Wanneer wordt ik wij?

07-04-2020 22:52 125 berichten
Mijn vader heeft sinds vier maanden een nieuwe relatie, de eerste sinds zijn scheiding 20 jaar geleden. Omdat het thuis zo stil was met de lock down en omdat hij niet heel gezond is, is hij ook maar bij haar ingetrokken. Het is dus al maanden Trudie voor en Trudie na. Vandaag had ik een meningsverschil met hem over whatsapp. Geen halszaak maar wel iets waarvan ik vond dat ik er wel iets over wist. Kreeg ik als laatste bericht ‘wij hebben dit zo beslist dus discussie gesloten.’
Wat is dat nou weer voor iets om na vier maanden relatie al met ‘wij’ te gaan schermen? Dat heeft hij met mijn moeder nooit gedaan. Daar nam zij de beslissingen en dat gevoel krijg ik nu ook een beetje.
Logisch wel dat hij eerder naar haar luistert dan naar mij, denk ik, maar ik maak me toch een beetje zorgen.
Wat nu? Loslaten maar en morgen even bellen?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-04-2020 00:07
Reden: op verzoek titel aangepast
0.00% gewijzigd
Volgens mij had het wordt met dt moeten zijn in de titel?
Nou.. Als het iets betreft wat hun samen aan gaat dan is wij niet heel raar. Dus waat ging het om?
Luci_Morgenster schreef:
07-04-2020 22:55
Nou.. Als het iets betreft wat hun samen aan gaat dan is wij niet heel raar. Dus waat ging het om?
Nee, het ging over iets wat alleen hem aan gaat en waarmee mijn zus en ik beide ervaring hebben dus goed kunnen adviseren.
Alle reacties Link kopieren
Over dat wij zou ik niet gevallen zijn. Wel over dat discussie gesloten.

Wees blij dat hij een wij heeft. Zeker nu.
Daarnaast is het volgens mij ook zo dat hoe ouder je wordt hoe sneller je wij wordt. En na 4 maanden is dat toch lang zat?

Waar zit je zorg in eigenlijk?
Wanneer dat dat gebeurt?
Op 't moment dat hij weer onder de pantoffel van een vrouw kruipt.

Hij deed het bij je moeder, hij heeft waarschijnlijk een aantal jaar wél naar jou geluisterd, maar nu ligt hij dus "onder de sloef" (zoals wij in Vlaanderen zeggen) van deze vrouw :-).

En heeft hij geen eigen mening meer en spreekt dus maar in de wij-vorm.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
07-04-2020 22:54
Volgens mij had het wordt met dt moeten zijn in de titel?
Klopt
MinkeDeWit schreef:
07-04-2020 22:54
Volgens mij had het wordt met dt moeten zijn in de titel?
Zoals jij het bedoelt wel, ja. ;-D
Grappig.

Vind je Trudie niet zo leuk?
Alle reacties Link kopieren
Vind je het moeilijk dat hij een nieuwe relatie heeft? Die indruk krijg ik een beetje uit je post. Kan me voorstellen dat na zo'n tijd je vader met een andere vrouw zien, best een beetje gek kan zijn.

Weet natuurlijk niet de context van die discussie, maar als het iets was waar zij samen inspraak hadden, dan vind ik het persoonlijk niet heel vreemd dat hij met 'wij' spreekt.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
07-04-2020 22:56
Nee, het ging over iets wat alleen hem aan gaat en waarmee mijn zus en ik beide ervaring hebben dus goed kunnen adviseren.
Het klinkt alsof ze hebben overlegd en je vader daarom ‘wij’ zegt.

Is het een beslissing die jou persoonlijk aangaat? Waarbij het vervelend is dat de nieuwe vriendin zich ‘ermee bemoeit’? Want anders is ‘wij’ niet zo gek, wat mij betreft. Mooi toch? Dat hij iets opbouwt waar een ‘wij’ bestaat?
Wanneer wordt “ik” wij?

Wanneer je vader dat wil. En het staat iemand vrij om goed advies in de wind te slaan. Gewoon een beetje afstand houden zou mijn advies zijn.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 08-04-2020 08:54
1.72% gewijzigd
Je vader is volwassen. Hij maakt dus zelf uit of hij wij wil zeggen.
Rare zin hoor, dit: Wat is dat nou weer voor iets om na vier maanden relatie al met ‘wij’ te gaan schermen?

Wie bepaalt dat voor hem, jij zeker? Klinkt heel erg alsof je het hem misgunt dat hij een nieuwe liefde heeft gevonden (na al die tijd!)
MinkeDeWit schreef:
07-04-2020 22:54
Volgens mij had het wordt met dt moeten zijn in de titel?
Tenzij je het over jezelf had gehad. Wanneer word ik wij zoals je ook kunt zeggen: wanneer word ik gek/blij/boos/moeder had natuurlijk wel gekund.
rumforviva schreef:
07-04-2020 23:04
Tenzij je het over jezelf had gehad. Wanneer word ik wij zoals je ook kunt zeggen: wanneer word ik gek/blij/boos/moeder had natuurlijk wel gekund.

:yawnee:
Vind nog steeds erg vaag, niemand kan er zo wat zinnigs over zeggen denk ik.
Misschien heeft hij het met haar overlegd omdat zijn bepaalde soort relatie ( al hebben of er zijn beloftes gedaan naar elkaar?

Jen kan niet wat specifiek zijn mbt het onderwerp van discussie en waarom jij denkt dat het haar niks aangaat?
Hij heeft a place to buiry his bone en dat laat hij zich door niemand afnemen, dan maar onder de slof.
Kan me voorstellen dat je vader de jongste niet meer is en verliefd worden niet dagelijks meer voorkomt en naar aanleiding daarvan denk ik dat de band snel genoeg gesmeed is, want hoe rot ook om te melden, je vader heeft meer geschiedenis dan toekomst en voor die toekomst is hij nu aan het zorgen, dus jij en je zus zullen je daarin moeten schikken, ben ik bang.
MinkeDeWit schreef:
07-04-2020 22:54
Volgens mij had het wordt met dt moeten zijn in de titel?

Nee, ondanks dat hieronder nog één dat beweert. Het is toch de eerste persoon enkelvoud?

Je kan ook lopen invullen: wanneer loop ik wij.

Verder blij zijn voor je vader is het beste wat je.kan doen.
RocketScienceFiction schreef:
07-04-2020 23:10
Nee, ondanks dat hieronder nog één dat beweert. Het is toch de eerste persoon enkelvoud?

Je kan ook lopen invullen: wanneer loop ik wij.

Verder blij zijn voor je vader is het beste wat je.kan doen.
Nee.
Alle reacties Link kopieren
RocketScienceFiction schreef:
07-04-2020 23:10
Nee, ondanks dat hieronder nog één dat beweert. Het is toch de eerste persoon enkelvoud?

Je kan ook lopen invullen: wanneer loop ik wij.

Verder blij zijn voor je vader is het beste wat je.kan doen.
Uh, nee.
Fout verbeteren helpt niemand.
‘Wanneer wordt regen, zon’
‘Wanneer wordt binnenblijven, naar buiten gaan’
HennieHen schreef:
07-04-2020 23:14
Uh, nee.
Fout verbeteren helpt niemand.
‘Wanneer wordt regen, zon’
‘Wanneer wordt binnenblijven, naar buiten gaan’

Je hebt helemaal gelijk. Best wel dom ja.
Alle reacties Link kopieren
Uit sex and the city weet ik dat het vreselijk schijnt te zijn om over 'wij' te praten, maar ik zie het probleem niet. Als ik samen met een collega een besluit neem en een andere collega heeft een andere mening, kan ik ook zeggen 'we hebben besloten het zo te doen'. Dat betekent niet dat ik geen op zichzelf staand mens kan zijn. Kan zelfs als ik het heb over mezelf en een collega die er nog maar een paar maanden werkt.

Wat nog erger is: ik doe graag dingen met mijn partner. En dan kan ik dingen zeggen als 'wij vonden The Walking Dead een superleuke serie' of 'we gaan heel graag af en toe een weekend naar Vlieland.'

Nouja goed ik snap het 'wij'-probleem gewoon niet. Los van dat het soms wat heftig kan zijn als een naast familielid zich vol in heel korte tijd opeens vol in een relatie stort. Vooral als je de nieuwe partner nauwelijks kent of zelf geen enorme klik mee hebt.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
07-04-2020 22:56
Nee, het ging over iets wat alleen hem aan gaat en waarmee mijn zus en ik beide ervaring hebben dus goed kunnen adviseren.
Als het alleen hem aangaat beslist hij wie hem adviseert.
Oriander schreef:
07-04-2020 22:58
Zoals jij het bedoelt wel, ja. ;-D
Grappig.

Vind je Trudie niet zo leuk?
We (zus en ik, oh ik doe het ook) hebben haar nog niet ontmoet. Wel al foto’s gezien en gehoord hoe leuk ze is.
Het is gewoon een beetje raar. Ik dacht altijd dat ik blij zou zijn als hij iemand zou vinden, maar je herkent hem niet meer terug. Staat hij ineens paasbrood te bakken terwijl de man al 20 jaar kant en klaar eet en nog geen ei kan koken.
Alle reacties Link kopieren
En de eerste keer weer samen met iemand in 20 jaar.....

Jeetje, wees blij voor die man. En wat fijn dat hij nu niet in zijn eentje zit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven