Lijf & Lijn alle pijlers

Geen shampoo meer!

02-04-2020 16:20 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, hier was een tijd lang een topic van maar na flink onderzoek gedaan te hebben (lees 10 seconden googlen) dacht ik, ik open een nieuwe!

Want, nu we toch allemaal thuis zitten, is dit een uitgelezen kans om je haar niet meer te wassen.

De rede hierachter: blijkbaar is het zo dat mensen dus zonder shampoo kunnen en dat je haar er dan beter uit ziet als je het een hele tijd niet gewassen hebt, dan gaat het haar zichzelf schoon houden.

Wie doet er nog meer mee? Ik zit nu op dag 10 en het is vetter dan een frituurzaak, maar het schijnt beter te worden!

Tips en ervaringen uitwisselen lijkt me leuk.

Hoe werkt 'No poo?' Nou, gewoon je haar niet wassen.

Voor de beeldvorming: ik heb Indische roots met erg veel krullen
karl_marx wijzigde dit bericht op 02-04-2020 16:36
4.73% gewijzigd
Hoef ik het dan ook niet met water te wassen?
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
02-04-2020 16:22
Hoef ik het dan ook niet met water te wassen?
goeie vraag...
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer het de laatste twee weken ook, maar ik wil vooral langer kunnen doen voor ik het weer moet wassen, niet persé compleet niet meer wassen. Elke keer na vier dagen weer wassen. Geen bron, gewoon zelf bedacht.

Jij wil helemaal naar een No Poo toe? en je hebt het nu 10 dagen helemaal niet gewassen? Netjes!
Alle reacties Link kopieren
Bukko schreef:
02-04-2020 16:23
Ik probeer het de laatste twee weken ook, maar ik wil vooral langer kunnen doen voor ik het weer moet wassen, niet persé compleet niet meer wassen. Elke keer na vier dagen weer wassen. Geen bron, gewoon zelf bedacht.

Jij wil helemaal naar een No Poo toe? en je hebt het nu 10 dagen helemaal niet gewassen? Netjes!
dat is ook slim om te doen! Maar ik heb het idee dat je haar dan steeds meer 'vraagt' qua shampoo.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
02-04-2020 16:22
Hoef ik het dan ook niet met water te wassen?
Uitspoelen kan wel gewoon. Is ook wel wat frisser :-D
Ik heb het bijna een week niet gewassen, maar het was te vet om de deur mee uit te gaan. Zodoende heb ik droogshampoo gebruikt. Zo'n spuitbus.
Als het echt zo is dat het zonder water ook op een gegeven moment niet meer vet is dan wil ik dat ook wel gaan proberen. Heb een hekel aan natte haren.
Alle reacties Link kopieren
Gatverdamme!
Pas maar op TO, dat het vet van je haar niet in je eten valt als je staat te koken of boterhammetjes smeert.
anoniem_393038 wijzigde dit bericht op 02-04-2020 16:30
1.26% gewijzigd
Bukko schreef:
02-04-2020 16:24
Uitspoelen kan wel gewoon. Is ook wel wat frisser :-D
Maar ook schoon?
Alle reacties Link kopieren
Bukko schreef:
02-04-2020 16:23
je hebt het nu 10 dagen helemaal niet gewassen? Netjes!
Netjes???
Supergoor juist.
De no-poo methode lijkt mij echt geweldig! Ik moet het dagelijks wassen nu, ben ik echt klaar mee. In mijn zoektocht naar meer info over deze methode kwam ik toevallig dit artikel tegen:

https://www.supersales.nl/blog/haar-was ... leen-water

Hier las ik ook dat het helpt om het eerst af te bouwen ipv helemaal in één keer te stoppen. Ik doe in ieder geval mee met deze uitdaging!
Ik ken wel iemand die geen shampoo meer gebruikt, maar volgens mij wel dagelijks in het water is en haar haar is veel voller geworden en ze heeft nu zelfs wat slag in haar haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik was mijn haar ongeveer 1x per week met conditioner, telt dat ook?

Helemaal totaal niet wassen en alleen spoelen met water heb ik een tijdje geprobeerd, maar daar werd de boel toch wat te vet & vooral te klitterig van.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al jaren geen shampoo meer. Ik gebruik wel conditioner (op waterbasis) en een masker.

Ik heb veel inspiratie gehaald uit de curly girl methode.
Geen idee meer welk onderzoek ik tijden geleden las, maar de conclusie was dat niet wassen niet leidt tot haar dat niet meer vet wordt. Vroeger had iedereen vettig haar, ook de nette rijke mensen. Misschien dat met warm water wassen wel enigszins werkt. Misschien dat elk type haar ook nog andere reageert?
anoniem_385505 wijzigde dit bericht op 02-04-2020 16:35
9.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
02-04-2020 16:26
Ik heb het bijna een week niet gewassen, maar het was te vet om de deur mee uit te gaan. Zodoende heb ik droogshampoo gebruikt. Zo'n spuitbus.
Als het echt zo is dat het zonder water ook op een gegeven moment niet meer vet is dan wil ik dat ook wel gaan proberen. Heb een hekel aan natte haren.
ik las dat je van droogshampoo kaal kan worden dus ik durfde dat niet meer te gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
02-04-2020 16:26
Maar ook schoon?
Heb even wat gegoogled en kwam dit tegen (is onderdeel van een reeks over de No Poo methode): https://www.zaailingen.com/noo-poo-begi ... en-no-poo/

(onderaan het artikel) Alleen met water kan dus, maar is wel voor de diehards en kan alsnog een buildup met talg en eventueel kalk van hard water kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
02-04-2020 16:28
Netjes???
Supergoor juist.
stoor ik jou met mijn haar?
Alle reacties Link kopieren
DeniseMK schreef:
02-04-2020 16:28
De no-poo methode lijkt mij echt geweldig! Ik moet het dagelijks wassen nu, ben ik echt klaar mee. In mijn zoektocht naar meer info over deze methode kwam ik toevallig dit artikel tegen:

https://www.supersales.nl/blog/haar-was ... leen-water

Hier las ik ook dat het helpt om het eerst af te bouwen ipv helemaal in één keer te stoppen. Ik doe in ieder geval mee met deze uitdaging!
Afbouwen is dus ook waar ik voor wil gaan :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een hele tijd geleden wel overgestapt naar een natuurlijke shampoo.

Waar ik super tevreden over ben is de shampoo van Zerah (Heavenly haircare). Werkt net als normale shampoo, maar dan op natuurlijke basis. Meestal was ik mijn haar daar 1 keer per week mee. De rest van de week alleen met water.
En mijn haar lijkt niet vet. Voelt niet vet. En ziet er uitstekend uit (vind ik).

Ik heb ook haarzeep (blokken) gebruikt. Daar blijf ik toch een beetje mee worstelen, alsof ik het niet goed uitgewassen krijg. Haar blijft dan ook vettig voelen.
Ik ben nu even door m'n shampoo heen, dus weer aan de haarzeep. Nu eens proberen of ik het beter uitgewassen krijg.

Het haar van zoon wordt al jaren lang alleen met water gewassen. Ik zie er niks geks aan. En het voelt zeker niet vettig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het helemaal niks.
Sowieso is het wel aan te raden om shampoo af te bouwen, als je cold turkey stopt zal je haar echt niet ineens veranderen, dat heeft tijd nodig.
Met alleen water wassen werkt bij mij totaal niet, had het een tijdje getest, en toen mn haar echt vet werd alleen gewassen met water. Mn haar voelde daarna zo ranzig. Doe mij maar gewoon lekker een fles shampoo
Bukko schreef:
02-04-2020 16:34
Heb even wat gegoogled en kwam dit tegen (is onderdeel van een reeks over de No Poo methode): https://www.zaailingen.com/noo-poo-begi ... en-no-poo/

(onderaan het artikel) Alleen met water kan dus, maar is wel voor de diehards en kan alsnog een buildup met talg en eventueel kalk van hard water kan hebben.
Dan is het niks voor mij. Morgen maar weer eens wassen.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
02-04-2020 16:26
Ik heb het bijna een week niet gewassen, maar het was te vet om de deur mee uit te gaan. Zodoende heb ik droogshampoo gebruikt. Zo'n spuitbus.
Als het echt zo is dat het zonder water ook op een gegeven moment niet meer vet is dan wil ik dat ook wel gaan proberen. Heb een hekel aan natte haren.
Oh.

Droogshampoo lijkt me juist gore rotzooi, maar dat is gebaseerd op de onderbuik.

Mijn man gebruikt nooit shampoo, maar wel water, net zoals dochter vaak trouwens. Water is wel cruciaal denk ik.
Alle reacties Link kopieren
afstandsbediening1989 schreef:
02-04-2020 16:32
Ik gebruik al jaren geen shampoo meer. Ik gebruik wel conditioner (op waterbasis) en een masker.

Ik heb veel inspiratie gehaald uit de curly girl methode.
En alleen het gebruik van een conditioner/haarmasker geeft geen vet resultaat? interessant!
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
02-04-2020 16:26
Gatverdamme!
Pas maar op TO, dat het vet van je haar niet in je eten valt als je staat te koken of boterhammetjes smeert.
Op een gegeven moment druipt het er gewoon uit. Is wel handig: hoef je geen olie of boter meer te gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven