gaat kammen na het wassen ook makkelijker.

Voor het slapen vlechten helpt ook om het minder door de war te maken ‘s nachts.
Alle reacties Link kopieren
Hier een peuter met flinke bos krullen nou dat is wat met kammen. Ik heb ingesteld dat ze tijdens t kammen ( aan tafel op trip trap) een kinderliedje mag kijken op mijn telefoon. Werkt perfect geen drama meer en ze zit stil! En daarna is t direct telefoon weer inleveren 😊
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet kammen als je niet weg hoeft. Onze dochter kam ik tegenwoordig even alleen als we weggaan. En onder de douche met veel cremespoeling en daarna zelf laten kammen werkt vooralsnog gewoon goed.

We lopen hier nu allemaal als ma Flodder rond. Dus dat haar maakt me even niet uit. En ik heb in deze dagen geen zin in drama. Die momenten zijn er verder al wel genoeg met een peuter.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft een enorme bos krullen maar ik herken dit niet. Of nou ja, ze gilt soms wel en het is elke ochtend wel even huilen, maar ik kap dat direct af. Haren kammen moet nu eenmaal gebeuren, dus kiezen op elkaar en niet piepen.

Ik snap dus eigenlijk vooral niet dat je haar zoveel ruimte geeft, gewoon afkappen dat drama.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
25-03-2020 21:08
Gewoon niet kammen als je niet weg hoeft. Onze dochter kam ik tegenwoordig even alleen als we weggaan. En onder de douche met veel cremespoeling en daarna zelf laten kammen werkt vooralsnog gewoon goed.

We lopen hier nu allemaal als ma Flodder rond. Dus dat haar maakt me even niet uit. En ik heb in deze dagen geen zin in drama. Die momenten zijn er verder al wel genoeg met een peuter.
Lekker dan, door niet te kammen maak je het alleen maar erger. Als je gewoon elke dag het haar kamt en liefst nog vast draagt dan wordt het ook niet zo'n erge klittenbos.

Bovendien staat het zo ongelooflijk armoedig, van die kinderen met dat slordige onverzorgde ongekamde haar.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
25-03-2020 20:44
van onder naar boven kammen of een kam met grotere tanden?
wat voor haar heeft je dochter glad, slag, of (woeste) krullen?

haren kammen was vroeger ook vaak drama bij mij, maar ik moest het niet wagen om weg telopen of iets kreeg gewoon een kam op met mijn hoofd :hihi: Surinaamse moeders be like
Same here en als mijn dochter al kon schrijven schreef ze nu '+1'.

Niet dat ik een kam op haar hoofd gooi, maar ik zeg wel dat ze moet ophouden met die aanstelleritis of iets in die geest.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
25-03-2020 21:11
Lekker dan, door niet te kammen maak je het alleen maar erger. Als je gewoon elke dag het haar kamt en liefst nog vast draagt dan wordt het ook niet zo'n erge klittenbos.

Bovendien staat het zo ongelooflijk armoedig, van die kinderen met dat slordige onverzorgde ongekamde haar.
Je vreselijk als ze alleen maar in de tuin spelen. Wat zal de buurt wel denken. 😱


Ze heeft wel een ongekamde staart in trouwens. Maar borstelt iedere avond na het douchen zelf haar haar.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
25-03-2020 21:12
Same here en als mijn dochter al kon schrijven schreef ze nu '+1'.

Niet dat ik een kam op haar hoofd gooi, maar ik zeg wel dat ze moet ophouden met die aanstelleritis of iets in die geest.
haha, ja mijn moeder ook. mijn oma was wat strenger die gaf gerust een mep zachtjes dat wel
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Prinsessenspray was hier dé hit. Was een spray van de Kruidvat met een prinses erop. Soort antiklitspray. Maar dat is al 10 jaar geleden.
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~
Tja, kammen hoort nu eenmaal bij de dagelijkse routine . Mijn dochter heeft lang haar en dat moet van mij gekamd en in een staart. Zolang we niet weg hoeven , laat ik haar, maar ze weet dat als ze mee wil , haar haar wel verzorgd en in een staart moet en anders blijft ze thuis . ( Doen we natuurlijk niet , maar zij gelooft het .)
Alle reacties Link kopieren
Gaat het alleen om het borstelen/kammen of ook om het vastbinden erna?

In het eerste geval: wij borstelen hier voor de tv.
In het tweede geval: geen oplossing, ze haalt alles eruit, ook die kleine rubberen elastiekjes. Soms blijft een vlechtje wat langer zitten, maar dan wel zonder bovenelastiekje. Maar dat haalt de lunch ook niet. (Ik had me er stiekem zoveel meer van voorgesteld :cry: )
Alle reacties Link kopieren
Calypso- schreef:
25-03-2020 21:35
Tja, kammen hoort nu eenmaal bij de dagelijkse routine . Mijn dochter heeft lang haar en dat moet van mij gekamd en in een staart. Zolang we niet weg hoeven , laat ik haar, maar ze weet dat als ze mee wil , haar haar wel verzorgd en in een staart moet en anders blijft ze thuis . ( Doen we natuurlijk niet , maar zij gelooft het .)
Waarom? Omdat mensen anders iets van je denken ofzo? Als het niet lekker zit voor haar, waarom dan niet los?
Alle reacties Link kopieren
Investeer in een goed serum.
Beetje in handdoekdroog haar.
10 min wachten en dan door borstelen.
Ook vóór het douchen borstelen en evt. voor het slapen gaan.

Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was haren kammen vroeger ook verschrikkelijk, het kammen doet echt vreselijk pijn! Dus korter knippen was ook een optie. Op een gegeven moment conditioner ontdekt en daar ging toen en nu ook nog steeds de klitten super mee uit.
Cremespoeling werkt bij mij niet moet echt conditioner zijn (ik gebruik andrelon voor krullen).
Dit gebruik ik 1 keer per week ook in de staart van mijn dochter, die heeft ook van die irritante klitten. Ook als we anti klit spray gebruiken. Conditioner werkt dan het beste.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken conditioner en een antiklitspray (Glans Brillance van Kruidvat, werkt beter dan de prinsessenspray). Als borstel een tangle teezer. En onderaan beginnen idd. Dan wil het, maar wordt er nog af en toe gegild.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven