LAT-relatie en huisdieren

06-04-2020 17:24 198 berichten
Even een kort praktisch vraagje : Hoe doen andere mensen dat met een LAT-relatie en hun huisdieren?

Ik wilde het komende Paasweekend naar mijn vriend. Mijn kinderen zijn dan bij hun vader. We hebben alleen een klein hondje en mijn vriend wil niet dat ik die meebreng. Zijn huis, zijn regels natuurlijk.

Dat sloeg me even uit het lood want ik kan het beestje niet zomaar even een weekendje alleen achter laten natuurlijk. Mijn vriend zei dan geef je hem maar met de kinderen mee, maar de keren dat ik dat deed komt m'n hondje onder de vlooien terug.

M'n vriend zei net tot vrijdag, maar ik geloof niet dat dat er nog inzit nu :|
Mijn vriend naar mij laten komen is geen optie want mijn vriend moet gaan werken dat weekend.

Hoe doen andere koppels dit eigenlijk?
Breng 'm naar een pension, die zitten te springen om klanten omdat iedereen die normaal zou werken en z'n hond naar de opvang zou doen, nu zelf voor hun hond zorgt.
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand anders in de buurt dat op hem kan letten? Ik weet niet in hoeverre dit strookt met de Corona-maatregelingen.

Zomaar een hondje meegeven met de kinderen naar hun vader vind ik sowieso een apart voorstel. Kan me niet zo gauw voorstellen dat ex-man daarop zit te wachten, een onverwacht huisdier van zijn ex. Maar ik ken de man niet persoonlijk natuurlijk.

Misschien een optie om korter te gaan naar je vriend dan een volledig weekend? Terwijl hij naar het werk is, jij even thuis?
leeg
Alle reacties Link kopieren
pension inderdaad, maar zelf ben ik daar geen voorstander van.
Alle reacties Link kopieren
Helena_z schreef:
06-04-2020 17:30
Is er iemand anders in de buurt dat op hem kan letten? Ik weet niet in hoeverre dit strookt met de Corona-maatregelingen.

Zomaar een hondje meegeven met de kinderen naar hun vader vind ik sowieso een apart voorstel. Kan me niet zo gauw voorstellen dat ex-man daarop zit te wachten, een onverwacht huisdier van zijn ex. Maar ik ken de man niet persoonlijk natuurlijk.

Misschien een optie om korter te gaan naar je vriend dan een volledig weekend? Terwijl hij naar het werk is, jij even thuis?
Ah nee, je laat je hondje toch niet uren lang alleen als het niet hoeft?
Alle reacties Link kopieren
Hoe deed je dat tot nu toe dan? Of is dit het eerste weekend dat je naar je vriend gaat?
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
06-04-2020 17:31
Ah nee, je laat je hondje toch niet uren lang alleen als het niet hoeft?
Sorry, ik ben een kattenmens, dus ik weet niet hoe dat werkt met honden die een paar uur alleen moeten doorbrengen :-)
leeg
Alle reacties Link kopieren
Nou het zou mijn vriend niet wezen. Accepteer mij en m'n hondje anders niet.
Lekker toch sociaal gaan verplaatsen in Corona tijd. Dit is weer zo'n topic toch?

En ik zou ook geen zin hebben in een hond, maar dan zou ik dus niet gaan daten met iemand met een hond.
Alle reacties Link kopieren
Pindy8 schreef:
06-04-2020 17:34
Nou het zou mijn vriend niet wezen. Accepteer mij en m'n hondje anders niet.

Dit.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen mijn hond hoort bij mij dus je accepteert mij zoals ik ben en dat is met hond. Dus de hond komt mee. Of ik zou het uitmaken.

Tenzij de man zwaar allergisch is of jij een niet opgevoed hondje hebt dat onzindelijk is, de boel sloopt en het huishouden terroriseert. Dan zou ik het begrijpen dat de hond niet mee kan.
Als je af en toe naar je vriend gaat en hij naar jou, is dat dan een LAT-relatie?
Jij hebt toch al best wel lang iets met deze man? Hoezo speelt dat nu pas?
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe doe je dat anders dan? Of kom je anders nooit bij je vriend?

Hond mee met de kinderen vind ik dan nog de beste oplossing. Vlooienband om en gaan.

Als het voor een keer een probleem is om opvang te vinden, zou ik het erg flauw vinden als je hem niet gewoon mee kan nemen. Tenzij het een sloper is of onzindelijk ofzo. Of is vriend allergisch?

Overigens weet ik niet hoe lang ik het vol zou houden met een man die verwacht dat ik iedere keer oppas regel voor mijn honden. Dan is de relatie niet echt passend bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
06-04-2020 17:42
Jij hebt toch al best wel lang iets met deze man? Hoezo speelt dat nu pas?
misschien heeft ze die hond of die kinderen pas net :mrgreen:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Pasen is toch niet anders dan elke ander weekend? Waarom is het nu ineens een probleem?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Die man zou niet bij mij passen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook geen hond in m’n woning willen, dus ik snap je vriend wel.

Het nemen van een hond was je eigen keuze en belemmert daarbij ook enorm je vrijheid.

Maar verder aan jou de keuze wat je ermee doet; kan je dit in de toekomst ook regelen? Of toch opzoek gaan naar iemand die je hond ook accepteert.
Alle reacties Link kopieren
Pindy8 schreef:
06-04-2020 17:34
Nou het zou mijn vriend niet wezen. Accepteer mij en m'n hondje anders niet.
Hij maakt toch geen probleem van de hond bij haar thuis, mishandelt het dier niet oid? Hij wil het gewoon niet bij hem thuis, wat zijn goed recht is.
leeg
Ik ga nergens heen zonder mijn hond.
En mijn katten gaan ook altijd voor.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij moet opvang regelen voor je hondje, zodat je bij hem thuis in je eentje op hem kan gaan zitten wachten tot ie klaar is met werken?

Ik zou lekker thuis blijven. Als je vriend klaar is met werken kan ie ook naar jou toe komen.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe kan een hondje nou onder de vlooien zitten van een weekend bij je ex en je kinderen? Daar zitten toch geen vlooien in huis, mag ik hopen? Vlooienband geen optie?
En inderdaad de hele goede vraag: hoe doe je dat anders dan?
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
06-04-2020 17:38
Ik zou zeggen mijn hond hoort bij mij dus je accepteert mij zoals ik ben en dat is met hond. Dus de hond komt mee. Of ik zou het uitmaken.

Tenzij de man zwaar allergisch is of jij een niet opgevoed hondje hebt dat onzindelijk is, de boel sloopt en het huishouden terroriseert. Dan zou ik het begrijpen dat de hond niet mee kan.
Precies. Ik zou echt helemaal niks kunnen met iemand die mijn hond niet leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Helena_z schreef:
06-04-2020 17:34
Sorry, ik ben een kattenmens, dus ik weet niet hoe dat werkt met honden die een paar uur alleen moeten doorbrengen :-)
nah maximaal een uurtje of 6 kunnen ze handelen
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me duidelijk. Vriend lozen.

Wanneer je je kids maar thuis had moeten laten(want zijn huis zijn regels) was het ook een no-brainer geweest dus nu ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven