Gezondheid alle pijlers

Steeds in slaap vallen: moet ik hier iets mee?

26-03-2020 11:38 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Sinds een jaar ongeveer val ik savonds in slaap. Gek hè? Nee dat is natuurlijk niet gek. Alleen gebeurt het niet om half 11, maar om half 7-half 8 savonds. Wat ik ook doe (borduren, lezen, muziek luisteren, tv kijken) ik val in slaap. Het lijkt ook erger te worden, laatst zat ik in een restaurant met vrienden en was ik een stukje kwijt omdat... Jawel, ik in slaap was gevallen. Vanavond begin ik met avonddiensten draaien, door corona, en ik ben zo zo bang dat ik in slaap val! Is dit iets wat meer mensen herkennen? Moet ik hier nú iets mee of kan het wachten tot na deze gekke crisis van corona?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader had dit jaren geleden. Bleek schildklier te zijn.
Alle reacties Link kopieren
En als je ‘s middags even een dutje doet voordat je aan je dienst begint?
Alle reacties Link kopieren
Huisarts? Lijkt mij namelijk niet normaal.
Houd ook eens een dagboekje bij met wat je doet/eet/drinkt, misschien zit er een patroon in. Is ook handig als je naar de arts gaat.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
26-03-2020 11:41
En als je ‘s middags even een dutje doet voordat je aan je dienst begint?
Ga ik zometeen proberen!
Alle reacties Link kopieren
Als je het al een jaar hebt, waarom dan nu in één keer actie ondernemen. Waarom niet gewoon wat Panda schrijft, het eerst proberen met een middagslaapje?
En hoe slaap je 's nachts? Hoe lang en word je uitgerust wakker?

Als dat niet werkt kun je altijd nog naar de ha om een en ander te laten onderzoeken.

Bloedprikken/slaaponderzoeken in het ziekenhuis indien er geen noodzaak is enz worden momenteel toch allemaal uitgesteld ivm corona.
groenebroek wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:46
29.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
26-03-2020 11:40
Mijn vader had dit jaren geleden. Bleek schildklier te zijn.
Ok, misschien toch iets om even te laten checken!
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
26-03-2020 11:44
Als je het al een jaar hebt, waarom dan nu in één keer actie ondernemen. Waarom niet gewoon wat Panda schrijft, het eerst proberen met een middagslaapje?
En hoe slaap je 's nachts? Hoe lang en word je uitgerust wakker?

Als dat niet werkt kun je altijd nog naar de ha om een en ander te laten onderzoeken.

Bloedprikken/slaaponderzoeken in het ziekenhuis indien er geen noodzaak is enz worden momenteel toch allemaal uitgesteld ivm corona.
Dat dat word uitgesteld lijkt me logisch inderdaad. Maar waarom nu? Ik zit tegen die avond dienst aan te hikken. Had gewoon eerder actie moeten ondernemen.

Ik slaap dan van half 7-half 8 tot een uur of 6(dan gaat de wekker meestal voor een dagdienst) en dan ben ik kapot moe. Maar ik blijf wel wakker!

Ditjes heb ik in het begin geprobeerd en voor elk uurtje slaap slaap ik een uurtje later. Dus dat haalt niet heel veel uit. Maar ik ga het weer proberen!
Alle reacties Link kopieren
Dus als ik het goed begrijp slaap je 's nachts 10uur en word je moe wakker?
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
26-03-2020 11:51
Dus als ik het goed begrijp slaap je 's nachts 10uur en word je moe wakker?
Yes, maar overdag functioneer ik wel gewoon gelukkig.
Misschien toch even met je leidinggevende bespreken? Als je in de zorg werkt is het niet handig en soms zelfs gevaarlijk om zomaar in slaap te vallen. Vooral nu. Kortom ik vind dus dat je leidinggevende dit moet weten.

En ik ben ook heel lang heel moe geweest en dat bleek ook o.a. mijn schildklier te zijn.
Alle reacties Link kopieren
10 uur slaap is ook wel erg veel lijkt me, gemiddeld is 7 tot 8 uur voldoende.
Te lang slapen kan ook een vermoeid gevoel geven. Die heb ik nu zelf te pakken namelijk ;-D

Probeer een vast slaapritme aan te houden met gemiddeld 7 tot 8 uur slaap. En drink voldoende water. Zorg dat je uitgerust en voldaan naar bed gaat. Wellicht schermen (telefoon/tv/tablet) een uur van te voren even niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens een dienst en je vaak veel fyzieker bezig, het lijkt me sterk dat je tijdens een patient draaien in slaap valt. Daar zou ik dus niet zo bang voor zijn.

Zorg in ieder geval dat je zo veel mogelijk normaal slaapt 's nachts en daar je uren maakt. Kan natuurlijk niet tijdens nachtdiensten.

En natuurlijk je huisarts bellen wanneer jij je zorgen maakt. Geen idee of dat dit een medisch noodgeval is waar nu op gehandeld moet worden. Of dat je moet wachten voordat ze verder kunnen gaan onderzoeken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Maar je slaapt dus door tot ‘s morgens als je zo vroeg in slaap valt?
Lijkt me niet normaal.
Even de dokter bellen en bijhouden wat er gebeurt, wat je eet/drinkt en tijdstippen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Heb je nooit eerder tegen die diensten opgekeken afgelopen jaar?

En hoe zit het met andere situaties, zoals autorijden of fietsen bijvoorbeeld?

An sich, begrijp ik wel dat je niet direct naar de huisarts stapt. Iedereen heeft wel een periode dat je wat minder slaapt en vermoeid bent. Maar een jaar ....

Schrijf idd eens op hoe en wat allemaal, want daar zal de huisarts ongetwijfeld naar vragen. En neem contact op met hem/haar.
Alle reacties Link kopieren
En kijk vanavond hoe het gaat.
Als het onverantwoord is, morgen contact opnemen met je leidinggevende.
Alle reacties Link kopieren
Kan door stress komen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven