Mode & Beauty alle pijlers

Foundation brush, is dat handig?

05-04-2020 18:01 27 berichten
Hallo dames ,

Ik overweeg een foudationbrush te kopen .
Zijn deze handig in gebruik en is het resultaat mooi.

Ik denk aan bv bobbi brown.

Alvast bedankt .
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf een spons (van Essence, zelfde idee als de beautyblender). Ik heb en foundation brush van real techniques (hele fijne!) Verschil voor mij is dat de dekking veel hoger is met een kwast, met een spons blendt het beter.
Oh echt, ik doe het nu met mijn vingers.
Ik houd niet zo van zo’ n dikke laag.
Dus met je vingers blijft het luchtiger begrijp ik ?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het nooit met mn handen, wel geprobeerd maar vind het dan juist cakey, en niet goed uitsmeren. Spons heeft voor mij absoluut de voorkeur, maar goed dat verschilt Natuurlijk per persoon
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik graag een kwast, Real Techniques is een goeie. (Expert face brush). Kun je het mooi dun aanbrengen.
Gekopbloemen schreef:
05-04-2020 18:06
Oh echt, ik doe het nu met mijn vingers.
Ik houd niet zo van zo’ n dikke laag.
Dus met je vingers blijft het luchtiger begrijp ik ?
Oooh nee, doe het aub niet met je vingers.
De dikte van de laag heeft te maken met de hoeveelheid product je pakt.
Niet hoe luchtig je het met je vingers aanbrengt. Het is ontzettend onhygiënisch. Niet meer doen hoor.

Ik heb een beautyblender en een kwast.
Ik vind ze allebei fijn. De ene keer gebruik ik de blender, de andere keer de kwast.
Felidaes schreef:
05-04-2020 19:25
Oooh nee, doe het aub niet met je vingers.
De dikte van de laag heeft te maken met de hoeveelheid product je pakt.
Niet hoe luchtig je het met je vingers aanbrengt. Het is ontzettend onhygiënisch. Niet meer doen hoor.

Ik heb een beautyblender en een kwast.
Ik vind ze allebei fijn. De ene keer gebruik ik de blender, de andere keer de kwast.
Wat is er onhygiënisch aan met je gewassen vingers opbrengen? De meeste foundation zit in een tube.
Ik werk altijd met een kwast. Ik heb ze van duur tot goedkoop. Veel mooier en juist minder dik dan met je vingers. Soms gebruik ik een beauty blender.

Ik heb ook een fijne kwast van Bobbi Brown, maar die zit volgens mij niet meer in de collectie. Mijn fijnste foundation kwasten zijn van Louise Young, Sephora en MAC.

Wel regelmatig wassen!

Als ik tinted moisturizer gebruik doe ik het soms wel met m’n vingers, maar voor mij is een kwast toch fijner.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
05-04-2020 19:31
Wat is er onhygiënisch aan met je gewassen vingers opbrengen? De meeste foundation zit in een tube.
Ik gebruik ook vaak mijn vingers. De meeste van mijn foundations zitten in een pompflacon en ik heb dan uiteraard schone handen. Ik vind het ook gewoon hygiënisch. Een spons of kwast is ook prima, maar moet je wel heel grondig schoonhouden, anders is het met je vingers juist hygiënischer.
Ik heb wel een kwast, maar ik vind het zelf niet echt prettig werken. Ik gebruik dus mijn vingers of een spons. Afhankelijk van de foundation; sommige brengen prima op met de vingers, andere zijn mooier met een spons. Ik heb gewoon goedkope sponsjes daarvoor, maar wel in zo'n puntig toelopende eivorm.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
05-04-2020 18:04
Ik gebruik zelf een spons (van Essence, zelfde idee als de beautyblender). Ik heb en foundation brush van real techniques (hele fijne!) Verschil voor mij is dat de dekking veel hoger is met een kwast, met een spons blendt het beter.
Ik heb ook het idee dat de dekking hoger is met een kwast. Maar ik vind het met een spons of vingers makkelijker om het egaal en natuurlijk uit te smeren.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
05-04-2020 19:42
Ik heb ook het idee dat de dekking hoger is met een kwast. Maar ik vind het met een spons of vingers makkelijker om het egaal en natuurlijk uit te smeren.
Ja dat vind ik met een spons ook inderdaad. Nadeel is wel dat een spons meer product opneemt, maar goed dat neem ik voor lief
MinkeDeWit schreef:
05-04-2020 19:31
Wat is er onhygiënisch aan met je gewassen vingers opbrengen? De meeste foundation zit in een tube.
Tja, misschien had ik moeten zeggen dat ik het onhygiënisch vind, maar dat is ook niet heel erg op feiten gebaseerd ofzo.
Jullie hebben gelijk.
Hoe hoog de dekking is met een kwast, hangt af van hoe hard of zacht de kwast is. Een stevige kwast met een hoge haardichtheid zorgt voor een hogere dekking.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
05-04-2020 20:08
Hoe hoog de dekking is met een kwast, hangt af van hoe hard of zacht de kwast is. Een stevige kwast met een hoge haardichtheid zorgt voor een hogere dekking.
Oh, dat zal beslist zo zijn. Ik heb maar één foundation kwast, en dat is een vrij dichte, rechte kwast, en geeft inderdaad vrij veel dekking.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik graag de stippling brush van de Hema.
Alle reacties Link kopieren
nimue_iparis schreef:
05-04-2020 20:14
Ik gebruik graag de stippling brush van de Hema.
Meer mensen die deze gebruiken/gebruikt hebben? Ben er wel benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n sponsje een keer gebruikt, maar het werd helemaal vlekkerig.. Kon alles er weer af halen. Gebruiken jullie hem nat of droog?
apppie schreef:
05-04-2020 20:22
Ik heb zo'n sponsje een keer gebruikt, maar het werd helemaal vlekkerig.. Kon alles er weer af halen. Gebruiken jullie hem nat of droog?
Je moet een spons wel eerst vochtig maken. Maar verder heeft elke foundation ook weer zijn eigen kenmerken. Een stickfoundation werkt anders dan een vloeibare foundation. En een foundation op oliebasis breng je ook weer anders aan de op waterbasis. Daar is niet 1 standaard methode voor.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
05-04-2020 20:22
Ik heb zo'n sponsje een keer gebruikt, maar het werd helemaal vlekkerig.. Kon alles er weer af halen. Gebruiken jullie hem nat of droog?
Ik gebruik hem nat. Ik maak hem grondig nat onder de kraan, dan uitknijpen en nog een keer in een handdoek uitknijpen. Dat blendt het mooist en zo neemt de spons niet te veel product op.
Ik ben bij de Douglas een keer opgemaakt met zo’n koude natte spons, echt een naar gevoel. Ik vind dat ook teveel werk voor thuis. Nu verdeel ik de foundation over mijn vingers en heb het in een minuutje klaar.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
05-04-2020 20:22
Ik heb zo'n sponsje een keer gebruikt, maar het werd helemaal vlekkerig.. Kon alles er weer af halen. Gebruiken jullie hem nat of droog?
Ik gebruik hem nat. Vind overigens wel dat er gigantisch verschil kan zitten tussen verschillende merken. Zelf vind ik een zachte spons fijn. Mijn favoriet is de real technique spons (oranje) en van Essence (lichtroze in druppelvorm, net als de beautyblender). De echte beautyblender heb ik nooit gebruikt, vind €20 echt teveel voor een spons.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
05-04-2020 20:59
Ik ben bij de Douglas een keer opgemaakt met zo’n koude natte spons, echt een naar gevoel. Ik vind dat ook teveel werk voor thuis. Nu verdeel ik de foundation over mijn vingers en heb het in een minuutje klaar.
Ik ben handig met de spons, maar als het echt snel moet, kies ik ook voor vingers.
Oh ik had niet gezien dat er al zoveel is bijgeschreven, even lezen :-D
Zelf ben ik ook niet van de dagelijkse foundation. Zelf vind ik het erg mooi, mijn vriend vindt me ermee uitzien als een pop of van plastic Haha.
Ik vind dat licht glanzende , egale juist heel mooi. Je rouge komt ook veel beter tot zijn recht .
Alle reacties Link kopieren
Ik was dit topic al kwijt, bedankt voor de antwoorden :)

Ik heb de Beautyblender (kreeg 'm ergens bij) nat gemaakt en goed uitgeknepen, maar het zag er echt niet uit :( Doe het wel gewoon met kwast of vingers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven