Entertainment alle pijlers

Een Huis Vol - deel 4 (ZONDER SPOILERS)

22-12-2019 22:43 3007 berichten
Klets hier mee over de families uit Een Huis Vol.

Geen spoilers s.v.p.

Gezinnen van seizoen 2019-2020
  • Familie Buddenbruck, ook wel afgekort als BB. Rob en Thaila verhuizen van Heerlen naar Duitsland en nemen al hun hoofdbonkende, schreeuwende, kopstootgevende kinderen mee (10-11 stuks)
  • Familie Kraan: Samengesteld gezin van Linda en Ivan uit Boskoop, 7 kinderen en 1 op komst.
  • Familie Jelies: Gelovig gezin uit Tollebeek, met vader Johan en moeder Janneke, 8 kinderen.
Gezinnen uit eerdere seizoenen die nog wel eens ter sprake komen:
- Familie Baumgard, bekend van lekkere Eugene en het bakimperium van Samantha
- Familie Deijs, Marcel en Ingridt en heel veel kinderen en Jordi.
- Familie Adema, het gezin met de vierling
- Nadine Quaedackers en haar kinderen
- Familie Nagelkerke, bekend als Nagelkerke BV
- Papa Pay en zijn 5 lieve kinderen
- Familie Vink
Alle reacties Link kopieren
De maat vol nog wel Andrieskerk! Zo zo, ga je nu op hoge poten naar ze toe op Bosbad Hoeven. Familieleden zullen vast de camping welogen betreden, zal Sofietje wel geregeld hebben
Alle reacties Link kopieren
Ook al beginnen de meeste van hun kinderen onuitstaanbaar te worden ,of waren dit al gezien sommige reacties van mede scholieren die ik eerder las op artikelen.Ik wil wel benadrukken dat zij hier niets aan kunnen doen.Die ouders zorgen hier voor. Met hun wij zijn iets meer en beter mentaliteit.En gericht op uiterlijk , materialistisch vertoon.Dat meisje is een puber ze wilde duidelijk niet gefilmd worden eerder.Toen kreeg ze een nieuwe iPhone om ook te kunnen vloggen.(lees omkoperij)Als ze dan fans krijgt ,vooral kinderen die :I love Jullie zijn de beste roepen dan zal dat wel een gevoel geven dat ze echt geweldig is.Moeder en vader zoeken overal publiciteit op .Vooral als mammie alle kritiek weghaalt ,lijkt het of alles super is.Idem voor het worstenbrood meisje,het kijk in de fotocamera meisje.Ik vind wèl dat ze geld en aandacht verdienen over de rug van hun kinderen.
Alle reacties Link kopieren
scottiewinkie schreef:
05-04-2020 13:59
Ook al beginnen de meeste van hun kinderen onuitstaanbaar te worden ,of waren dit al gezien sommige reacties van mede scholieren die ik eerder las op artikelen.Ik wil wel benadrukken dat zij hier niets aan kunnen doen.Die ouders zorgen hier voor. Met hun wij zijn iets meer en beter mentaliteit.En gericht op uiterlijk , materialistisch vertoon.Dat meisje is een puber ze wilde duidelijk niet gefilmd worden eerder.Toen kreeg ze een nieuwe iPhone om ook te kunnen vloggen.(lees omkoperij)Als ze dan fans krijgt ,vooral kinderen die :I love Jullie zijn de beste roepen dan zal dat wel een gevoel geven dat ze echt geweldig is.Moeder en vader zoeken overal publiciteit op .Vooral als mammie alle kritiek weghaalt ,lijkt het of alles super is.Idem voor het worstenbrood meisje,het kijk in de fotocamera meisje.Ik vind wèl dat ze geld en aandacht verdienen over de rug van hun kinderen.
De laatste tijd zie ik haar ook steeds lachen als Sofie haar komt filmen. Terwijl ze er nooit zin in had, herinneren jullie je nog de vlog dat Merel nog aan een schoolopdracht zat 's avonds en Sofie er alleen maar commentaar op had?
Alle reacties Link kopieren
lieverdanlief schreef:
05-04-2020 13:51
De maat vol nog wel Andrieskerk! Zo zo, ga je nu op hoge poten naar ze toe op Bosbad Hoeven. Familieleden zullen vast de camping welogen betreden, zal Sofietje wel geregeld hebben
Als er nog meer mensen in die 'caravan' (chalet) komen ontploft dat ding denk ik. Jan, Sofie, Junior + de rest van de kinderen die niet boeien, Sissy, Nathalia en Andrieske kan er ook nog wel baaaiii.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is dat gesponsord. Het is wel kwalijk dat een minderjarig meisje zo'n soort product promoot.Hun fans zijn bijna allemaal jonge kinderen en mensen ,sorry dat ik het zeg maar ik bedoel het niet kwaad ,die hun verstand niet zo heel goed (kunnen) gebruiken.Merel heeft volgers van haar eigen leeftijd en jonger die nu hun zakgeld gaan besteden aan zoiets terwijl het niet goed is voor je tanden en in 9 van 10 keer zal het ook totaal niet nodig zijn bij kinderen onder de 14 .
Ze kunnen beter een fruit dag houden ipv koekendag als ze een voorbeeld willen zijn.
Je kon't altaid nog bakker worre
scottiewinkie schreef:
05-04-2020 13:59
Ook al beginnen de meeste van hun kinderen onuitstaanbaar te worden ,of waren dit al gezien sommige reacties van mede scholieren die ik eerder las op artikelen.Ik wil wel benadrukken dat zij hier niets aan kunnen doen.Die ouders zorgen hier voor. Met hun wij zijn iets meer en beter mentaliteit.En gericht op uiterlijk , materialistisch vertoon.Dat meisje is een puber ze wilde duidelijk niet gefilmd worden eerder.Toen kreeg ze een nieuwe iPhone om ook te kunnen vloggen.(lees omkoperij)Als ze dan fans krijgt ,vooral kinderen die :I love Jullie zijn de beste roepen dan zal dat wel een gevoel geven dat ze echt geweldig is.Moeder en vader zoeken overal publiciteit op .Vooral als mammie alle kritiek weghaalt ,lijkt het of alles super is.Idem voor het worstenbrood meisje,het kijk in de fotocamera meisje.Ik vind wèl dat ze geld en aandacht verdienen over de rug van hun kinderen.
Absoluut eens. Jan en Sofie bepalen het hoe en wat in dit gezin. Ze zouden beter moeten weten.
Cookielover schreef:
04-04-2020 19:33
Wtf! Op Instagram van Merel staat dat ze haar tanden heeft laten bleken... Ze is 14 :facepalm:
Er zijn inderdaad wat (misschien zelfs logische) reacties op gekomen:

wendybootss
Jezus hoe oud ben je

meerencrew
Als je eens wat minder snoept en frisdrank drinkt, hoef je je tanden op je 14e niet te bleken! Of vind je het wel leuk en interessant om reclame te maken?

Bijzondere vraag van die meerencrew. Tiener Nina Schotpoort, nog heel wat maanden jonger dan Merel, verdient tienduizenden euro's met waar je Merel van 'beticht'.
Cookielover schreef:
04-04-2020 19:37
Of ze hoopt ook een BN-er te worden net als Soof of mama verzint leuke dingen om nog meer geld binnen te harken. Wat is het volgende, botox?
Zodra je als jong iemand een paar duizend volgers op Instagram hebt, word je al overspoeld met aanvragen voor samenwerkingen (spullen opgestuurd krijgen in ruil voor een post). Als je over de 15-20.000 volgers bent dan komen er al snel honderden euro's aan cash of commissie bij voor alles wat via jouw kortingscode verkocht wordt. Make hay while the sun shines, toch?
Andrieske1976 schreef:
04-04-2020 23:28
Klopt, is zelfs verboden onder de 18 jaar, het tast het glazuur aan.
Verboden? Je bedoelt dat het afgeraden wordt?
Andrieske1976 schreef:
04-04-2020 23:58
Te triest voor woorden! Sofie heeft haar eigen onzekerheid geprojecteerd op Merel.
Hoe dan? Waaruit blijkt dat?
scottiewinkie schreef:
05-04-2020 00:02
Het is reclame.
Precies. Een post en een instastory heeft Merel geplaatst. Dat apparaatje was waarschijnlijk gratis en misschien nog een douceurtje na plaatsing.
scottiewinkie schreef:
05-04-2020 00:31
Ze noemen het een samenwerking hebben. Is gewoon business.
Samenwerking is inderdaad een influencer-woord voor - ik word ervoor betaald en/of ik krijg het gratis.
Andrieske1976 schreef:
05-04-2020 00:44
ik hoop niet dat ze al hun spaargeld en winst gestoken hebben in de nieuwe zaak, in de flat in Spanje en in de nieuwe auto.
Waarom zou je spaargeld in je BV stoppen? In die BV van de bakkerij zit waarschijnlijk genoeg kapitaal om het pand in Halsteren in te richten en te huren. (Ze hebben dat pand niet gekocht.) Op het vakantiehuis in Spanje zit waarschijnlijk gewoon een hypotheek die met de verhuuropbrengsten afgelost gaat worden. Allemaal risico's, maar weloverwogen.
LD199 schreef:
05-04-2020 10:42
Je bent verplicht om te melden als je betaald krijgt om iets te laten zien, dus vermelden dat het een advertentie is aka betaalde samenwerking. Het is verboden om dit niet te melden.
Verboden... Het ligt iets anders. Merel vermeldt expliciet (door een tag) het merk.

"Vermelden wie de adverteerder is
Zowel het Burgerlijk Wetboek als de Reclamecode Social Media zijn er heel duidelijk in: het moet duidelijk zijn van wie een advertentie afkomstig is. Als een influencer dus content maakt en deelt, namens een adverteerder, zal ergens uit moeten blijken voor wie de influencer dat doet. Met een hashtag, een tag of door het gewoon te noemen, dat maakt allemaal niet uit. De manier waarop is vormvrij."
(Bron: https://www.frankwatching.com/archive/2 ... t-het-wel/)
Pingu schreef:
05-04-2020 11:59
Ik krijg serieus de rillingen van die instapost met het tandenbleeksetje. Sofie is nu echt te ver gegaan.
Merel heeft dat zélf geregeld (met zoveel volgers word je via DM rechtstreeks benaderd door die merken), daar is geen Sofie of Jan aan te pas gekomen. Maar belangrijker: Sofie is niet de enige ouder van Merel. Ze heeft ook nog Jan als vader. Dus los van het motief van je kritiek, is het handiger om beide ouders 'verantwoordelijk' te houden.
Blondie68 schreef:
05-04-2020 13:23
Ze zijn erg materialistisch ingesteld. Hebben gewoon veel te veel geld te besteden. Constant uit eten, tweede huis etc.
Wat is 'veel te veel geld'? Jij hebt er moeite mee dat zij (significant?) meer geld hebben te besteden hebben dan jij? Dat ze (veel regelmatiger) buiten de deur eten dan jij?
Andrieske1976 schreef:
05-04-2020 13:42
Merel weet niet beter, maar haar ouders zijn daar verantwoordelijk voor.
Nog tenminste tot haar 18e.
scottiewinkie schreef:
05-04-2020 13:59
(heel verhaal) Ik vind wèl dat ze geld en aandacht verdienen over de rug van hun kinderen.
Mooi toch, dat je die mening mag hebben? Dikke duim omhoog voor meningsvrijheid. Gelukkig zijn feiten en meningen niet per se hetzelfde :-)
makiko schreef:
05-04-2020 14:19
Ze kunnen beter een fruit dag houden ipv koekendag als ze een voorbeeld willen zijn.
Waaruit blijkt dat ze een voorbeeld willen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al geklaagd bij de Mods ? o wacht ,hier heeft de firma Nagelkerke geen invloed op de reacties
geneet van 't laeve
doktervanderploeg schreef:
05-04-2020 14:58
Er zijn inderdaad wat (misschien zelfs logische) reacties op gekomen:

wendybootss
Jezus hoe oud ben je

meerencrew
Als je eens wat minder snoept en frisdrank drinkt, hoef je je tanden op je 14e niet te bleken! Of vind je het wel leuk en interessant om reclame te maken?

Bijzondere vraag van die meerencrew. Tiener Nina Schotpoort, nog heel wat maanden jonger dan Merel, verdient tienduizenden euro's met waar je Merel van 'beticht'.



Zodra je als jong iemand een paar duizend volgers op Instagram hebt, word je al overspoeld met aanvragen voor samenwerkingen (spullen opgestuurd krijgen in ruil voor een post). Als je over de 15-20.000 volgers bent dan komen er al snel honderden euro's aan cash of commissie bij voor alles wat via jouw kortingscode verkocht wordt. Make hay while the sun shines, toch?



Verboden? Je bedoelt dat het afgeraden wordt?



Hoe dan? Waaruit blijkt dat?



Precies. Een post en een instastory heeft Merel geplaatst. Dat apparaatje was waarschijnlijk gratis en misschien nog een douceurtje na plaatsing.



Samenwerking is inderdaad een influencer-woord voor - ik word ervoor betaald en/of ik krijg het gratis.



Waarom zou je spaargeld in je BV stoppen? In die BV van de bakkerij zit waarschijnlijk genoeg kapitaal om het pand in Halsteren in te richten en te huren. (Ze hebben dat pand niet gekocht.) Op het vakantiehuis in Spanje zit waarschijnlijk gewoon een hypotheek die met de verhuuropbrengsten afgelost gaat worden. Allemaal risico's, maar weloverwogen.



Verboden... Het ligt iets anders. Merel vermeldt expliciet (door een tag) het merk.

"Vermelden wie de adverteerder is
Zowel het Burgerlijk Wetboek als de Reclamecode Social Media zijn er heel duidelijk in: het moet duidelijk zijn van wie een advertentie afkomstig is. Als een influencer dus content maakt en deelt, namens een adverteerder, zal ergens uit moeten blijken voor wie de influencer dat doet. Met een hashtag, een tag of door het gewoon te noemen, dat maakt allemaal niet uit. De manier waarop is vormvrij."
(Bron: https://www.frankwatching.com/archive/2 ... t-het-wel/)



Merel heeft dat zélf geregeld (met zoveel volgers word je via DM rechtstreeks benaderd door die merken), daar is geen Sofie of Jan aan te pas gekomen. Maar belangrijker: Sofie is niet de enige ouder van Merel. Ze heeft ook nog Jan als vader. Dus los van het motief van je kritiek, is het handiger om beide ouders 'verantwoordelijk' te houden.



Wat is 'veel te veel geld'? Jij hebt er moeite mee dat zij (significant?) meer geld hebben te besteden hebben dan jij? Dat ze (veel regelmatiger) buiten de deur eten dan jij?



Nog tenminste tot haar 18e.



Mooi toch, dat je die mening mag hebben? Dikke duim omhoog voor meningsvrijheid. Gelukkig zijn feiten en meningen niet per se hetzelfde :-)



Waaruit blijkt dat ze een voorbeeld willen zijn?
Hey Soof :jump:
Moet jij niet Koekeeeendag, koekendag of je buik ergens anders mee volstampen?

Want wat fijn, dat jij het dikgedrukte stuk, zo weet te vertellen, hoe het is gegaan...
doktervanderploeg schreef:
05-04-2020 14:58
Merel heeft dat zélf geregeld (met zoveel volgers word je via DM rechtstreeks benaderd door die merken), daar is geen Sofie of Jan aan te pas gekomen. Maar belangrijker: Sofie is niet de enige ouder van Merel. Ze heeft ook nog Jan als vader. Dus los van het motief van je kritiek, is het handiger om beide ouders 'verantwoordelijk' te houden.
Bijzonder dat jij dat weet :sarcastic:

En natuurlijk zijn beide ouders verantwoordelijk. Dat maakt het nog vreemder dat een 14-jarige blijkbaar zelf dingen regelt die op haar leeftijd sterk afgeraden worden.
Alle reacties Link kopieren
Denk niet dat Utakar Soof is, maar hij/zij heeft op zich gelijk dat Jan ook verantwoordelijk is. Maar dat Merel het zelf heeft geregeld...dus? Daar horen haar ouders op te letten en bij te sturen.

Die arme tanden van die kinderen...want was ook alweer het verhaal achter al die kapjes van Maddelief?
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Dokter, op sites van bedrijven waar je je tanden kan laten bleken staat dat het officieel niet toegestaan is als je jonger bent dan 18 jaar.

En hoe weet je dat nou zo zeker, dat Merel dat zelf geregeld heeft? Of ben jij zo close met dit gezin dat je dit weet? En natuurlijk zijn beide ouders verantwoordelijk, maar Jan vind alles goed wat zijn prinsesje wil. En hij stemt overal mee in.

En doe je dit nou voor de lol of heb je ook een 'samenwerking' met de Nagelkerkjes BV? Dan ben ik wel benieuwd wat het verdiend.
cookielover wijzigde dit bericht op 05-04-2020 16:00
50.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Baankje1 schreef:
05-04-2020 15:02
Heb je al geklaagd bij de Mods ? o wacht ,hier heeft de firma Nagelkerke geen invloed op de reacties
Ik denk dat ze weer @jinek @hartvannederland @rtlboulevard @shownieuws gaat taggen om te klagen dat er geen goed toezicht is hier op het V!VA Forum.
Drvanderploeg is zeker weten Sophie. Haaaaai meid! Alles leuk op de camping? Waarom voel je je zo in het nauw gedreven om hier uit te leggen over hoe jullie aan je geld komen?

Overigens ben ik niet jaloers op je. Jullie zijn overduidelijk nieuw geld en dat nieuwe geld gedraagt zich doorgaans patjepeeërig. Net zoals jullie. Jullie pochen met merken en dat vind ik persoonlijk ordinair.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
05-04-2020 16:11
Drvanderploeg is zeker weten Sophie. Haaaaai meid! Alles leuk op de camping? Waarom voel je je zo in het nauw gedreven om hier uit te leggen over hoe jullie aan je geld komen?

Overigens ben ik niet jaloers op je. Jullie zijn overduidelijk nieuw geld en dat nieuwe geld gedraagt zich doorgaans patjepeeërig. Net zoals jullie. Jullie pochen met merken en dat vind ik persoonlijk ordinair.
Welnee, dat is Sofie 'nie'. Of zoals Byrma een keer mooi verwoordde: 'Of zei heefd een spelingskontroole over haar text heen gegooit'.
Iemand schreef hier laatst dat hun editor hier ook meeleest, het zou me echt niks verbazen als dat onze dokter is. De Rooij ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
05-04-2020 15:54
Ik denk dat ze weer @jinek @hartvannederland @rtlboulevard @shownieuws gaat taggen om te klagen dat er geen goed toezicht is hier op het V!VA Forum.
Heeft ze dat echt gedaan?

En op de laatste post inhakend, wat is een editor en wie is De Rooij?
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
05-04-2020 16:25
Heeft ze dat echt gedaan?

En op de laatste post inhakend, wat is een editor en wie is De Rooij?
Forummer F16 schreef laatst dat die van de Rooij hier ook meeleest. Uit wat research blijkt dat het bedrijfje dat hun video's edit (de editor is degene die de video's van De Nagelkerkjes in elkaar zet, Sofie stuurt het beeldmateriaal op en daar wordt de vlog mee gemaakt) CHIDERO heet. De eigenaar is Christ de Rooij, dat is dus degene die hier ook meeleest. Het zou me niet verbazen als dat dokter is. Sofie is het sowieso niet, degene achter dokter heeft duidelijk meer verstand dan Sofie.

Over het taggen: vorig jaar was er ophef over kind- en familievloggers en moesten Jan en Sofie hun zegje er over doen in een lang stuk op Instagram en een 'bonuuschhvideo'. Toen hebben ze wel dat soort programma's getagd.
cookielover wijzigde dit bericht op 05-04-2020 16:38
22.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja iemand schreef dat ene De Rooij voor hen hier op het Viva forum opkomt.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, ik heb even teruggezocht en hier het zegje gevonden:

'Graag willen we toch even reageren op het #artikel: nieuw beroep, familie Vloggen. Geld verdienen over de rug van kinderen. Vooropgesteld dat iedereen een mening mag hebben, al gaat het op sommige forums erg ver met commentaar. Wij zijn gaan vloggen na onze deelname aan het programma “een huis vol”. De vraag kwam heel veel of we wilden gaan vloggen zodat men ons kon blijven volgen. We hebben enorm veel complimenten gehad en dachten waarom niet, we gaan het gewoon proberen en kijken wat het doet. Binnen no time veel abonnees en views. Goed overleg gehad met de kinderen. We krijgen er een leuk bedrag voor (we zijn nog maar 3 maanden bezig) wat naar de kinderen gaat op een spaar rekening zodat ze later een leuk start bedrag hebben voor (inrichting van) een eigen huisje of een zaak. Onze inkomsten komen gewoon uit het werk wat we met veel plezier doen voor onze bedrijven. We verzinnen niet elke dag dingen om een vlog te maken maar filmen ons dagelijks leven. Middagje speeltuin? We filmen 2-5 min en de rest van de middag is de camera weg. “Reclame” maken voor onze zaken? Ook dat komt er in voor. Je kan betaald een advertentie zetten in een plaatselijk krantje of je kan gratis jouw media kanalen gebruiken (en er geld voor krijgen). Bereik je jouw doelgroep? Nee, waarschijnlijk niet maar werk is een groot onderdeel van ons leven en hoort in de vlogs. Is het schadelijk voor de kinderen? Nee, in onze ogen niet. Als er 1 die dag niet in beeld wilt, gebeurt het niet. We letten erop wat we filmen maar maken het niet mooier dan het is. Vroeger las je in tijdschriften over gezinnen, nu kijk je het op de moderne media. Wij mogen geen reactie geven als we “aangevallen” worden, want “ we kiezen ervoor alles openbaar te zetten”, maar ieder ander mag wel zijn/haar ongezouten mening geven. Wij schrijven stukjes en filmen voor degene die het leuk vinden ons te volgen. Als je kritiek hebt of irritaties, niet kijken dan 😉'
LEVEN EN LATEN LEVEN. DAN ZOU DE WERELD EEN STUKJE MOOIER ZIJN.
#discussie @evajinekofficial @jineklive @nieuwsuur @ad_nl @hartvannederland
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
05-04-2020 14:12
Als er nog meer mensen in die 'caravan' (chalet) komen ontploft dat ding denk ik. Jan, Sofie, Junior + de rest van de kinderen die niet boeien, Sissy, Nathalia en Andrieske kan er ook nog wel baaaiii.
:lol: :roll:
Alle reacties Link kopieren
lieverdanlief schreef:
05-04-2020 16:37
Ja iemand schreef dat ene De Rooij voor hen hier op het Viva forum opkomt.
En dat zijn er hier twee, waarvan één die het nog steeds niet weet, dus hoogstwaarschijnlijk is De Rooij onze dokter.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
05-04-2020 16:20
Welnee, dat is Sofie 'nie'. Of zoals Byrma een keer mooi verwoordde: 'Of zei heefd een spelingskontroole over haar text heen gegooit'.
Iemand schreef hier laatst dat hun editor hier ook meeleest, het zou me echt niks verbazen als dat onze dokter is. De Rooij ofzo.

Ja dieeee :lol:
Alle reacties Link kopieren
Goed gevonden Cookielover. Over grootheidswaanzin gesproken om Jinek hiermee lastig te vallen.
Utakar schreef:
05-04-2020 15:03
Want wat fijn, dat jij het dikgedrukte stuk, zo weet te vertellen, hoe het is gegaan...
Het is al eens in de vlog verteld: Eline, Merel, Stan en Noud beheren zélf hun Instagram-accounts, bij de overige kinderen wordt nadrukkelijk vermeld in de biografie-tekst op de profielpagina dat hun moeder het account beheert. Sofie hoeft voor Merel geen opdrachten te regelen: voorgestelde 'samenwerkingen' verschijnen al rechtstreeks bij Merel in de DM.
Alle reacties Link kopieren
doktervanderploeg schreef:
05-04-2020 17:16
Het is al eens in de vlog verteld: Eline, Merel, Stan en Noud beheren zélf hun Instagram-accounts, bij de overige kinderen wordt nadrukkelijk vermeld in de biografie-tekst op de profielpagina dat hun moeder het account beheert. Sofie hoeft voor Merel geen opdrachten te regelen: voorgestelde 'samenwerkingen' verschijnen al rechtstreeks bij Merel in de DM.
Ja, we weten dat ze zelf hun pagina's beheren. Maar als jij als 14-jarige een verzoek krijgt om je tanden te bleken, dan laat je dat niet aan je moeder zien dus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven