Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona: mooi weer, kinderen, appartement zonder balkon/tuin

04-04-2020 10:23 345 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen!

Hier (Antwerpen) zitten we al 3 weken binnen. Thuisscholing voor 2 kinderen , af en toe boodschappen doen en weer naar huis.
Met het mooie weer in zicht, baal ik nu als een stekker dat we geen balkon of tuin hebben om even in ons eigen thuis wat zonlicht of frisse neus kunnen halen.
Ik lees her en der dat mensen plannen maken om dit weekend en de weken erna lekker de kinderen in hun tuin zullen laten spelen, tafeltje, stoelen erbij, drankjes en hapjes etc. Heel gezellig.
Maar wij zitten letterlijk opgesloten binnen. Tenzij we dus elke x ons met zijn allen naar buiten moeten verplaatsen om buiten rond te lopen in de stad.
Snak zo erg naar een tuintje of desnoods een balkon nu, vooral nu met de zomer in aantocht..
Hoe doen anderen het, die nu met kinderen ergens 'drie hoog' wonen zonder eigen buitenruimte?
Er wordt ons hier steeds opgeroepen om ook met dit mooie weer zoveel mogelijk in ons 'kot' te blijven en vooral geen parken enzo te bezoeken met dit mooie weer. Ook buiten zitten op een bankje in de zon wordt trouwens beboet!
Ik zou zo graag in het zonnetje willen zitten met de kinderen, gewoon mijn eigen buitenruimte :-(.

Iemand tips om de komende weken, met het mooie weer in het vooruitgang, door te komen zonder eigen buitenruimte en met een verbod op picknicken, relaxen op een bankje in de zon of park?

(ik heb uitzicht op huizen van andere mensen die mooie grote tuinen hebben, met trampolines, tafels en stoelen, kleine glijbanen, ballen etc. Vroeger kon ik daar beter mee omgaan omdat de kinderen veel buiten konden spelen, bij andere kinderen speelden, veel buiten activiteiten, naschoolse activiteiten, sporten etc. Hier in België is momenteel op bezoek gaan bij anderen ook verboden en er mogen geen kinderen bij elkaar spelen)
hanaa wijzigde dit bericht op 04-04-2020 10:30
13.87% gewijzigd
Ja, binnen blijven. ;-)
Zet een tent op in de woonkamer, zet zo veel mogelijke ramen open. En ga kamperen in je woonkamer en picknicken in de frisse boel.
Ah, wat vervelend zeg.

Hebben jullie evt een galerij waar je even buiten zou kunnen zitten?
(Het pad naar je voordeur)
Alle reacties Link kopieren
Kun je een soort inpandig balkon maken? Ergens bij een raam waar de zon lekker naar binnenschijnt?
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
04-04-2020 10:27
Ah, wat vervelend zeg.

Hebben jullie evt een galerij waar je even buiten zou kunnen zitten?
(Het pad naar je voordeur)
Ook niet, je staat gelijk aan de rijweg.

Helaas.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je de ramen open zetten en voor het open raam picknicken? Dan heb je toch het gevoel dat je in de frisse lucht zit. Heb je een galerij waar je eventueel kunt gaan zitten?

Oh mosterd ;-)
mida wijzigde dit bericht op 04-04-2020 10:30
4.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
He ik snap heel goed dat je naar buiten zou willen. Jammer dat het niet kan. Helaas is er geen oplossing, behalve ramen open en het zo gezellig mogelijk maken met elkaar...
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me oprecht heel rot voor je. Misschien wat anders geks doen met de kinderen zodat zij er in ieder val niet zo mee bezig zijn? Zoals met zn allen in de woonkamer slapen, of een toetje als ontbijt, of een tent bouwen vsn lakens?
Alle reacties Link kopieren
Heb foto's gezien van wandelen langs de Schelde... Veel te druk daar... Vind de bovengenoemde tips wel leuk, ramen open, de zon staat nog laag, zal hopelijk toch wel ergens binnen schijnen.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
04-04-2020 10:25
Ja, binnen blijven. ;-)
Doen we ook. Maar ik de kinderen gaan dit psychisch niet heel lang trekken om niet in de buitenlucht te kunnen zijn
Ze hebben continu contact met vrienden die in hun tuin spelen, balletje trappen in hun tuin, hun energie kwijt kunnen op een trampoline, of gewoon buiten kunnen zitten. Ik zie echt dat ze erna hunkeren en een eigen kleine buitenruimte missen.
Ikzelf zou er nog een tijdje door mee kunnen leven, maar ik zie dat de kinderen het psychisch zwaar valt.
Mijn zoon staart soms uit het raam naar andere kinderen die zich vermaken in hun tuinen.
Het is even niet anders, en zo zou ok dat ook naar je kinderen benoemen.

Ook dit gaat weer voorbij en dan kunnen we weer naar buiten.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
04-04-2020 10:32
Heb foto's gezien van wandelen langs de Schelde... Veel te druk daar... Vind de bovengenoemde tips wel leuk, ramen open, de zon staat nog laag, zal hopelijk toch wel ergens binnen schijnen.
Sterkte.
Ja er wordt ons met klem opgedragen de komende weken (paasvakantie) niet naar buiten te gaan met dit mooie weer
Maar dat is makkelijker gedaan voor mensen die zo hun deur kunnen openen naar de tuin.
Alle reacties Link kopieren
Of, en ik weet niet of dit een bizar stom idee is of juist goed werkt....... je 180 graden omdraaien van zon en lekker weer.

De boel verduisteren en dicht en op slot, een tent opzetten in het midden van het huis en vanaf daar 48 uur in pyjama's binge-watchen, spelletjes spelen, voorlezen, verhalen vertellen en slapen.
Hanaa schreef:
04-04-2020 10:35
Doen we ook. Maar ik de kinderen gaan dit psychisch niet heel lang trekken om niet in de buitenlucht te kunnen zijn
Ze hebben continu contact met vrienden die in hun tuin spelen, balletje trappen in hun tuin, hun energie kwijt kunnen op een trampoline, of gewoon buiten kunnen zitten. Ik zie echt dat ze erna hunkeren en een eigen kleine buitenruimte missen.
Ikzelf zou er nog een tijdje door mee kunnen leven, maar ik zie dat de kinderen het psychisch zwaar valt.
Mijn zoon staart soms uit het raam naar andere kinderen die zich vermaken in hun tuinen.
In Nederland mogen kinderen tot 12 nog buiten spelen, als ze maar niet gaan voetballen en contactspelletjes doen. En de ouders wegblijven van elkaar. Hier spelen dus wel eens kinderen buiten in de tuin van een ander. Of een redelijk leeg speelveld.

Als dat niet mag ( je mag niet in de tuin van vriendje spelen in Belgie?) en je hebt geen balkon of galerij heb je gewoon dus niet zo veel keus. Helaas.
Alle reacties Link kopieren
Wordt je beboet als je een blokje omloopt met de kids? Stukje rennen langs de weg voor? Op een tijdstip dat het rustig is? Ik zou dat toch doen hoor, desnoods om 6:00 uur op allemaal. Rondje rennen, en weer naar binnen.

Het lijkt me vreselijk om jouw situatie te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
04-04-2020 10:39
In Nederland mogen kinderen tot 12 nog buiten spelen, als ze maar niet gaan voetballen en contactspelletjes doen. En de ouders wegblijven van elkaar. Hier spelen dus wel eens kinderen buiten in de tuin van een ander. Of een redelijk leeg speelveld.

Als dat niet mag ( je mag niet in de tuin van vriendje spelen in Belgie?) en je hebt geen balkon of galerij heb je gewoon dus niet zo veel keus. Helaas.
In Nederland mag dat inderdaad. Hier jammergenoeg niet, naar een speeltuin mag niet (snap ik ook wel) maar er zit niks anders op vrees ik.
Misschien ga ik morgen een rondje fietsen met ze. Dan zijn we in beweging, staan niet stil, en met de nodige afstand van anderen.
Dat is het enige wat ik kan bedenken om buiten te doen, naast boven genoemde tips om de ramen zoveel mgl open te doen en ze in de zon te zetten
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
04-04-2020 10:37
Ja er wordt ons met klem opgedragen de komende weken (paasvakantie) niet naar buiten te gaan met dit mooie weer
Maar dat is makkelijker gedaan voor mensen die zo hun deur kunnen openen naar de tuin.
Tja ik begrijp je frustratie maar denk dat er niets anders opzit dan dit uitzitten. Denk niet dat er een gouden tip is. Ik weet niet waar jullie wonen, tegen park spoor noord, de Schelde,...? Jullie kunnen het er eens op wagen en omkeren mocht het te druk zijn. Misschien in de voormiddag eens proberen?
Hoe is het huis van je vriend? Kunnen jullie daar evt verblijven als hij wel een tuin of buitenruimte heeft? Zolang hij en jullie verder geen externe contacten hebben en er geen tekenen van besmetting zijn zou ik dat risico aanvaardbaar achten.
Oh en eigen vervoer hebben, je wilt nu niet met het openbaar vervoer reizen.
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
04-04-2020 10:42
Wordt je beboet als je een blokje omloopt met de kids? Stukje rennen langs de weg voor? Op een tijdstip dat het rustig is? Ik zou dat toch doen hoor, desnoods om 6:00 uur op allemaal. Rondje rennen, en weer naar binnen.

Het lijkt me vreselijk om jouw situatie te zitten.
Blokje om mag, zitten op een bankje is gelijk een pv.

Ik denk dat we vanaf volgende week dagelijks een blokje om zullen moeten lopen op een tijdstip dat het heel rustig is. Met de paasvakantie plus het mooie weer vrees ik dat het buiten druk gaat worden en ik wil zoveel mogelijk mensenmassa vermijden
Ik snap hoe vervelend het is (woon zelf ook in een land met totale lockdown) maar ik vrees dat je weinig kunt, behalve het binnenshuis gezellig maken.

Ik begrijp nu dat fietsen wel mag? Nou, dan elke dag een lekker stuk fietsen. Dat is al heel wat.
Oh blokje om mag gewoon? Dan begrijp ik niet dat je dat al niet dagelijks deed eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
04-04-2020 10:44
Hoe is het huis van je vriend? Kunnen jullie daar evt verblijven als hij wel een tuin of buitenruimte heeft? Zolang hij en jullie verder geen externe contacten hebben en er geen tekenen van besmetting zijn zou ik dat risico aanvaardbaar achten.
Oh en eigen vervoer hebben, je wilt nu niet met het openbaar vervoer reizen.
Vriend heeft een klein tuintje, maar het is niet toegestaan om naar je vriend of vriendin in een ander dorp op te zoeken. Bij controle onderweg wordt dat jammergenoeg gezien als niet-essentiële verplaatsing dus een pv.
(ja ze zijn hier echt een stuk strenger in België dan in Nederland)
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
04-04-2020 10:43
Tja ik begrijp je frustratie maar denk dat er niets anders opzit dan dit uitzitten. Denk niet dat er een gouden tip is. Ik weet niet waar jullie wonen, tegen park spoor noord, de Schelde,...? Jullie kunnen het er eens op wagen en omkeren mocht het te druk zijn. Misschien in de voormiddag eens proberen?
Zit in de wijk van Park Spoor Noord, dus ik denk dat we morgen die richting op gaan fietsen. Mits het niet te druk gaat zijn. Ik vrees wel dat veel mensen die in 2060 wonen hetzelfde idee gaan hebben..
Alle reacties Link kopieren
Lief dat jullie mee denken 💓

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven