"Jongeren" schoppen man ziekenhuis in na vraag om

30-03-2020 14:31 54 berichten
53-jarige man uit Rijswijk zwaar mishandeld door groep jongeren, nadat hij vroeg om afstand
Een 53-jarige man uit Rijswijk is woensdagmiddag zwaar mishandeld door een groep jongeren. Dat gebeurde terwijl hij met zijn vriendin op het pad van de Laan van Wateringse Veld liep. De man liep zware verwondingen op.

Tijdens hun wandeling stuitte de man en zijn vriendin op een groep van 10 á 15 jongeren die het pad blokkeerden. De man vroeg of zij ruimte wilden maken zodat hij en zijn vriendin met anderhalve meter afstand langs de groep konden lopen. De jongeren leken gehoor te geven aan zijn vraag, maar toen het slachtoffer passeerde werd hij aangevallen door een van de jongeren. Na wat duw- en trekwerk viel hij op de grond, waar hij meerdere rake klappen en schoppen tegen zijn lichaam kreeg van verschillende jongeren.

De man is met zware verwondingen naar het ziekenhuis gebracht. Hij heeft aangifte gedaan, maar van de jongeren ontbreekt ieder spoor. Het slachtoffer kon geen duidelijk signalement geven.
bron: https://www.ad.nl/den-haag/53-jarige-ma ... ~a422125c/

Helaas wordt het 1,5-meter afstand houden niet overal aangehouden. [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-03-2020 16:44
Reden: provoceren
18.02% gewijzigd
ik hoop dat de groep opgepakt word
Koekoek
chrys schreef:
30-03-2020 14:37
ik hoop dat de groep opgepakt word
Ik hoop niet dat ze alleen opgepakt worden. Je wilt dat dat soort lui hun hele leven blijft betalen. Gewoon €15000 aftikken de man zodat ze de komende jaren op een houtje moeten bijten.
Alle reacties Link kopieren
Waar wil je het precies over hebben? Ik verwacht dat iedereen dit gedrag wel afkeurt.
montblanc schreef:
30-03-2020 14:40
Waar wil je het precies over hebben? Ik verwacht dat iedereen dit gedrag wel afkeurt.
Als iedereen dat deed gebeurde het niet op verschillende plekken door verschillen mensen op verschillende momenten.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-03-2020 16:42
Reden: provoceren
98.39% gewijzigd
montblanc schreef:
30-03-2020 14:40
Waar wil je het precies over hebben? Ik verwacht dat iedereen dit gedrag wel afkeurt.
Allereerst hoe het kan dat dit soort groepjes ongestoord kan rondhangen. En dat het door de politie niet wordt aangepakt ondanks een (lijkt me) eenvoudig te handhaven verbod op samenscholen.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-03-2020 16:42
Reden: Provoceren
29.66% gewijzigd
Luci_Morgenster schreef:
30-03-2020 14:43
Als iedereen dat deed gebeurde het niet op verschillende plekken door verschillen mensen op verschillende momenten.
Precies
Heel sneu natuurlijk, maar ik ken helaas ook iemand die zich schuldig heeft gemaakt aan het uitschelden in zo'n situatie
Ik hoor meer van dit soort nare verhalen

Dit verhaal gaat wel erg ver
icequeen2000 schreef:
30-03-2020 14:47
[...]
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-03-2020 16:42
Reden: provoceren
45.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
30-03-2020 14:47
[...]

Yup.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-03-2020 16:43
Reden: quote verwijderd
41.50% gewijzigd
Och, die vent die de schoppende oma mishandelde waren beiden geen 'jongeren'.

Maar zie nu wie de TO is.
Alle reacties Link kopieren
Neem een beetje honing, TO, misschien dat je dan wat minder opruiende topics gaat openen.
Ik denk dat je voor een hommel een chronisch glucosetekort hebt.
nounou
Zazamaenade schreef:
30-03-2020 15:13
Neem een beetje honing, TO, misschien dat je dan wat minder opruiende topics gaat openen.
Ik denk dat je voor een hommel een chronisch glucosetekort hebt.
Je kant het opruiend noemen. Het is opvallend waar het gedoe in onze samenleving zich concentreert. Ook midden in deze crisis waarin van iedereen discipline wordt verwacht.

Waarom mag je daar geen berichten over openen eigenlijk? Omdat het gedoe oplevert? Verbetering van sociale wantoestanden is nog nooit ontstaan door altijd maar makkelijke en leuke verhalen te brengen. Het is ontstaan door mensen die misstanden aankaarten en blijven aankaarten tot er naar gehandeld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Bombus-Sylvarum schreef:
30-03-2020 15:31
Je kant het opruiend noemen. Het is opvallend waar het gedoe in onze samenleving zich concentreert. Ook midden in deze crisis waarin van iedereen discipline wordt verwacht.

Waarom mag je daar geen berichten over openen eigenlijk? Omdat het gedoe oplevert? Verbetering van sociale wantoestanden is nog nooit ontstaan door altijd maar makkelijke en leuke verhalen te brengen. Het is ontstaan door mensen die misstanden aankaarten en blijven aankaarten tot er naar gehandeld wordt.

We zitten in de grootste crisis van de laatste decennia en jij vindt het nodig om topics te openen die allemaal verwijzen naar zekere groepen?
Daarbij aantekenend dat je niet het lef hebt om het beestje te benoemen maar alleen vage suggestieve taal gebruikt.
Ik vind dat niet alleen misselijk maar ook totaal onproductief.

Mensen aanspreken omdat ze zich niet houden aan sociale distancing-maatregelen lijkt me prima, jij hebt zo te lezen andere motieven, namelijk het besmeuren van bepaalde bevolkingsgroepen. Gisteren was er een forummer die een zelfde soort topic opende over Brussel, toevallig zeg :-[
Ik walg echt van mensen die deze crisis benutten om hun populistische xenofobe agenda te promoten.

Het is allemaal al pijnlijk en moeilijk genoeg.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 30-03-2020 15:43
3.99% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
30-03-2020 14:37
ik hoop dat de groep opgepakt word
Dat hoop ik ook ! Het is in ieder geval gefilmd, hopelijk kan de politie met inzoomen genoeg zien om de identiteit van de daders te achterhalen. Is het trouwens gefilmd door een drone ? Omdat het vanuit de hoogte gefilmd is ?
Zazamaenade schreef:
30-03-2020 15:40
We zitten in de grootste crisis van de laatste decennia en jij vindt het nodig om topics te openen die allemaal verwijzen naar zekere groepen?
Daarbij aantekenend dat je niet het lef hebt om het beestje te benoemen maar alleen vage suggestieve taal gebruikt.
Ik vind dat niet alleen misselijk maar ook totaal onproductief.

Mensen aanspreken omdat ze zich niet houden aan sociale distancing-maatregelen lijkt me prima, jij hebt zo te lezen andere motieven, namelijk het besmeuren van bepaalde bevolkingsgroepen. Gisteren was er een forummer die een zelfde soort topic opende over Brussel, toevallig zeg :-[
Ik walg echt van mensen die deze crisis benutten om hun populistische xenofobe agenda te promoten.

Het is allemaal al pijnlijk en moeilijk genoeg.
mooi gezegd, helemaal eens.
En het erge is, al dit soort incidenten komen al dagen in het nieuws, maar ja dan gaat het niet over de 'jongeren' die TO graag wil bespreken. Waar zijn je topics over die witte aso's van alle leeftijden?
"Jongeren"? :sarcastic:
Stiekem toch volwassenen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
30-03-2020 15:40
We zitten in de grootste crisis van de laatste decennia en jij vindt het nodig om topics te openen die allemaal verwijzen naar zekere groepen?
Daarbij aantekenend dat je niet het lef hebt om het beestje te benoemen maar alleen vage suggestieve taal gebruikt.
Ik vind dat niet alleen misselijk maar ook totaal onproductief.

Mensen aanspreken omdat ze zich niet houden aan sociale distancing-maatregelen lijkt me prima, jij hebt zo te lezen andere motieven, namelijk het besmeuren van bepaalde bevolkingsgroepen. Gisteren was er een forummer die een zelfde soort topic opende over Brussel, toevallig zeg :-[
Ik walg echt van mensen die deze crisis benutten om hun populistische xenofobe agenda te promoten.

Het is allemaal al pijnlijk en moeilijk genoeg.
Het is inderdaad allemaal al pijnlijk en moeilijk genoeg en daarom is het extra pijnlijk als er groepen in onze samenleving zijn die zich zo misdragen. Net zoals het extra pijnlijk is dat auto's van zorgpersoneel van een ziekenhuis opengebroken worden en agenten en personeel van openbaar vervoer en supermarkten bespuugd en expres behoest worden. Helaas behoren de daders vaak tot de groep die ook buiten de coronapandemie voor allerlei problemen in onze samenleving zorgt.
fizz wijzigde dit bericht op 30-03-2020 22:40
0.11% gewijzigd
Zazamaenade schreef:
30-03-2020 15:40
We zitten in de grootste crisis van de laatste decennia en jij vindt het nodig om topics te openen die allemaal verwijzen naar zekere groepen?
Daarbij aantekenend dat je niet het lef hebt om het beestje te benoemen maar alleen vage suggestieve taal gebruikt.
Ik vind dat niet alleen misselijk maar ook totaal onproductief.

Mensen aanspreken omdat ze zich niet houden aan sociale distancing-maatregelen lijkt me prima, jij hebt zo te lezen andere motieven, namelijk het besmeuren van bepaalde bevolkingsgroepen. Gisteren was er een forummer die een zelfde soort topic opende over Brussel, toevallig zeg :-[
Ik walg echt van mensen die deze crisis benutten om hun populistische xenofobe agenda te promoten.

Het is allemaal al pijnlijk en moeilijk genoeg.
Goed verwoord. Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
30-03-2020 14:43
Als iedereen dat deed gebeurde het niet op verschillende plekken door verschillen mensen op verschillende momenten.
Eens
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
tinydancer schreef:
30-03-2020 15:43
Dat hoop ik ook ! Het is in ieder geval gefilmd, hopelijk kan de politie met inzoomen genoeg zien om de identiteit van de daders te achterhalen. Is het trouwens gefilmd door een drone ? Omdat het vanuit de hoogte gefilmd is ?

Dat hoop ik ook.

Niet met drone denk ik. Kan het gefilmd zijn vanaf een flat, want een mevrouw roept 'het staat er op'
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
30-03-2020 15:40
We zitten in de grootste crisis van de laatste decennia en jij vindt het nodig om topics te openen die allemaal verwijzen naar zekere groepen?
Daarbij aantekenend dat je niet het lef hebt om het beestje te benoemen maar alleen vage suggestieve taal gebruikt.
Ik vind dat niet alleen misselijk maar ook totaal onproductief.

Mensen aanspreken omdat ze zich niet houden aan sociale distancing-maatregelen lijkt me prima, jij hebt zo te lezen andere motieven, namelijk het besmeuren van bepaalde bevolkingsgroepen. Gisteren was er een forummer die een zelfde soort topic opende over Brussel, toevallig zeg :-[
Ik walg echt van mensen die deze crisis benutten om hun populistische xenofobe agenda te promoten.

Het is allemaal al pijnlijk en moeilijk genoeg.

Het gaat juist over die afstand die in acht gehouden moet worden vanwege de coronamaatregels. Het gaat om die coronacrisis. Het is toch niet normaal dat een man word afgeranseld als hij voor die afstand vraagt. In de supermarkt staan ook geregeld mensen in je nek te hijgen terwijl er afstand gevraagd word. Het gaat niet om een bepaalde groep, het gaat om 'een groep' die zo mega-laf reageert. Of ze nou een blanke, gele, bruine of rode huid hebben.

Maar jij maakt er weer een populistische agenda van,
Die meneer vroeg om afstand te houden vanwege 'die crisis' en werd toen mishandeld.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
30-03-2020 23:42
Het gaat juist over die afstand die in acht gehouden moet worden vanwege de coronamaatregels. Het gaat om die coronacrisis. Het is toch niet normaal dat een man word afgeranseld als hij voor die afstand vraagt. In de supermarkt staan ook geregeld mensen in je nek te hijgen terwijl er afstand gevraagd word. Het gaat niet om een bepaalde groep, het gaat om 'een groep' die zo mega-laf reageert. Of ze nou een blanke, gele, bruine of rode huid hebben.

Maar jij maakt er weer een populistische agenda van,
Die meneer vroeg om afstand te houden vanwege 'die crisis' en werd toen mishandeld.
En waar is de verontwaardiging over de Nederlandse biblebelt die voor veel brandhaarden zorgen? Ohja daar hoor je 80% van de mensen die in deze topics posten niet over.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven