Het grote speelgoedtopic 2019!

04-09-2019 16:05 1839 berichten
Buiten lijkt het wel herfst, dus het buiten speelgoed maakt langzamerhand weer plaats voor het binnen speelgoed.

Tijd om weer eens te inventariseren wat nog gebruikt wordt, wat naar een speelgoedbank/kringloopwinkel/marktplaats kan.

Maar ook tijd om weer vooruit te kijken naar bijvoorbeeld de gezellige december maand.

Bij deze dus een nieuw speelgoed topic!
Voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes en iedereen die verder maar op zoek is naar speelgoed ideeën!

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Kijk even op marketplace van faceboek, zie in elk geval een schildpad die niet heel ver weg van je woonplaats is.
Maartje2016 schreef:
22-02-2020 11:22
Kijk even op marketplace van faceboek, zie in elk geval een schildpad die niet heel ver weg van je woonplaats is.
Geprobeerd maar ik zie het niet...?
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
22-02-2020 11:19
Ik dacht al dat het behanglijm was. Ik ga vanmiddag nog naar de bouwmarkt met ze denk ik. Dank!

Ik kan de schildpad helaas niet op mp vinden. Maar wil echt wat anders want die schelp is, ja, hoe zeg ik dit netjes. Niet. Gewoon echt 3 keer kut.

Gaat die ijsjes even googelen.
Het is Tesa Glutofix denk ik en geen behanglijm. Het lijkt er wel op, want het is poeder dat je met water aanmaakt.

https://www.office-deals.nl/p/lijm-tesa ... gJ9yvD_BwE

Je doet jaren en jaren met zo'n doos lijm.
Ah dankjewel Fizz. Enig idee of je dat ook in een gewone winkel kan kopen?
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
22-02-2020 11:37
Geprobeerd maar ik zie het niet...?
Ik heb er 2 in je pb gegooid, zoekterm "zandbak schildpad"

(Ik vind ze tenminste dichtbij, maar het schijnt dat mijn definitie van dichtbij nogal ruim is :whistle: )
Maartje2016 schreef:
22-02-2020 13:32
Ik heb er 2 in je pb gegooid, zoekterm "zandbak schildpad"

(Ik vind ze tenminste dichtbij, maar het schijnt dat mijn definitie van dichtbij nogal ruim is :whistle: )
Thnx!
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
22-02-2020 13:08
Ah dankjewel Fizz. Enig idee of je dat ook in een gewone winkel kan kopen?
Bij hobby-speciaalzaken is het nog wel eens te koop. Winkels die kantoorartikelen verkopen hebben het soms ook in hun assortiment en je kunt het ook bij 123Inkt kopen.
Nijntje* schreef:
21-02-2020 17:21
Voor de vijfde verjaardag van zoon wil ik een spel kopen. Welke is aan te raden? Ik heb op het oog: Carcassonne junior, Monopoly junior, stratego junior, wie is het, ticket to ride junior en Twister.
Carcassonne junior en Ticket to ride junior vind mijn zoon van vijf al meer dan een jaar heel erg leuk. We hebben ook “het stenen tijdperk” wat erg in de smaak valt. Wie is het vond hij na drie keer niet meer leuk en monopoly vond hij echt te lang duren terwijl hij ticket to ride soms wel drie keer achter elkaar wil.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, onze zoon wordt over een paar maand 3 jaar. Nu zijn we vast op zoek naar kado ideeën.
Het is een kind met een grote fantasie en speelt graag met auto's. Vooral hulpvoertuigen zijn favoriet.
Ook speelt hij graag buiten. We wouden een trampoline geven, maar die heeft hij toevallig gekregen van iemand die een nieuwe voor zichzelf had gekocht, dus die kan van de lijst.
Ik ben op zoek naar nieuwe originele kado ideeën. Iemand tips?

We hebben nu het idee om misschien een fiets te geven? Maar nu zoeken we ook nog ideeën voor de opa's en oma's en ooms&tantes. (ooms en tantes doen vaak samen zodat we niet te veel krijgen, dan ziet hij door de bomen het bos niet meer)
Inspiratie is welkom!!
Alle reacties Link kopieren
heytan schreef:
17-03-2020 19:00
Hoi allemaal, onze zoon wordt over een paar maand 3 jaar. Nu zijn we vast op zoek naar kado ideeën.
Het is een kind met een grote fantasie en speelt graag met auto's. Vooral hulpvoertuigen zijn favoriet.
Ook speelt hij graag buiten. We wouden een trampoline geven, maar die heeft hij toevallig gekregen van iemand die een nieuwe voor zichzelf had gekocht, dus die kan van de lijst.
Ik ben op zoek naar nieuwe originele kado ideeën. Iemand tips?

We hebben nu het idee om misschien een fiets te geven? Maar nu zoeken we ook nog ideeën voor de opa's en oma's en ooms&tantes. (ooms en tantes doen vaak samen zodat we niet te veel krijgen, dan ziet hij door de bomen het bos niet meer)
Inspiratie is welkom!!
De Playmobil (hulp)auto's zijn erg leuk. Alles kan zo'n beetje open, met zwaailicht en soms sirene, je kunt er zelf de poppetjes in plaatsen en er zitten veel accessoires bij. De frietwagen, marktkraamwagen, camper, bus e.d. zijn ook erg leuk. Hier is peuter van nog geen 3 er uren zoet mee.
heytan schreef:
17-03-2020 19:00
Het is een kind met een grote fantasie en speelt graag met auto's. Vooral hulpvoertuigen zijn favoriet.
Ik reed een tijdje terug langs deze winkel en heb het onthouden om ook eens voor mijn zoon te kijken. Dat is er nog niet van gekomen, dus weet niet hoe de site en het productaanbod zijn, maar misschien zit er iets voor je bij: https://www.112toys.nl
Mijn bijna 7-jarige heeft optische illusies 'ontdekt' en is erdoor gefascineerd. Heeft iemand tips voor een (niet al te duur) prentenboek of zoiets met mooie plaatjes hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips al! Goeie ideeën :)
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
17-03-2020 21:19
Mijn bijna 7-jarige heeft optische illusies 'ontdekt' en is erdoor gefascineerd. Heeft iemand tips voor een (niet al te duur) prentenboek of zoiets met mooie plaatjes hiervan?
Ik heb een (niet specifiek kinder)boek met platen van Escher, zou zoiets wat zijn? Het Escher museum in Den Haag (voor als alles weer open gaat) is ook leuk, daar kun je ook zelf spelen met optische illusies. Je zou verder eens kunnen vragen aan het Museon of ze tips hebben, ze hebben daar een paar jaar geleden een tentoonstelling over optische illusies gehad en op zo'n moment verkopen ze rondom dat onderwerp ook boeken en spulletjes.
Half februari heb ik hier om tips gevraagd voor mijn zoontje die onlangs 4 geworden is. Ik zal even terugkoppelen wat hij gekregen heeft en inmiddels ook al een succes is.
- Veel lego (4+ en 5+). Hij kan met de boekjes zelf heel ver komen/het helemaal zelf. Heel leuk om te zien.
- Revell Junior auto. Ook die kan hij zelf in elkaar zetten. (Dank @Maartje!)
- Driehoek-potlood. Goede tip waar ik zelf niet aan gedacht had! Veel makkelijker voor hem om zo een goede greep te leren
- Gezelschapsspel: Het betoverde doolhof. Eigenlijk 5+, maar volgens mij snapt hij het wel
- Puzzels
Nicole, goede ideeen, dank!!
Alle reacties Link kopieren
Heytan: mijn driejarige is ook van de voertuigen. Hij kan echt bizar lang spelen met zijn houten treinen en Duplo. We hebben afgelopen verjaardag geïnvesteerd in veel trein uitbreiding en dan echt bijzondere dingen. Een ophaalbrug, een stoplicht dat echt brandt, een bestuurbare trein. Dikke hit. Hij kreeg ook een Bruder man kiepwagen en graafmachine. Mooi groot dus voelt echt voor zijn leeftijd. Hoewel vijfjarige broer die ook nog steeds leuk vindt. De fiets is hier ook zeer populair en kapla. Dat laatste is niet voertuig gerelateerd maar echt een aanrader om met eigen fantasie wat te bouwen.
Nog tips voor een goede tractor met trappers. Eentje die niet snel stuk gaat en beetje lekker trapt? Voor peuter van 2,5 die al kan fietsen op 14inch fiets.
Alle reacties Link kopieren
@ShaunTheSheep: geen optische illusies, maar dit deed me wel denken aan Escher en erg leuk visueel, dus misschien leuk voor je zoon?
https://www.bol.com/nl/f/labyrint/9200000110135135/
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
24-03-2020 19:24
Nog tips voor een goede tractor met trappers. Eentje die niet snel stuk gaat en beetje lekker trapt? Voor peuter van 2,5 die al kan fietsen op 14inch fiets.
Volgens mij hebben we deze, maar dan in het rood. Die hebben we ooit met rentepunten kunnen aanschaffen: https://www.intertoys.nl/shop/nl/intert ... kIQAvD_BwE

(Zoekterm op marktplaats is traptractor ;-) )
Nicole, die is gaaf! Dank je!
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
25-03-2020 14:47
Nicole, die is gaaf! Dank je!
En ik kwam dit boek nog tegen, lijkt me ook heel leuk!
https://www.bol.com/nl/p/kunstprentenbo ... oductTitle
Die had ik gevonden na je vorige tip. Staat op het verlanglijstje al. Lijkt me ook een hele leuke!
Dit is die samen met het museum tot stand gekomen is.
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met die klorofil boom voor een kindje van 2? Ik zoek een kado voor verjaardag dochter die al oudere broer en zus heeft.... we hebben dus al best wat speelgoed. Andere suggesties zijn ook welkom ;-)
Ik moest even Google-en, want ik dacht echt "wat schrijf jij nou?!?!". Maar wat een enig ding!

In de vorige jaartelling bestonden ze ook al; een schoolvriendinnetje van mij had hem en ik wilde hem ook heel graag, maar Sint kon denk ik mijn verlanglijstje niet goed lezen, dus ik heb hem nooit gekregen.

Ik vind hem leuk en ik kan me voorstellen dat er veel mee gespeeld wordt en ook wel voor een paar jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven