Ontbeantwoorde liefde

04-04-2020 21:07 30 berichten
Hoi hoi!
Ik ben hard aan het werk om van een onbeantwoorde liefde af te komen. Heeft iemand ervaring met hoelang dit gaat duren? Ik ben nu ongeveer een jaar verliefd op hem en ben er nu wel klaar mee. Heeft iemand tips?
XXX Geraldine
Alle reacties Link kopieren
Weet hij het al?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Nee, hij weet het niet en hij heeft al 6 jaar een vriendin...
Alle reacties Link kopieren
Hmm. Okee, dan ook maar niet vertellen nee.

Dat is wel vreselijk onaantrekkelijk dat hij een vriendin heeft. Kun je nog meer onaangename eigenschappen van hem opnoemen?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Hèh wat rot :|
Netjes dat je er niks mee doet.
Kom je hem dagelijks tegen of is er mogelijkheid tot afstand?
Alle reacties Link kopieren
Afstand houden, zo ver mogelijk weg
Alle reacties Link kopieren
Nu niet het juiste moment voor nu met corona, maar probeer je wel eens te daten met andere mannen? Als je een leuk exemplaar tegen komt, dan kan die je de bezette man wel eens snel laten vergeten.
Nou, het zit zo: hij kwam bij mij in de buurt wonen waardoor we samen gingen sporten en ik heb hem meestal 2 of 3 keer per week zag en soms aten we ook samen. Sinds kort is hij verhuisd en wonen we momenteel allebei in een andere stad, maar dat gaat over een tijdje weer veranderen. Ik heb hem nu al vijf weken niet gezien door corona, maar merk dat ik nog steeds veeeeel te veel met hem bezig ben. Ik neem zelf geen contact met hem op maar hij af en toe wel met mij, omdat hij mij gewoon als goede vriendin ziet... :(
Alle reacties Link kopieren
Oh, dan moet je dat misschien maar afkappen. Maar de vraag is hoe.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Echt echt afstand houden. Helemaal afkappen als je dat kunt. Maar Bulbul heeft een punt. Hoe doe je dat netjes én zonder je gevoelens naar hem te uiten?
Ja precies, dat is het lastige, want enerzijds voel ik niet de behoefte om hem de liefde te verklaren, omdat ik al weet dat het tot een afwijzing gaat leiden. Anderzijds wil ik ook niet een onbetrouwbare vriendin zijn die opeens een vriendschap afkapt...
Alle reacties Link kopieren
kusjegeraldine schreef:
04-04-2020 21:32
Ja precies, dat is het lastige, want enerzijds voel ik niet de behoefte om hem de liefde te verklaren, omdat ik al weet dat het tot een afwijzing gaat leiden. Anderzijds wil ik ook niet een onbetrouwbare vriendin zijn die opeens een vriendschap afkapt...
Als jullie vrienden zijn, kun je eerlijk zijn: Herman, ik neem afstand. Mijn gevoel voor jou is veranderd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
04-04-2020 21:34
Als jullie vrienden zijn, kun je eerlijk zijn: Herman, ik neem afstand. Mijn gevoel voor jou is veranderd
Zo heeft een vriendin van mij dat ook eens gedaan. Ze vermeldde zelfs expliciet dat ze verliefd op mij was. Dat ik haar gevoelens niet kon beantwoorden (wat ze dus stiekem wel hoopte), betekende het einde van de vriendschap. Zij was denk ik wel meteen van mij "genezen" (heel erg gekwetst door mijn eerlijkheid) en ik vond het heel jammer (maar ook wel begrijpelijk) dat wat ik als een goede vriendschap beschouwde ineens niks meer waard was.

Moeilijk hoor.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bulbul schreef:
04-04-2020 21:37
Zo heeft een vriendin van mij dat ook eens gedaan. Ze vermeldde zelfs expliciet dat ze verliefd op mij was. Dat ik haar gevoelens niet kon beantwoorden (wat ze dus stiekem wel hoopte), betekende het einde van de vriendschap. Zij was denk ik wel meteen van mij "genezen" (heel erg gekwetst door mijn eerlijkheid) en ik vond het heel jammer (maar ook wel begrijpelijk) dat wat ik als een goede vriendschap beschouwde ineens niks meer waard was.

Moeilijk hoor.
Wat naar! Lijkt me heel vervelend. Ik vind het ook wel zielig voor hem dat hij denkt dat de effort die ik in hem stop dus niet voortkomt uit een vriendschap maar uit iets anders. Dat is denk ik ook wel ergens een beetje teleurstellend voor hem.
.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 02-01-2021 20:36
99.46% gewijzigd
Wat een vervelende situatie.
Ik heb het 2 jaar terug gehad. In ander soort omgeving, maar was echt totaal niet wenselijk. Beide relatie destijds, veel leeftijdsverschil en andere zaken waardoor het gewoon echt niet kon en echt niet ging gebeuren.
Ik heb toen een rigoureuze beslissing genomen en zelfs een andere baan genomen. Kon echt niet meer normaal functioneren. En dat hielp. Uit het oog, uit het hart. Tenminste dat gold voor mij.....
Nu denk ik zelfs; hoe heb ik zo verliefd kunnen zijn? Als ik nu wat tegenkom van desbetreffende persoon laat het me vrij lauw. Terwijl ik het echt ernstig te pakken had!
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
04-04-2020 21:37
Zo heeft een vriendin van mij dat ook eens gedaan. Ze vermeldde zelfs expliciet dat ze verliefd op mij was. Dat ik haar gevoelens niet kon beantwoorden (wat ze dus stiekem wel hoopte), betekende het einde van de vriendschap. Zij was denk ik wel meteen van mij "genezen" (heel erg gekwetst door mijn eerlijkheid) en ik vond het heel jammer (maar ook wel begrijpelijk) dat wat ik als een goede vriendschap beschouwde ineens niks meer waard was.

Moeilijk hoor.
Maar TO kan geen contact meer met deze man hebben. Als ze geen uitleg geeft, blijft hij contact opnemen
mammezel schreef:
04-04-2020 22:08
Chapeau, dat je het zo lang al goed bedwingt!

Stel: hij had geen vriendin, zou het dan wat tussen jullie kunnen worden, vanuit zijn kant gezien? Ken je zijn vriendin ook? (Alhoewel, dat maakt niks uit in de problematiek, denk ik). Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag.

Een jaar is trouwens ook al lang.

Ik wens je sterkte en het allerbeste.

Mamme-zel uit België
Ik weet niet of het wat zou kunnen worden als hij geen vriendin had. Hij benadrukt altijd dat hij het ambitieuze karakter van zijn vriendin erg waardeert en ik vermoed dat hij mij niet ambitieus genoeg vindt. Zijn vriendin heb ik twee keer gezien. Een keer toen ik hem nog niet leuk vond en laatst een keer, maar ik ken haar dus totaal niet goed. We zijn allebei 23!

Thanks! 😘
Patatmetappelmoes schreef:
04-04-2020 22:14
Wat een vervelende situatie.
Ik heb het 2 jaar terug gehad. In ander soort omgeving, maar was echt totaal niet wenselijk. Beide relatie destijds, veel leeftijdsverschil en andere zaken waardoor het gewoon echt niet kon en echt niet ging gebeuren.
Ik heb toen een rigoureuze beslissing genomen en zelfs een andere baan genomen. Kon echt niet meer normaal functioneren. En dat hielp. Uit het oog, uit het hart. Tenminste dat gold voor mij.....
Nu denk ik zelfs; hoe heb ik zo verliefd kunnen zijn? Als ik nu wat tegenkom van desbetreffende persoon laat het me vrij lauw. Terwijl ik het echt ernstig te pakken had!
Ah, heftige situatie, maar wel knap dat je die beslissing hebt kunnen nemen. Hoelang heeft het geduurd voordat je over hem heen was?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat alleen geen contact meer hebben helpt. Elkaar niet meer zien/spreken en geen appjes meer.
Ik zou hem gewoon de waarheid zeggen. Dat je gevoelens voor hem hebt en daarom geen contact meer wilt. Ik heb dit zelf ook gedaan, en nu een half jaar later wordt het wat beter. De man in mijn verhaal had er overigens begrip voor, vond het erg jammer, maar respecteerde deze keuze. Hij voelde zich niet verraden o.i.d dat de vriendschap nep was geweest ofzo. Ik heb hem overal geblokkeerd en dit hem ook gezegd vantevoren.
Alle reacties Link kopieren
Lastige situatie TO. Lijkt me ook wel pijnlijk voor hem dat hij een vriendin verliest, maar in dit geval vind ik dat je wel even "egoïstisch" mag zijn. Als hij echt een vriend van je is, en hij zou het geweten hebben, dan zou wil hij je waarschijnlijk ook niet langer willen kwetsen.

Ik zou open kaart spelen. Zeggen dat je hem in een ander daglicht bent gaan zien maar niets wil doen met die gevoelens. Dat je daarom nood hebt aan een tijdje ruimte voor jezelf.

Wie weet, uit het oog, uit het hart ... Niets zegt dat jullie geen contact meer kunnen hebben wanneer jouw gevoelens voorbij zijn.
leeg
Ik zit in dezelfde situatie alleen is hij mijn collega dus ik kan hem niet ontwijken. Ik denk dat je het beste eerlijk tegen hem kan zijn.
Nog zes weken
Murrmurr schreef:
04-04-2020 23:33
Nog zes weken
Haha, ik hoop het! 😬😆 waar baseer je dat op?
Chocoladegek schreef:
04-04-2020 23:32
Ik zit in dezelfde situatie alleen is hij mijn collega dus ik kan hem niet ontwijken. Ik denk dat je het beste eerlijk tegen hem kan zijn.
Wat vervelend! Heb je wel een idee hoe je er over heen gaat proberen te komen? Wat heb je al geprobeerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven