Kat uit eigen zandbak houden

07-04-2020 16:37 89 berichten
Ik heb een zandbak neergezet en toen de katten deze zagen kwam er blijkbaar maar één ding in ze op: mooi hebben we nu ook een buitenbak! :facepalm:


In de avond gaat de zandbak dicht en zijn de katten binnen maar overdag zit onze peuter er in en de katten gaan er doodleuk naast zitten.. Zit ik telkens dat zand af te graven :-[

Dus hoe ga ik ze er uit houden? Ik zat eerst te denken aan citroen maar dat trekt mieren aan. Ik jaag ze wel weg maar ik ben ook wel eens niet in de tuin.
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat niet lukken vrees ik. Consequent wegjagen en afdekken als er niemand in de buurt is. Veel meer winst valt er denk ik niet te halen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Afdekken wanneer je kind er niet inspeelt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
**
anoniem_63b29ab9da950 wijzigde dit bericht op 25-04-2020 10:33
0.00% gewijzigd
Idd in het begin flink investeren in afschrikken. Bijvoorbeeld met een plantenspuit die lekker ver kan. Onze kat snapt meestal na een paar keer flink geraakt te zijn de boodschap dat hij iets niet mag.
Katten binnen houden en zandbaktijden invoeren.
Alle reacties Link kopieren
*Pauze* schreef:
07-04-2020 16:40
De enige manier waarop ik mijn kat iets af kan leren is met een plantenspuit.
Zonder iets te zeggen steeds een straal water op z'n kop als hij datgene doet wat niet mag. Dan krijgt hij vanzelf een hekel aan dat wat hij doet.
Cool, het enige dat de buurtkat leerde was: doe wat je wilt totdat S.E.T naar buiten komt, verder mag alles gewoon zoals voorheen.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
07-04-2020 16:44
Cool, het enige dat de buurtkat leerde was: doe wat je wilt totdat S.E.T naar buiten komt, verder mag alles gewoon zoals voorheen.
:lol:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Geef ze een eigen zandbak!
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
07-04-2020 16:53
Geef ze een eigen zandbak!
Veel kans dat ze zich dan elk een eigen zandbak toe-eigenen. XD
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Afdekken.

Als je het al lukt om je eigen kat te weren uit de zandbak dan zit je nog met buurtkatten die de zandbak gaan gebruiken als kattenbak.
Alle reacties Link kopieren
Denk eraan dat ook kinderen jaarlijks met toxoplasmose besmet worden op deze manier! Zet er maar de tuinslang op, dan leren ze het wel!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat iemand nu eens last heeft van zijn eigen kat. Normaal hoor je ze niet als hun kat de tuin van de buren terroriseert.
Alle reacties Link kopieren
truusperenat schreef:
07-04-2020 17:22
Fijn dat iemand nu eens last heeft van zijn eigen kat. Normaal hoor je ze niet als hun kat de tuin van de buren terroriseert.


De topictitel is ook veelzeggend: kat uit eigen zandbak houden.
De zandbak van de buren is dus geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Tjsa, dan weten ze ook eens hoe dat is.
Tijd voor een supersoaker waarmee je de kat vanuit je luie terrasstoel kunt natspuiten.

Maar wij hebben een zandbak met twee kleppen en als je de zandbak open klapt worden het twee bankjes. Dat lijkt me toch veel handiger dan een open zandbak? De onze gaat meteen dicht als de kinderen stoppen met spelen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-04-2020 16:39
Afdekken wanneer je kind er niet inspeelt.
Heb je de OP gelezen?

Kun je er niet een afsluitbaar net overheen maken TO?
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Alle reacties Link kopieren
Kat binnenhouden....
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
07-04-2020 17:27
De topictitel is ook veelzeggend: kat uit eigen zandbak houden.
De zandbak van de buren is dus geen probleem.
Dit was PRECIES wat ik dacht!
Het woordje ‘eigen’ spreekt boekdelen in deze zin. Ik kan je dus ook maar 1 advies geven: gooi die kat over de schutting, dan kan hij lekker in de zandbak van de buren schijten. Dan heb jij er in ieder geval geen last van!
Alle reacties Link kopieren
Tjonge, wat een gezeik hier over een woordje in de topictitel. Teveel augurken gehamsterd soms?
...
Dat is de anti-katten brigade. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Toch knap dat een onschuldig topic als dit toch nog negatief wordt geïnterpreteerd door een aantal zuurpruimen. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Een ren om de zandbak maken, kind erin stoppen als het de zandbak in wil.
Vlamtosti schreef:
07-04-2020 19:00
Toch knap dat een onschuldig topic als dit toch nog negatief wordt geïnterpreteerd door een aantal zuurpruimen. :facepalm:

Jankers gonna jank. ;)
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
07-04-2020 19:11
Jankers gonna jank. ;)
:proud:
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven