Waarom 'ontvolgen' sommige mensen je op social media?

28-03-2020 21:11 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.v.t. meer
anoniem_395919 wijzigde dit bericht op 13-05-2020 22:34
98.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mensen die ik ontvolg:

tante Beppie die ik 1 x in de 5 jaar zie, maar wel dól is op roddelen en mij zó graag op facebook wil. Prima, je mag op mijn facebook. Maar ik verberg alles van jou, en je kan ook niets van mij zien

Anna. Schat van een vrouw. Maar zwaar religieus en plaatst ook alleen maar daar over alle dagen, inclusief plaatjes en teksten uit de bijbel

Vroegere klasgenoot dat álles over haar zoontje plaatst. Inclusief foto's van ingezoomde mondje want hij heeft zijn 1e tandje. 1e drolletje op het potje. 1e stapje gezet.

Andere vroegere klasgenoot, plaatst élke dag foto's van haar maaltijden en kopjes koffie. Ook geen culinaire hoogstandjes maar gewoon een bord met een schep andijvie, 3 aardappelen en een andijvie.

Nicht die altijd bijna dagelijks moet vertellen over wie er nu weer ziek, zwak en misselijk is in haar gezin. Wie een ingegroeide teennagel heeft en dat ze alwéér verkouden zijn boehoe. En die heb ik al ontvolgd ver voor corona, dus ik wil NIET weten wat er nu allemaal geplaatst wordt. Sowieso een pessimist in hart en nieren, en het ligt altijd aan een ander.

Vroegere vriendin die de vechtscheiding op facebook dagelijks update, met wat hij nu allemaal weer gedaan heeft. Vind het uiteraard heel sneu, maar elke dag is mij een beetje too much om in iemand haar/zijn dagboek mee te kijken.

Mensen die filmpjes plaatsen van mishandelingen of constant moeten aanprijzen hoe een enorme fan ze zijn van Trump/Baudet/Wilders en ook meedoen in elke discussie.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
30-03-2020 13:32
Mensen die ik ontvolg:

tante Beppie die ik 1 x in de 5 jaar zie, maar wel dól is op roddelen en mij zó graag op facebook wil. Prima, je mag op mijn facebook. Maar ik verberg alles van jou, en je kan ook niets van mij zien

Anna. Schat van een vrouw. Maar zwaar religieus en plaatst ook alleen maar daar over alle dagen, inclusief plaatjes en teksten uit de bijbel

Vroegere klasgenoot dat álles over haar zoontje plaatst. Inclusief foto's van ingezoomde mondje want hij heeft zijn 1e tandje. 1e drolletje op het potje. 1e stapje gezet.

Andere vroegere klasgenoot, plaatst élke dag foto's van haar maaltijden en kopjes koffie. Ook geen culinaire hoogstandjes maar gewoon een bord met een schep andijvie, 3 aardappelen en een andijvie.

Nicht die altijd bijna dagelijks moet vertellen over wie er nu weer ziek, zwak en misselijk is in haar gezin. Wie een ingegroeide teennagel heeft en dat ze alwéér verkouden zijn boehoe. En die heb ik al ontvolgd ver voor corona, dus ik wil NIET weten wat er nu allemaal geplaatst wordt. Sowieso een pessimist in hart en nieren, en het ligt altijd aan een ander.

Vroegere vriendin die de vechtscheiding op facebook dagelijks update, met wat hij nu allemaal weer gedaan heeft. Vind het uiteraard heel sneu, maar elke dag is mij een beetje too much om in iemand haar/zijn dagboek mee te kijken.

Mensen die filmpjes plaatsen van mishandelingen of constant moeten aanprijzen hoe een enorme fan ze zijn van Trump/Baudet/Wilders en ook meedoen in elke discussie.
Volgens mij zijn dit allemaal mensen die ik helemaal zou ontvrienden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Omdat je alleen maar foto's/filmpjes van je huisdier plaatst en ik echt een pesthekel heb aan dat type beest.

Omdat vrijwel al je faceboook posts in dialect typt en ik geen zin heb om die onzin uit te puzzelen.

Omdat je niet door hebt dat je comments op posts uit "nederland voor de nederlanders" en "zwarte piet met blijven" in de tijdslijn van je vrienden verschijnen. Hoewel ik je een aardig mens vind hoef ik die poep niet te zien.
perzikboom6 schreef:
30-03-2020 13:47
Omdat je niet door hebt dat je comments op posts uit "nederland voor de nederlanders" en "zwarte piet met blijven" in de tijdslijn van je vrienden verschijnen.
Ik had mijn leesbril nog niet op en las eerst "zwarte piet met olijven". WTF? :-)
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
30-03-2020 14:06
Ik had mijn leesbril nog niet op en las eerst "zwarte piet met olijven". WTF? :-)

Ik had niet eens zin "om die onzin uit te puzzelen."


By the way: Zwarte Piet olijven:

Afbeelding
anoniem_185993 wijzigde dit bericht op 30-03-2020 14:11
22.39% gewijzigd
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die kwal die niet kan typen gewoon ontvolgen. Dat merkt ze toch niet.
Alle reacties Link kopieren
facebook doe ik eigenlijk niet echt wat mee, en daar heb ik al jaren niks aan opschoning gedaan.

instagram. Ik ontvolg als

- iemand nooit wat post
- iemand veel te veel post
- iemand alleen maar winacties deelt
- ik het geplaatste content niet meer interssant vind
- mijn lijst te groot word en ik me er aan stoor dat er zoveel stories zijn enzo dus dan verwijder ik wat account die ik niet interessant genoeg vind
-of als ze heletijd dingen aansmeren om geld aan je te verdienen
Daarnaast heeft instagram er soms ook wel een handje in dat er mensen ontvolgd zijn terwijl ik dat helemala niet zelf heb gedaan
anoniem_196213 wijzigde dit bericht op 31-03-2020 14:06
5.53% gewijzigd
ragatanga schreef:
30-03-2020 14:07
By the way: Zwarte Piet olijven:

Afbeelding
Haha! Mag vast niet meer tegenwoordig, maar ik vind ze leuk.
ragatanga schreef:
30-03-2020 14:07
By the way: Zwarte Piet olijven:

Afbeelding
Hahaha ik dacht echt hoe kan je hier nou iets van maken maar het kan dus. Geniaal hahaha,
JuriaanB schreef:
30-03-2020 15:51
Haha! Mag vast niet meer tegenwoordig, maar ik vind ze leuk.
niks mag meer tegenwoordig
Je mag nog wel zeggen dat niks meer mag, dusssss....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb volgens mij één keer iemand verwijderd die zijn eigen account had leeggemaakt.

Voor de rest heb ik echt wel wat beters te doen dan uit te maken wie wel of niet meer relevant voor me is op een Social Media kanaal.

Ik vind dat een beetje kinderachtig namelijk.
wij slapen nooit.
Ik ontvolg ook wel eens mensen en toevallig deze 'coronaweken' meer dan anders. Dat komt omdat je van sommige mensen ineens iets ziet wat je niet van ze verwacht had. Voor mij waren dat: vrienden op fb die ineens heilig in consperency theorieën bleken te geloven, mensen die continue quotes delen over hoe zielig en eenzaam ze zijn, exen die ineens samen in quarantaine willen na maanden stilte en alle mensen waar ik een negatief gevoel van krijg. Het kan dus gewoon iets kleins zijn. Ze zal er haar reden voor hebben. Lekker loslaten en focussen op real life!
Denk dat TO dit topic ook ontvolgd heeft :rofl:
BigLizzie schreef:
01-04-2020 09:33
Denk dat TO dit topic ook ontvolgd heeft :rofl:
Dat hadden jullie niet verwacht, hè? Nu weten jullie ook eens hoe dat voelt.
Alle reacties Link kopieren
Zo echt hè. Doet zeer hoor.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
30-03-2020 09:42
Wat me fascineert is dat sommige mensen je eerst ontvolgen, maar een jaar later of zo weer een vriendschapsverzoek sturen. Wat is dat voor onzin? Het getuigt niet van een stabiele psyche..

Dat soort lui negeer ik.
Ik heb eens iemand bij Twitter geblokkeerd en kreeg de volgende dag van ‘iemand anders’ de vraag waarom dat was. Heel serieus.

Het opvallende van de sociale media is wel dat het niet zo sociaal is.
Wordt vaak gebruikt om abjecte regimes goed te praten of racistische praatjes te verspreiden.
En allemaal lekker anoniem.
En volgers..met een beetje zoeken vindt je een plek waar je volgers kunt kopen, want het is voor velen een statussymbool.
Enzovoort.
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Oriander schreef:
01-04-2020 09:41
Dat hadden jullie niet verwacht, hè? Nu weten jullie ook eens hoe dat voelt.
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven